2000-3000€ konepaketti Jimm'sistä?

Liittynyt
19.10.2023
Viestejä
5
Hei,

Hieman tässä apua kaipailisin asioista ymmärtäviltä. Kuten otsikko sanoo, hakusessa olisi konepaketti Jimm'sistä ja silmäilin näitä raskaampaan pelailuun tarkoitettuja malleja. Raskaaseen pelaamiseen - Jimm's Gamer - Jimms.fi

Hintahaarukka siinä 2-3 tonnin paikkeilla. Koneen olisi tarkoitus toimia sekä työ- että harrastuskäytössä, joten parhaimpina/pahimpina päivinä mylly jauhaa koko päivän eli kovalle käytölle on tulossa. Ja olisihan se hyvä, että tätä nyt ei heti parin vuoden päästä tarvitsisi päivittää.

Pelaamiseen liittyen tavoitteena olisi nyt vihdoinkin päästä nauttimaan kaikenlaisista peleistä mmo:sta fps peleihin korkeilla graffoilla ilman lageja, varmaankin 1440p reso olisi ihan ok. Lisäksi olisi tarvetta saada VR lasitkin iskettyä koneeseen kiinni.

Työpuolella koneen pitäisi jaksaa pyörittää 3D ohjelmia (esim cinema4d, blender) sekä raskaampaa video editointia ja perus adobe ohjelmat photoshop etc. ongelmitta.

Näyttö etc oheiskamat jo löytyy, joten tämä budjetti olisi tarkoitettu kokonaan itse koneeseen.

Olisiko tähän jotain helppiä sen suhteen, olisiko näistä konepaketeista joku sopiva näillä tiedoilla?

Kiitokset!
 
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
289
Laita minkä tahansa konepaketin osat ostoskoriin ja huomaat että noissa jimmsin valmispaketeissa on 400-500€ hinnassa extraa.
No juu kasaus maksaa siellä lähemmäs 100€ ja Windowsin lisenssi 140€. (extra pienenee jos nekin laitat ostoskoriin.)
Extralla ehkä halutaan varautua hinnan muutoksiin, mutta se sama extra on niissä GtG koneissa jotka on jo kasattu.

Osta Datatronic:sa, lisäät sen 32,50€ maksavan kasauksen ja alennuskoodin
iotech-kasaus
Ja säästöä tulee.
Windowsin asennat itse ja lisenssi avain huutonetistä.

Jimmsin valmiskoneissa kannattaa pistää merkille että DDR5 muistit on usein hitaat ja CL lukuja ei kerrota.
Myös muut komponentit on kerrottu vähä ympäripyöreesti.
esim. M.2 ssd:n kohdalla merkki ja malli usein jätetty kertomatta.

Koska budjetin jo kerroit, niin kyllä se ehdotus joltain pamahtaa.
 
Viimeksi muokattu:

Vanhus

Tukijäsen
Liittynyt
14.09.2021
Viestejä
21
Tarvinnet myös enemmän tallennustilaa mitä nuo Jimm'sin konepaketit tarjoavat. Toki voit itsekin lisätä sitä. Tällä hetkellä M.2 ssd:tä saa melko edullisesti.
 
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
289
Tätä vastaan mä kasaan:
7800X3D, RX 7900 XTX, 32GB 5600MHz, 1TB m.2 ssd.

En valinnut Noctuan jäähyä, ostoskorissa oleva pystyy samaan. Saat vaihtaa itse jos haluat.
Ilman RGB:tä oleva sama prossujäähy on loppu.
Windowsin 140€ lisenssi puuttuu.
Osta lisenssi huutonetistä.
Windows pitää itse asentaa, sen saa microsoftin sivulta, tarttee tyhjän USB tikun.

Prossujäähy maksaa 60-70€ vähemmän.
Huomaa 2TB kokoinen m.2 ssd. ja 1000W virtalähde, otin koska kyseinen 7900 XTX suositteli sitä kokoa.
Tosin 7800X3D prossu maltillinen ja 850W riittäisi myös.
Asrockin 7900 XTX oli Datatronic:n halvin.
Asuksen maksoi siellä 1220€
Hinta.fi :llä saattaa löytää halvemman.
Koneen voi tilaa ilman näyttistä.

Ei hyvältä vaikuta jimmssin extra.
Tässä vaihtui kyllä kauppa, kasauksesta ei makseta ja Windowsin lisenssi puuttuu.

Suunnilleen samalla hinnalla jimmssistä saa tämän

Edit: 64GB määrä muistia:
Ostoskori 64GB määrällä:


Ostoskoriani saa halvemmaksi ottamalla 850W virtalähteen ja mATX kokoisen emon:
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 176
Tuossa olisi mun ehdotus. 96 gb muistia, 4 tb ssd, 16 ytiminen 7950x3d prossu. Toki sitten näytönohjaimessa on karsittu, koska ymmärsin että haetaan työkonetta, jolla voi pelata.

Jos on enemmän työkäyttöä, voi jättää 3d välimuistin pois.


Emon ja prossun voi vaihtaa ihan hyvin myös näihin:



 
Liittynyt
19.10.2023
Viestejä
5
Hei!
Kiitos kaikista vastauksista, näistä sai paljon parempaa ajatusta, kuin mitä itsellä oli aiemmin ja kyllä tuo datatronic vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Nyt vain vielä sinne viestiä, niin eiköhän se tässä saada jotain kasaan.

Kiitos kaikille! :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 890
Viestejä
4 212 691
Jäsenet
70 973
Uusin jäsen
Rhadus

Hinta.fi

Ylös Bottom