Älykello lapselle

Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 873
Hmm, mitä meinaat, kyllä meillä ainakin Xplora X5:n saa molempien kännyköiltä paikannettua ihan samalla tavalla. Ei kai toi mikään XGO3 -kohtainen omituisuus ole?

Muuten olen ollut laimean positiivisesti yllättynyt tuosta Xplorasta, olin ennen hankintaa ihan varma että se on kasa :poop:, mutta pääosin se on toiminut niinkuin pitää, lapsi osaa sillä itse soitella jos on asiaa ja kavereillekin, sijainti toimii yllättävänkin hyvin (pystyy esm. koulumatkalla seuraamaan edistymistä melkein reaaliajassa) eikä akku lopu kesken päivää. Sovellus on huono, mutta ei käyttökelvottoman huono.

Suurin ongelma on ollut se että sovellus aina joskus hukkaa yhteyden kelloon ja ainoa keino palauttaa se on käytännössä tehdä koko setuppi uudestaan.
Miten siis tuo paikannus asennettiin? Itse asensin apin, tein tunnukset ja paritin kellon omaan sovellukseeni. Eli mitä toisella puhelimella pitää tehdä jos silläkin haluaa paikannuksen toimimaan?
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 375
Miten siis tuo paikannus asennettiin? Itse asensin apin, tein tunnukset ja paritin kellon omaan sovellukseeni. Eli mitä toisella puhelimella pitää tehdä jos silläkin haluaa paikannuksen toimimaan?
Nyt en kyllä ihan suoraan muista. Miten se sulla toimi jos asensi sen appin molempien huoltajien puhelimiin ja loi tilin sillä huoltajan omalla puhelinnumerolla, ja skannasi sen kellon molempiin appeihin? En muista että oliko siinä joku juttu että sen ensimmäisenä rekisteröityneen huoltajan piti hyväksyä se toinen tili jotenkin vai ei...

Mutta joka tapauksessa meillä on kyllä molemmilla huoltajilla ihan identtinen toiminta siinä viestien, osoitekirjan hallinnan ja sijainnin suhteen.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 873
Nyt en kyllä ihan suoraan muista. Miten se sulla toimi jos asensi sen appin molempien huoltajien puhelimiin ja loi tilin sillä huoltajan omalla puhelinnumerolla, ja skannasi sen kellon molempiin appeihin? En muista että oliko siinä joku juttu että sen ensimmäisenä rekisteröityneen huoltajan piti hyväksyä se toinen tili jotenkin vai ei...

Mutta joka tapauksessa meillä on kyllä molemmilla huoltajilla ihan identtinen toiminta siinä viestien, osoitekirjan hallinnan ja sijainnin suhteen.
Kiitos. Pitääpi kokeilla. Toivottavasti tuo ei ole syynä siihen, että noita kellon katoamisia tapahtuu sinulla. Itsellä vasta vuorokausi takana ja hyvin on pelannut
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 375
Kiitos. Pitääpi kokeilla. Toivottavasti tuo ei ole syynä siihen, että noita kellon katoamisia tapahtuu sinulla. Itsellä vasta vuorokausi takana ja hyvin on pelannut
Paha sanoa. Mä kyllä luulen että ne liittyy sovelluspäivityksiin. Sattunut vuoden aikana pari kertaa, eli ei ihan hirveän yleistä.
 

bamboozle

Tukijäsen
Liittynyt
03.07.2017
Viestejä
77
Tuli haettua eilen prismasta Xplora XGO3 kello 100€ hintaan. Käyttöönotto oli kyllä melkoinen show, sillä ohjeet riitti valmistajalta siihen asti, että laskutus saadaan juoksemaan -sen jälkeen olet omillasi. No sitten aikani googlattua tarvittavat ohjeet käyttöönottoon löytyi täältä: Valmistele XPLORA valmiiksi jouluun! - Xplora

Kello: edullisen oloinen, mutta vaikuttaa toimivalta. Ranneke on pehmeää kumia (vaikuttaisi mukavalta), mutta solki kuulemma painoi ohutta rannetta. Kello päivitti ohjelmiston wifin kautta. Vanhempien käyttöliittymän kautta tosin pystyy vain 1 vanhempi paikantamaan puhelinta -tämä oli hieman yllättävää, mutta näin on
Kellolla voi olla kaksi huoltajaa, jotka voi seurata sijaintia ja lisätä/muokata muita toimintoja.
Jotta voit lisätä toisen huoltajaksi, pitää sillä olla tunnukset. Lisääminen onnistuu yhteystiedoista.
EDIT: Toki sovellus pitää olla asennettuna molempiin puhelimiin.
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
141
En tiedä onko minulla nyt jotenkin poikkeuksellinen laite, mutta jaan jos tästä on jollekin apua. Ostin käytettynä torista Spacetalk Adventuren 30€:lla ja siihen Soneran prepaid kokeeksi kun siinä data on vain 0,01€/Mt ja max 1€/päivä. Olin varautunut, että joudun maksamaan tällöin Spacetalkille 4,8€/kk sovelluksen käytöstä, mutta laitteen sai yhdistettyä sovellukseen ja se toimii siinä ilman tilaustakin normaalisti. Kun yritän tehdä tilausta sovelluksesta niin se ilmoittaa, että minulla ei ole yhdistettynä laitteita jotka vaativat tilauksen. Dataa tuo puhelin ei näytä vähällä käytöllä lopulta kauheasti kuluttavan.

Ehkä joku toinen Spacetalk käyttäjä voi vahvistaa joutuuko sen sovelluksen kk-maksun maksamaan vai ei. Jos tuota ei joudu maksamaan niin on halvin mahdollinen ratkaisu kellopuhelimeksi lapselle eikä paljoa harmita jos hajoaa kun käytetyn ostaa. Akku kestää päivän ok, mutta fyysisesti kello on kyllä kauhea mollukka.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 095
Xplora XGO3 näkyy olevan suoraan Xploralta nyt 19 eurolla, jos jollain älykello hakusessa. Rajattu erä toki, ja näytti vaativan jonkun 12kk liittymän aktivoinnin. Omalle muksulle kello jo hankittuna joten en sen tarkemmin katsonut.

X6 Play mallista ihan ok positiiviset kokemukset toistaiseksi. Miinuksina oikeastaan akun kesto, saa ladata päivittäin jos kello on käytössä. Mutta tuo nyt oli sinänsä tiedossa jo etukäteen esim. arvostelujen perusteella. Aika iso/paksu tuo myös on eli esim. jonkun takin hihan kanssa voi tehdä ahdasta, mutta sama juttu taitaa olla vähän joka älykellossa. Sijainti, soittaminen jne perustoiminnot pelannut Ok.
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
42
Oli näissä lasten kellopuhelimissa taas kilpailu aivan hukassa. Muutama laite ja pakotettu elisan 10,9e/kk liittymä. Täytynee katsoa jos löytää käytetyn spacetalkin ihan vain että saa itse valita liittymän. Kiinasta löytyisi lottokuponkeja kuten esim mibro mutta niistäkään ei tiedä mitään ja sovellukset saaneet huonoja arvioita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 817
Viestejä
4 208 814
Jäsenet
70 965
Uusin jäsen
Hillox

Hinta.fi

Ylös Bottom