2080ti -> 80 vai 90nen

Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
111
Jos hakee tupla tehoja suhteessa vanhaan Asuksen strix korttiin riitääkö 4080 vai pitääkö suoraan mennä 90 seen ?
puhutaan ihan perus raakasta rasterisaatio tehosta. onko kautta linja 80 sen verran kova että riittäis.
4k resoilla steady 50 fps pitäis löytyä. kyllä 50
 
Eiköhän 4080 ole lähes kaksi kertaa 2080 ti tehoinen ja fps keskiarvotkin pysyy 60 hujakoissa, kun kaikki asetukset on ultralla (mikä ei ehkä olisi niin pakollista tai edes järkevää).
"All games are set to their highest quality setting unless indicated otherwise."

Linkki: NVIDIA GeForce RTX 4080 Founders Edition Review - Energy-Efficient Beast

Tosin testeissä on vaan ne pelit jotka on jo julkaistu, kun taas uusi näyttis tyypillisesti hankitaan myös niitä pelejä varten, jotka julkaistaan vasta lähivuosina.


average-fps-3840-2160.png



relative-performance_3840-2160.png
 
Vaikka tämä nyt on jo "käsitelty", niin jostain syystä tuossa hik:n taulukossa ei näytä olevan yhtään AMD:n 7xxx kortteja vaikka kysyttiin rasterointi tehoa.
 
  • Tykkää
Reactions: hik
kiitos hyvistä vastauksista.
4080 riittäisi ellen malta odottaa 4080superia... mikäli huhut nyt täyttyy.
Amd ei itseä kiinnosta. Niin tai kiinnostaa mutta 3D vision ja sen jäännökset vetää nvidia puolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: hik
Itse päivitin rtx 2080Ti>rtx4090 malliin ja pitää muistaa että jos omistaa vanhemman sukupolven prosessorin niin se 100% suorituskyky lisäys ei toteudu.
1440p pelamiseen rtx4080 on täysin riittävä moneksi vuodeksi eteenpäin mutta odottamaan super korttien julkaisua epäilen että tekee tyypilliset nvidiat eli pistää uusien korttien hinta rtx4080 ja rtx 4090 väliin.
 
Mihin ihmeeseen moista käytetään vuonna 2023? Nopean googlailun perusteella tukikin lopetettu 2019 ja poistettu ajureista.
en oikein ymmärrä mihin pyrit kommentilla. Jos et tiedä ei asia varmaan kiinnosta. Itsellä on kaksi silmää joten on aika ovious miksi pelaisin jotain 2dnä jos mahdollisuus on myös 3dnä. Kyllä Vrllä on paikkansa, mutta tietyt asiat on parempi pitää tietyssä configuraatiossa ja toiset toisessa. Kumpikaan ei tällähetkellä tässä ajassa sulje pois toisiaan.
on jotenkin huvittavaa renderoida edes pelejä 3d grafiikoilla kalleilla näyttiksillä kun puolet koko informaatiosta jää näyttämättä 2d "näytöltä"
Onneksi et tiedä mistä puhut tai mitä missaat. Ihan elossa tuo skene on. Juuri tossa pariviikkoa sitten pelasin Calisto protocolin 3dnä 2560x1440 / silmä -> upscaled to 4k/silmä resoluutiolla kaikki sheiderit fiksattuna. eikä mitään ai 3d upscale shaibaa tai Zbuffer sontimaa vaan ihan geometric 3dnä.
 
Itse päivitin rtx 2080Ti>rtx4090 malliin ja pitää muistaa että jos omistaa vanhemman sukupolven prosessorin niin se 100% suorituskyky lisäys ei toteudu.
1440p pelamiseen rtx4080 on täysin riittävä moneksi vuodeksi eteenpäin mutta odottamaan super korttien julkaisua epäilen että tekee tyypilliset nvidiat eli pistää uusien korttien hinta rtx4080 ja rtx 4090 väliin.
kun kuulin että supereissa on uus virtaliitin niin päätin venata 4080superin . Se on tosiaankin riittävä mulle vaikka 3d mallinnus hommissa varmaan 90sen muistista olis hyötyä. Ei vaan kiinnosta tuo powerliitin riski.
 
en oikein ymmärrä mihin pyrit kommentilla. Jos et tiedä ei asia varmaan kiinnosta. Itsellä on kaksi silmää joten on aika ovious miksi pelaisin jotain 2dnä jos mahdollisuus on myös 3dnä. Kyllä Vrllä on paikkansa, mutta tietyt asiat on parempi pitää tietyssä configuraatiossa ja toiset toisessa. Kumpikaan ei tällähetkellä tässä ajassa sulje pois toisiaan.
on jotenkin huvittavaa renderoida edes pelejä 3d grafiikoilla kalleilla näyttiksillä kun puolet koko informaatiosta jää näyttämättä 2d "näytöltä"
Onneksi et tiedä mistä puhut tai mitä missaat. Ihan elossa tuo skene on. Juuri tossa pariviikkoa sitten pelasin Calisto protocolin 3dnä 2560x1440 / silmä -> upscaled to 4k/silmä resoluutiolla kaikki sheiderit fiksattuna. eikä mitään ai 3d upscale shaibaa tai Zbuffer sontimaa vaan ihan geometric 3dnä.
Ihan mielenkiinnosta kyselin, kun en tiennyt tuollaisia vielä käytettävän missään. En ole koskaan edes kokeillut moista systeemiä. Jännä, että poistui markkinoilta jos kerran toimii niin hyvin kuin sanoit.
 
Ihan mielenkiinnosta kyselin, kun en tiennyt tuollaisia vielä käytettävän missään. En ole koskaan edes kokeillut moista systeemiä. Jännä, että poistui markkinoilta jos kerran toimii niin hyvin kuin sanoit.
Nvidia ei ikinä laittanut kauheesti yleensäkkään tikkuja ristiin asian hyväksi.
Siinähän se juuri kun laadukas 3D vaatii käsityötä joltain.
Ja no koko 3D on ollut ohimenevää tuolloin osaksi johtuen huonoista laitteista ja osaksi ihmisistä.
Suurin osan kun ihmisistä ei edes hahmota kunnolla 3dnä.
Oisko ollut muutaman prosentin luokkaa. Vr on innostanut hiukan enemmän ihmisiä koska ”olet siellä” riippumatta siitä näetkö oikeasti 3Dnä vai et.
Geo11 ajureilla homma toimii vaikka ihan 4000 sarjan kortilla ja viimeisillä ajureilla.
Pienenä caveaattina on tän hetken dx12
Tuen puuttuminen ja nuo pelit kun lisääntyy uhkaavan nopeasti.
murra kysymys on vaan ajasta.
tuo geo11 ajurikin on kuitenkin yhden miehen työntakana eikä Liity mitenkään nvidiaan.

itse olenpelannut sen mitä pelaan vain 3dnä jo viimeiset yli 10V
Jos kiinnostaa Helix Mod osotteesta löytyy lista mitä kaikkee on fiksattu.
Itselle niin iso Katalogi että voin pelailla vaikka vain vahoja pelejä over and over tulevaisuuteen vaikka tuota dx12 tukea ei ikinä saapuisikaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 538
Viestejä
4 539 631
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom