6K-näytöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Later
  • Aloitettu Aloitettu
Vinkki kaikille (ikä)näön ja näyttöjen kanssa tuskaileville: Hankkikaa päätelasit eli erityistyölasit. Niissä on linssit, jotka tarkentavat eri lähietäisyyksille pään asentoa säätämällä (soveltuvat siis myös kännykän/padin käyttöön). EU-direktiivin ja Suomen lain mukaan sellaiset tulee työantajan sinulle hankkia, jos osa työajastasi on päätetyötä ja muut määrätyt ehdot täyttyvät. Lisätietoja esim. optikkoliikkeiden sivuilta:

6K-näytöistä sen verran, että tuli hankittua Alibabasta tuollainen:

Hintaa tuli yhteensä kotiovelle toimitettuna 723 €. Kyseessä on siis kiiltäväpintainen 6K 32" -näyttö.
 
Hieman kuumottelisi tuo uusi Dellin U5226KW, rupesin vaan pohtimaan että saako sitä millään järkevällä tavalla syötettyä yksittäisellä läppärillä täydellä 6k & 120Hz. Kaipa se onnistuu, kerran siinä on TB4 telakka..? Jos oikein tulkitsin, niin kaistanleveys riittää pakkaamattomana 60 Hz ja 120 Hz jos pakataan. Aikamoista silppua alkaa olla nämä kaikki optiot tätä nykyä.
Tämä kiinnostelisi itseänikin. MacBook M3 Pro käytössä ja tuosta olisi tarkoitus yhtä piuhaa pitkin saada virta läppäriin ja kuva näytölle.
Tuon mukaan ei tosin välttämättä onnistuisi yhdellä kaapelilla: How many displays can be connected to MacBook Pro - Apple Support
"One display up to a native resolution of 6K (6144 x 3456) at 60Hz over Thunderbolt" :hmm:

Onko joku hankkinut jo tuon U5226KW pöydälle?
 
6k 31.5” näyttö kiinnostaisi, ainoana huolena onko tavallisessa käytössä jo turhan iso verrattuna 27” verrokkiin. Nyt kotona 27” ja musaa tehdessä tilaa kaipaisi enemmän, nettiä selaillessa melkein vähemmän.
 
6k 31.5” näyttö kiinnostaisi, ainoana huolena onko tavallisessa käytössä jo turhan iso verrattuna 27” verrokkiin. Nyt kotona 27” ja musaa tehdessä tilaa kaipaisi enemmän, nettiä selaillessa melkein vähemmän.
Itse olen tuon 4K 32" monitorilla ratkaissut ikkunoiden koolla tilanteen mukaan.
 
32" Odyssey G8 G80HS 6k 165 Hz / 3k 330 Hz on nyt listattu Samsungin verkkosivuilla. Ohjehinnaksi on laitettu 1399 €, mutta näyttö on heti alennuksessa hintaan 1259 € ja vanhan näytön vaihdossa antamalla saa 50 € lisää alennusta. Toimitukset alkavat arviolta jo huomenna 3.6.2026.
32" Odyssey G8 G80H 6K 165Hz -pelinäyttö | Samsung Suomi

Itse en ostaisi mattapintaista näyttöä, mutta onhan tämä hinta-laatusuhteeltaan aivan ylivertainen tähän mennessä julkaistuihin 60 Hz malleihin verrattuna, varsinkin kun Samsungin verkkosivuilla on usein kampanjoita, joissa alennuskoodilla tai vaihtolaitteella saa hinnasta reippaasti pois.

Kaiken kukkuraksi Datatronicilta monitori olisi tilattavissa hintaan 969 €. Alla hinta.fi linkki.
Samsung Odyssey G80HS - Hinta 969 €
 
32" Odyssey G8 G80HS 6k 165 Hz / 3k 330 Hz on nyt listattu Samsungin verkkosivuilla. Ohjehinnaksi on laitettu 1399 €, mutta näyttö on heti alennuksessa hintaan 1259 € ja vanhan näytön vaihdossa antamalla saa 50 € lisää alennusta. Toimitukset alkavat arviolta jo huomenna 3.6.2026.
32" Odyssey G8 G80H 6K 165Hz -pelinäyttö | Samsung Suomi

Itse en ostaisi mattapintaista näyttöä, mutta onhan tämä hinta-laatusuhteeltaan aivan ylivertainen tähän mennessä julkaistuihin 60 Hz malleihin verrattuna, varsinkin kun Samsungin verkkosivuilla on usein kampanjoita, joissa alennuskoodilla tai vaihtolaitteella saa hinnasta reippaasti pois.

Kaiken kukkuraksi Datatronicilta monitori olisi tilattavissa hintaan 969 €. Alla hinta.fi linkki.
Samsung Odyssey G80HS - Hinta 969 €
No nyt on kiinnostava näyttö:

Mutta mitä ihmettä tämä tekee vuoden 2026 näytössä, missä usb-c / thunderbolt?

USB-B Upstream Port
 
No nyt on kiinnostava näyttö:

Mutta mitä ihmettä tämä tekee vuoden 2026 näytössä, missä usb-c / thunderbolt?

USB-B Upstream Port
USB-A <-> B kaapeli pöytäkoneen ja näytön väliin ja näytön portteihin esim. näppi/hiiri tai muistitikku kiinni..?
 
Juurikin nuin on itselläkin eli mäkki kiinni thunderbolt vitosella ja PC kiinni USB-B <-> USB-A ja hiiri ja näppis monitorissa kiinni USB:lla. Vaihtaa vaa inputtia niin saa ohjata samoilla laitteilla niin mäkkiä kuin PC. Aka. KVM toiminnallisuus.
 
Juurikin nuin on itselläkin eli mäkki kiinni thunderbolt vitosella ja PC kiinni USB-B <-> USB-A ja hiiri ja näppis monitorissa kiinni USB:lla. Vaihtaa vaa inputtia niin saa ohjata samoilla laitteilla niin mäkkiä kuin PC. Aka. KVM toiminnallisuus.
Mutta kun puuttuu se thunderbolt-liitin, niin ei ole mitään kvm:ää.

Tarvittaisiin se usb-c thunderbolt up-stream liitin, joka loistaa vaan poissaolollaan.
 
Mutta kun puuttuu se thunderbolt-liitin, niin ei ole mitään kvm:ää.

Tarvittaisiin se usb-c thunderbolt up-stream liitin, joka loistaa vaan poissaolollaan.
Niinpä onkin joo. Luulin että ihmettelit mitä USB-B tekee vuoden 2026 näytössä missä thunderbolt. :) Ei kai tuolla muuta virkaa ole sitten kuin että koneelle tarvii yhden USB:n jos hiiri ja näppis on monitorissa kiinni, mutta ne näppis ja hiiri toimii vain yhdessä koneessa.
 
32" Odyssey G8 G80HS 6k 165 Hz / 3k 330 Hz on nyt listattu Samsungin verkkosivuilla. Ohjehinnaksi on laitettu 1399 €, mutta näyttö on heti alennuksessa hintaan 1259 € ja vanhan näytön vaihdossa antamalla saa 50 € lisää alennusta. Toimitukset alkavat arviolta jo huomenna 3.6.2026.
32" Odyssey G8 G80H 6K 165Hz -pelinäyttö | Samsung Suomi

Itse en ostaisi mattapintaista näyttöä, mutta onhan tämä hinta-laatusuhteeltaan aivan ylivertainen tähän mennessä julkaistuihin 60 Hz malleihin verrattuna, varsinkin kun Samsungin verkkosivuilla on usein kampanjoita, joissa alennuskoodilla tai vaihtolaitteella saa hinnasta reippaasti pois.

Kaiken kukkuraksi Datatronicilta monitori olisi tilattavissa hintaan 969 €. Alla hinta.fi linkki.
Samsung Odyssey G80HS - Hinta 969 €
Ei näytä saavan koriin enää.
 
Hmmh.. tässä voisi olla seuraava näyttöni, kun 3K-pelaaminen varmasti tulee toimimaan tulevaisuudessa ylemmän keskiluokan näytönohjaimilla. (RTX 6070 Ti, RX 10070 XT)
Odottelen kuitenkin vielä pari vuotta. Jos OLED-6K:n saisi, se olisi parhautta.

Lähinnä nyt näytönohjaimelle 3072x1728 on 5.3mpix, kun nykyinen 2560x1440 on 3.7mpix. Melkuin kuin ultra-wide 3440x1440 pelaisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 283
Viestejä
5 246 750
Jäsenet
83 467
Uusin jäsen
eetuzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom