Myyty Acer Aspire A515-51-56QT

Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 628
Tuote: Acer Aspire A515-51-56QT
Hinta: 40 €

Muuta huomioitavaa: Myyty toisaalla.

Myytävänä jonkun kuukauden verran pöytäkoneen korvikkeena ollut Acer Aspire -läppäri, jonka aiempi myyjä väitti hyväkuntoiseksi, mutta minäpä olen tässä nyt rehellisempi. Hän taisikin olla vain sellainen myyjä, joka ostaa, testaa minimaalisen ajan konetta ja sitten pistää suoraan myyntiin. Ollaan kuitenkin nyt hänen kanssaan sujut, myyn tätä vain eteenpäin kun ostin juuri toisen läppärin "pöytäkoneeksi".

Erillisen näytön kanssa tätä on ollut mukava käyttää, mutta perinteisenä läppärinä tätä en käyttäisi, koska läppärin näyttöpaneeli pätkii kuvan kanssa hyvin ärsyttävästi. Se tekee sitä ihan randomilla tietyin väliajoin (kerran minuutissa tjsp.), siihen ei vaikuta minkäänlainen raskaampi työskentely koneen kanssa, vaan tekee sitä jopa idlessä. Yksi mikä olisi mielessä, olisi näyttöpaneelin ja emolevyn välinen lattakaapeli, mutta vika voi olla jossakin muuallakin. Mene ja tiedä.

Eikä siinä vielä kaikki tuon näyttöpaneelin suhteen, vaan taustalla näkyy oudot jäljet oikeastaan kaikista muista katselukulmista kuin aivan suoraan katsottuna. Olen tähän törmännyt aikoinaan jonkin muunkin läppärin kanssa ja sekin taisi olla silloin joku Acer Aspire, varmaan samanlaisella näyttöpaneelilla. Sitä en kuitenkaan viaksi sanoiksi, vaan ärsyttäväksi "ominaisuudeksi". Enemmän kuitenkin ärsyttää tuon kuvan pätkiminen, se on ihan oikea vika.

Erillisen näytön kanssa on tuntunut toimivan ongelmitta, mutta joskus videoita katsellessa on saattanut super nopeasti pätkäistä, mutta tämä ei välttämättä ole itse läppärin syy, vaan on saattanut johtua jostakin ajuristakin. Sitten toisaalta pelatessa Minecraftia ei ole kertaakaan tehnyt samaa ja olen kuitenkin pelannut aika montakin tuntia. Se pyöriikin ihan mukavasti tuon prosessorin integroidun näytönohjaimen kanssa.

Musiikkia kuulokkeiden kanssa kuunnellessa tämä tuntuu olevan silleen herkkä läppärin ulkopuolisille sähköhäiriöille, että kotona jonkin valon sammuttaminen yleensä päästää äänen, jonka kuulee musiikin läpi. Tämä ei taas ole tietokoneiden kanssa mitenkään hurjan harvinainen asia, vaan tätä voi tapahtua ihan tavanomaisen pöytäkoneenkin kanssa.

Näiden asioiden lisäksi läppärissä on jonkinlaista käytönjälkeä. Näyttöpaneelissa jokunen naarmu, samoin näppäimistön vierellä naarmuja myöskin ja yhdestä reunasta puuttuu muovinpalanen jostain syystä. Läppärin päältä ja pohjasta ihan nätissä kunnossa.

Näppäimistö ja tasohiiri vaikuttavat pelittävän ihan hyvin, joskin olen erillistä näppäimistöä ja hiirtä käyttänyt.

Akun kunnosta ei mitään tarkkaa varmuutta, sillä olen pitänyt koko ajan muuntajassa kiinni. Uskaltaisin heittää lonkalta akunkestoksi 1-2 h, isompia lukuja en lähde lupailemaan.

Loppuun speksit:
15,6" TN FullHD
i5-7200 (2-ytiminen prossu, UHD 620 integroituna näyttiksenä)
8 GB DDR4, toimii 2133 MHz nopeudella (toinen 4 GB juotettu, toinen erillisenä muistikampana)

HUOM! Myydään oletuksena ilman massamuistia (koneesta löytyy yksi 2,5" ja yksi M.2 paikka). Massamuistin perään saa kyllä kysellä.

Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa ja tagissa)
: Salo
Toimitustapa: Nouto, postitus
Maksutapa: Käteinen, tilisiirto, MP


Kuva:
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 923
Viestejä
4 206 590
Jäsenet
70 996
Uusin jäsen
yoinks

Hinta.fi

Ylös Bottom