1440p pelikone 2200€

- 10 vuotta vanha kone eläkkeelle ja uutta konetta tilalle!
- Käyttötarkoitus FPS ja AAA-pelit
- Mahdollisesti kevyttä kellottamista
- Tulevaisuudessa kiinnostaisi 4k pelaaminen
- Koneen kasaus onnistuu tarvittaessa myös itseltä

Ostin 27" Gigabyte GS27QXA 2560x1440 240hz SS IPS näytön viime viikolla.

Tälläisiä osia olen katsellut Datatronicilta

Tuolle koneelle hinnaksi 2127.40€ mikä alittaisi budjetin!

Olen tietoinen 9800X3D prosessorin ja ASRock emolevyjen palamis ongelmista.
1200w virtalähde madolliseen näytönohjaimen ja prosessori päivitykseen tulevaisuudessa.

Aiempaa kokemusta nestejäähdytyksestä ei ole, sen takia valittu ilmajäähdytys!
Mietin kannattaako prosessorijäähdytin vaihtaa tähän?
(Jos olette sitä mieltä että ilmajäähdytys ei riitä 9800X3D ja 9070XT niin sitten tilaan nestejäähdytyksen)
Tarvitseeko hankkia ARCTIC tuulettimia (pohjalle tai kattoon)?

Komponenttien värillä tai LED-valoilla ei väliä. Ei haittaa jos on mustia osia valkoisessa kotelossa tai päinvastoin!
Kannattaako joitakin osia vaihtaa?

Kiitos kaikille vastauksista etukäteen! :love:

Viimeksi muokattu:
Ihan vain värin takia ota se valkonen prossu jäähy.

Samasta syystä toinen näistä::

Kopaksi toinen vaihtoehto paremmilla tuulettimilla:

(3x)

Jos jaksaa odottaa niin tästä koppa

Eiköhän Asrock korjaannu BIOS-päivityksellä ja minulla on tuollainen matkapuhelimen suojakotelo, vaikka eivät siitä Gigantin tarjousketjussa välittäneetkään:

Se nyt vaan vaihtoehtona. Minulla on Arcticit edessä - ja siinä on kysymys vaan siitä, että ovat halpoja perustuulettimia, jotka tekevät luvatut asiat.

Minulla on tuo sama emolevykin, tosin 7800X3D.

Kuinkas suuri tehoero 9800X3D:n ja 7800X3D:n välillä on? 7800X3D saisi tällä hetkellä 400€ pintaan, mutten tiedä saako tällä budjetilla säästettyä reilua satasta siirrettyä mihinkään muuhun järkevään, (ehkä isompaan SSD-levyyn).

Jos jaksaa odotella (ja kasata itse), Proshopilta saa 9800X3D halvemmalla:

Kuinkas suuri tehoero 9800X3D:n ja 7800X3D:n välillä on? 7800X3D saisi tällä hetkellä 400€ pintaan, mutten tiedä saako tällä budjetilla säästettyä reilua satasta siirrettyä mihinkään muuhun järkevään, (ehkä isompaan SSD-levyyn).

Jos jaksaa odotella (ja kasata itse), Proshopilta saa 9800X3D halvemmalla:

Älä tilaa tietokonekaupasta mitään. Eivät arvosta kuluttajaa.
kauppa haastanut tyypin oikeuteen kun oli ensin jättänyt noudattamatta kuluttajariitalautakunnan päätöstä ja kuluttaja oli sen vuoksi haastanut noi oikeuteen

Tilaa ennemmin saksasta halvemmalla

Älä tilaa tietokonekaupasta mitään. Eivät arvosta kuluttajaa.

Tilaa ennemmin saksasta halvemmalla

Ainiin, unohdinkin tämän tietokonekauppakeissin!

Koteloksi Timon mainitsema Corsair FRAME 4000D ja 3 kpl ARCTIC P14 tuulettimia (2 eteen, 1 taakse) :thumbsup:
Prossu jäähyksi vaihdettu Thermalright Royal Pretor. Peerless Assassin 140 näyttäisi olevan loppunut.

2160€

Muisteista olen kyllä ihan pihalla, niin harvoin tulee koneita kasailtua.
Goodramien musta väri ei haittaa

G.Skill Ripjaws näyttää Datatronicilla CAS-viive 40 (pitäisi olla CL-30)
EXPO tukea en nähnyt?!

Patriot Viper Venom muistit 43mm korkeat. Ottaako kiinni prossu jäähyyn?

Muisteista olen kyllä ihan pihalla, niin harvoin tulee koneita kasailtua.
Goodramien musta väri ei haittaa

G.Skill Ripjaws näyttää Datatronicilla CAS-viive 40 (pitäisi olla CL-30)
EXPO tukea en nähnyt?!
Väärät tiedot datatronicilla. Kannattaa aina googlata valmistajan tuotekoodilla ja katsoa valmistajan sivuilta:
30-40-40-96
CL 30 eli Cas Latency 30 on tuo ensimmäinen luku. Loput kolme primary timing lukua ovat TRCD, TRP ja TRAS (Memory timings - Wikipedia) jotka tässä tapauksessa on vähän huonommat kuin joissain muissa CL 30 kiteissä, mutta se on tuo CL joka on noista tärkein. Goodrameista en tiedä, speksit ei kerro muuta kuin CL:n, mutta esim omissa Kingston Hyperx Fury Beasteissä on 30-36-36-80, ja Patrioteissa on 30-40-40-76 (ja EXPO löytyy; speksit pdf).

Patriot Viper Venom muistit 43mm korkeat. Ottaako kiinni prossu jäähyyn?
pitäisi juuri ja juuri mahtua ilman että etummaisen tuulettimen kiinnityskohtaa tarvitsee nostaa.
"To optimise memory compatibility, Thermalright employs a 120mm fan at the front, offering 44mm clearance for memory with taller heatsinks. "

Väärät tiedot datatronicilla. Kannattaa aina googlata valmistajan tuotekoodilla ja katsoa valmistajan sivuilta:
30-40-40-96
CL 30 eli Cas Latency 30 on tuo ensimmäinen luku. Loput kolme primary timing lukua ovat TRCD, TRP ja TRAS (Memory timings - Wikipedia) jotka tässä tapauksessa on vähän huonommat kuin joissain muissa CL 30 kiteissä, mutta se on tuo CL joka on noista tärkein. Goodrameista en tiedä, speksit ei kerro muuta kuin CL:n, mutta esim omissa Kingston Hyperx Fury Beasteissä on 30-36-36-80, ja Patrioteissa on 30-40-40-76 (ja EXPO löytyy; speksit pdf).

pitäisi juuri ja juuri mahtua ilman että etummaisen tuulettimen kiinnityskohtaa tarvitsee nostaa.
"To optimise memory compatibility, Thermalright employs a 120mm fan at the front, offering 44mm clearance for memory with taller heatsinks. "
Goodram on 30-36-36-76 1,35v

Eli jos valkoinen väri ei ole pakollinen, niin goodram parempi.

Edti. Patriotit on
Ddr5 6400 c32-40-40-84 1,4v

Ja ton 6400 c32 näki jo tuotekoodista:.
pvv5 32g 640c32k

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
279 643
Jäsenet
77 973
Uusin jäsen
Acedith