2 x Samsung 970 EVO SSD-levy, M.2

Liittynyt
01.04.2017
Viestejä
340
Moro,

Tarkoituksena päivittää OS levy nopeempaan.. Tuli mieleen, kun tässä emossa (z270f) sattuu olemaan 2 m.2 paikkaa niin onko fiksumpaa ottaa pelkästään käyttiksellä aivan oma ssd ja ohjelmille ja peleille toinen vähän isompi ? esim 250gb ja 1tb .. Vai onko mitään merkitystä?
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
Eipä ole. Ota WD black 1tb tai isompi TLC (jos rahaa niin MLC, mutta pelikäytössä ei ole väliksi). Tai sit säästät rahaa ja ostat vaan Crucial 2TB MX500 1TB NVME levyn hinnalla.

Se että pystyykö levy ~ 3400MB/s nopeuteen vai ihan normi sata3 550MB/s, pelikäytössä ei mitään väliä ja normaalissa työpöytäkäytössä ei myöskään. Joten itse ostaisin 2TB MX500 Crucialin tai jonkin vielä isomman ssd:n.

Sanon tämän sen takia kun minulla on käytössä nopeimmat NVME levyt markkinoilla ja en ole huomannut juuri eroa MX500:n kanssa (tai Samsungin sata3:n levyjen kanssa). Kaikki toimii eikä ongelmia.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Kannattaa sitten tarkistaa että ostaa sen oikean levyn koska tosta on eri versioita ja isommat levyt on nopeampia kuin pienemmät.Jokainen taplaa tyylillään mutta jos emo tukee pcie m.2:ta niin kyllä itse ostan sellaisen kuin jonkun sata3 m.2 levyn.:D

Tämä on ilmeisesti paras samsungin levy

Se Magician sitten toimi oem levyillä vaan pitää olla "retail".

Tuolla on oem levyjä ja niiden nopeuksia.Noitakin on eri versioita ja tuolla on ilmeisesti myynnissä myös vanhempia versiota eli kannattaa olla tarkkana mitä ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 133
Viestejä
4 196 730
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom