Ostettu 15.6" Läppäri (<200€)

Hakusalla asiallinen 15.6" läppäri. Muun kokoiset ei kelpaa. Akun kestolla ei juurikaan väliä, eli ei haittaa vaikkei olisi edes akkua. Plussaksi kuitenkin lasketaan jos on hyvä akku, koska sitten voin laittaa tuon mun vikakoodinlukijan virkaa hoitavan koneen kiertoon.

Minimivaatimukset (hintaluokka 50-140€):
- Suht. tehokas prosessori (noin 5000 PassMark CPU-testissä - PassMark Software - List of Benchmarked CPUs )
- 8GB muistia ja satakunta gigaa tyhjää levytilaa
- WIN 10 tai 11
- Vähintään 1600x900 resoluutio

Toivottu taso (hintaluokka 140-200€):
- PassMark CPU yli 9000
- 16GB muistia
- FullHD

Jos ei ole mahdollista ostaa esimerkiksi ToriDiilillä tai Huutonetin kautta, niin sitten pitää olla hyvä historia täällä tai jotain suosituksia. Summassa en ala maksamaan etukäteen. Kaupat tietysti mieluiten kasvotusten, jos vain suinkin mahdollista (asun Raahessa, välillä käyntiä esim. Oulussa).

kelpaako siis semmonen prossu mikä ei oo Win 11 speksattu eli Intel prossu joka on ennen 8.gen

No periaatteessa kelpaa, mutta sillon ollaan mieluummin tuolla halvemmassa päässä, jos ei ole mahdollista saada Win 11. Pitää miettiä tapauskohtaisesti. Mutta tuossahan oli 8. gen mitä tarjosit YV:llä?

No periaatteessa kelpaa, mutta sillon ollaan mieluummin tuolla halvemmassa päässä, jos ei ole mahdollista saada Win 11. Pitää miettiä tapauskohtaisesti. Mutta tuossahan oli 8. gen mitä tarjosit YV:llä?
joku muu on tarjonnut, en minä, mulla ei oo lainkaan 8.gen läppäreitä

mut laitanpa kuitenkin YV:tä 6.gen läppäristä

Windows 11 saa erittäin helposti asennettua myös vanhempiin koneisiin, päivittyy ja toimii 100%. Tuolla ei sinällään mielestäni kannata rajata mitään pois.

Joo, niinku sanoin, niin mulle tuo Win 11 ei ole vaatimus sinällään, mutta usein nuo vanhemmat prossut on sitten myös hitaampia, joten liikutaan halvemmassa hintaluokassa. En oo perehtyny ollenkaan tuohon päivitysasiaan, mutta muistelen, että kyllä siinä jotain sudenkuoppia oli, ja taitaa olla tapauskohtaista, että miten hyvin tuo sitten onnistuu.

Joo, niinku sanoin, niin mulle tuo Win 11 ei ole vaatimus sinällään, mutta usein nuo vanhemmat prossut on sitten myös hitaampia, joten liikutaan halvemmassa hintaluokassa. En oo perehtyny ollenkaan tuohon päivitysasiaan, mutta muistelen, että kyllä siinä jotain sudenkuoppia oli, ja taitaa olla tapauskohtaista, että miten hyvin tuo sitten onnistuu.
Ei siinä ole minkäänlaista tapauskohtaisuutta, asennuksen estävät keinotekoiset vaatimukset TPM-sirusta ja muistimäärästä saa poistettua Rufuksella automaattisesti kun asennusmediaa tikulle siirtää.

Ei siinä ole minkäänlaista tapauskohtaisuutta, asennuksen estävät keinotekoiset vaatimukset TPM-sirusta ja muistimäärästä saa poistettua Rufuksella automaattisesti kun asennusmediaa tikulle siirtää.
eli toimii aikalailla kaikissa semmosissa tietokoneissa mihin voisi asentaa Win10-64bit?

eli toimii aikalailla kaikissa semmosissa tietokoneissa mihin voisi asentaa Win10-64bit?
Ei ainakaan vielä ole tullut vastaan sellaista missä ei ole toiminut. 2008 valmistettu taitaa vanhin olla mitä olen ronkkinut. SSD-levyllä ja 4gb muistilla toimii laskujen maksuun mainiosti.

@Enhancer

Onko Windows 11 päivittänyt itse isommat päivitykset (esim. 24H2) noihin koneisiin?

Käsittääkseni tämän on joutunut tekemään itse asentamalla uudemman version W11 uudestaan laitteisiin, joissa ei ole tukea.

Noita koneita on esim. Tori täynnä, jossa joku Pekka perusjobbari työntänyt vanhaan romuunsa W11 ja myy sitä W11 koneena. :dead:

@Enhancer

Onko Windows 11 päivittänyt itse isommat päivitykset (esim. 24H2) noihin koneisiin?

Käsittääkseni tämän on joutunut tekemään itse asentamalla uudemman version W11 uudestaan laitteisiin, joissa ei ole tukea.

Noita koneita on esim. Tori täynnä, jossa joku Pekka perusjobbari työntänyt vanhaan romuunsa W11 ja myy sitä W11 koneena. :dead:

Olen asentanut itse suoraan 24H2 -imagella nuo viimeaikaiset, joten en ole törmännyt moiseen ongelmaan.

Eiköhän ne isommatkin päivityspaketit jollain konstilla asennu, aika rintama Microsoftilla tässä on harrastajia vastassa kuitenkin.

Olen asentanut itse suoraan 24H2 -imagella nuo viimeaikaiset, joten en ole törmännyt moiseen ongelmaan.

Eiköhän ne isommatkin päivityspaketit jollain konstilla asennu, aika rintama Microsoftilla tässä on harrastajia vastassa kuitenkin.

Tarkoitan vain sanoa, että tämä aiemmin mainitsemasi "päivittyy" ei pidä paikkaansa, eikä sellaista pidä yleisesti levittää. W11 asennus on sopimattomalla koneella rampa, ja vaikka se toimiikin harrastajalla, niin Marjatta 58V ja perus diginatiivi Touho-Vilperi 12V ei tuota saa päivitettyä 22H2 -> 24H2 sitten millään. :dead:

Statistiikka

Viestiketjuista
265 423
Jäsenet
75 633
Uusin jäsen
nvor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom