- Liittynyt
- 13.10.2016
- Viestejä
- 12 662
![](https://www.io-tech.fi/wp-content/uploads/2020/09/16vs32-01.jpg)
Sampsa kirjoitti uutisen/artikkelin:
Testasimme mielenkiinnosta nopeasti uuden näytönohjainten testikokoonpanon kasauksen yhteydessä, minkälainen vaikutus pelisuorituskykyyn 16 vs 32 gigatavun keskusmuistin määrällä nykypäivänä on. Testit ajettiin usealla pelillä Full HD- ja 4k-näyttöresoluutioilla kahdella G.Skillin 8 gigatavun Trident Z- (2 x 8 Gt) ja kahdella Corsairin 16 gigatavun Dominator Platinum RGB -muistikammalla (2 x 16 Gt). Keskusmuistin määrän lisäksi G.Skillin 8 gigatavun muistikammat ovat rakenteeltaan single rank eli muistipiirit ovat yhdellä puolella muistikampaa. Corsairin 16 gigatavun muistikammat ovat rakenteeltaan dual rank eli muistipiirit sijaitsevat molemmilla puolilla muistikampaa.
![](https://www.io-tech.fi/wp-content/uploads/2020/09/16vs32-bench-1080p-fs.png)
Merkittävin ero testeissä nähtiin Microsoftin uudessa Flight Simulator 2020 -pelissä, jossa 32 gigatavun muistimäärä ja dual rank -muistit tarjosivat noin 10 % paremman suorituskyvyn kuin 16 gigatavua single rank -muistia. 4k-resoluutiolla keskusmuisti ei vaikuttanut Flight Simulatorissa suorituskykyyn mitenkään.
Lue artikkeli: 16 vs 32 gigatavua keskusmuistia pelikäytössä
Linkki alkuperäiseen juttuun
Viimeksi muokattu: