60-80 luvun omakotitalon korjaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 599gtb
  • Aloitettu Aloitettu
Oma projekti on aika erikoinen, 50-luvun alussa rakennettuun rintamamiestaloon rakennetaan laajennusta käytännössä joka suuntaan niin että vanhaa ulkoseinää ei jää jäljelle yhtään. Itsellä syynä on se että yritystoiminnan takia sijainti on aika tarkkaan määritelty, ja saataville ei ole tulossa riittävää taloa alueelta. Piti oikeastaan rakentaa iso uusi talo ,mutta korkojen ja rakennuskustannusten räjähdys pari vuotta sitten muutti sen suunnitelman. Toki tämä oma projekti tulee maksamaan vanhan pienen talon ja hienon ison tontin hinnan (75 tonnia) ja siihen päälle paljon omaa työtä ja 150-200k€. Mutta sitten on suht hieno 250m2 talo sopivassa paikassa. Ja löytyy 4 makkaria + toimistot/harrastehuoneet kahdelle, saunaosasto josta pääsee suoraan isolle parvekkeelle, ja moderniin mittakaavaan laajennettu keittiö/olohuone kokonaisuus.

Vesikiertolattialämmöt tulee kaikkialle.

Sijainti lähellä Turun/Raision Ikeaa.
 
Itelläkin on 80-luvun valesokkelitalo jota on tullut rempattua. Kyllähän tuota rahaa menee, mutta kokonaisuutena kyllä edullisempaa kuin uudessa talossa. Talo itsessään oli noin 100k, ja siihen sitten remppaa päälle katto, ilmastointi, käyttövesi, maalämpö, pintaremontteja, etc. ja varmaan noin 50k mennyt niihin. Joskus tehtäviä olis ehkä kylppäri, salaojat ja jätevedet, mutta eipä noilla tunnu kiire olevan, kun kaikki toimii ihan hyvin tällä hetkellä.

Tuskin näistä omia rahoja pois saa, mutta asuminen maksaa ja saapahan tehdä niin kuin haluaa. Enkä mä tästä ole varmaan muuttamassa mihinkään enää.
 
Itelläkin on 80-luvun valesokkelitalo jota on tullut rempattua. Kyllähän tuota rahaa menee, mutta kokonaisuutena kyllä edullisempaa kuin uudessa talossa. Talo itsessään oli noin 100k, ja siihen sitten remppaa päälle katto, ilmastointi, käyttövesi, maalämpö, pintaremontteja, etc. ja varmaan noin 50k mennyt niihin. Joskus tehtäviä olis ehkä kylppäri, salaojat ja jätevedet, mutta eipä noilla tunnu kiire olevan, kun kaikki toimii ihan hyvin tällä hetkellä.

Tuskin näistä omia rahoja pois saa, mutta asuminen maksaa ja saapahan tehdä niin kuin haluaa. Enkä mä tästä ole varmaan muuttamassa mihinkään enää.
Minkä kokoinen talo kyseessä? Mietin noita remppojen hintoja kun olisi ehkä mahdollisuus muuttaa n. 100-neliöiseen okt:een vm. -85. Teitkö itse noita miten paljon, lvi-rempat varmaan ainakin teki ammattimies ellet itse satu olemaan.

Edit. toki jokainen talo on yksilö jne mutta vähän sellaista suuntaa antavaa käsitystä haen
 
Viimeksi muokattu:
Minkä kokoinen talo kyseessä? Mietin noita remppojen hintoja kun olisi ehkä mahdollisuus muuttaa n. 100-neliöiseen okt:een vm. -85. Teitkö itse noita miten paljon, lvi-rempat varmaan ainakin teki ammattimies ellet itse satu olemaan.

Edit. toki jokainen talo on yksilö jne mutta vähän sellaista suuntaa antavaa käsitystä haen

Pohja 150m2, asuinpinta-alaa oli jotain 135m2. Yksi varasto tuli rempattua asuintilaksi myös ja nyt on ehkä 141m2 asuintilaa.

En tehnyt itse kuin osan pintarempoista ja niissäkin oli tuttu timpuri apuna. Maalämpörempassa tein purkuhommat osin itse eli purkasin öljysäiliön suojaseinät pois, pannuhuoneen oven pois, etc.

Kaikki muut otin suoraan avaimet käteen -remppoina. Ei noita lämpö- ja putkihommia itse pysty. Katon olis ehkä voinut itse tehdä, mutta ei ollut aikaa siihen.
 
Ostettiin kanssa -70 rakennettu ja -80 laajenennettu paritalo, hintaa oli 370k€ ja remontteihin mennyt ~100k€.
Rempattu tai lisätty salaojat, pari kylppäriä, molemmat keittiöt, vesikiertoinen lämmönjako & maalämpö, käyttövesiputket, sähkö keskukset & toisen asunnon sähköt, katon pinnoitus, koneellinen ilmanvaihto, pihatie ja pintaremonttia koko kiinteistöön.

Penniäkään ei tulla noista remonttirahoista myydessä hyötymään, halvimmat rantatontit näyttäisi täällä pyörivän ~350k€ kieppeillä siitä miinustaa talon purkukustannukset niin ollaan lähellä mitä käteen jää (asumishyödyn ja toisen asunnon vuokratulojen lisäksi).

Itselle tullut hyvä harrastus talon remontoinnista, mukavaa vastapainoa töille :)
 
Viimeksi muokattu:
Itelläkin on 80-luvun valesokkelitalo jota on tullut rempattua. Kyllähän tuota rahaa menee, mutta kokonaisuutena kyllä edullisempaa kuin uudessa talossa. Talo itsessään oli noin 100k, ja siihen sitten remppaa päälle katto, ilmastointi, käyttövesi, maalämpö, pintaremontteja, etc. ja varmaan noin 50k mennyt niihin. Joskus tehtäviä olis ehkä kylppäri, salaojat ja jätevedet, mutta eipä noilla tunnu kiire olevan, kun kaikki toimii ihan hyvin tällä hetkellä.

Tuskin näistä omia rahoja pois saa, mutta asuminen maksaa ja saapahan tehdä niin kuin haluaa. Enkä mä tästä ole varmaan muuttamassa mihinkään enää.
Itsellä neljä paikkaa (omakotitaloa). 1. 1973. 2. 1966. 3. 1978. 4. 1981.

48k€ tuo viimeisin. Valesokkelia ei ole tuossa. Hyvä tiilikatto. Mutta ainakin käyttövesi täytyy laittaa kokonaan uusiksi ja toinen ilp. Puulattioiden hionta. Saa nähdä tosiaan mitä kaikkea muuta sitten tarvitsee tuohon tehdä nyt tai myöhemmin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
255 293
Viestejä
4 436 046
Jäsenet
73 536
Uusin jäsen
skugi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom