2160P toisto htpc:llä

Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
146
Powerdvd 2020 toistaa hyvällä kuvalla ja dolby digital äänillä, mutta kuva pysähtelee välillä. VLC toistaa muuten samoin mutta mutta nykimättä, se vain ei saa kuin stereoäänen pihalle mkv:stä. Ryzen 3 2200G prossulla, 16 gt muistia ja Asus Xonar DSX äänikortilla. Eikö teho riitä vai verkko, LANista tulee pääkoneen kovalevyltä. Täytyy vissiin testata toistaa suoraan htpc:n kovolta.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
146
Testasin esimerkiksi Tenet leffaa verkon kautta ja htpc:n kovolta, ei vaikutusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 310
Tuo on kyllä hankala ongelma selvittää näillä tiedoilla. Kovalevystä ongelma tuskin johtuu. Epäilisin enemmän toisto-ohjelman eli VLC:n tai PowerDVD:n asetuksia.

Meneekö äänet htpc:stä vahvistimelle vai kiertääkö television kautta, ja millä piuhalla?

PowerDVD saattaa viedä äänet sellaisenaan vahvistimelle (läpivienti) ja VLC taas voi purkaa äänet ja toistaa pakkaamattomana. Nuo on asioita jotka pitäis tutkia näiden ohjelmien asetuksista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Meneppäs vaikka tuon ohjeen mukaan -> Advanced MPC-HC Setup Guide vaikka onkin vanha niin edelleen toimiva. Display modes -kohtaan laitat vaan fullhd lisäksi 2160p :lle arvot (2160p24,2160p23 jne). Itse tosiaan juuri veistelin oman HTPC:n kuntoon. Tokihan tuohon ois hyvä heittää sullakin kyytiin joku low profile näyttis, esim. 1050ti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Eikö VLC:n asetus ole tässä?

1628871153124.png


Tuohon laittaa "Käytössä". Ei ole käytännön kokemusta kyllä ripatuista Bluray-elokuvista. Playstation on toistanut Blurayt tässä taloudessa jo yli 10v.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Meneppäs vaikka tuon ohjeen mukaan -> Advanced MPC-HC Setup Guide vaikka onkin vanha niin edelleen toimiva. Display modes -kohtaan laitat vaan fullhd lisäksi 2160p :lle arvot (2160p24,2160p23 jne). Itse tosiaan juuri veistelin oman HTPC:n kuntoon. Tokihan tuohon ois hyvä heittää sullakin kyytiin joku low profile näyttis, esim. 1050ti.
HTPC:tä kun hankitaan, niin kannattaa ottaa huomioon Nvidian oma suositus, että siinä näytönohjaimessa on 4GB muistia. En ole seurannut pariin vuoteen, mutta kun omassa HTPC:ssä oli 1050 Ti, niin Nvidia sanoi, että alle 4GB ei toimi Netflix 4K.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
146
Äänet menee äänikortilta spdif:ltä vahvistimelle. 5.1 äänet toimii mutta 7.1 ei vaikka vahvistin on 7.1. Kuva menee htpc:ltä suoraan tv:lle. Jos vien vahvistimen kautta niin kuva muuttuu vain fhd:ksi, mutta 7.1 toimii. Hdmi splitter ei auttanut.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
146
Pioneer VSX-920, vahvistin ei tue kuin fhd signaalia, siksi hdmi suoraan tv:lle ja ääni erikseen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Äänet menee äänikortilta spdif:ltä vahvistimelle. 5.1 äänet toimii mutta 7.1 ei vaikka vahvistin on 7.1. Kuva menee htpc:ltä suoraan tv:lle. Jos vien vahvistimen kautta niin kuva muuttuu vain fhd:ksi, mutta 7.1 toimii. Hdmi splitter ei auttanut.
SPDIF:in kaista ei riitä 7.1 -ääniin. Ne vie enemmän bittejä, kun se vanha liitäntä pystyy siirtämään.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
146
Ahaa, nyt sevisi paljon. Kiitoksia. Saako jotenkin pakotettu hdmi:n 4k tilaan, kun tietokone tunnistaa hdmi:n kautta vahvistimen niin se asettaa tarkkuudeksi fullhd:n. Tai sitten näytönohjaimen vaihtamalla kloonikuva, ja toisesta ottaa äänen vahvariin ja toisesta kuvan telkkariin. Ryzen vegassa vain yksi hdmi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Ahaa, nyt sevisi paljon. Kiitoksia. Saako jotenkin pakotettu hdmi:n 4k tilaan, kun tietokone tunnistaa hdmi:n kautta vahvistimen niin se asettaa tarkkuudeksi fullhd:n. Tai sitten näytönohjaimen vaihtamalla kloonikuva, ja toisesta ottaa äänen vahvariin ja toisesta kuvan telkkariin. Ryzen vegassa vain yksi hdmi
Tarvitset kunnon splitter / scaler -pulikan jolloin voit vetää HDMI -piuhan koneesta tuohon splitteriin ja siitä toinen vahvariin ja toinen telkkariin. Tai sitten uuden vahvistimen nykyaikaisen 4K :n päälle ymmärtävän vahvistimen. Itse tappelin näytönohjaimen kanssa jossa oli 2 HDMI -lähtöä. Ei sekään ollut onni ja autuus kun vahvari tunnistuu myös omana näyttönä jonne sitten katosikin välillä ikkunat.. Kiva oli niitä runkkia sieltä esille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 068
Kodi oli mulla lopulta ainut jonka sain toimimaan myös HDR materiaalin kanssa. VLC en saanut toistoa sulavaksi. MPC-BE ja KODI sai kunhan etukäteen kytkee 23 Hz moodin päälle. MPC-BE (lav/madvr) en koskaa saanut HDR värejä kuntoon. Kodi toimi ilman suurempaa jumppaa. Ainoa mikä jää puuttumaan on HDR10+ ja Dolby Vision, en tiedä onko siihen mitään kikkaa olemassa miten PC:ltä ne saisi ulos?

Äänet ei mun tapauksessa niin ongelma koska ARC riittää stereolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 310
Kodi oli mulla lopulta ainut jonka sain toimimaan myös HDR materiaalin kanssa. VLC en saanut toistoa sulavaksi. MPC-BE ja KODI sai kunhan etukäteen kytkee 23 Hz moodin päälle. MPC-BE (lav/madvr) en koskaa saanut HDR värejä kuntoon. Kodi toimi ilman suurempaa jumppaa. Ainoa mikä jää puuttumaan on HDR10+ ja Dolby Vision, en tiedä onko siihen mitään kikkaa olemassa miten PC:ltä ne saisi ulos?

Äänet ei mun tapauksessa niin ongelma koska ARC riittää stereolle.
Ilmeisesti sulla on tuo kodin sovellus televisiossa jolla saat sitten toistettua HDR-materiaalia. Plex-sovelluksen pitäisi myös käytännössä toistaa HDR/HDR+ ja Dolby Vision oikein kun materiaalia ei transkoodata (toisin sanoen jos tv osaa toistaa videon natiivisti niin silloin sitä ei tarvitse transkoodata). Joudut tosin asentamaan koneelle myös plex-serverin josta materiaali sitten televisiolle toistetaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 068
Ilmeisesti sulla on tuo kodin sovellus televisiossa jolla saat sitten toistettua HDR-materiaalia. Plex-sovelluksen pitäisi myös käytännössä toistaa HDR/HDR+ ja Dolby Vision oikein kun materiaalia ei transkoodata (toisin sanoen jos tv osaa toistaa videon natiivisti niin silloin sitä ei tarvitse transkoodata). Joudut tosin asentamaan koneelle myös plex-serverin josta materiaali sitten televisiolle toistetaan.
Kyllä löytyy Kodi myös TV:stä ja sillä toimii HDR10+ ja DV mutta koska tuo TV:n Kodi on vähän takkuisempi käyttää kuin PC:n kautta niin mielellään PC-versiota käyttäisin. Tuota Plexiä voisi tietty myös koittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Kodi oli mulla lopulta ainut jonka sain toimimaan myös HDR materiaalin kanssa. VLC en saanut toistoa sulavaksi. MPC-BE ja KODI sai kunhan etukäteen kytkee 23 Hz moodin päälle. MPC-BE (lav/madvr) en koskaa saanut HDR värejä kuntoon. Kodi toimi ilman suurempaa jumppaa. Ainoa mikä jää puuttumaan on HDR10+ ja Dolby Vision, en tiedä onko siihen mitään kikkaa olemassa miten PC:ltä ne saisi ulos?

Äänet ei mun tapauksessa niin ongelma koska ARC riittää stereolle.
Mitähän mahdat tarkoittaa HDR väreillä ?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 346
Viestejä
4 215 283
Jäsenet
71 040
Uusin jäsen
leetnewb

Hinta.fi

Ylös Bottom