• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka 32" Samsung Odyssey G8 - 3840x2160 (4k / UHD) - 240Hz - OLED

Tuote: 32" Samsung Odyssey G8 - 3840x2160 (4k / UHD) - 240Hz - OLED
Tarjoushinta: 889€
Normaalihinta: 1499€
Kauppa: Proshop
Voimassa: 15.19.1.2025
Linkki: https://www.proshop.fi/Naeyttoe/32-Samsung-Odyssey-G8-3840x2160-4k-UHD-240Hz-OLED/3257793

Kommentti tarjouksesta:

Ollut BF- ja joulutarjouksessa aiemmin Verkkokauppa.com:ssa ja Powerissa samaan hintaan. Ostin Powerista tähän hintaan ja olen ollut tyytyväinen.

Edit. Pahoittelen puutteellisesta otsikosta.

Edit2. Proshopin erä myyty loppuun. Gigantissa näyttäisi vielä olevan, mutta toimitus venyy huhtikuulle o_O: Samsung Odyssey G8 G80SD 32" 4K OLED pelinäyttö

Viimeksi muokattu:
Tuote: 32" Samsung Odyssey G8 - 3840x2160 (4k / UHD) - 240Hz - OLED
Tarjoushinta: 889€
Normaalihinta: 1499€
Kauppa: Proshop
Voimassa: 15.19.1.2025
Linkki: https://www.proshop.fi/Naeyttoe/32-Samsung-Odyssey-G8-3840x2160-4k-UHD-240Hz-OLED/3257793

Kommentti tarjouksesta:

Ollut BF- ja joulutarjouksessa aiemmin Verkkokauppa.com:ssa ja Powerissa samaan hintaan. Ostin Powerista tähän hintaan ja olen ollut tyytyväinen.

Edit. Pahoittelen puutteellisesta otsikosta.
Käytätkö itse mitään temppuja kuvan kiinnipalamisen estämiseksi vai luotatko täysin tuohon Samsung OLED Safeguard+ toimintoon? Siis tyyliin piilotatko start menun tai mitään vastaavaa?

Käytätkö itse mitään temppuja kuvan kiinnipalamisen estämiseksi vai luotatko täysin tuohon Samsung OLED Safeguard+ toimintoon? Siis tyyliin piilotatko start menun tai mitään vastaavaa?
- Start-menu piilotettu
- Vaihtuva taustakuva
- näyttö sammuu 10min idlen jälkeeen.

Tuossapa nuo mitä säätöjä tehnyt näytön omien suojien lisäksi. Telkkarina 5 vuotta vanha LG:n OLED ja siinä ei ole mitään kiinnipalamisjälkiä tullut, vaikka pelisessioissa pysyy hudit pitkiäkin aikoja ruudulla. En siis tätäkään jaksa vaivautua ylihuolellisesti säälimään.

Mainittakoon että täyttä hintaa tästä en maksaisi, koska sillä hinnalla saa vastaavia, joissa on KVM ja USB-C PD. Tässä ei ole minkäänlaisia KVM-vaihdinominaisuuksia.

Viimeksi muokattu:
- Start-menu piilotettu
- Vaihtuva taustakuva

Tuossapa nuo mitä säätöjä tehnyt näytön omien suojien lisäksi. Telkkarina 5 vuotta vanha LG:n OLED ja siinä ei ole mitään kiinnipalamisjälkiä tullut, vaikka pelisessioissa pysyy hudit pitkiäkin aikoja ruudulla. En siis tätäkään jaksa vaivautua ylihuolellisesti säälimään.

Mainittakoon että täyttä hintaa tästä en maksaisi, koska sillä hinnalla saa vastaavia, joissa on KVM ja USB-C PD. Tässä ei ole minkäänlaisia KVM-vaihdinominaisuuksia.
Eipä taida OLED näytöt vieläkään oikein soveltua omaan käyttöön, kun en jaksaisi harrastaa minkäänlaisia kikkoja niiden säästämiseksi. Lisäksi eniten tunteja tulee kotitoimistokäytössä, mikä lienee pahinta myrkkyä OLEDille.

Eipä taida OLED näytöt vieläkään oikein soveltua omaan käyttöön, kun en jaksaisi harrastaa minkäänlaisia kikkoja niiden säästämiseksi. Lisäksi eniten tunteja tulee kotitoimistokäytössä, mikä lienee pahinta myrkkyä OLEDille.
Toisaalta palanut OLED näyttää silti paljon paremmalta kuin ei-palanut LCD. Paitsi teksti ei välttämättä näytä ylipäänsä. Eipä noita taida kukaan pystyä toisen puolesta päättämään. Palamistestit voi kertoa jotain, mutta voi tulla huonompi yksilö. Jos vaihtaa muutenkin näyttöä usein, niin OLED vienee voiton. Jos ei arvosta tarpeeksi parempaa HDR:ää, peli- ja elokuvakuvanlaatua, niin ei kannata. Televisioissa Mini LED on kyllä parantunut kuvanlaadulta ja kirkkaudelta aika runsaasti ainakin kalleimmissa malleissa (jopa 10 000 nittiä) ja pystyy olemaan todella vaikuttava, mutta niin on OLED:kin kirkastunut aika paljon. Monitoreissa Mini LED ei ymmärtääkseni ole nähnyt samantasoista parannusta.

- Start-menu piilotettu
- Vaihtuva taustakuva

Saako näissä monitoreissa näppärästi ultrawide kuvasuhdetta pelaamiseen? Joissakin telkuissa löytyy pika-asetuksena.

Tää on telialla liittymäasiakkaille 1069e ja siitä -15% koodilla ML2509243101 eli 908.65e. Pari kymppiä toki kalliimpi mutta jotain saattaa toi kuluton osamaksu kiinnostaa. Ilmeisesti yks kappale jäljellä kun menee ei ooksi kun lyö ostoskoriin.

Juu ei täälläkään. Siihen palaisi vuodessa Wordin, selaimen, Acrobatin ja Spotifyn käyttöliittymät kiinni.

Juu ei täälläkään. Siihen palaisi vuodessa Wordin, selaimen, Acrobatin ja Spotifyn käyttöliittymät kiinni.
Tuskin palaisi. Käytän itsekin näitä + musiikintuottamissoftia.

Saako näissä monitoreissa näppärästi ultrawide kuvasuhdetta pelaamiseen? Joissakin telkuissa löytyy pika-asetuksena.
En usko, lisäksi tuntuisi että kuva menee silloin melko pieneksi.

Tässähän on Tizen-käyttis, eli sama mikä on Samsungin telkkareissa. Asetuksia on paljon, mutta monivaiheisissa valikoissa. Lisäksihän tässä on valtavat äly-tv-ominaisuudet mitä en itse ainakaan käytä ollenkaan. Mukana tulee kaukosäädin.

Vaihdoin muuten 34" 3440x1440 OLED:n tähän, koska en tottunut tuohon Ultra Wideen. Mielestäni tämän korkeus tekee sen, että ainakin itselleni reilun kokoinen 16:9 on immersiivisempi pelikokemus.

Viimeksi muokattu:
Mulla on kyseinen näyttö toimistokäytössä, eikä merkkejä palamisesta.
En olisi enää nyky paneleilla huolissaan.

"Come on. 18 hours of CNN at max brightness in SDR for 14 months? The burn in is barely visable in some of these images. I wouldn't worry at all. I also would like to re-visit all of these images after a long pixel refresh cycle."
"I would personally be in much worse condition after watching CNN 18 hours a day for 14 months."

https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/comments/1ee8g7q/month_14_burnin_results_for_the_samsung_g8_oled/

Kuvanpalamisriskiin olen itse käyttänyt tietokoneella silloin kun oli 42 LG ihan vaan näytönsäästäjää ja täysin mustaa väriä.

Korjatkaa jos olen käsittänyt väärin mutta eihän siihen voi silloin kuvaa palaa kiinni jos ei ole mitään näytettävää? Olettaen että on täysin musta kuva.

Mutta jos tämä epäilyttää niin sitten vaihtuva kuva käy myös.

Kuvanpalamisriskiin olen itse käyttänyt tietokoneella silloin kun oli 42 LG ihan vaan näytönsäästäjää ja täysin mustaa väriä.

Korjatkaa jos olen käsittänyt väärin mutta eihän siihen voi silloin kuvaa palaa kiinni jos ei ole mitään näytettävää? Olettaen että on täysin musta kuva.

Mutta jos tämä epäilyttää niin sitten vaihtuva kuva käy myös.

Eiköhän toi kuvan kiinni palaminen huoleta enemmän silloin kun kone on käytössä ja näytöllä pitkään staattista kontenttia kuten joku excelin tai IDE:n valikko tai vaikka fps pelin hud. Siihen ei paljon mustat taustakuvat auta

Eiköhän toi kuvan kiinni palaminen huoleta enemmän silloin kun kone on käytössä ja näytöllä pitkään staattista kontenttia kuten joku excelin tai IDE:n valikko tai vaikka fps pelin hud. Siihen ei paljon mustat taustakuvat auta
Nojoo. Tsekkasin kuitenkin niin win11 on valittavissa ihan vaan ”tyhjä” eli heittää ruudut pimeäksi eikä esitä edes mitään kuvaa siihen, eli toimii tapauksessa jolloin koneelta poistuu.

Itsellä vuoden ollut vanhempi g8 käytössä. Samat ohjelmat 8h päivässä auki ja muuten sitten illalla pelaillaan ym. Ei mitään merkkejä palamisesta näytössä.

Pitäisköhä laittaa gigantista laskulla tilaukseen, voi sit perua jos tulee parempaa diiliä tilalle odotellessa 🤔
Ei suoraa g-sync tukea, mut ei sitä taida tarvitakkaan..

Pitäisköhä laittaa gigantista laskulla tilaukseen, voi sit perua jos tulee parempaa diiliä tilalle odotellessa 🤔
Ei suoraa g-sync tukea, mut ei sitä taida tarvitakkaan..
Rtings testannut G-Sync Compatible yhteensopivuuden toimivaksi:

Nykyään tosin pätee käytännössä kaikkiin FreeSync / HDMI Forum VRR -monitoreihin, että on myös G-Sync Compatible yhteensopiva.

Erittäin hyvä näyttö tuohon hintaan. Tizenistä ollut itselle hyötyä, saanut näppärästi näytöstä kakkostelkkarin tarvittaessa, esim. silloin kun tullut useampi kiinnostava urheiluohjelma samaan aikaan.

Power Sello Espoossa näyttäisi olevan yksi outletissa ja siitä vielä -20% lisäalennus, jolloin hinnaksi jäisi 640€.

Jos asuu lähellä niin saattaa saada ihan hyvän diilin jos on vielä oikeasti saatavilla.

Näytti hävinneen, eli joku varasi sen.

Screenshot 2025-01-17 at 13.59.49.png

Viimeksi muokattu:
Power Sello Espoossa näyttäisi olevan yksi outletissa ja siitä vielä -20% lisäalennus, jolloin hinnaksi jäisi 640€.

Jos asuu lähellä niin saattaa saada ihan hyvän diilin jos on vielä oikeasti saatavilla.

Näytti hävinneen, eli joku varasi sen.

Screenshot 2025-01-17 at 13.59.49.png
Oulussa ja Jyväskylässä näyttäisi olevan outletissa myös yhdet kappaleet.

Itse sain varattua Joensuun myymälästä outlet tuotteen. Hinnaksi näytti tuon 800,10€, mutta ilmeisesti lisäalen saa sitten vielä noudettaessa?

Minkähän takia palauteltu noin monta?

Edit: näköjään molemmat mennyt

Viimeksi muokattu:

Itse sain varattua Joensuun myymälästä outlet tuotteen. Hinnaksi näytti tuon 800,10€, mutta ilmeisesti lisäalen saa sitten vielä noudettaessa?

Hain itse tuon Sellossa olleen näytön kokeiluun. Myyjä sanoi, että palautuksen syynä oli "ei tarvetta" kun kysyin. Tiedä sitten. :D Ja hinta tosiaan sen 640€.

Täällä kyseisen näytön omistaja hyvä näyttö kaikinpuolin ollut itellä semmoset 3kk käytössä. ainoa jota jään kaipaamaan niin on vesa liitäntä muuten ei mitään valittamista

Täällä kyseisen näytön omistaja hyvä näyttö kaikinpuolin ollut itellä semmoset 3kk käytössä. ainoa jota jään kaipaamaan niin on vesa liitäntä muuten ei mitään valittamista
Kyllähän tästä vesa 100x100 löytyy.

Redditissä löytyi kuvia, neliön mallinen kiinnike ei taida ilman modausta mennä kiinni, eli pitää pikku kolo siihen viilata.

Kyllähän tästä vesa 100x100 löytyy.

Redditissä löytyi kuvia, neliön mallinen kiinnike ei taida ilman modausta mennä kiinni, eli pitää pikku kolo siihen viilata.

Tätä itsekin ihmettelin mutta puupaa tarkoittaa varmaankin VGA:ta. Jota ei onneksi kyllä enää mistään uudesta näytöstä löydy.

Kävin tuon Oulussa olleen hakemassa. Hintaa jäi 595€. Ei näy kyllä mitään ulkoista syytä / kuvassa mitään syytä miksi olisi palautettu. Ehkäpä joku ei vaan ollut tykännyt tuosta matasta pinnasta näytössä. Tekeehän se kuvasta harmaan, jos huoneessa on liikaa valoa. Hämärässä / pimeässä huoneessa musta on kuitenkin mustaa.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
265 160
Jäsenet
75 599
Uusin jäsen
Aarnio_1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom