8K Association esitteli 8K-pelaamista AMD:n tuella

Olen pelaillut 55" 8K-näytöllä 4,5 vuotta strategiapelejä 54 cm päästä. Ei mitään omgelmaa.:cool:
Juu, nuo etäisyyden uusille oled telkkareille tai näytöille eivät enää samoja kuin ennen olivat.
Itse olen katsonut pelejä reilu 2 vuotta jo 42":sta lg:n C2:ta noin käsivarren etäisyydestä, eikä se ole yhtään liian lähellä.
Aluksi luonnollisesti tuntui valtavalta 27" verrattuna mutta nopeasti siihen tottui.

Mä olen hyvin skeptinen koko 8k resoluution realistisuudesta, koska useimmat ihmiset eivät mitenkään pysty näkemään niin tarkkaan. 4k pelaaminenkin on minusta edelleen vitsi, koska pelit hädin tuskin näyttävät hitusen paremmalta 4k kuin 1440p. Mutta saat maksaa itsesi kipeäksi raudasta jolla tämä on jotenkuten mahdollista. 4k sentään on mahdollista vielä nähdä, kunhan pelit kehittyvät. Aiemmin ihmettelin miksei pelit näyttäneet selvästi paremmalta 4k kuin 1440p, ilmeisesti kyse on tekstuurien tarkkuudesta josta nyt ollaan alettu puhumaan noiden 8 GB / 16 GB rinnakkaismallien kohdalla erityisesti.

Ennustaisin 8K:n olevan resoluutiokilvan loppupiste juuri tuosta syystä, aletaan (koko näkökentän kattavalla näyttökoolla) olemaan tilanteessa, jossa resoluutiota kasvattamalla ei saada enää tarkempaa kuvaa, koska rajoittava tekijä on tarkkanäköisilläkin ihmisillä silmä eikä monitori. Liiketoiston osalta varmaan 1000hz on raja jolloin nopeasti näytön halki liikkuva objekti blurraantuu silmän/aivojen kyvykkyyden vuoksi enemmän kuin pikseliviiveen, väritoiston osalta varmaan oledilla aletaan olemaan siellä, ehkä huippukirkkautta vielä vaatii lisää valoisassa ympäristössä käyttöön.

Tekstuurien lisäksi pitää huomioida, että pelisuunnittelu tehdään todellisuudessa, jossa suurin osa pelaajista pelaa 1080p tai 1440p tason resoilla. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka jos hypoteettisesi teho riittäisi, niin ei ole vaikka ammuntapeliin mahdollista piirtää kohdetta puolen kilometrin päähän, kun pikselit eivät yksinkertaisesti riitä ilman, että FOV on naurettavan kapea. Tai siis se on joku yhden pikselin levyinen kohde sitten ilman käsiä jne, ei erotettavasti ihmishahmo

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
276 446
Jäsenet
77 459
Uusin jäsen
hovikuski

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom