3D-tulostaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja micko
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitos vastauksista! Oikeastaan kiinnostaisi tuo myrkyttömyys, käryjen kannalta. Ei nuita ole tarkoitus printtailla maahan pukattavaksi :asif:

Kiitos vastauksista! Oikeastaan kiinnostaisi tuo myrkyttömyys, käryjen kannalta. Ei nuita ole tarkoitus printtailla maahan pukattavaksi :asif:
Myrkyttömyys ja käryt ovat vähän eri asia. Toki myrkylliset käryt on omassa luokassaan mutta materiaalista riippumatta kyse on kuitenkin loppupeleissä materiaalin sulattamisesta/polttamisesta eli käryjä ja partikkeleita syntyy oli materiaali mitä tahansa. Tässä nyt vaikka joku random artikkeli PLA:n osalta joka tosin myy filttereitä. PLA:n kanssa nyt kuitenkaan tarvi ihmeitä tehdä. Vähän tuuletusta tai filtteröintiä jos haluaa pelata varman päälle.

Itse "säästin" ja päädyin reilu vuosi sitten Creality Ender v3 KE:hen, kun se mitä ehkä oikeasti olisin halunnut on Bambon P1S. On meinannut lentää pariin kertaan ikkunasta kun ei printtien ensimmäiset kerrokset vaan tunnu pysyvän. Sitten säädetään manuaalisesti z-offsetteja jne, mikä ei kiinnostaisi pätkääkään. Nyt olen ostellut tuohon sitten kameraa ja lämpöeristettyä koppaa ja kaikenkaista, niin varmaan olis tullu halvemmaksi ostaa suorilta se paras. Mut jossittelu on jossittelua ja kuitenkin mielestäni tärkeintä oli, että ostin tuon. Vekottimesta ja sen sivussa CAD:n opettelusta on ollut paljon hupia ja hyötyä.

Vanhaan viestiin vastatakseni: osta vaan PEI plate. Semmoisen kanssa tulostin tulostaa kaiken ok. Pitäisi tulla mukana.

--

Mutta Enderien kanssa saa säätää. Ostin itse P1S:n ja ainoat säädöt on olleet firmwaren päivityksiä. Tulosteet tulleet ihan hyvin joka kerta. Eniten ongelmia on nyt siinä, että ne supportit pitää irrottaa (ja siististi). Jos pistää supportit GST:n PLA:sta, ne ei kyllä helposti irtoa.
Tarkkuutta myös olisin ehkä tarvinnut lisää, mutta en ole asentanut pienempää nozzlea. Tämä kun meni siihen kertaan, kun tulostin kaverille kuulokkeisiin varaosia. Ja PLA:sta, niin ne varmaan on hajonneet taas jo, niinkuin alkuperäiset osatkin..

Statistiikka

Viestiketjuista
272 455
Jäsenet
76 887
Uusin jäsen
nili

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom