Omistan kaksi eri tiliä Adobelle ja molemmat ovat sitä perusmallia eli ei ole aktiivisia tilauksia tällä hetkellä käynnissä. Edellinen veloitusyritys viime kuussa, jonka jälkeen tilaus peruutettu. Näiden osalta kaikki siis hyvin.
Olenpa sitten ilmaisen kokeilun toivossa mennyt tekemään uuden tilin, maksukortin ja käyttänyt ilmaisen kokeilun loppuun. Sitten tulee se ongelma, tili on tehty sähköpostin alle mitä en muista..en löydä mitään dokumentaatiota tuosta tilistä.
Tämähän on sitten unohtunut ja jäänyt taustalle pyörimään, mutta sittenpä sieltä kortilta lähtikin veloitus 25.09€. Nettikäyttöä S-pankilta ei pois saa mutta verkkomaksuraja asetettu 1€/vrk. Ja tilihän oli 0€ joten tämä paukkui sitten negatiivisen puolelle josta S-pankki veloittaa sitten 4,50€ tilinylitys + 5€ tilinylitysilmoitus. Kyseessä on perus debit kortti.
Adoben asiakaspalveluun oli erittäin vaikea päästä, heidän chat robotti ohjasi sivuille mitä ei ole enää olemassa. No löysin sitten lopulta keinon saada sinne chattiin oikean ihmisen. Selvitin ongelmani ja lähdettiin asiaa puimaan. Lähetin heille kuitin nettipankistani tuosta veloituksesta toivoen että heillä on keinoja löytää tili maksun viestikentän perusteella. No tämähän osoittautui sitten vaikemmaksi kuin mitä osasin odottaa. Eipä tällä chatti kaverilla ollut miään keinoja auttaa tiliä löytämään. Hän lähinnä kyseli ainoastaan minua luettelemaan sposteja jotka hän sitten tarkasti. Tein jo etukäteen itse selvityksen omista sposteistani ja sieltä ei mitään kuittia löytynyt tuosta veloituksesta joten tiesin että näitä on aivan turha plärätä.
Utelin ja utelin muuta keinoa selvittää veloituksen alkuperää mutta tähän ei otettu mitään kantaa. Selvitettiin että he eivät voi minulle päin luovuttaa sähköpostitietoja, minkä ymmärrän. Vastasin että tämä OK, mutta minulla lienee oikeus lopettaa kaikki tilit jotka on liitettynä tähän maksukorttiin (Maksukortin tiedotkin käytiin läpi, ensimmäiset 6 kirjainta ja 4 viimeistä + nimi). Aspa vastasi hyvin epämääräisesti että tilit on jo lopetettu ja aktiivisia tilauksia minulla ei ole. Tämä keskustelu käytiin pariinkin kertaan. Kun kysyin tarkennusta että onhan tämä nimenomainen tili lopetettu miltä tililtä tämä kyseinen velotus on tehty varmasti lopetettu tuli taas epämääräistä mutinaa että tili ***gmail.com on lopetettu eikä siellä ole aktiivisia tilauksia. Eli aspa tarrautui jatkuvasti väärään tiliin eikä heiltä missään vaiheessa tullut tarkkaa selvitystä oliko se veloitettu tili lopetettu. Loppujenlopuksi Aspan viestiketju katkesi kesken kirjoituksen ja sähköpostiini tuli ilmoitus että case is closed.
Nyt sitten elän epätietoisuudessa onko tili lopetettu vai onko sieltä ensi kuussa tulossa taas uusi veloitus kortilta riippumatta onko tilillä katetta vai eikö.
Olenpa sitten ilmaisen kokeilun toivossa mennyt tekemään uuden tilin, maksukortin ja käyttänyt ilmaisen kokeilun loppuun. Sitten tulee se ongelma, tili on tehty sähköpostin alle mitä en muista..en löydä mitään dokumentaatiota tuosta tilistä.
Tämähän on sitten unohtunut ja jäänyt taustalle pyörimään, mutta sittenpä sieltä kortilta lähtikin veloitus 25.09€. Nettikäyttöä S-pankilta ei pois saa mutta verkkomaksuraja asetettu 1€/vrk. Ja tilihän oli 0€ joten tämä paukkui sitten negatiivisen puolelle josta S-pankki veloittaa sitten 4,50€ tilinylitys + 5€ tilinylitysilmoitus. Kyseessä on perus debit kortti.
Adoben asiakaspalveluun oli erittäin vaikea päästä, heidän chat robotti ohjasi sivuille mitä ei ole enää olemassa. No löysin sitten lopulta keinon saada sinne chattiin oikean ihmisen. Selvitin ongelmani ja lähdettiin asiaa puimaan. Lähetin heille kuitin nettipankistani tuosta veloituksesta toivoen että heillä on keinoja löytää tili maksun viestikentän perusteella. No tämähän osoittautui sitten vaikemmaksi kuin mitä osasin odottaa. Eipä tällä chatti kaverilla ollut miään keinoja auttaa tiliä löytämään. Hän lähinnä kyseli ainoastaan minua luettelemaan sposteja jotka hän sitten tarkasti. Tein jo etukäteen itse selvityksen omista sposteistani ja sieltä ei mitään kuittia löytynyt tuosta veloituksesta joten tiesin että näitä on aivan turha plärätä.
Utelin ja utelin muuta keinoa selvittää veloituksen alkuperää mutta tähän ei otettu mitään kantaa. Selvitettiin että he eivät voi minulle päin luovuttaa sähköpostitietoja, minkä ymmärrän. Vastasin että tämä OK, mutta minulla lienee oikeus lopettaa kaikki tilit jotka on liitettynä tähän maksukorttiin (Maksukortin tiedotkin käytiin läpi, ensimmäiset 6 kirjainta ja 4 viimeistä + nimi). Aspa vastasi hyvin epämääräisesti että tilit on jo lopetettu ja aktiivisia tilauksia minulla ei ole. Tämä keskustelu käytiin pariinkin kertaan. Kun kysyin tarkennusta että onhan tämä nimenomainen tili lopetettu miltä tililtä tämä kyseinen velotus on tehty varmasti lopetettu tuli taas epämääräistä mutinaa että tili ***gmail.com on lopetettu eikä siellä ole aktiivisia tilauksia. Eli aspa tarrautui jatkuvasti väärään tiliin eikä heiltä missään vaiheessa tullut tarkkaa selvitystä oliko se veloitettu tili lopetettu. Loppujenlopuksi Aspan viestiketju katkesi kesken kirjoituksen ja sähköpostiini tuli ilmoitus että case is closed.
Nyt sitten elän epätietoisuudessa onko tili lopetettu vai onko sieltä ensi kuussa tulossa taas uusi veloitus kortilta riippumatta onko tilillä katetta vai eikö.