4K Televisio PC-näyttönä

Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
169
Juu, katselinkin tuossa itse kanssa jo, että näköjään "perinteisesti" pienemmissä malleissa on taas eri paneeli kuin noissa isommissa. Tommonen 42-43" koko olisi kuitenkin varmasti passeli koko.

Oled paneelit omalla tavallaan kuumottelee sen mahdollisen kiinnipalamisen suhteen, niin sen takia tämmönen paneeli kävi mielessä, jos kuva sattuu olemaan kohdallaan. Harmi tosiaan että on eri paneeli, huonommat katselukulmat yms pienemmissä malleissa. Ja hintaa on silti ihan reippaasti kuitenkin. Tosin tuo verkkiksen normaali hinta on varmaan yläkanttiin?
 
Viimeksi muokattu:

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 403
Juu, katselinkin tuossa itse kanssa jo, että näköjään "perinteisesti" pienemmissä malleissa on taas eri paneeli kuin noissa isommissa. Tommonen 42-23" koko olisi kuitenkin varmasti passeli koko.

Oled paneelit omalla tavallaan kuumottelee sen mahdollisen kiinnipalamisen suhteen, niin sen takia tämmönen paneeli kävi mielessä, jos kuva sattuu olemaan kohdallaan. Harmi tosiaan että on eri paneeli, huonommat katselukulmat yms pienemmissä malleissa. Ja hintaa on silti ihan reippaasti kuitenkin. Tosin tuo verkkiksen normaali hinta on varmaan yläkanttiin?
Turha on noita OLED-paneelien palamisia enää nykypaneeleilla pelätä.
Itselläni on ollut 48CX kolme vuotta eikä mitään palamisia ole nähtävissä. Käyttötunteja on yli 10000.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
860
Tuli vastaan inhottava ominaisuus LG:n tv:ssä. Jos tietokoneen HDMI-piuhan ottaa irti TV:n ollessa päällä, TV resetoi kyseisen HDMI-inputin asetukset takaisin tehdasasetuksiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 102
Tuli vastaan inhottava ominaisuus LG:n tv:ssä. Jos tietokoneen HDMI-piuhan ottaa irti TV:n ollessa päällä, TV resetoi kyseisen HDMI-inputin asetukset takaisin tehdasasetuksiin.
Minulla resetoi ihan sama milloin irroittaa. Joka kerta kun pistän mäkbookin takasin kiinni niin pitää laittaa PC moodit. Viimeisen 3v taistellut tuon kanssa niin siitä on tullut rutiini.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 177
Ei pelkkä LG:een ongelma. 5 vuotta vanha premium samsung qled tekee ihan samaa.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 403
- YCbCr 4:2:0
- YCbCr 4:2:2
- YCbCr 4:4:4
- RGB 4:4:4

4K@120Hz RGB 4:4:4 10-bit HDR

Tämä onnistuu Cable Matters USB-C to HDMI 4K@120Hz -adapterilla, jos kannettavassa on 11. sukupolven tai uudempi Intel-prosessori, sekä Intel Iris Xe graphics tai uudempi Intel-prosessorin integroitu näytönohjain. Cable Matters: "For Intel graphics, both 11th generation Intel Tiger Lake or a newer CPU and Intel Iris Xe or newer graphics are required."
Tuli uusi tasan viikko sitten työläppäri jossa prosessori olikin vaihtunut AMD:stä Inteliin.
Ja kun siinä oli Intel Iris Xe, niin tilasin hetimiten tuollaisen Cable Mattersin adapterin.

Ja kyllähän tuo 4K@120Hz lähti toimimaan, niin HDR:llä kuin ilman (paitsi että työkäytössä ei ole mitään syytä tuota HDR:ää käyttää jotteivat mene silmät pilalle).
Kiitoksia vinkistä.
1707132252376.png
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 812
Tuli uusi tasan viikko sitten työläppäri jossa prosessori olikin vaihtunut AMD:stä Inteliin.
Ja kun siinä oli Intel Iris Xe, niin tilasin hetimiten tuollaisen Cable Mattersin adapterin.

Ja kyllähän tuo 4K@120Hz lähti toimimaan, niin HDR:llä kuin ilman (paitsi että työkäytössä ei ole mitään syytä tuota HDR:ää käyttää jotteivat mene silmät pilalle).
Kiitoksia vinkistä.
Itse hankin saman adapterin, joka firmispäivityksen jälkeen mahdollisti M1 Macbookin ulkoiselle näytölle 4K@120 Hz, kun se Applen rajoittamana on vakiona vain 60 Hz. Firmispäivitys vaati TB-porttia, jota minulla ei ole yhdessäkään muussa koneessa, paitsi tässä Macbookissa, joten päivitys piti tehdä Parallelsin avulla virtuaalisessa Windows:ssa.
 
Liittynyt
03.02.2019
Viestejä
407
Tuli vasta ostettua LG C3 42* Gigantista 899€ hintaan. TV on toiminut kyllä hyvin näyttönä ja tyytyväinen siihen olen. Nyt katselin niin Powerissa oli alennuksessa ja kahden vuoden maksuajalla PHILIPS THE ONE 43PUS8888 43" AMBILIGHT TV SMART 4K - Power.fi telkkari. Oled tuo ei toki ole, mutta 4k 120hz, hdmi 2.1 löytyy. Ambilight olisi myös itselle oikein mukava. Onko muilla kokemusta tuosta Philipsin telkkarista työpöytä/pelikäytössä. Hintaero C3:een on kuitenkin tuntuva vaikka paneelit erilaiset ovatkin.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
182
Tuli vasta ostettua LG C3 42* Gigantista 899€ hintaan. TV on toiminut kyllä hyvin näyttönä ja tyytyväinen siihen olen. Nyt katselin niin Powerissa oli alennuksessa ja kahden vuoden maksuajalla PHILIPS THE ONE 43PUS8888 43" AMBILIGHT TV SMART 4K - Power.fi telkkari. Oled tuo ei toki ole, mutta 4k 120hz, hdmi 2.1 löytyy. Ambilight olisi myös itselle oikein mukava. Onko muilla kokemusta tuosta Philipsin telkkarista työpöytä/pelikäytössä. Hintaero C3:een on kuitenkin tuntuva vaikka paneelit erilaiset ovatkin.
Menee nyt ohi, että minkä takia olisit ylipäätään vaihtamassa tuohon philipsiin, jos sulta löytyy jo 42C3. Ei taida olla minkäänlaista local dimmingia edes tuossa philipsissä joten HDR materiaalia sillä ei toista. Ambilighting saat LG:n olediin vaikka Goveen laitteilla
 
Liittynyt
03.02.2019
Viestejä
407
Menee nyt ohi, että minkä takia olisit ylipäätään vaihtamassa tuohon philipsiin, jos sulta löytyy jo 42C3. Ei taida olla minkäänlaista local dimmingia edes tuossa philipsissä joten HDR materiaalia sillä ei toista. Ambilighting saat LG:n olediin vaikka Goveen laitteilla
Pääasiasssa hintaero 320€, mikä on ihan tuntuva sekä tuo ambilight ominaisuus on mukava kun olkkarista se jo löytyy. Tuo govee näköjään löytyy myös powerista, mennyt ne ohi itseltä. Toki pienin govee näyttäisi olevan 55* telkkarille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 379
Itse olen todennut, että ei Windowsin surkeasta HDR toteutuksesta tule yhtään mitään ilman OLEDia, eli jos kuvanlaatua arvostaa, niin kyllä tuo 320€ on ihan sen väärti.
Ja Philipsiltä löytyy PC:lle Hue Sync -ohjelmisto, jos joko löytyy jo Hue laitteita tai haluaa niillä tuon ambilightin LG:hen rakentaa
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 313
Itse olen todennut, että ei Windowsin surkeasta HDR toteutuksesta tule yhtään mitään ilman OLEDia, eli jos kuvanlaatua arvostaa, niin kyllä tuo 320€ on ihan sen väärti.
Mikä tuossa Windowsin HDR toteutuksessa on niin pielessä? Itsellä miniled-telkkari ja HDR-kalibroinnin jälkeen pelittää mainiosti. Ainoastaan yhteen peliin törmännyt jossa kuva on viturallaan. Edge ledeillä se HDR on toki aika yhdentekevä.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
374
Juu, katselinkin tuossa itse kanssa jo, että näköjään "perinteisesti" pienemmissä malleissa on taas eri paneeli kuin noissa isommissa. Tommonen 42-43" koko olisi kuitenkin varmasti passeli koko.

Oled paneelit omalla tavallaan kuumottelee sen mahdollisen kiinnipalamisen suhteen, niin sen takia tämmönen paneeli kävi mielessä, jos kuva sattuu olemaan kohdallaan. Harmi tosiaan että on eri paneeli, huonommat katselukulmat yms pienemmissä malleissa. Ja hintaa on silti ihan reippaasti kuitenkin. Tosin tuo verkkiksen normaali hinta on varmaan yläkanttiin?
Turha on noita OLED-paneelien palamisia enää nykypaneeleilla pelätä.
Itselläni on ollut 48CX kolme vuotta eikä mitään palamisia ole nähtävissä. Käyttötunteja on yli 10000.
Allekirjoitan tämän täysin. Sama LG 48CX ja 3,5v käyttöä takana työpöytä- ja pelikäytössä, eikä minkäänlaista palamista tai ongelmia. Toki varmuuden vakuudeksi taustakuvaa en pidä, ja musta ruutu tulee kolmen minuutin idlen jälkeen, mutta nämä eivät itseäni haittaa yhtään.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
94
LG 48CX täälläkin ja 2kk päästä tulee 4 vuotta täyteen. Ei mitään palamisia, haamuja tai muitakaan jälkiä. Ruudun pimennyskin taitaa olla vasta tunnin kohdalla. Käytännössä aina päällä kun olen kotona.
Taustakuvat vaihtelee Wallpaper Enginellä, joten niistäkään ei tarvitse huolehtia.
3840x2160 120Hz on vieläkin aika kova juttu. Ehkä tulevaisuudessa RTX5090 riittää tuolle ;)

Aivan kiistämättä rahansa arvoinen ostos.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Itseä kiinnostaa, onko kukaan kehitellyt Windowsin alapalkille vaikkapa jotain animoitua skiniä taikka muuta keinoa jolla sen saisi vähän elämään. Palkin piilottaminen ei sovi omaan käyttöön ollenkaan.
 

-is2-

╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
349
Mulla on käytössä Rainmeter skini mikä tekee palkista täysin läpinäkyvän.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
94
Jos muutkin staattiset objektit tehtäväpalkin lisäksi häiritsee, niin Wallpaper Enginellä saa myös tehtyä ikoneista niin läpinäkyviä kuin haluaa. Tosin itse huomasin tästä olevan enemmän haittaa kuin hyötyä, joten huomattuani varoittelut kiinnipalamisista turhiksi, palautin ne 100%:iin.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 286
Kellään tuota QN90C 43"? Kokemuksia katselukulmista, ghostingista ja bloomingista elokuvakäytössä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 174
Viestejä
4 193 815
Jäsenet
70 869
Uusin jäsen
Arttu1345

Hinta.fi

Ylös Bottom