Kaikki luvut näissä videoissa on vääriä.
Ensinnäkin Resident Evil pelit ja varsinkin 2 on käytännössä se ykkösesimerkki siitä kuinka vituiksi voi asetusten VRAM käyttöarvion tehdä.
Toiseksi videon luvut siis tosiaan ovat varausta, ei käyttöä tai kokonaan ihan hatusta vedettyjä arvioita. MSI Afterburner ei edelleenkään julkaisuversiossa tue prosessin VRAM käytön näytttämistä, mutta n. kuukausi sitten julkaistussa uusimmassa 4.6.3 Beta 4:ssa tämä vaihtoehto on viimein saatavilla jos sen haluaa nähdä.
^
Näin esimerkkinä:
RT eats RAM because it adds BVHs to the mix and these can be huge. DLSS renders in lower resolution than your output resolution and this saves VRAM on render targets / frame buffers - but it won't be the same as rendering in the same native resolution because DLSS uses textures and MIPs for the...
www.resetera.com
8K testiä tuolla ei ollut, mutta Resident Evil 2:ssa nupit kaakossa:
4587 x 1920 resoluutiolla (n.500-600k pikseliä yli 4K:n):
Asetusten VRAM käyttöarvio: 13.8 GB
Todellinen käyttö: 7 GB
6800 x 2880 resoluutiolla (2.38 kertaa 4K resoluutio)
Asetusten VRAM käyttöarvio: 16.19 GB
Todellinen käyttö: 8.45 GB