10m USB-kaapeli

Löytyykö jostakin 10 metrin pituisena kaapelia seuraavilla liitännöillä: toisessa päässä normi USB uros, ja toisessa taas micro USB b uros (kuvat alla).

1000006488.jpg
1000006485.jpg

Jonkin ehkä sopivan kaapelin löysin, mutten uskaltanut tilata, kun micro USB beetä muistuttava liitin oli nimetty joksikin "p5" liittimeksi ??

Kaapeli tulee kuljettamaan vain virtaa älysensorille, sitäkin hyvin vähän.

Aliexpressistä ainakin löytyy vaikka minkälaisia (pyöreitä, litteitä, eri värejä, suorilla ja kulmaliittimillä, ...) noilla liittimillä ja mitalla. Yli 5m kaapeleita ei paljon kotimaisista kaupoista löydy kun USB-standardi rajoittaa pituuden tuohon 5m. Itse olen tosin tehnyt noita pidempiä itse, eli olen tilannut pelkkiä liittimiä ja juotellut itse sopivan mittaisen johdon juurikin noiden anturien powerisyöttöihin.

Aliexpressistä ainakin löytyy vaikka minkälaisia (pyöreitä, litteitä, eri värejä, suorilla ja kulmaliittimillä, ...) noilla liittimillä ja mitalla. Yli 5m kaapeleita ei paljon kotimaisista kaupoista löydy kun USB-standardi rajoittaa pituuden tuohon 5m. Itse olen tosin tehnyt noita pidempiä itse, eli olen tilannut pelkkiä liittimiä ja juotellut itse sopivan mittaisen johdon juurikin noiden anturien powerisyöttöihin.

Joo tuolla näyttäisi olevan valikoimaa.
Onkohan sillä pirunkaan väliä onko "micro" vai "micro b", taitaa kummassakin sähkö siirtyä? Onko peräti ihan identtinen liitin/kaapeli...
Nykyinen kaaoeli/liitin on micro b versiona, ja toimii.

Viimeksi muokattu:
Useimpiin laitteisiin sopii vain Micro-B, Micro-A on samankokoinen liitin jossa ei ole noita kulmia viistetty.

1747713995521.png

Hieman sekoittaa se, että kauppiaat myövät "micro usb kaapelia", siis ilman "b" liitettä, mutta liitin kuitenkin näyttäisi kuvien mukaan olevan "b" tyyppiä.
Oletettavasti tämä on b version liitännällä jos kuviin on uskominen.

Omasta mielestäni, jos myynnissä on "micro usb", niin se tarkoittaa tietysti a versiota.
Jos myynnissä on "micro usb b", niin se tarkoittaa b versiota.

Mutta ota näistä selvää :D

Viimeksi muokattu:
En ole ikinä koskaan missään nähnyt micro a liitintä tai kaapelia joka tuollaista käyttäisi, ihan niche tuote varmaan. micro-b on taas se ihan tavallinen piuha jota vielä männävuosina paljon käytettiin niin eiköhän kaikki microt ole vain tuota micro-b:tä

Juu, tuota MicroUSB A -varianttia ei ole juurikaan vastaan tullut. Yhden ainoan laitteen ja sen mukana tulleen johdon muistan mitkä ovat olleet tuolla Micro A:lla, kaikki muut ovat olleet B-mallia. Varmaankin juurikin tuon A-mallin harvinaisuudesta johtuen kaikki kutsuvat tuota MicroUSB B:tä pelkäksi MicroUSB:ksi.

En ole ikinä koskaan missään nähnyt micro a liitintä tai kaapelia joka tuollaista käyttäisi, ihan niche tuote varmaan. micro-b on taas se ihan tavallinen piuha jota vielä männävuosina paljon käytettiin niin eiköhän kaikki microt ole vain tuota micro-b:tä
Alla mutu mielikuvaa, ei tarkastettua.

MicroUSB runko liitin yleensä "orjissa" (vertaa normi USB B liitin, tulostimissa, ulkoisissa kovalevyissä jne), jolloin lähinnä tarvetta kaapeleille joissa micro on sitten microB
Jotkin laitteet voi olla isäntä tai orja, esim puhelimet, jolloin niissä saattoi olla AB, jolloin jos siihen oli tarve kytkeä esim muistitikku, näppis, jne, niin olisi tuo A liitin sinne päähän, eli käytännössä micro normi USB adapteri.

Ilmeisen nopeasti touhu muuttu sellaiseksi että se isäntä/orja tilaa tukevissa laitteissa oli pelkkä micro b runko liitin.

Jossain isän vanhojen puhelimien kaapeli laatikossa voi olla tuollainen adapteri, USB A-Naaras, MicroA uros

Edi, menikö edes sinne päin, no ajatus kai selviää.

Jopa pienissä tiekoineissa, esim tabletti tyyppisissä saatto silti olla micro USB B liitin. mutta on myös yksi kohde missä A liitin omiaan.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
277 734
Jäsenet
77 663
Uusin jäsen
toljah

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom