Acer Nitro 50 N50 00R Gigantista

Liittynyt
21.01.2021
Viestejä
6
Olen ostamassa uutta tietokonetta ensimmäistä kertaa sitten teini-iän (tätä se covid teettää). Viime vuodet olen pärjäillyt veljeltä vanhaksi jääneillä myllyillä. Olin alunperin kiinnostanut kasailemaan koneen itse ihan mielenkiinnosta ja säästääkseni rahaa, mutta komponenttien saatavuus tuntuu olevan niin heikkoa, että päädyin tutkailemaan pakettiratkaisuja.

Tällainen pisti silmään Gigantin sivuilta: Acer Nitro 50 N50 00R pelitietokone - Pelitietokoneet

Oma tietotaito ei riitä arvioimaan sitä, onko tuota mahdollista myöhemmin päivittää uudempaan rautaa, vaan tuleeko kotelon, virtalähteen tms. puolesta rajat vastaan? Ei siis kiinnostaisi ostaa "kertakäyttökonetta", vaan n. 1000€ hintainen mylly, jota voi vuosien saatossa päivitellä tarpeen vaatiessa. Olen uusi foorumilla, joten jos jostain löytyy suositeltuja paketteja/tarjouksia, niin otan myös ilolla vastaan!
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
Youtubessa semmoinen kanava kuin "Dawid does tech stuff" on testaillut noita Acer Nitroja.

Pakettikoneeksikin hämmentävän huonoja. Etupaneeli saattaa olla jäähdytysrivoista huolimatta sisältä umpinaista peltiä, virtalähde ei saa kunnolla ilmaa, emon virransyötöllä ei erillistä jäähyä ja prossujäähy ja näyttis ihan halvimmasta ja heikoimmasta päästä. Hiljainen ja viileä kokoonpano jää kaukaiseksi haaveeksi.

Päivitettävyys myös suppeaa, kun emolevy on kooltaan jotain ihan omaa standardia, eikä virtalähdettä voi sanoa lupaavan oloiseksi.

Jos kerran kiinnostusta ja osaamista löytyy, niin varmasti laadukkaamman ja paremmin päivitettävän koneen saa itse kokoamalla. Saatavuus toki on nyt surkeaa. Näytönohjain melkein pakko metsästää käytettynä nyt, ellei halua kuukausia odottaa uutta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Nykyhinnoin saa vaan maksaa aika paljon enemmän vastaavasta koneesta, jos kasaa hiljaisen ja laadukkaamman. Ilmankierto ei ole niin justiinsa, jos korttina on blowerjäähyllinen äänekäs kortti joka ulostaa omat lämpönsä kotelosta pois. Toimii tod näk ihan hyvin jo tuon reikäisen kyljen ansiosta. Ei näitä nykyhintoja voi oikein tukea, kun kohta on kaksinkertaiseksi menty julkaisuhinnasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Nykyhinnoin saa vaan maksaa aika paljon enemmän vastaavasta koneesta, jos kasaa hiljaisen ja laadukkaamman. Ilmankierto ei ole niin justiinsa, jos korttina on blowerjäähyllinen äänekäs kortti joka ulostaa omat lämpönsä kotelosta pois. Toimii tod näk ihan hyvin jo tuon reikäisen kyljen ansiosta. Ei näitä nykyhintoja voi oikein tukea, kun kohta on kaksinkertaiseksi menty julkaisuhinnasta.
Kuukauden sisään tulee kortti, jonka MSRP on $329 ja se on 1.5x RTX 2060:n tehoinen. Molemmat Nvidian omia väittämiä ja aikataulu vahvistettu.

Jos nyt unelmoi, niin niitä on saatavilla silloin ja hinta on Suomessa alle 400€, jolloin ihan hyvään alle tonnin pakettiin voisi pystyä.

--

Sillä välin 3060 Ti:n hinnat ovat nousseet yli satasella ja niitä ei enää kannata hinnan puolesta ostaa. Tämä niinkuin viikon aikana.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 651
Viestejä
4 197 349
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom