Älykellot

Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
803
Näin se on ilmeisimmin Watch4:ssäkin. Itselläni kävi noin duunin parkkihallissa maan alla, missä on heikko kenttä.
Melko kummallinen juttu tämä, suorastaan käsittämätön (varsinkin, jos sama ongelma on ollut jo useammassa kellosukupolvessa). Täytyy käydä kävelyllä tuolla metsän siimeksessä ilman kännykkää ja seurata, mitä tapahtuu kun kuuluvuus heikkenee. Kun mitään Spotifyä tai muuta vastaavaa työtaakkaa ei kellolla ole, niin eihän sen missään tapauksessa pitäisi lämpöhalvausta kehittää.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
803
Testailin nyt tuolla vähän hankalammissa paikoissa Samsungia, ja soitin pari testipuhelua. Ei ylikuumentunut. Kun 4G-signaali oli liian heikko, kello vain vaihtoi 3G-puolelle.
 
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
561
Testailin nyt tuolla vähän hankalammissa paikoissa Samsungia, ja soitin pari testipuhelua. Ei ylikuumentunut. Kun 4G-signaali oli liian heikko, kello vain vaihtoi 3G-puolelle.
Ok, kiinnostava tieto. Itselläni on 3-4 kertaa pariin viikkoon käynyt tämä ylikuumentuminen. Ei kiva mutta ei maailmaa kaada, kun menee yleensä suht nopeasti ohi.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
803
Ok, kiinnostava tieto. Itselläni on 3-4 kertaa pariin viikkoon käynyt tämä ylikuumentuminen. Ei kiva mutta ei maailmaa kaada, kun menee yleensä suht nopeasti ohi.
Sitä en vielä kokeillut, mitä tapahtuu jos myös 2G- ja 3G-verkkojen kuuluvuus heikkenee olemattomiin. Ehkäpä juuri siitä tilanteessa sitten kello heittää hanskat tiskiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
390
Itse miettinyt uutta kelloa, nyt toimii polar ignite. Mutta jos kelloa pitää ladata ahkerammin kuin puhelinta, ei ainakaan Samsungin uusi kelloni ole.

Onko suositella jotain kelloa seuraavilla ominaisuuksilla:
- Hyvä akunkesto (5 päivää ilman jatkuvaa sykeseurantaa)
- Urheilusuoritusten tallentaminen, polar Flow hyvä mutta voisi kokeilla jotain muuta kelloa myös välissä
- En tarvitse lukea viestejä, kuunnella musaa, puhua puhelimeen ym. Ominaisuuksia.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Onko näissä jossain kelloissa herätystoimintoa niin että värisee ranteessa? Vai löytyykö jotain muita vaihtoehtoja tähän? Haluaisin äänettömän herätyksen aamuisin ja kuulin että on tuollaisia väriseviä rannekkeita/kelloja olemassa.

Xiaomin laitteet kiinnostaa kun on puhelinkin heidän mallistoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
71
Onko näissä jossain kelloissa herätystoimintoa niin että värisee ranteessa? Vai löytyykö jotain muita vaihtoehtoja tähän? Haluaisin äänettömän herätyksen aamuisin ja kuulin että on tuollaisia väriseviä rannekkeita/kelloja olemassa.

Xiaomin laitteet kiinnostaa kun on puhelinkin heidän mallistoa.
Varmaan kaikissa älykelloissa on värinällä herätys jos ottaa äänet pois.
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
49
En ole vieläkään saanut päätettyä, tilaisiko Galaxy Watch 4:n ja jos tilaa, niin minkä mallin.

Harkinnassa 44mm lte tai 46mm Classic lte. Tällä hetkellä tosin tuo perus malli on loppunut Samsungin kaupasta, eikä tietoa koska niitä tulee lisää. Lähimmästä Powerista saisi suoraan hyllystä 44mm lte mallin, mutta ei viitsi maksaa siitä melkein 100€ enemmän, kuin mitä suoraan Samsungilta maksaisi 46mm Classic lte.

Tuon Classicin koko vain mietityttää, varsinkin jos unenlaatua haluaisi mittailla. Ulkonäöllisesti se olisi vähän tyylikkäämpi.
 
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
3
Ensimmäinen älykello hommattu, 44mm Galaxy watch 4. Google pay:tä nyt muutamassa paikassa kokeillut siinä onnistumatta; kuinka tämän nyt käytännössä pitäisi toimia? Mielestäni olen sen virittänyt oikein, Dansken kortti ja verkkopankkiinkin tuli viesti onnistuneesta Google Payn käyttöönotosta. Kello tarjoaa Google Payn avattaessa korttia sekä käskee asettamaan lukijaa vasten. Lukija eikä kello kuitenkaan tee mitään näin toimiessa. Kenelläkään vinkkejä tai muita hyviä ehdotuksia?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 378
Ensimmäinen älykello hommattu, 44mm Galaxy watch 4. Google pay:tä nyt muutamassa paikassa kokeillut siinä onnistumatta; kuinka tämän nyt käytännössä pitäisi toimia? Mielestäni olen sen virittänyt oikein, Dansken kortti ja verkkopankkiinkin tuli viesti onnistuneesta Google Payn käyttöönotosta. Kello tarjoaa Google Payn avattaessa korttia sekä käskee asettamaan lukijaa vasten. Lukija eikä kello kuitenkaan tee mitään näin toimiessa. Kenelläkään vinkkejä tai muita hyviä ehdotuksia?
NFC päällä?
 
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
3
On päāllä.

Ja pay sovelluksesta oikea kortti valittuna sekä sovellus auki?
On ja tosiaan kellossa näkyy kortti ja lukee, että aseta lukijaa vasten..

Onko kellon asetuksista valittu GPay oletussovellukseksi SamsungPayn tilalle
Tällaista asetusta en löytänyt, mutta Samsung Pay:tä en ole edes ottanut käyttöön.


Olenkohan vain liian hätäinen yrityksissäni, täytyykö kello olla kiinni lukijassa ja kuinka pitkään? Täytynee käydä yrittämässä jossain niin ettei ole kilometrin jono perässä odottelemassa..
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
449
NFC asetuksista (Asetukset->Yhteydet->NFC->Maksu) pitää valita GPay sovellukseksi, tuo on kait monella ollut pois, itselläni taisi kyllä olla heti vakiona kunhan GPayn asensin... maksaa en ole vielä ehtinyt kokeilla. Niin ja uusin päivitys (ei vielä Suomessa ainakaan LTE-versiossa) rikkoo kuulemma GPayn, sovellus aukenee mutta maksaessa tulee jokin herja.
 
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
3
NFC asetuksista (Asetukset->Yhteydet->NFC->Maksu) pitää valita GPay sovellukseksi, tuo on kait monella ollut pois, itselläni taisi kyllä olla heti vakiona kunhan GPayn asensin... maksaa en ole vielä ehtinyt kokeilla. Niin ja uusin päivitys (ei vielä Suomessa ainakaan LTE-versiossa) rikkoo kuulemma GPayn, sovellus aukenee mutta maksaessa tulee jokin herja.
No sieltähän löytyi ja Samsung Pay oli asetuksena.. Täytyy huomenna käydä kokeilemassa uusiksi, kiitos paljon avusta!

edit. Tämä oli ratkaisu tähän, maksaminen toimi kuin ajatus, kiitos vielä!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Pistin tilaukseen xiaomin mi smart band 6 kellon. Saa nähdä teenkö sillä sitten loppujen lopuksi mitään.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Onko kukaan kokeillu tuota Galaxy Wear modia jolla watch4:en saa toimimaan kaikissa android puhelimissa? Onko tuossa modatun version käytössä jotain riskejä yms?
 
Liittynyt
10.05.2018
Viestejä
75
Itse miettinyt uutta kelloa, nyt toimii polar ignite. Mutta jos kelloa pitää ladata ahkerammin kuin puhelinta, ei ainakaan Samsungin uusi kelloni ole.

Onko suositella jotain kelloa seuraavilla ominaisuuksilla:
- Hyvä akunkesto (5 päivää ilman jatkuvaa sykeseurantaa)
- Urheilusuoritusten tallentaminen, polar Flow hyvä mutta voisi kokeilla jotain muuta kelloa myös välissä
- En tarvitse lukea viestejä, kuunnella musaa, puhua puhelimeen ym. Ominaisuuksia.
Grit-x ? Mä kokeilin garminin välillä ja palasin takas polarin vehkeeseen. Oon ollu tyytyväinen
 
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
561
Onko kukaan kokeillu tuota Galaxy Wear modia jolla watch4:en saa toimimaan kaikissa android puhelimissa? Onko tuossa modatun version käytössä jotain riskejä yms?
Tarkoittanet Galaxy Wearablea? Ei siitä modeja tarvita, mulla toimii ihan hyvin Oneplus 9 Pron kanssa.

Samsung Healthista on ilmeisesti olemassa modi, jolla saa kaikki edistyneet toiminnot ei-Samsung-puhelimeen. Itselläni ei ole moisesta kokemusta, kun en noita toimintoja kaipaa.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Tarkoittanet Galaxy Wearablea? Ei siitä modeja tarvita, mulla toimii ihan hyvin Oneplus 9 Pron kanssa.

Samsung Healthista on ilmeisesti olemassa modi, jolla saa kaikki edistyneet toiminnot ei-Samsung-puhelimeen. Itselläni ei ole moisesta kokemusta, kun en noita toimintoja kaipaa.
Aa sorry joo ongelma on vissiin tuossa Huawei + Watch4 yhdistelmässä mikä mulla on. Galaxy wearable Huawissa ei onnistu yhdistämään kelloon. Mä jotenki automaagisesti oletin, että noiden käyttö on jotenki estetty kaikissa androidessa jotka ei ole samsung.

EDIT: Redditistä löysin jo jotku ohjeet, millä tuon yhdistelmän pitäis saada pelaamaan
EDIT2: Redditin ohjeen mukaan sain Galaxy Wearablen + Watch4:sen toimimaan myös Huaweissa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
162
Watch 4:ään olisi saatavilla walkie talkie app.
Tuo voisikin olla hauska tapa saada vaimota kotiaskareita.
En itse onnistunut kaupasta asentamaan tuota. Onko muilla ollut onnea ?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 159
Watch 4:ään olisi saatavilla walkie talkie app.
Tuo voisikin olla hauska tapa saada vaimota kotiaskareita.
En itse onnistunut kaupasta asentamaan tuota. Onko muilla ollut onnea ?
Miten se eroaa muilla tavoilla soittamisesta (tavallinen tai whatsapp-puhelu tms)?
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
162
Miten se eroaa muilla tavoilla soittamisesta (tavallinen tai whatsapp-puhelu tms)?
No ehkä yksinkertaisimmillaan puheluun vastataan tai jätetään vastaamatta.
Radiopuhelimessa ääniviesti välittyy samalla kanavalla oleville suoraan, Tässätapauksessa kello toistaa suoraan naujoitetun viestin ilman erillistä komentoa.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
266
Mikäs rannevärkki on paras unenseurantaan ja yleiseen kehon tilan mittaukseen. Aiempia kokemuksia ei näistä ole, mutta etenkin tuo unenseuranta kiinnostaa enemmän kuin urheilusuoritukseni jota ei ole.
 
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
561
Mikäs rannevärkki on paras unenseurantaan ja yleiseen kehon tilan mittaukseen. Aiempia kokemuksia ei näistä ole, mutta etenkin tuo unenseuranta kiinnostaa enemmän kuin urheilusuoritukseni jota ei ole.
En nyt vastaa kysymykseesi, mutta oletko harkinnut Ouraa. Itse en tykkää nukkua kello kädessä mutta Oura toimii hyvin unen seurantaan (kun taas liikunnan träkkäyksessä se on hyödytön).
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Mikäs rannevärkki on paras unenseurantaan ja yleiseen kehon tilan mittaukseen. Aiempia kokemuksia ei näistä ole, mutta etenkin tuo unenseuranta kiinnostaa enemmän kuin urheilusuoritukseni jota ei ole.
Jos haluat halvalla päästä niin joku huawei watch, ihan GT2 tai kalliimmalla pro malli.

Parasta tuossa on se noin 2vko akun kesto, sitä kelloa ei oikeasti tarvitse miettiä joka päivä...

Omassa käytössä osoittautunut riittävän tarkaksi ihan urheilua myöden...
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 763
Mulla kestää Galaxy Watchin ykkösmallissa (46mm) akku varmaan 5-6 päivää ilman GPS:ää. En ole edes varma tarkasta kestosta, koska lataaminen tapahtuu niin harvoin. Kuinka kauan tuossa kalleimmassa bluetooth-mallissa GW4 Classic 46mm kestää akku ilman GPS:ää? Ei kiinnostaisi tinkiä akunkestosta kovinkaan paljoa. Luulisi, että siihen panostetaan nykypäivänä, ettei tarvi jatkuvasti latailla kelloa. Kapasiteetin merkittävä pienennys 472 - - > 361 mAh ei herätä luottamusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 824
Mulla kestää Galaxy Watchin ykkösmallissa (46mm) akku varmaan 5-6 päivää ilman GPS:ää. En ole edes varma tarkasta kestosta, koska lataaminen tapahtuu niin harvoin. Kuinka kauan tuossa kalleimmassa bluetooth-mallissa GW4 Classic 46mm kestää akku ilman GPS:ää? Ei kiinnostaisi tinkiä akunkestosta kovinkaan paljoa. Luulisi, että siihen panostetaan nykypäivänä, ettei tarvi jatkuvasti latailla kelloa. Kapasiteetin merkittävä pienennys 472 - - > 361 mAh ei herätä luottamusta.
Olis hyvä mainita onko always on näyttö päällä vai ei..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 824
Ei tarvi olla sellasta. Näyttöhän menee päälle kun heilauttaa rannetta.
Toiset käyttää toiset ei. Mulle AOD on ihan elintärkeä enkä vois ees harkita kelloo missä sitä ei ole. Monesti tulee katottua kelloa vilkaisemalla niin ajatus ei katkee kun veivaa rannetta sen takia. Ja jatkuvasti vilkkuva näyttö häiritsee noin muutenkin.
Itellä onkin Venu 2 kanssa niin että AOD on aina päällä josta näkee kellon nopeasti ja sitten ranteenliikautus "epäherkällä" joten jos tarvii kattoa kellosta jotain muuta kuin kelloa niin sitten kääntää rannetta. Muuten kelloaika näkyy aina mikä vähän niinkuin on kellon tarkoitus.
Joskus oli ranneke missä ei ollu AOD ja meinasin tulla hulluks sen kanssa. Kyllä mulle pitää olla kellonaika aina näkyvissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 854
Mulla kestää Galaxy Watchin ykkösmallissa (46mm) akku varmaan 5-6 päivää ilman GPS:ää. En ole edes varma tarkasta kestosta, koska lataaminen tapahtuu niin harvoin. Kuinka kauan tuossa kalleimmassa bluetooth-mallissa GW4 Classic 46mm kestää akku ilman GPS:ää? Ei kiinnostaisi tinkiä akunkestosta kovinkaan paljoa. Luulisi, että siihen panostetaan nykypäivänä, ettei tarvi jatkuvasti latailla kelloa. Kapasiteetin merkittävä pienennys 472 - - > 361 mAh ei herätä luottamusta.
Mulla Classic 46mm LTE, mutta tuossa jo testailin että kun otti jatkuvan sykkeenseurannan ja unenaikaisen happisaturaatiomittauksen pois, niin kevyellä käytöllä pääsi noin 2 vrk akkukestoon, mihin mahtui kyllä jo joku treenikertakin erillisen sykevyön kanssa. LTE mulla on tuosta ollut myös toistaiseksi pois päältä.

Voin testata että miten tuo GPS vaikuttaa asiaan.
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
49
Päädyin itse tilaamaan Classic 46mm lte, jonka pitäisi tulla tänään.

Saa nähdä, miten tuo toimii kokonaisuutena ilman Samsungia.

Jossain arvostelussa sanottiin, että multisimmiä ei välttämättä pysty kytkemään päälle ilman Samsungin puhelinta. Oliko jollain tästä kokemusta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 480
DC Rainmaker julkaisi Samsungista ihan ok revikan liikunnallisesta näkökulmasta. Ei nyt hirveästi kehu:



Samoin Android Centralilta melko negatiivinen näkemys parin viikon käytön jälkeen:
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
53
DC Rainmaker julkaisi Samsungista ihan ok revikan liikunnallisesta näkökulmasta. Ei nyt hirveästi kehu:



Samoin Android Centralilta melko negatiivinen näkemys parin viikon käytön jälkeen:
Tällä hetkellä itselläni on Samsung Gear Sport, mikä on jo varmaan 3-4 vuotta vanha malli. Olisi riittävä minulle, mutta pyörälenkillä kadottaa sykkeen vähän väliä. Ei väliä mille tiukkuudelle kiristää tai missä kohtaa pitää. Intoilin tästä uudesta nelosesta, mutta ei tuo katoava sykkeen mittaus oikein vakuuta.

On käynyt hullu ajatus ostaa iPhone SE nykyisen Samsung S9+ tilalle ja kaveriksi Apple Watch. Tai sitten joku oikeampi urheilukello
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tällä hetkellä itselläni on Samsung Gear Sport, mikä on jo varmaan 3-4 vuotta vanha malli. Olisi riittävä minulle, mutta pyörälenkillä kadottaa sykkeen vähän väliä. Ei väliä mille tiukkuudelle kiristää tai missä kohtaa pitää. Intoilin tästä uudesta nelosesta, mutta ei tuo katoava sykkeen mittaus oikein vakuuta.

On käynyt hullu ajatus ostaa iPhone SE nykyisen Samsung S9+ tilalle ja kaveriksi Apple Watch. Tai sitten joku oikeampi urheilukello
Huawei watch gt2 on mitannut kyllä aina kiitettävällä tarkkuudella sykettä, niin pyöräilyssä, lenkillä tai ratsastuksessa... Hassua että jotkut 2-3x kalliimmat ei tuossa onnistu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 480
Huawei watch gt2 on mitannut kyllä aina kiitettävällä tarkkuudella sykettä, niin pyöräilyssä, lenkillä tai ratsastuksessa... Hassua että jotkut 2-3x kalliimmat ei tuossa onnistu?
Mites oot testannut? Kovin harva näistä optisista mittareista ihan oikeasti pärjää esim. sykevyölle kunnon testeissä. Lähes kaikkia vaivaa toi mittaustavan aiheuttama mittausviive sekä ovat kovin alttiita kellon liikkeille, ihokarvoille ja muille "esteille". Kelpaa toki kasuaaliin käyttöön useimmiten ihan ok ja osalla malleista on sitten enemmän ongelmia kuin toisilla.

EDIT: Tässä nyt esimerkiksi joku random tubettajan testi GT2 Pron osalta. Samanlaisia ongelmia tollakin on kuin muillakin. Parhaimmillaan lähes yhtä tarkka, pahimmillaan sit jotain ihan muuta eli varianssia riittää:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 188
Pitäisi lahjaksi ostaa älykello niin onko jollain kokemusta tai muuten tietoa kumpi olisi parempi huawei gt2 vai suunto 3?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
580
Tällä hetkellä itselläni on Samsung Gear Sport, mikä on jo varmaan 3-4 vuotta vanha malli. Olisi riittävä minulle, mutta pyörälenkillä kadottaa sykkeen vähän väliä. Ei väliä mille tiukkuudelle kiristää tai missä kohtaa pitää. Intoilin tästä uudesta nelosesta, mutta ei tuo katoava sykkeen mittaus oikein vakuuta.

On käynyt hullu ajatus ostaa iPhone SE nykyisen Samsung S9+ tilalle ja kaveriksi Apple Watch. Tai sitten joku oikeampi urheilukello
Tuohon ongelmaan on vain yksi varma ratkaisu: Osta sykevyö. Esimerkiksi oheisen bluetooth-sykevyön pitäisi tukea lähes kaikkia puhelimia, ja myös joitakin älykelloja, kuten Apple Watchia. Samsung Gear Sport tuesta en ole aivan varma.


(Sykevyö toimii myös ilman puhelinta, kun vyö on yhdistettynä Applen kelloon)

(Vyö toimii todennäköisesti myös Android Wear Älykellojen kanssa, mutta mitään ei luvata suoraan, vaikka itse appi on saatavilla myös Wear Os -laitteille.)

Olisiko jollain kokemusta kyseisen vyön ja Android Wear älykellojen välisestä yhteensopivuudesta?
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Mites oot testannut? Kovin harva näistä optisista mittareista ihan oikeasti pärjää esim. sykevyölle kunnon testeissä. Lähes kaikkia vaivaa toi mittaustavan aiheuttama mittausviive sekä ovat kovin alttiita kellon liikkeille, ihokarvoille ja muille "esteille". Kelpaa toki kasuaaliin käyttöön useimmiten ihan ok ja osalla malleista on sitten enemmän ongelmia kuin toisilla.

EDIT: Tässä nyt esimerkiksi joku random tubettajan testi GT2 Pron osalta. Samanlaisia ongelmia tollakin on kuin muillakin. Parhaimmillaan lähes yhtä tarkka, pahimmillaan sit jotain ihan muuta eli varianssia riittää:

Väitinkö että kello on parempi kuin sykevyö?

Jos olet normaali kasuaali liikkuja joka 2-3krt/vko liikkuu sen tunnin tai pari niin kyllä älykello luulisi riittävän, sitten niistä on se yksi osa jotka tekevät liikkumisesta välineurheilua jolloin mikään ei riitä.

Omalla kohdalla tarkkuus on kohdalla kun tiedän miten kello toimii ja missä kohdassa sen pitää ranteessa olla ja millä kireydellä ja kohta 2v kello ollut niin ongelmat voin laskea yhden käden sormilla.

Myös ihmisten välillä on eroja ja toisilla kello toimii paremmin kuin toisilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 480
Väitinkö että kello on parempi kuin sykevyö?

Jos olet normaali kasuaali liikkuja joka 2-3krt/vko liikkuu sen tunnin tai pari niin kyllä älykello luulisi riittävän, sitten niistä on se yksi osa jotka tekevät liikkumisesta välineurheilua jolloin mikään ei riitä.

Omalla kohdalla tarkkuus on kohdalla kun tiedän miten kello toimii ja missä kohdassa sen pitää ranteessa olla ja millä kireydellä ja kohta 2v kello ollut niin ongelmat voin laskea yhden käden sormilla.

Myös ihmisten välillä on eroja ja toisilla kello toimii paremmin kuin toisilla.
No et toki mutta puhuit kiitettävästä tarkkuudesta. Mun pointti oikeastaan oli että noita sykeheittoja ja muita ongelmia on peruskäytössä käytännössä kaikilla optisilla kelloilla ja niitä on kohtuullisen hankala peruskäyttäjän edes tunnistaa etenkin kun varianssia on suoritteesta toiseen ja harva jaksaa noita oikeasti vertailla johonkin oikeaan esim. sykemittarin dataan. Toki Sampalla nyt tuntuu olevan ehkä keskimääräistä enemmän haasteita palautua lukuongelmista. Siihen toki voi vaikuttaa testaajan henkilökohtaisetkin ominaisuudet. Haastavuutta kuvaa myös se että varmaan puolet Sampankin arvosteluista lähinnä kehuu sen tarkkuutta ja silti todellisuus voi olla tollainen.
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
49
Päädyin itse tilaamaan Classic 46mm lte, jonka pitäisi tulla tänään.

Saa nähdä, miten tuo toimii kokonaisuutena ilman Samsungia.

Jossain arvostelussa sanottiin, että multisimmiä ei välttämättä pysty kytkemään päälle ilman Samsungin puhelinta. Oliko jollain tästä kokemusta?
Tänään tuli testattua ja kyllä toimii, ainakin OnePlussan kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 854
Mulla Classic 46mm LTE, mutta tuossa jo testailin että kun otti jatkuvan sykkeenseurannan ja unenaikaisen happisaturaatiomittauksen pois, niin kevyellä käytöllä pääsi noin 2 vrk akkukestoon, mihin mahtui kyllä jo joku treenikertakin erillisen sykevyön kanssa. LTE mulla on tuosta ollut myös toistaiseksi pois päältä.

Voin testata että miten tuo GPS vaikuttaa asiaan.
Tuli nyt sitten testattua myös niin että LTE, jatkuva sykkeenseuranta, unenaikainen happisaturaatiomittaus ja GPS on pois päältä. Ja tälleen 48 h 30 min myöhemmin akkua on 19% jäljellä. Tuohon väliin mahtuu yksi treenikerta (ei GPS:ää vaativa) sykevyön kanssa siten, että luuri jäi pukkariin metallikaappiin. En tiedä miten kovasti tuo kello yrittää ottaa luuriin yhteyttä että vaikuttaako tuo paljonkin.

Aiemmin oli tuo GPS päällä, ja silloin en nyt erityisemmin kiinnittänyt huomiota siihen että paljonko akkua 2 vrk kohdalla oli jäljellä, mutta väittäisin että se oli kutakuinkin samaa n. 20% luokkaa. Luulenpa siis, että kello osaa siis laittaa GPS:n nukkumaan kun mikään sovellus ei sitä aktiivisesti käytä. Kun taas noissa vanhoissa Galaxy Watcheissa GPS:n päälläolo saattoi vaikuttaa paljonkin akkukestoon.

Joka tapauksessa, tälleen kevyellä käytöllä tällä nyt näyttää pääsevän tuonne 2vrk yli, mikä on tietty esim. johonkin Apple Watchiin verrattuna paljon, mutta noin yleisesti ottaen melko heikko suoritus edelleen.

Tuolla asetuksissa on erillinen power saving mode, millä tuota saisi vielä parannettua. Mutta siinä on älyttömästi niputettu joukko toisistaan täysin erillisiä akunsäästötemppuja yhden on/off-asetuksen taakse. Mieluusti ottaisin osan noista käyttöön, koska ne ei mitenkään haittaisi käyttöä, mutta eipä onnistu. :thumbsdown:
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tuli nyt sitten testattua myös niin että LTE, jatkuva sykkeenseuranta, unenaikainen happisaturaatiomittaus ja GPS on pois päältä. Ja tälleen 48 h 30 min myöhemmin akkua on 19% jäljellä. Tuohon väliin mahtuu yksi treenikerta (ei GPS:ää vaativa) sykevyön kanssa siten, että luuri jäi pukkariin metallikaappiin. En tiedä miten kovasti tuo kello yrittää ottaa luuriin yhteyttä että vaikuttaako tuo paljonkin.

Aiemmin oli tuo GPS päällä, ja silloin en nyt erityisemmin kiinnittänyt huomiota siihen että paljonko akkua 2 vrk kohdalla oli jäljellä, mutta väittäisin että se oli kutakuinkin samaa n. 20% luokkaa. Luulenpa siis, että kello osaa siis laittaa GPS:n nukkumaan kun mikään sovellus ei sitä aktiivisesti käytä. Kun taas noissa vanhoissa Galaxy Watcheissa GPS:n päälläolo saattoi vaikuttaa paljonkin akkukestoon.

Joka tapauksessa, tälleen kevyellä käytöllä tällä nyt näyttää pääsevän tuonne 2vrk yli, mikä on tietty esim. johonkin Apple Watchiin verrattuna paljon, mutta noin yleisesti ottaen melko heikko suoritus edelleen.

Tuolla asetuksissa on erillinen power saving mode, millä tuota saisi vielä parannettua. Mutta siinä on älyttömästi niputettu joukko toisistaan täysin erillisiä akunsäästötemppuja yhden on/off-asetuksen taakse. Mieluusti ottaisin osan noista käyttöön, koska ne ei mitenkään haittaisi käyttöä, mutta eipä onnistu. :thumbsdown:
Sitten joku kevyempi älykello Huawei watch gt2 menee kaikki päällä sen 2vko
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 375
Sitten joku kevyempi älykello Huawei watch gt2 menee kaikki päällä sen 2vko
On kyllä jännä, että kellossa millä voi jopa tehdä asioita, akku ei kestä yhtä kauaa kuin kellossa, missä on "tyhmä" käyttis.


Itellä nyt ollu tää pirkka-GW4 44mm parisen viikkoa ranteessa, ei oo vielä valitettavaa (paitsi Assistantin puute) löytynyt vrt Ticwatch 3 Pro.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 824
Itellä Venu2, kaikki herkut ja anturit päällä (ei GPS), AOD päällä (ei öisin), ei urheilusuorituksia, akkukesto n.1,5vrk. Onhan tuo aika vähän mutta suihkun aikana ehtii aina lataamaan virtaa seuraavan päivän suihkuun asti. Eipä tuo enään niin ihmeelliseltä tunnu vaikka AmazFit Bipin yli viikon toiminta-ajan jälkeen olikin outoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 854
Sitten joku kevyempi älykello Huawei watch gt2 menee kaikki päällä sen 2vko
Se vaan että kun lähdetään noista älyominaisuuksista keventämään, niin nopeasti tuleekin vastaan se raja että ennemmin ostaa sitten kunnollisen urheilukellon. Käytännössä offline-Spotify + Google Pay oli tuo kombo mikä itselläni oli se olennaisin miksi tän hankin. Tuossa Huaweissa ei toimi kumpikaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 159
Sitten joku kevyempi älykello Huawei watch gt2 menee kaikki päällä sen 2vko
GT2 on kyllä noilta osin aivan ylivoimainen. Tosin aktiivisemmassa käytössä ei tarvitse tavoitella silläkään kahta viikkoa, mutta joka tapauksessa sen kanssa pärjää hienosti ilman että pitää pihtailla ominaisuuksia pois ja ladata päivittäin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
GT2 on kyllä noilta osin aivan ylivoimainen. Tosin aktiivisemmassa käytössä ei tarvitse tavoitella silläkään kahta viikkoa, mutta joka tapauksessa sen kanssa pärjää hienosti ilman että pitää pihtailla ominaisuuksia pois ja ladata päivittäin.
Kyllä, nyt kun 2-3krt viikossa pari tuntia keralla tulee urheilua niin viikon kestää akku, aikasemmin kun se oli sen kerran sisällä niin kesti sen pari viikkoa.

Ulkona kun pyörällä menee pitkiä matkoja niin se syö akkua ehkä eniten
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
60
Itellä Venu2, kaikki herkut ja anturit päällä (ei GPS), AOD päällä (ei öisin), ei urheilusuorituksia, akkukesto n.1,5vrk. Onhan tuo aika vähän mutta suihkun aikana ehtii aina lataamaan virtaa seuraavan päivän suihkuun asti. Eipä tuo enään niin ihmeelliseltä tunnu vaikka AmazFit Bipin yli viikon toiminta-ajan jälkeen olikin outoa.
Itsellä Venu2 ilman herkkuja käytännössä. Perus puhelimen ilmoitukset, jatkuva sykeseuranta, kirkkaus pienin, ei AOD, ei spo2, urheilusuorituksia about joka toinen päivä noin tunnin verran niin akku kestää hyvin sen 10 päivää. Itse tykännyt tästä setupista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 824
Itsellä Venu2 ilman herkkuja käytännössä. Perus puhelimen ilmoitukset, jatkuva sykeseuranta, kirkkaus pienin, ei AOD, ei spo2, urheilusuorituksia about joka toinen päivä noin tunnin verran niin akku kestää hyvin sen 10 päivää. Itse tykännyt tästä setupista.
Itse taas en oikein nää mitään intoa ostaa älykelloa ja sitten kytkeä kaikki mahdolliset äly ominaisuudet pois päältä..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 904
Viestejä
4 319 417
Jäsenet
72 143
Uusin jäsen
Johnny1985

Hinta.fi

Ylös Bottom