Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tossa tallissa on jotain pielessä? Eka kisassa Tuukka taisi olla tallinsa viimeinen?Taponen 4. Samassa tallissa ajavat oli 12. ja 28.
Taponen alkaa päästä jyvälle tuosta F3 autosta, niin alkaa myös kulkemaan. Sit Wharton on nopee kuski, mutta törmäysaltis, mällää autoaan ihan liikaa. Sit tää Van Hoepen, tokaa kautta F3:ssa ja viime kaudella 13. ja kaiketi kolmesti podiumille, ei vakuuta.Taponen 4. Samassa tallissa ajavat oli 12. ja 28.
Tossa ton lajin raakuus tulee esiin. "kolmesti podiumille, ei vakuuta". Sitten toi "mällääminen" oletan tuollakin olevan käytäntö, että kuski maksaa jos mällää. Taitaa olla niin, että maksaa vaikka ei itse olisi syyllinenkään? => Kellä eurot voi ottaa enemmän riskiä.Taponen alkaa päästä jyvälle tuosta F3 autosta, niin alkaa myös kulkemaan. Sit Wharton on nopee kuski, mutta törmäysaltis, mällää autoaan ihan liikaa. Sit tää Van Hoepen, tokaa kautta F3:ssa ja viime kaudella 13. ja kaiketi kolmesti podiumille, ei vakuuta.
Selkeesti Taponen on paras näistä Art tallin kuskeista.
On se Taponen kone, nöyryyttää taas muita tallikavereitaan ja varsinkin Whartonia. Whartonhan oli edellisessä sarjassa samassa tallissa Camaran kanssa ja vauhtia riitti ylivoimaisella autolla. Nyt kun ajelee heikommassa tallissa, niin tuloksia ei enää tule.
Niin on, mutta tiimeistä kyllä erottuu paremmat ja huonommat, joka näkyy resursseissa ja valmistautumisessa.Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös noissa pikkuluokissa(F2 ja F3) autot ole täysin identtisiä? Siis runko, voimansiirto jne.? Toki auton säädöt vaikuttaa suoritukseen ja tietenki se kuskin kuuluisa "hanska".
Niin on, mutta tiimeistä kyllä erottuu paremmat ja huonommat, joka näkyy resursseissa ja valmistautumisessa.
"Paperilla" joo, mutta tiimien välillä on eroja. Budjetit, tietotaidot sekä resurssit ym. vaihtelee. Esim. F3:ssa Prema ja Trident hallinnut jo monta vuotta putkeen.Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös noissa pikkuluokissa(F2 ja F3) autot ole täysin identtisiä? Siis runko, voimansiirto jne.? Toki auton säädöt vaikuttaa suoritukseen ja tietenki se kuskin kuuluisa "hanska".
Vissiin riippuu vähän näkökulmasta. YLE:n jutusta:Tuukalla hyvä lähtö ja nousi yhden sijan kolmanneksi. Mutta sen jälkeen vauhti hyytyi ja Stromsted tuli ohi. Maalissa lopulta 4. eli sama kuin lähtöruutu. Hieman huolestuttavaa, jos koko kauden kuva tulee olemaan tämänkaltainen.
En siis itse seuraa F3:a muutoin kuin tätä ketjua lukemalla ja satunnaisista uutisista, mutta huvitti vain kun ensin luin tämän kommentin täältä ja heti perään ihan päinvastaisen näkemyksen ylessäTuukka Taponen huippuvireessä formuloissa – jäätävä ero tallikavereihin
"Arvostetussa Euroopan F3-sarjassa ajava Tuukka Taponen jatkoi tasaisen varmoja otteitaan kauden kolmantena kisaviikonloppuna Imolassa. 18-vuotias suomalaislahjakkuus oli mainiosti viikonlopun päätöskisassa neljäs ja harppasi sarjan kokonaistilanteessa komeasti kuudennelta sijalta neljänneksi."
...
"Kaikesta huolimatta Taposen suoritukset ovat loistavia, kun niitä vertaa hänen tallikavereihinsa Laurens Van Hoepeniin sekä James Whartoniin. Taposella on kuuden kisan jälkeen 36 pistettä, kun vertailun vuoksi Van Hoepenilla on yksi piste ja Whartonilla ei yhtään."