MX-4 tai MX-6 sitten on hyviä tahnoja, joita laittaa tilalle. Tai en uudemmista tiedä, mutta GTX 1080 laitoin sellaista. Saa jopa Gigantista:
Arctic Thermal Cooling Compound MX-4 -lämpötahna sisältää mikrohiilihiukkasia, jotka parantavat lämmönjohtumista ja estävät prosessoria tai näytönohjainta ylikuumenemasta.
www.gigantti.fi
Lämpötahnat ja -tyynyt / ARCTIC MX-4, Lämpötahna, 8,5 W/m·K, 2,5 g/cm³, Sininen, Valkoinen, 8 g, 1 kpl
datatronic.fi
Sen jälkeen olen myynyt kaikki päänäytönohjaimeni takuullisina eteenpäin. Muistaakseni. Takuulliseen en ole kuitenkaan vaihtanut tahnoja, kun sitten menee säätämiseksi takuun kanssa. Toki vaihdan pyydettäessä, mutta sitten ostaa sen varmasti ja menettää (ehkä) takuun.
Uusien tahnojen laitto on helpompaa, kuin vanhojen poisto. Pitäisi olla jotain puhdasta alkoholia, tai elektroniikkapuhdistussuiketta, että lähtee vuosia sitten kovettuneet tahnat irti. Ei vettä, eikä mitään, mikä jää pinnalle. Alkoholi haihtuu sekunneissa.
Nopeasti kuivuva elektroniikan puhdistaja. Poistaa öljyn, lian ja rasvan piirilevyiltä, releistä ja kytkimistä. Ei jätä jäänteitä vaan haihtuu täydellisesti...
www.motonet.fi
Sähkölaitteiden puhdistusainespray Electro Clean 400 ml edulliseen hintaan Tokmannin verkkokaupasta. Toimitus 2–5 arkipäivää. Tutustu ja tilaa!
www.tokmanni.fi
Elektronisten laitteiden, välineiden, sähkömoottoreiden ym. turvalliseen ja nopeaan puhdistukseen. Matala pintajännitys, ei johda sähköä. Poistaa kosteutta j...
www.biltema.fi
Nämä vaan esimerkkejä. Ja pyyhitään paperilla, joka ei jätä jämiä tai liinalla. Itse olen ihan talouspaperilla, ja ottanut uuden palasen, jos ei lähde kerralla. Myös joskus pumpulipuikkoja, jos on pitänyt muistien välistä tms. pyyhkiä. Kynsilakan poistoaine on kanssa hyvä, jos ei sisällä hajusteita tai kynsienhoitoaineita (ts. X-tra halvin ja ilman lisäaineita).
Sitten uudet tahnat sisään ja kovaa ajoa.
--
Mutta siis, itse olen myynyt takuullisena omat ja jos kortti toimii, niin tuo kauppojen peruminen on vaan ylimääräistä vaivaa. Itse sanoisin, että "voin minä maksaa 20€, että vaihdat tahnat - tai sinä maksat 20€, että tuot täysin toimivan kortin takaisin - tai voin vaihtaa tahnat ilmaiseksi, menee hetki kun ei ole tahnaa varastossa". Minulla kyllä on tahnaa varastossa, mutta veikkaan, että AP:lla ei ole.
..ja sitten on vielä se takuu-vaihtoehto, joka on vielä pöydällä.