- Liittynyt
- 07.10.2020
- Viestejä
- 341
Vaihdan Asuksen 27" 4K 144Hz IPS-näytön isompaan vastaavaan 4K 32" IPS-paneeliseen (vähintään 144Hz myös) tai vaihtoehtoisesti 1440P 240+Hz 27" IPS-näyttöön. Voin tottatokkiinsa maksaa rahaa välissä tapauskohtaisesti.
Omasta näytöstäni sen verran, että takuuaika on juuri tullut umpeen. Alun perin ostaessani tämän näyttömallin, sain sellaisen, jossa taustavalot saattoivat aika-ajoin jäädä syttymättä ja piti tehdä täysi virtojen alas-ajo, että sai valot takas päälle. Vein sitten marraskuussa näytön takuuseen juuri ennen takuuajan loppumista ja sain viikkojen odottamisen jälkeen Asuksen huollolta sellasen tilalle, jossa oli ainakin 8 paneeli-/pikselivirhettä. Palautin jälleen näytön ja jälleen odotin viikkoja, kunnes sain tämän. Aiemmasta huonosta kokemuksesta oppineena tarkistin näytön heti huolellisesti ja löysin neljä heikosti näkyvää, mutta olemassa olevaa paneeli-/pikselivirhettä. Noh... Vein kolmannen näytön takaisin ja jäin jälleen odottamaan. Gigantti selvitteli aikansa asiaa ja sai Asukselta tällaisen vastauksen, jonka laitan tähän ihan sanasta sanaan:
Lopputulemana minulle ei jäänyt muita vaihtoehtoja, kuin hyväksyä, että saan vaihdossa tällaisen tuotteen. Rehellisesti sanoen virheelliset pikselit/ paneelin virheet ovat hyvin hyvin huomaamattomia ja ne voi löytää vain jos katsoo täysin valkoista ruutua, mutta anyway perfektionisti on perfektionisti Samalla iski muutenkin kuume saada joko isompaa tai nopeampaa IPS-paneelia nenän eteen, niin vaihtoja voi ehdotella ja katotaan välirahat sitten tapauskohtasesti. Saatan laittaa näytön myös ihan eurodollareita vastaan myyntiin ja myös muualle kun tänne, mutta katon tätä nyt hetkosen. Vaihtoeurot katsotaan tapauskohtaisesti. Älä ehdota vaihdossa muunlaisia kuin kuvaamiani näyttömalleja (specsit tarkkaan yllä). Ei myöskään pikselivikaisia please x)
Näyttö on minulla tällä välin käytössä. Paneeli näyttää muuten vallan hyvälle, enkä huomaa IPS-valovuotoa mustaa ruutua katsoessa.
Omasta näytöstäni sen verran, että takuuaika on juuri tullut umpeen. Alun perin ostaessani tämän näyttömallin, sain sellaisen, jossa taustavalot saattoivat aika-ajoin jäädä syttymättä ja piti tehdä täysi virtojen alas-ajo, että sai valot takas päälle. Vein sitten marraskuussa näytön takuuseen juuri ennen takuuajan loppumista ja sain viikkojen odottamisen jälkeen Asuksen huollolta sellasen tilalle, jossa oli ainakin 8 paneeli-/pikselivirhettä. Palautin jälleen näytön ja jälleen odotin viikkoja, kunnes sain tämän. Aiemmasta huonosta kokemuksesta oppineena tarkistin näytön heti huolellisesti ja löysin neljä heikosti näkyvää, mutta olemassa olevaa paneeli-/pikselivirhettä. Noh... Vein kolmannen näytön takaisin ja jäin jälleen odottamaan. Gigantti selvitteli aikansa asiaa ja sai Asukselta tällaisen vastauksen, jonka laitan tähän ihan sanasta sanaan:
Moi,
kuvien perusteella huoltoliike toteaa että viallisten pixeleiden määrä ei tällä hetkellä täytä kriteereitä, että paneeli menisi vaihtoon, oli sitten kyseessä uusi tuote tai takuuvaihdettu tuote.
Viallisia pikseleitä saa olla valmistajan mukaan:
3 kirkasta pikseliä, 5 tummaa pikseliä tai yhteensä 8 kirkasta ja/tai tummaa pikseliä.
2 vierekkäistä kirkasta pikseliä tai 2 vierekkäistä tummaa pikseliä.
3 kirkasta ja/tai tummaa pikseliä halkaisijaltaan 15 mm:n alueella.
Tämän perusteella meidän mielestä tapaus on käsitelty ja monitorin voi hakea täältä gigantilta, tai se voidaan postittaa sinulle. Mikäli et ole tyytyväinen ratkaisuun, on mahdollisuus kysyä kuluttajaneuvojalta mielipidettä asiaan. Mikäli viallisia pixeleitä ilmaantuu lisää, tai tuotteeseen tulee jokin muu vika, palaa pian asiaan ja voidaan monitori lähettää huoltoon, mutta suoraa kaupanpurkua emme tässä tapauksessa jälleenmyyjänä lähde suorittamaan.
kuvien perusteella huoltoliike toteaa että viallisten pixeleiden määrä ei tällä hetkellä täytä kriteereitä, että paneeli menisi vaihtoon, oli sitten kyseessä uusi tuote tai takuuvaihdettu tuote.
Viallisia pikseleitä saa olla valmistajan mukaan:
3 kirkasta pikseliä, 5 tummaa pikseliä tai yhteensä 8 kirkasta ja/tai tummaa pikseliä.
2 vierekkäistä kirkasta pikseliä tai 2 vierekkäistä tummaa pikseliä.
3 kirkasta ja/tai tummaa pikseliä halkaisijaltaan 15 mm:n alueella.
Tämän perusteella meidän mielestä tapaus on käsitelty ja monitorin voi hakea täältä gigantilta, tai se voidaan postittaa sinulle. Mikäli et ole tyytyväinen ratkaisuun, on mahdollisuus kysyä kuluttajaneuvojalta mielipidettä asiaan. Mikäli viallisia pixeleitä ilmaantuu lisää, tai tuotteeseen tulee jokin muu vika, palaa pian asiaan ja voidaan monitori lähettää huoltoon, mutta suoraa kaupanpurkua emme tässä tapauksessa jälleenmyyjänä lähde suorittamaan.
Lopputulemana minulle ei jäänyt muita vaihtoehtoja, kuin hyväksyä, että saan vaihdossa tällaisen tuotteen. Rehellisesti sanoen virheelliset pikselit/ paneelin virheet ovat hyvin hyvin huomaamattomia ja ne voi löytää vain jos katsoo täysin valkoista ruutua, mutta anyway perfektionisti on perfektionisti Samalla iski muutenkin kuume saada joko isompaa tai nopeampaa IPS-paneelia nenän eteen, niin vaihtoja voi ehdotella ja katotaan välirahat sitten tapauskohtasesti. Saatan laittaa näytön myös ihan eurodollareita vastaan myyntiin ja myös muualle kun tänne, mutta katon tätä nyt hetkosen. Vaihtoeurot katsotaan tapauskohtaisesti. Älä ehdota vaihdossa muunlaisia kuin kuvaamiani näyttömalleja (specsit tarkkaan yllä). Ei myöskään pikselivikaisia please x)
Näyttö on minulla tällä välin käytössä. Paneeli näyttää muuten vallan hyvälle, enkä huomaa IPS-valovuotoa mustaa ruutua katsoessa.