Älykellot

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
739
Alkaa pikkuhiljaa poltteleen siihen malliin et vanha gt2e saa väistyä uuden tieltä. Eli, kiinnostaisi tietää onko 500 euron hintaluokassa jotakin mielenkiintoisempaa vaihtoehtoa kuin Polarin grit X pro?
Garminin tuotteet. Venu2 tai fenixit.

En itse polariin koskisi.
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
274
apple watchin vo2max mittaus näyttää elävän omaa elämäänsä. arvo tippuu kokoajan pikkuhiljaa ilman syytä. viimeisimmät mittaukset on jo alle keskiarvon, vaikka
kuntoilua on pikemminkin lisätty nyt vuoden vaihteen tienoilta. Aiemmin mittausta suoritti sykevyöllä varustettu garmin, nyt apple watch 7.
tuolle ei kai mitään ole tehtävissä, muuta kuin olla välittämättä tuloksesta.
Arvailua ja pohdintaa: Jos tulee ulkona liikuttua, niin voisiko olla, että lumisemmat ja liukkaammat kelit saavat treenisykkeet aavistuksen korkeammalle kuin viime vuoden puolella? Kello sitten luulee että kunto on huonontunut vaikka olosuhteet vain ovatkin raskaammat?
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
60
Tänään pitäisi saapua postiin ticwatch pro 3. Koitin tehdä vertailua uudenpaan malliin (ticwatch pro 3 ultra), mutta eipä löytynyt mitään sellaista joka oikeuttaisi hinta eron. Watch os 3 pitäisi tulla myöhemmin saatavaksi myös tuolle kellolle. Tällä hetkellä saa hobby hallista 224 euron hintaan, ainut mikä ihmetyttää niin hobby hall kertoo akun kooksi 400 mAh vaikka valmistajan ilmoittama koko on isompi. En nyt millään netin kaivelulla löytänyt, että tästä kellosta olisi tuolla nimellä jotain eri versioita pienemmällä akulla :confused:
 
Liittynyt
16.11.2018
Viestejä
299
Itsellä on nyt ollut Huawei GT2 Pro käytössä hieman yli vuoden ja nyt on alkanut muutamat kellon ongelmat ottamaan päähän.

Aloitetaan sykemittauksesta ja eri urheilutiloista. Sykemittaus toimii pääsääntöisesti hyvin kun juoksen ja käytän juoksutilaa, tähän asti vielä loogista. Mutta kun lähden pyöräilemään ja tiedän, että sykkeet on korkealla kello arpookin todella kauan tosi alhaiset sykkeet 90-100.

Luistelu & jääkiekko tilat ovat myös täysi vitsi, olen nyt 3 kertaa käynyt pelaamassa tunnin vuoroilla jääkiekkoa. Referenssinä minulla oli Firstbeat mittaus päällä ja se näyttikin oikeaa dataa suorituksen ajan. Ekalla kerralla oli kellossa Skating tila päällä ja se näytti pääsääntöisesti aivan pieleen (n.100-110 sykkeet) vaikka Firstbeat mittaus näytti keskisykkeeksi n.170-180.

Toisella kerralla valitsin tilan Hockey, sama tarina sykkeet arvottiin miten sattuu vaikka tiedän, että omat sykkeet olivat lähellä maksimia koko tunnin ajan.

Kolmannella kerralla koitin salilla käyttämääni Other-tilaa. No kappas, nyt sykkeet toimivat oikein. Eli omalla kokemuksella voin sanoa, että Run, Walk ja Other tilat ovat ainoat mitkä toimivat suunnilleen oikein. Kaikissa muissa tiloissa on ollut omat ongelmansa, uintia koitin myös kesällä mutta siitä en osaa sanoa varmaksi miten hyvin sykkeet toimivat.

Kaiken lisäksi tein OnePlus 7T puhelimeen full wipen hetki sitten. Heath sovelluksesta pyyhiytyi koko liikuntadata 2021 Heinäkuulta eteenpäin tähän päivään. Jännä silti, että data on tallessa 2020 Joulukuu - 2021 Heinäkuu ajalta mutta uudempi data on hukassa. Ohjelmisto tuntuu olevan täysin vasemmalla kädellä tehty vaikka kellon muuten on tehty laadukkaasti. Seuraava kello ei tule olemaan enää Huawein valmistama. Koitan tämän GT2 Pron osalta varmaankin takuupalautusta, vaikka en usko, että ongelmat sillä korjaantuvat. Vai voiko olla, että kellossani on vikaa? Miten muilla GT2-malliston omistajilla toimivat nämä eri urheilutilat?
Mulla hourii myös GT2 Prossa tuo sykkeen mittaus. Vaikuttaisi vielä siltä että ei ole merkitystä mikä urheilutila on käytössä. Hiihdossa näyttää välillä 100-110 sykkeitä vaikka ne oikeesti pyörii 150+.
Lumikenkäilyssä myös hourii jossa oon käyttäny patikointi tilaa samoin other tilassa välillä temppuilee. Ei oo tullu kokeiltuu että korjaantuuko mittaus jos käynnistäs harjoituksen uudelleen.
Tympäsee tuo sen verran että oon miettiny merkin vaihtoa, joku Garmin ehkä... Hami vaan ku kello on muuten oikein laadukkaan ja kestävän oloinen, sopivan kokoinenkin.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
766
Mulla hourii myös GT2 Prossa tuo sykkeen mittaus. Vaikuttaisi vielä siltä että ei ole merkitystä mikä urheilutila on käytössä. Hiihdossa näyttää välillä 100-110 sykkeitä vaikka ne oikeesti pyörii 150+.
Lumikenkäilyssä myös hourii jossa oon käyttäny patikointi tilaa samoin other tilassa välillä temppuilee. Ei oo tullu kokeiltuu että korjaantuuko mittaus jos käynnistäs harjoituksen uudelleen.
Tympäsee tuo sen verran että oon miettiny merkin vaihtoa, joku Garmin ehkä... Hami vaan ku kello on muuten oikein laadukkaan ja kestävän oloinen, sopivan kokoinenkin.
Mistähän tuo hourailu mahtaisi johtua, täällä nimittäin on toiminut oikein mainiosti, enkä ole havainnut sykkeenmittauksessa ongelmia käytössä. Onhan kello varmasti napakasti urheillessa paikallaan ja ranneluun yläpuolella?
 
Liittynyt
16.11.2018
Viestejä
299
Mistähän tuo hourailu mahtaisi johtua, täällä nimittäin on toiminut oikein mainiosti, enkä ole havainnut sykkeenmittauksessa ongelmia käytössä. Onhan kello varmasti napakasti urheillessa paikallaan ja ranneluun yläpuolella?
En osaa sanoa mistä johtuu, tekee tuota satunnaisesti. Kellon kiristän aina samaan kohtaan rannetta, kyllä pitäisi olla kunnolla.
Äsken hiihtolenkillä mittasi taas aivan hyvin.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
739
Mulla hourii myös GT2 Prossa tuo sykkeen mittaus. Vaikuttaisi vielä siltä että ei ole merkitystä mikä urheilutila on käytössä. Hiihdossa näyttää välillä 100-110 sykkeitä vaikka ne oikeesti pyörii 150+.
Lumikenkäilyssä myös hourii jossa oon käyttäny patikointi tilaa samoin other tilassa välillä temppuilee. Ei oo tullu kokeiltuu että korjaantuuko mittaus jos käynnistäs harjoituksen uudelleen.
Tympäsee tuo sen verran että oon miettiny merkin vaihtoa, joku Garmin ehkä... Hami vaan ku kello on muuten oikein laadukkaan ja kestävän oloinen, sopivan kokoinenkin.
Gt2ssa oli samaa ongelmaa.
Parhaiten toimii Garminin kellot.
 
Liittynyt
25.10.2018
Viestejä
64
Fitbitin Versa 3:sta kattellu, gigantilta saisi kahdensadan pintaan sen. Luurissa iOS, muilla kokemuksia? Apple Watchia ei tee jotenkin mieli, liian lyhyt akkukesto + tyyris, siihen mitä ite tarttisin (liikkumiset, GPS, unenseuranta, NFC).
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Onko täällä Active2 kellosta Watch 4 vaihtaneita? Onko järkevä päivitys? Kellon käyttö pääasiassa liikunnan seuranta, ilmoitusten luku, unen seuranta, tarvittaessa pikaiset puhelut. Elisa kun saa eSIM-liittymät viimein käyttöön niin varmaan tulee laitettua. Tarjoaako tuo Watch 4 niin paljon parempaa että kannattaisi päivittää? Samsungista ei viitsi vaihtaa pois kun puhelinkin on samaisen valmistajan.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
101
Onko kellään muulla Polar Vantage M2 käytössä? Uusin päivitys toissapäivänä hävitti kellon valikoista herätyskellon. Mistään koko kellon valikoista ei tosiaan löydy herätyskelloa enää. Voisiko joku muu vahvistaa kävikö näin jollain muullakin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
201
Onko muilla ongelmia Polarin synkronoinnissa? Itsellä Ignite 2 ei suostu synkkaan, koitin sammutella kellot ja puhelimet muttei onnistu silti.
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
617
Onko muilla ongelmia Polarin synkronoinnissa? Itsellä Ignite 2 ei suostu synkkaan, koitin sammutella kellot ja puhelimet muttei onnistu silti.
Luuriin synkkaamisesta varmaan puhut. Laita lentokonetila hetkeksi pois ja päälle Jos ei auta, poista bluetooth-pari ja luo uusi. Synkkaako kaapelilla tietokoneen kautta?
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
201
Luuriin synkkaamisesta varmaan puhut. Laita lentokonetila hetkeksi pois ja päälle Jos ei auta, poista bluetooth-pari ja luo uusi. Synkkaako kaapelilla tietokoneen kautta?
Juu. Parin epäonnistuneen yrityksen jälkeen puhelin tarjosi uutta päivitystä jonka jälkeen lähti rullaamaan.
 
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
340
Suosituksia älykelloista ~300€ hintaluokassa suomenkielisellä käyttöliittymällä (kellossa ja sovelluksessa)?

Isä on hommaamassa älykelloa ja Samsung Galaxy Watch 4 299€ taitaa kriteerit täyttää sekä on varmaan helppokäyttöinen kun häneltä löytyy Galaxy A52 5G puhelin mutta tuossa kellossa vaikuttas olevan melko huono akunkesto. Samassa hintaluokassa näyttäisi löytyvät paremmalla akunkestolla Garmin Venu 2/2S 329€ mutta en nyt ole aivan varma saako noihin malleihin suomenkielen?
 
Liittynyt
16.11.2018
Viestejä
299
Suosituksia älykelloista ~300€ hintaluokassa suomenkielisellä käyttöliittymällä (kellossa ja sovelluksessa)?

Isä on hommaamassa älykelloa ja Samsung Galaxy Watch 4 299€ taitaa kriteerit täyttää sekä on varmaan helppokäyttöinen kun häneltä löytyy Galaxy A52 5G puhelin mutta tuossa kellossa vaikuttas olevan melko huono akunkesto. Samassa hintaluokassa näyttäisi löytyvät paremmalla akunkestolla Garmin Venu 2/2S 329€ mutta en nyt ole aivan varma saako noihin malleihin suomenkielen?
Kyllä löytyy Suomen kieli Venu 2.

Päädyin tämän ostamaan itse kun kyllästyin Huawein GT 2 Pro:n sykkeen mittauksen hourailuihin.
Tässä on sykkeenmittaus toiminut riittävän hyvin, niin hyvin kun optinen mittaus voi toimia.
Ostinpa samalla sykevyön niin tarvittaessa saan tarkaa sykedataa. Huawein kelloon ei saanut sykevyötä ja tämä oli myös syy vaihtaa.
Tämän Venu 2 ostin "urheilukellona", kun sitä sellaisenakin monessa paikkaa mainostettiin.
No eihän tämä nyt sitten ihan täysiverinen sellainen ole, tästä puuttuu muutamia ominaisuuksia joita noissa kalliimmissa kelloissa Garminilla on.
Kello on hyvin kevyt ja miellyttävän tuntuinen ranteessa, ominaisuuksia riittää varmasti useimpien tarpeisiin.
Akku on kestänyt omalla käytöllä 5 päivää, jolloin joka päivä käytetty harjoitustilaa 1-3h GPS päällä.
Luulen että viikon akunkestoon pääsee suht helposti jos ei jokapäivä käytä GPS ja ei ole päällä noita kaikkia turhia hipleitä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Suosituksia älykelloista ~300€ hintaluokassa suomenkielisellä käyttöliittymällä (kellossa ja sovelluksessa)?

Isä on hommaamassa älykelloa ja Samsung Galaxy Watch 4 299€ taitaa kriteerit täyttää sekä on varmaan helppokäyttöinen kun häneltä löytyy Galaxy A52 5G puhelin mutta tuossa kellossa vaikuttas olevan melko huono akunkesto. Samassa hintaluokassa näyttäisi löytyvät paremmalla akunkestolla Garmin Venu 2/2S 329€ mutta en nyt ole aivan varma saako noihin malleihin suomenkielen?
Kello on hyvä olla samalta valmistajalta kuin käytössä oleva puhelin.

Synkkaa varmasti paremmin ja ennenkaikkea kaikki ominaisuudet toimii.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 143
Kello on hyvä olla samalta valmistajalta kuin käytössä oleva puhelin.

Synkkaa varmasti paremmin ja ennenkaikkea kaikki ominaisuudet toimii.
Joo, helpommalla pääsee jos menee näin. Mutta jos viitsii vähän säätää niin kyllä Samsungin ominaisuudet saa päälle muihinkin puhelimeen.

Apple Watchia sen sijaan ei kannata hankkia Android käyttäjänä tai Galaxy Watch 4 Iphonen kanssa.

Mä olin vannoutunut Android käyttäjä (Oneplus 8T & Galaxy Watch 4) kunnes vaihdoin uuteen duunipuhelimeen (iPhone & Apple Watch) ja vaikka iOS UX on edelleen aika surkea niin älykellotoiminnallisuus ja -integraatio on kyllä ihan eri planeetalta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Joo, helpommalla pääsee jos menee näin. Mutta jos viitsii vähän säätää niin kyllä Samsungin ominaisuudet saa päälle muihinkin puhelimeen.

Apple Watchia sen sijaan ei kannata hankkia Android käyttäjänä tai Galaxy Watch 4 Iphonen kanssa.

Mä olin vannoutunut Android käyttäjä (Oneplus 8T & Galaxy Watch 4) kunnes vaihdoin uuteen duunipuhelimeen (iPhone & Apple Watch) ja vaikka iOS UX on edelleen aika surkea niin älykellotoiminnallisuus ja -integraatio on kyllä ihan eri planeetalta.
No mulla ei esimerkiksi toiminut galaxy watch:lla herätyskellon sammutus kun puhelimena oneplus, nyt kun puhelimena samsung niin kellolla voi samuttaa herätyskellon puhelimesta
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 143
No mulla ei esimerkiksi toiminut galaxy watch:lla herätyskellon sammutus kun puhelimena oneplus, nyt kun puhelimena samsung niin kellolla voi samuttaa herätyskellon puhelimesta
Joo, luultavasti näin. Mä en yrittänyt käyttää puhelinta ollenkaan herätyksessä ainoastaan kelloa. Tarkoitin tosiaan niitä EKG ja verenpaineen mittauksia, jotka saa toimimaan myös muilla Anteroilla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Isä on hommaamassa älykelloa ja Samsung Galaxy Watch 4 299€ taitaa kriteerit täyttää sekä on varmaan helppokäyttöinen kun häneltä löytyy Galaxy A52 5G puhelin mutta tuossa kellossa vaikuttas olevan melko huono akunkesto. Samassa hintaluokassa näyttäisi löytyvät paremmalla akunkestolla Garmin Venu 2/2S 329€ mutta en nyt ole aivan varma saako noihin malleihin suomenkielen?
Mulla on muutaman viikon vanha Samsung Galaxy Watch 4, LTE-versio. LTE ei ole vielä päällä mutta kaikki muu on. Akun pistän lataamaan iltatoimien ajaksi ja siinä on yleensä latauksen alussa 60% akkua jäljellä. Joten omassa käytössäni voisin arvioida että pari vuorokautta voi käyttää ilman lataamista. Helppohan tuo on ladata langattomalla ja ei tosiaan kauaa kestä kun on tikissä.

Mulla on Samsungin puhelin ja seuraavakin tulee olemaan samalta valmistajalta niin oli luonnollinen valinta. Omat valintakriteerit olivat LTE ja merkin tunnettuus sekä yhteensopivuus nykyisen ja tulevan luurin kanssa. Itse olen 50+ joten uskallan suositella varttuneemmallekin käyttäjälle ;-)

Suosittelen siis Samsung Galaxy Watch4:sta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
458
No mulla ei esimerkiksi toiminut galaxy watch:lla herätyskellon sammutus kun puhelimena oneplus, nyt kun puhelimena samsung niin kellolla voi samuttaa herätyskellon puhelimesta
Tuokin aivan typerää jättää pois tuo ominaisuus muun merkkisten puhelinten kanssa. Ei takuulla olisi vaikea rasti koodata toimimaan myös muilla luureilla tuo herätyksen sammuttaminen. Hiton kätevä ominaisuus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
877
Käytössä Huawei Watch GT2.
Kysymys: Miten tämän kellon saa päivitettyä kesäaikaan? Ei löydy mistään asetuksista ett saisi asettaa ajan. Kellojen taso 2020-luvulla tämä? :darra:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 522
ei oo tullut kellossa pidettyä suojakalvoa ja nyt on muutamia pieniä naarmuja tullut näyttöön.
onko jotain hyväksi havaittua ainetta millä noita voisi koittaa peittää?
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 552
Onko Galaxy Watch 4:ään saatavana jotain fiksua kellonäyttöä tai muuta vastaavaa? Onko WearOS muutenkin olemassa joku definitive lista jostain hyödyistä tai lifehackeista? Käyttänyt ennen Huawei/Honorin kelloja ja niissä on kaikki oleellinen, mutta tämä WearOS on jotenkin... vajaa.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 416
Onko Galaxy Watch 4:ään saatavana jotain fiksua kellonäyttöä tai muuta vastaavaa? Onko WearOS muutenkin olemassa joku definitive lista jostain hyödyistä tai lifehackeista? Käyttänyt ennen Huawei/Honorin kelloja ja niissä on kaikki oleellinen, mutta tämä WearOS on jotenkin... vajaa.
Facer sovelluksen kautta saa s4watchiin varmaan tuhansia eri watchfaceja.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
243
Kestääkö älykellot työukon kädessä, meneekö lasi heti rikki jos kolahtaa? Esimerkiksi tuollainen Galaxy Watch 4.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 416
Kestääkö älykellot työukon kädessä, meneekö lasi heti rikki jos kolahtaa? Esimerkiksi tuollainen Galaxy Watch 4.
Niihin voi ainakin suojakalvoja ostaa päälle, itsellä on vaikken työukko duunissa olekaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
85
No tuleehan ne sieltä.

Syksyllä 2018 suomi-liittymää viimeks säätäessä Elisan myyntiapina lupaili multi-simin tuloa heti ens vuonna, viimeistään kesällä.. Sen jälkeen se on ollut aina tulossa piakkoin. :rolleyes:

Tänään tuli tilattua tuo multisim Huawei Watch 3 pro kelloon, ja ainakin näin vähäisellä kokeilulla hyvin toimii.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
361
Kellään kokemuksia tästä: Xiaomi Watch S1 -älykello

Tyylikkään näköinen omaan silmään, akunkestoakin luvataan 12 päivää.

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
140
Alkaa pikkuhiljaa poltteleen siihen malliin et vanha gt2e saa väistyä uuden tieltä. Eli, kiinnostaisi tietää onko 500 euron hintaluokassa jotakin mielenkiintoisempaa vaihtoehtoa kuin Polarin grit X pro?
Garminin tuotteet. Venu2 tai fenixit.
En itse polariin koskisi.
Itse et Polariin koskisi? Kiva että perustelit noin kattavasti. Lainaan parin kuukauden takaista viestiäsi, mutta voitko avata vähän lisää, että mikä Polarissa hiertää? Tuollaisten mielipiteiden yhteydessä olisi aina kiva nähdä vähän lihaa luiden ympärillä eli perusteluja, muutoin tuollaiset laukomiset ovat aika turhia koska niiden informaatioarvo toiselle osapuolelle on aikalailla nolla.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
243
Onko Huawei watch gt2 pro vielä hankkimisen arvoinen? Nyt saisi 200e. Arvosteluiden perusteella hyvää on ainakin lasi ja pitkä akunkesto.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Onko Huawei watch gt2 pro vielä hankkimisen arvoinen? Nyt saisi 200e. Arvosteluiden perusteella hyvää on ainakin lasi ja pitkä akunkesto.
Huaweita vastaan mulla ei mitään ole, mutta nykyään pidän huolen että puhelin ja kello on samalta valmistajalta, muuten jää ominaisuuksia käyttämättä
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 042
40mm Apple Watch Series 6 mallin näytössä ongelmia. Applella on tuohon huolto-ohjelma.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
201
Onko joku kikkaillut Apple Watch cellularia toimimaan ilman multi-simiä? Lapselle puhelimen liittymä on tarpeeton, pelkkä kellossa toimiva liittymä riittäisi.

Virallisella tavalla perheenjäsenelle pelkässä kellossa toimivia liittymiä tarjoaa lähimpänä Ruotsin Telia Apple Watch - Carriers (Suomen Telia ei vastannut tiedusteluun asiasta).

Olen kuullut huhuja, että Samsungin 4G-kellon olisi saanut toimimaan ilman multi-sim -sopimusta, ehkä käyttämällä multi-sim -liittymää vain asennuksen ajan ja katkaisemalla sen jälkeen multi-sim -sopparin.

Tavoitteena tässä olisi säästää se multi-simistä rapsahtava ylimääräinen noin 8 e/kk.
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Ihmeiden aika, Elisa toi viimeinen MultiSIMin myös Samsungin älykelloille. Active2:n käyttö aktivoituu entisestään.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 796
Olen kuullut huhuja, että Samsungin 4G-kellon olisi saanut toimimaan ilman multi-sim -sopimusta,
En nyt ihan ymmärrä kysymystä ja apöleitä vielä vähemmän mut kyl mun galaxy watch 4g toimaa ihan yhtä lailla ilman simmiäkin kun vaan puhelin on bt-yhteyden ulottuvilla, käytinkin tätä joskus jonkun aikaa ilman.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 143
Olen kuullut huhuja, että Samsungin 4G-kellon olisi saanut toimimaan ilman multi-sim -sopimusta, ehkä käyttämällä multi-sim -liittymää vain asennuksen ajan ja katkaisemalla sen jälkeen multi-sim -sopparin.
Tässä ei siis ole mitään kikkailua. Samsung Watch 4 tukee mitä tahansa eSIM liittymää. Eli kunhan saat operaattorilta eSIM liittymän voit sen Samsungissa ottaa käyttöön. Tarkoittaa tietysti sitä että se on täysin irrallinen liittymä omalla numerolla. Tai siis teknisesti oikeammin MFF2 SIMmiä (eSIM kun voi olla ihan fyysinen SIM eUICC toiminnallisuudella)

Sen sijaan Apple Watch tukee ainoastaan MultiSIM liittymiä operaattorilta, jolloin sama liittymä on käytössä sekä luurissa että kellossa. En ole selvitellyt että voiko tämän jotenkin kiertää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
201
En nyt ihan ymmärrä kysymystä ja apöleitä vielä vähemmän mut kyl mun galaxy watch 4g toimaa ihan yhtä lailla ilman simmiäkin kun vaan puhelin on bt-yhteyden ulottuvilla, käytinkin tätä joskus jonkun aikaa ilman.
Aivan, tässä tosiaan hain kellolle mahdollisimman itsenäistä toimintaa, ja koko puhelimen olemassaolo on vain välttämätön paha.

Tässä ei siis ole mitään kikkailua. Samsung Watch 4 tukee mitä tahansa eSIM liittymää. Eli kunhan saat operaattorilta eSIM liittymän voit sen Samsungissa ottaa käyttöön. Tarkoittaa tietysti sitä että se on täysin irrallinen liittymä omalla numerolla. Tai siis teknisesti oikeammin MFF2 SIMmiä (eSIM kun voi olla ihan fyysinen SIM eUICC toiminnallisuudella)

Sen sijaan Apple Watch tukee ainoastaan MultiSIM liittymiä operaattorilta, jolloin sama liittymä on käytössä sekä luurissa että kellossa. En ole selvitellyt että voiko tämän jotenkin kiertää.
Kiitos, tämä oli hyödyllistä tietoa (vaikka vähän myöhässä omalla kohdallani). Teleoperaattoreiden ohjeita luin runsaasti, mutta ne keskittyvät yksinomaan markkinoimaan multisimiä kelloihin, ja vaikka luin jonkinverran myös Android-ohjeita, en huomannut että kelloliittymää ilman multisimiä olisi vinkattu missään. Jos olisin tiennyt Samsungin kellon toimivan ilman kaikkea tätä säätöä, olisin jo alunperin ostanut sellaisen.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Pitäisi löytää älykello, jolla saisi seurattua kokoajan sykettä, ja että tarvittaessa se sykekäyrä olisi tallessa ja helppo näyttää esim. Lääkärille.

Tarkoitus olisi sillä seurata näitä rytmihäiriöitä ja sykkeen vaihteluita, muilla toiminnoilla ei niin paljoa välillä (toki mieluusti hyvä akun kesto). Tuota kun pystyisi pitämään 24/7 ranteessa, niin sen takia ei mitään vöitä tms.

Mitä suosittelisitte? Näitä niin hirmusesti tuntuu oleva..

Millane tuo Huawei Watch GT3 olisi tähä tarkotukseen?
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Pitäisi löytää älykello, jolla saisi seurattua kokoajan sykettä, ja että tarvittaessa se sykekäyrä olisi tallessa ja helppo näyttää esim. Lääkärille.

Tarkoitus olisi sillä seurata näitä rytmihäiriöitä ja sykkeen vaihteluita, muilla toiminnoilla ei niin paljoa välillä (toki mieluusti hyvä akun kesto). Tuota kun pystyisi pitämään 24/7 ranteessa, niin sen takia ei mitään vöitä tms.

Mitä suosittelisitte? Näitä niin hirmusesti tuntuu oleva..

Millane tuo Huawei Watch GT3 olisi tähä tarkotukseen?
Hieman offtopic, mahtaa syödä akkua niin paljon että riittääkö virta pidempiaikaiseen seurantaan? Kardiologi kyllä antaa seurantalaitteen jos tarve, itsellä ollut 2 kertaa ja kerran Firstbeat -seuranta silloin kun sairastin sydänlihastulehduksen josta seurasi pidempiaikaisia väsydänvaivoja. Älykellolla toki saa lyhempikestoisia mittauksia talteen joita voit sitten lääkärille näyttää, mutta lopulta päätyvät kuitenkin antamaan seurantalaitteen sairaalasta.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Hieman offtopic, mahtaa syödä akkua niin paljon että riittääkö virta pidempiaikaiseen seurantaan? Kardiologi kyllä antaa seurantalaitteen jos tarve, itsellä ollut 2 kertaa ja kerran Firstbeat -seuranta silloin kun sairastin sydänlihastulehduksen josta seurasi pidempiaikaisia väsydänvaivoja. Älykellolla toki saa lyhempikestoisia mittauksia talteen joita voit sitten lääkärille näyttää, mutta lopulta päätyvät kuitenkin antamaan seurantalaitteen sairaalasta.

Täällä lähin sairaala on n. 400km päässä, ja ei holter laitteita pitkäksi aikaa anna lainaan terveyskeskukset. Nuo rytmihäiriöt kun tulee millo sattuu, niin pitäisi kokoajan olla joku seuraamassa, ja siitä ottaa talteen tiedot sitten.

Tuo huawein laite väittää että kokoajan seuraa sykettä kyllä, että sillä taitais saada tallennettua mahollisesti sen? :hmm:

"both continuous heart rate and blood oxygen monitoring. Turning on the continuous blood oxygen readings will have an impact on battery life but did seem to match up with on the spot readings we captured on a dedicated pulse oximeter."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
286
Pitäisi löytää älykello, jolla saisi seurattua kokoajan sykettä, ja että tarvittaessa se sykekäyrä olisi tallessa ja helppo näyttää esim. Lääkärille.

Tarkoitus olisi sillä seurata näitä rytmihäiriöitä ja sykkeen vaihteluita, muilla toiminnoilla ei niin paljoa välillä (toki mieluusti hyvä akun kesto). Tuota kun pystyisi pitämään 24/7 ranteessa, niin sen takia ei mitään vöitä tms.

Mitä suosittelisitte? Näitä niin hirmusesti tuntuu oleva..

Millane tuo Huawei Watch GT3 olisi tähä tarkotukseen?
Miten olisi Withings scanwatch? Akun kesto ainakin omassa withingsissä aika älytön. Tosin ei ole tuo scanwatch malli.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 323
Viestejä
4 194 323
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom