Äänetön/erittäin hiljainen ITX HTPC & Steam Remote Play -masiina

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
838
Telkkarin viereen ITX-kokoista HTPC:ta, jota voisi myös käyttää Steam Remote Play clienttina. Hakusessa lähinnä mielipiteitä siitä, että kuinka tehokas prosessori, kuinka paljon muistia ja tarvitaanko edes erillistä näytönohjainta. Tässä joitain listattuja vaatimuksia:
  • Hakusessa prossu, emo, muistit, M.2 SSD ja näyttis. Kotelon ja virtiksen valitsen itse.
  • Mahdollisimman alhainen virrankulutus.
  • Äänetön tai erittäin hiljainen.
  • Telkkari on 4k ja pelejä tulisi pelattua 4k-resolla @ 60 FPS. Telkkarilla pelattavat pelit ovat pääasiassa kevyempiä local co-op -pelejä. Ei tarvitse mitoittaa tehoja AAA-peleille.
  • Ohjaimina Xbox One ja Xbox 360 -ohjaimet, molemmat langattomia omilla adaptereillaan.
  • Halvalla pitäisi päästä ja mieluusti ostaisi paljon käytettynäkin.
Olen vähän skeptinen, että Raspberry Pin tehot riittäisi tuohon Steam-pelaamiseen. Huomauttakaa toki, jos olen väärässä.

Kasailin tässä omineni ideoita:
  • Ryzen 5 1600 (AF) tai Ryzen 5 2600 (~100 €).
  • Passiivinen GT 1030 (~90 €).
  • B450 ITX emolevy.
  • 8 GB muistia.
  • Joku SSD.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Eikö steam link toimi Apple tv:llä ja Nvidia shielilläkin ongelmitta? Apple tv:lle ainakin mainostetaan xbox onen ohjaimia joten senkin pitäisi toimia. 360:n ohjaimesta vaikeampi sanoa.

Ja uusilla android-tv:eillä voi steam link toimia suoraan ilman mitään lootaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
838
Eikö steam link toimi Apple tv:llä ja Nvidia shielilläkin ongelmitta? Apple tv:lle ainakin mainostetaan xbox onen ohjaimia joten senkin pitäisi toimia. 360:n ohjaimesta vaikeampi sanoa.

Ja uusilla android-tv:eillä voi steam link toimia suoraan ilman mitään lootaa.
Omalla Android TV:llä ei jostain syystä puhti tahdo riittää. Taidan kokeilla Raspberry Pi -viritelmää ensin ennen kuin työnnän isompia euroja tähän projetkiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 111
Viestejä
4 212 453
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom