5070ti kone (gigantti?)

Aina ei kannata ostaa halpaa. Ja pakettikoneissa on pakettikoneiden huonot puolet.

..mutta tämä on koottu itse ihan hyvistä osista, eikä siinä ole valittamista. Nämä Gigantti Buildit alkavat olemaan ihan kelvollisia, ovat selvästi palkanneet jonkun asioista oikeasti tietävän. Ja 500€ on ihan hyvä alennus.
(ja minulla on vähän huonommat , mutta melkein samat muistit, sama SSD jossain ja sama kotelo valkoisena itselläni)

Aina ei kannata ostaa halpaa. Ja pakettikoneissa on pakettikoneiden huonot puolet.

..mutta tämä on koottu itse ihan hyvistä osista, eikä siinä ole valittamista. Nämä Gigantti Buildit alkavat olemaan ihan kelvollisia, ovat selvästi palkanneet jonkun asioista oikeasti tietävän. Ja 500€ on ihan hyvä alennus.
(ja minulla on vähän huonommat , mutta melkein samat muistit, sama SSD jossain ja sama kotelo valkoisena itselläni)
näin mä ymmärsin itekki mitä oon tässä 6kk ajan katellu markkinoita. Ois lähemmäks 2300-2400€ jims/datatronicilta jos kasaan 5070ti/9800X3D konee ja huonommilla osilla.

Huomenna menee luultavasti tilaukseen ellei tuu muita kommentteja :D Kauanko tommonen nestejäähy kestää yleensäkin? Tällä pitäs pärjätä varmaa seuraavat 10vuotta.

Ihan päteviä osia hyvään hintaan, huomaa kuitenkin Saapuu keskusvarastoon 26.5.2025.

Ihan päteviä osia hyvään hintaan, huomaa kuitenkin Saapuu keskusvarastoon 26.5.2025.
Ei haittaa vaikka menis 2kk. Mun yli 10v vanha gtx980/4790k toimii vieläkin vaikka onki räjähtämispisteessä...

En löytäny inffoo mut onko tossa cpu coolerissa tahnat pohjassa valmiina? Jostain syystä tähän buildiin ei löydy vielä gigantin opasvideota kun muille seteille löytyy.

Huomenna menee luultavasti tilaukseen ellei tuu muita kommentteja :D Kauanko tommonen nestejäähy kestää yleensäkin? Tällä pitäs pärjätä varmaa seuraavat 10vuotta.

10 vuotta on AIO:lle suht kova vaatimus. Perus ilmajäähyssäkin on tuossa ajassa todennäköistä että tuuletin alkaa ääntämään tai leikkaa kiinni.

Nuo Gigsun paketit on olleet nyt viimekuukausina tarjouksista päteviä pelejä ja kun ite nyt ruuvaat tuon koneen kasaan niin osaat sitten vaihtaa kyllä sen aio:n tulevaisuudessakin (tai 5 vuoden takuuajan puitteissa gigantille vaihdettavaksi).

Yleinen konsensus on, että kone pitää olla juuri noista osista kasattu että tuo gigantin tarjoama 5 vuoden takuu on olemassa, joten eipä tuohon oikein kannata laadukasta ilmajäähyäkään vaihtaa tilalle vaikkei esim pa120 maksa kuin 37€ tjsp.

Tällä pitäs pärjätä varmaa seuraavat 10vuotta.

Vertailun vuoksi, 10v vanha kone olisi:
  • i7-4790K 4c/8t
  • 2x4GB DDR3 1333MHz RAM
  • GTX 980 (tai GTX 970)
  • 240GB Samsung 850 Pro (tai 480GB 840 EVO)
  • 1TB mekaaninen lätty (tai 2GB)

Olettaen, että sen hetken hardwarea ja niitä ei ole päivitetty. Ei tuolla tee mitään nykypäivänä. Ei koneet kestä 10v.

--

@kajakkivajakki sanoikin jo tuosta kestävyydestä, mutta ilmajäähy on 50-100€ osa ja vaihdat sen tunnissa. Virtalähdekin heittää veivinsä ennen 10v , kun ei ole se laadukkain.
5 vuotta on tuolle kohtuullinen käyttöikä ja se on todella pitkä takuu. Kannattaa tarkistaa takuuehdot.

joo eiköhän se AIO vaihu sitten vuosien päästä. Ei pitäs olla ongelma vaikkei näiden kanssa kokemusta olekkaan
Vertailun vuoksi, 10v vanha kone olisi:
  • i7-4790K 4c/8t
  • 2x4GB DDR3 1333MHz RAM
  • GTX 980 (tai GTX 970)
  • 240GB Samsung 850 Pro (tai 480GB 840 EVO)
  • 1TB mekaaninen lätty (tai 2GB)

Olettaen, että sen hetken hardwarea ja niitä ei ole päivitetty. Ei tuolla tee mitään nykypäivänä. Ei koneet kestä 10v.

--

@kajakkivajakki sanoikin jo tuosta kestävyydestä, mutta ilmajäähy on 50-100€ osa ja vaihdat sen tunnissa. Virtalähdekin heittää veivinsä ennen 10v , kun ei ole se laadukkain.
5 vuotta on tuolle kohtuullinen käyttöikä ja se on todella pitkä takuu. Kannattaa tarkistaa takuuehdot.
En tosiaa oo mitää uusintauutta peliä mikä vaatis graffoilta ostanu moneen vuotee. Kaikki pelit mitä oon pelannu 980(4gb) on riittäny iha hyvi siihen +60fps 1440p graffoilla. SSD on kerran menny rikki vuosien aikana ja päivitetty uuteen. Tuulettimet toimii tai ei haha. Oon nyt joutunu käynnistää sormilla 980 tuulettimet välillä. Toinen ei pyöri välttämättä aina mut eipä näytä vaikuttavan mihinkää. Tyytyväinen olin edelliseen koneeseen ^^ Noh eiköhän tää uus kone tuu toimii järkevällä tasolla sen +5v nii saa olla tyytyväinen

tähän vielä mainittakoon et kone on ollu tosi kovassa käytössä ja ainaki sen 50k tuntia päällä. Et juu hyvi toiminu 10vuotta :p

Viimeksi muokattu:
tää on ihan hyvä tarjous, ite laitoin build 410 tilaukseen ja nyt postissa tulossa. Meni vähä päälle kuukaus.

Ei muuta kuin että ite säästäisin 200€ ottamalla sen RX 9070 XT paketin. Jos Nvidia on vähän parempi, niin ei varmaan 200€ arvoisesti.

Ei haittaa vaikka menis 2kk. Mun yli 10v vanha gtx980/4790k toimii vieläkin vaikka onki räjähtämispisteessä...

En löytäny inffoo mut onko tossa cpu coolerissa tahnat pohjassa valmiina? Jostain syystä tähän buildiin ei löydy vielä gigantin opasvideota kun muille seteille löytyy.
Jäähyissä tulee aina tahnat mukana. Jos ei jo valmiiksi coolerin pohjassa niin tuubillinen tahnaa ainakin mukana.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
276 667
Jäsenet
77 514
Uusin jäsen
J4nn333

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom