90-luvun Technics-hifisetin sähköt

Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
71
Terve vaan,

Perin ukkivainaaltani tuommoisen Technicsin kotihifisetin ysäriltä. Päänvaivaa on aiheuttanut nyt laitteiden virtojen kytkentä.
Setti koostuu seuraavista kamoista: SU-X101 vahvistin, RS-X101 kasettidekki, SL-J110R levysoitin, ST-X301L radioviritin ja SL-PK25 CD-soitin.

Virittimessä, vahvistimessa ja CD-soittimessa on sähkölle sekä syöttö että lähtö. Huoltomanuaalia kun tutkailin, niin siinä ohjeistettiin ottamaan vahvistimen sähköt virittimestä, mikäli sellainen on saatavilla. Tällöin ainoa minun näkemäni järjestys olisi seinäpistorasia -> viritin -> vahvistin -> CD-soitin -> levysoitin. Kasettidekki taas saa virtansa vahvistimesta erillisellä lattakaapelilla.
Tuo virittimen lähtö on speksattu 500W max, ilmeisesti juuri siksi että lopulta sen läpi tulee koko setin käyttämä teho? Lisäksi lähtö on merkattu "switched" kun muut ovat "unswitched", mutta minulla ei käsitys sähkötekniikasta riitä ymmärtämään mitä merkitystä tällä on.

Onko tässä jotain mitä en ole ottanut huomioon? Olen vähän neuroottinen asian kanssa, kun vehkeisiin liittyy muistoja ukista ja haluaisin pitää ne käytössä ja hyvässä kunnossa. :)

Kuvat takaa:
Viritin
IMG_2641.JPEG

Vahvistin
IMG_2640.JPEG

CD-soitin (jossa on myös AC in, mutta ei näy kuvassa)
IMG_2639.JPEG
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 717
Se "switched" tarkoittaa ihan vaan sitä, että se on kytkimellinen lähtö. Eli yleensä siten, että ko. pistokkeesta ei saa virtaa ulos silloin kun se kyseinen laite ei ole itse päällä. Tuolla tavoin sen koko sun settisi virrat kytketään sillä virittimen omalla power-namiskalla, sen sijaan että jokainen laite pitäisi erikseen laittaa päälle tai sammuttaa.

Unswitched taas sitten on ilman tuota ominaisuutta, eli sieltä pitäisi tulla virta läpi aina kun laite on itsessään kytkettynä virtaan.
 
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
71
Se "switched" tarkoittaa ihan vaan sitä, että se on kytkimellinen lähtö. Eli yleensä siten, että ko. pistokkeesta ei saa virtaa ulos silloin kun se kyseinen laite ei ole itse päällä. Tuolla tavoin sen koko sun settisi virrat kytketään sillä virittimen omalla power-namiskalla, sen sijaan että jokainen laite pitäisi erikseen laittaa päälle tai sammuttaa.

Unswitched taas sitten on ilman tuota ominaisuutta, eli sieltä pitäisi tulla virta läpi aina kun laite on itsessään kytkettynä virtaan.
Kiitos, tämä selvensi. Ja noinhan se järjestys tuppaa noissa vanhusten stereoissa menemään... En muista ja hölmönä en myöskään dokumentoinut miten järjestys meni ennen kuin purin koko höskän kuljetusta varten.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 435
Viestejä
4 218 299
Jäsenet
71 043
Uusin jäsen
jlehtira

Hinta.fi

Ylös Bottom