1990/2000 luvun pelit

Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 023
Vieläkö muuten nykykoneissa pelaa nuo vanhat tietokonepelit, esim. alkupään Tomb Raiderit, nhl:t jne? Oisi varastossa muutama cd:llä, mutta koneessa ei ole cd-asemaa ja asema varmaan jostain varaston perukoilta löytyisi mutta onko sitä järkeä asentaa?
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
244
Jos peli ei suoraan toimi, niin moniin peleihin voi netistä löytyä paljon apuja miten pelin voi saada toimimaan. Ite tossa joku aika sitten väänsin mm. Blade Runnerin (ennen kuin GoG julkaisi pelin) sekä Star Trek: Final Unityn toimimaan Windows 10:ssä. Mutta GoGistä puheenollen sieltä löytyy paljon vanhoja pelejä, kuten mm. juurikin alkuperäiset Tomb Raiderit, jotka tosin löytyy Steamista.

Vanhat NHL:t voikin olla vaikeampi tapaus noin esimerkkinä, sillä itse jotenkin en usko, että niitä tuskin ainakaan uudelleenjulkaistaan ja epäilen, että niihin löytyisi jotain purkkavirityksiä, joilla saisi toimimaan nykykoneissa, kun tuskin ovat semmoisia pelejä, joita porukka pahemmin enää jaksaisi vääntää. Toki pieni mahdollisuus on olemassa virtuaalikoneiden puolella, mutta niissäkin voi olla omat säätämisensä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Ainakin NHL 96:sta olen pyöritellyt itse Dosboxilla, joskin oli windows 7 käyttiksenä tuolloin. Lienee toimisi ihan tällä kympilläkin.
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 023
Jos peli ei suoraan toimi, niin moniin peleihin voi netistä löytyä paljon apuja miten pelin voi saada toimimaan. Ite tossa joku aika sitten väänsin mm. Blade Runnerin (ennen kuin GoG julkaisi pelin) sekä Star Trek: Final Unityn toimimaan Windows 10:ssä. Mutta GoGistä puheenollen sieltä löytyy paljon vanhoja pelejä, kuten mm. juurikin alkuperäiset Tomb Raiderit, jotka tosin löytyy Steamista.

Vanhat NHL:t voikin olla vaikeampi tapaus noin esimerkkinä, sillä itse jotenkin en usko, että niitä tuskin ainakaan uudelleenjulkaistaan ja epäilen, että niihin löytyisi jotain purkkavirityksiä, joilla saisi toimimaan nykykoneissa, kun tuskin ovat semmoisia pelejä, joita porukka pahemmin enää jaksaisi vääntää. Toki pieni mahdollisuus on olemassa virtuaalikoneiden puolella, mutta niissäkin voi olla omat säätämisensä.
Lähinnä mietin jaksaako sitä cd/dvd asemaa asentaa koneeseen kiinni. Enkä varmaan jaksaisi nhl:ää enää pelata, sitä tuli 90-luvun lopulla pelattua ja niitä taitaa useampikin versio olla hyllyssä. Nostalogian vuoksi saattaisi yksi peli mennä.

Ainakin NHL 96:sta olen pyöritellyt itse Dosboxilla, joskin oli windows 7 käyttiksenä tuolloin. Lienee toimisi ihan tällä kympilläkin.
Mulla on kyllä Win 7 käyttis jossain. ja yksi "ylimääräinen" konekkin, mutta en millään jaksaisi siihen Windowssia asentaa.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
244
Lähinnä mietin jaksaako sitä cd/dvd asemaa asentaa koneeseen kiinni. Enkä varmaan jaksaisi nhl:ää enää pelata, sitä tuli 90-luvun lopulla pelattua ja niitä taitaa useampikin versio olla hyllyssä. Nostalogian vuoksi saattaisi yksi peli mennä.
Itellä on ulkoinen asema, joka tuli hommattua, kun ulkoiset asemapaikat alkoivat kuolla sukupuuttoon. Vaikka kovinkaan aktiivisessa käytössä tuo ei ole, niin mm. edellä mainittujen esimerkkien takia sitä toisinaan tulee käytettyä. Hyllystä löytyy paljon muitakin varsin oivallisia pelejä, joita ei (laillisesti) digitaalisena vielä löydy. Mutta loppupeleistä se on itsestä kiinni haluaako sen asentaa koneeseen. Jos kopasta löytyy asemapaikka, niin en näkisi varsinaista syytä olla laittamatta, niin onpahan valmiina, jos nostalgianälkä iskee. Kovinkaan iso operaatio se ei käsittääkseni ole.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 592
Ainakin NHL 96:sta olen pyöritellyt itse Dosboxilla, joskin oli windows 7 käyttiksenä tuolloin. Lienee toimisi ihan tällä kympilläkin.
Olikos se tuo 96 missä oli 3d kaukalo, mutta 2d sprite pelaajat. Oli kyllä aika hörskin näkönen muistaakseni. :D
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 023
Taisi olla. Muistan kun olin ainoa kaveripiirissä jolla oli voodoo 2 vai 3, no jompi kumpi niin olin kovin pelaaja. Nyt en tiedä peleistä mitään :D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tuo alkuvaiheen 3D on kyllä sellainen väliinputoajakausi, joka melkein kannattaa jättää retroilematta. Pahimmillaan juuri siinä ennen ysärin alkua Amiga alustana.

Sen sijaan monet isometriset ja ylhäältä päin kuvatut RPG:t aina Ultima VI:sta (toki vanhemmatkin mutta ne on sitten kasaria) ensimmäisiin Falloutteihin on tullut pelattua monesti. Osa on tehty kokonaan uudelle enginellekin kuten Ultima VII Exult.

Olikos se tuo 96 missä oli 3d kaukalo, mutta 2d sprite pelaajat. Oli kyllä aika hörskin näkönen muistaakseni. :D
Oli se. Hieno peli, Stevens ja Yzerman kannessa. Järkyttävän raskas erän alussa kun jää vielä heijasti ne spritet :D
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
452
Vieläkö muuten nykykoneissa pelaa nuo vanhat tietokonepelit, esim. alkupään Tomb Raiderit, nhl:t jne? Oisi varastossa muutama cd:llä, mutta koneessa ei ole cd-asemaa ja asema varmaan jostain varaston perukoilta löytyisi mutta onko sitä järkeä asentaa?
Kyllä viimeistään virtualisoinnin avulla jos peli vaatimalla vaatii vanhemman käyttöjärjestelmän. Esimerkiksi mainiota Hiidenportti -peliä varten piti XP asentaa virtuaalikoneelle jotta pääsi fiilistelemään ja antamaan jälkikasvulle pelattavaksi. Toki vaatii sitten sen käyttiksen jostain ja ne pelien asennusmediat. Mediathan voit rykäistä levyimageiksi kovalevylle niin ei tarvitse joka kerta CD/DVD-asemaa kytkeä. Pitääkin arkistoida omat peli CD:t tuolla tavoin niin ne voi kadottaa seuraavassa muutossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
634
Olikos se tuo 96 missä oli 3d kaukalo, mutta 2d sprite pelaajat. Oli kyllä aika hörskin näkönen muistaakseni. :D
Kyllä :D Ja pelattavuus oli kyllä melko kauhea, ukkoja oli todella vaikea ohjailla jäällä. Mutta upeat musiikit, introvideo ja joukkueiden esittelyvideot, ja tietty puheena tulevat kenttäkuulutukset antoi paljon anteeksi :lol:


Samaan aikaan, vaikka FIFA96 käytti samanlaista grafiikkamoottoria (3D-kenttä ja sprite-pelaajat), niin sitä oli aivan älyttömän hauska pelata. Oli mielestäni paras (3D-)futispeli kunnes pleikkarin ISS Pro Evolution vei sen tittelin muutama vuosi myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Itse taas pidin NHL96:sta erittäin mainiona tekeleenä. Ysärin parhaimpana, niistä siis mitä itse olen pelannut. Omalla silloisella koneella NHL97 tökki kun ei koneessa potku riittänyt, liekkö sitäkin olisi tullut sitten enemmän pelattua, mutta vähiin jäi. Tuossa vain yksinkertaisuudessaan toimi moni asia hyvin, että sitä oli kiva pelata. Ei mitään kikkanappeja, pistetään vain nuolinäppäimistöllä pelaajaa siihen suuntaan kiekon kanssa tai ilman, mihin haluaa sen menevän. Laukaisu ja syöttönapit, mitäpä muuta sitä tarvitseekaan.


Voisikin tässä ehkä joku päivä dosboxia taas viritellä, jos saisi ihan xboxin ohjaimen siinä toimimaankin.....
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 641
Viestejä
4 222 222
Jäsenet
71 073
Uusin jäsen
Maker's Marq

Hinta.fi

Ylös Bottom