4K bluray-soittimet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Olen miettinyt uudelle Samsungin tv:lle soitinta, PANASONIC DP-UB820 olisi nyt tarjouksessa 399e. Tuosta löytyy joku prosessori, joka käsittääkseni parantaa kuvanlaatua vs UB450 malli, sekä tekstien kirkkautta ja sijaintia voi siirtää. Tuo on kuitenkin 4v vanha malli, eikö mitään tekniikkamuutosta ole tapahtunut vai onko nykyaika niin online materiaalia ettei näitä pyörittimiä viitsitä kehittää?

Mitä 4K soittimia muilta löytyy? HDR10+ tuki vaatimuksena ja hyvä kuvanlaatu.

Tv on Samsung QN900B huippumallin, jossa hyvä skaalain mutta ymmärtääkseni myös bluraysoittimella on merkitystä ettei varmaan halvin soitin tuota samanlaista materiaalia kuin joku laadukkaampi?

 

purkkarit

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
27.11.2022
Viestejä
24
Mulla on LG:n 4K-soitin, ei moitittavaa. Kaksi hödmilähtöä tuli myös tarpeeseen koska vahvistin ei tue 4K.ta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
199
Itse ostin ton Panasonic DP-UB820:n kanssa verkkokaupasta vähän aikaa sitten. Tutkin noita eri soittimia ja yleinen mielipide oli että tuo on ongelmattomin "järkevän hintainen" 4k blu ray soitin mikä on myynnissä. Muissa oli juttuja että Dolby Vision piti aina aktivoida itse käyttöön ja pois tarpeen mukaan (Sony UBP-X800M2) ja joissain oli kuulemma ongelmia kolmikerroksisten levyjen kanssa (myöskin ainakin Sony, muistaakseni). Aika moni UHD blu ray elokuva on nykyään kolmen kerroksen levyllä.

Oman kokemuksen mukaan toi UB820 on kyllä toimiva, mutta ei kannata elätellä toiveita että sillä tekis yhtään mitään muuta (streamaus ynnä muiden appien suhteen) kuin katsoo optisilta formaateilta elokuvia.

Itse kyllä tykkään erityisesti vaihtoehdosta himmentää tekstityksiä, joissain elokuvissa ne yksinkertaisesti hohtavat niin kirkkaana että häiritsevät tummemmissa kohtauksissa. Ei toi ominaisuus kuitenkaan ole täydellinen, sen joutuu joka kerta laittamaan päälle erikseen kun aloittaa elokuvan katselun, ja se todellinen kirkkaus millä tekstitys säätämisen jälkeen näkyy, vaihtelee eri kohtauksien välillä, ehkä johtuen siitä että elokuvan HDR määritykset voivat olla erilaisia eri kohtausten välillä.

Ja joo, ilmeisesti striimaus on nykyään niin pahasti valloillaan ettei noissa enää ole tapahtunut mitään suurta kehitystä, eikä täten uusia mallejakaan kannata juuri odottaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Tv-hoitaa streamauksen, en muutenkaan ymmärrä miksi streamipalveluita pitää soittimiin tunkea kun panostaisi vain siihen oleelliseen. Tekstin kokoa kokoa tuossa ei taida pystyä muuttamaan?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 788
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom