1000-1200e Konepaketti pelikäyttöön kasattuna datatronicista tai jimsiltä. Kiitän etukäteen!

Tuossa mATX, ei nyt ihan pienin mahdollinen koska hinta kasvaa kun siirrytään mini ITX kokoonpanoihin, ja sitten pitäisi jostain oleellisesta komponentista karsia.

7500F, 32 GB, 2 TB SSD, 9060 XT 16GB
1183€ kasattuna

Kiitos nopeasta vastauksesta. Laitan tilaukseen. Lisensseistä vielä, että onko 11 home ja pron välillä väliä kumman laittaa?

Kiitos nopeasta vastauksesta. Laitan tilaukseen. Lisensseistä vielä, että onko 11 home ja pron välillä väliä kumman laittaa?
Pelikäyttöön riittää Home. Pro versiossa tulee Hyper-V tuki, remote desktop yms mitä normaali käyttäjä ei tarvitse. Halvin kaupasta hankittava taitaa olla Proshopin digitaalinen lisenssi, ja siitä sitten vielä rutkasti halvemmalla yksityiseltä myyjältä netin kauppapaikoilta.

Jos asennat näytönohjaimen itse niin siinä säästää pari kymppiä kun tilaa sen erikseen Jimmsiltä (Datatronic kasaa koneen ilmankin korttia): PowerColor Radeon RX 9060 XT Reaper -näytönohjain, 16GB GDDR6 - 389,90€

Tuossa mATX, ei nyt ihan pienin mahdollinen koska hinta kasvaa kun siirrytään mini ITX kokoonpanoihin, ja sitten pitäisi jostain oleellisesta komponentista karsia.

7500F, 32 GB, 2 TB SSD, 9060 XT 16GB
1183€ kasattuna
Tällä 10 € pois

Tossa pari toinen näköistä koppaa

Osta lisenssi huuto.netistä

Tällä 10 € pois

Tossa pari toinen näköistä koppaa
Joo hyvä
Ei tule mitään tuulettimia mukana, pari nyt ainakin kannattaa asentaa (sisään/ulos)... mutta hinta nousee 100e paikkeille
Tämä nyt ei ole mikään kovin pieni. Fisutankkikoteloita löytyy microATX koossakin:
mutta dual chamber vie paljon tilaa pöydällä 🤔

Onko datatronicille joku koodi tohon tietokoneen kasauspalvelu sekä käyttöjärjestelmän asennus palveluun? En tiiä onnistuuko toi windows asennus itseltäni. Sen verran amatööri näissä hommissa.

Onko datatronicille joku koodi tohon tietokoneen kasauspalvelu sekä käyttöjärjestelmän asennus palveluun? En tiiä onnistuuko toi windows asennus itseltäni. Sen verran amatööri näissä hommissa.
Ainoastaan kasauksen saa maksutta. Käyttiksen saa asennettua pitkälti noudattamalla asennustyökalun ohjeita ja kliksuttelemalla seuraava. Youtube auttaa jos on epävarma olo ja täältäkin saa apua.

Tämän lisäksi tarviit jonkun 8gb tai isomman muistitikun jolle sen asennusmedian luot työkalulla. Sitten boottaat tikulta ja loppu onkin helpompaa. Rufuksella saa myös hoidetta ja disabloutua joitain vaatimuksia, kuten ms tili.

Ei, pelkän kasauksen saa ilmaiseksi. Säästät tossa lähes 200 euroa asentamalla itse koska kasaus+asennus maksaa sen 70 ja siihen päälle 130 lisenssi joka on pakko ostaa datatronicilta jotta he voivat sen asentaa.

Windowsin asentaminen on todella helppoa, tuolta voit luoda asennusmedian USB tikulle: Windowsin asennustietovälineen luominen - Microsoft-tuki

Sitten vain tikku koneeseen, virrat päälle, tietokone yleensä automaattisesti boottaa USB tikulle ja aloittaa asennuksen kun ei ole muitakaan boottivälineitä. Jos ei, pääset biosista boot override valikosta valitsemaan USB tikun. Sitten kliksuttelet asennusta eteenpäin kunnes on valmista

Okei. Pitää se koittaa asentaa itse jos ei ton vaikeemmasta prosessista ole kyse. Ei muutakun konetta tilaukseen

Joo hyvä

Ei tule mitään tuulettimia mukana, pari nyt ainakin kannattaa asentaa (sisään/ulos)... mutta hinta nousee 100e paikkeille

Tämä nyt ei ole mikään kovin pieni. Fisutankkikoteloita löytyy microATX koossakin:
mutta dual chamber vie paljon tilaa pöydällä 🤔
Olen tilailemassa kanssa 7500f prossulla konetta johon pistän nykyisen RTX3070 näyttiksen. Mikähän näistä koteloista olisi jäähdytyksen kannalta paras? Tuo Lian Li PC-A3X näyttää kivalta ja siihen saisi tuulettimet puhaltamaan suoraan näytönohjainta päin alapuolelta.
Zalman P30 Air taas olisi valmiine 140mm tuulettimineen todella halpa mutta miten ilmankierto vertautuu Lian Li:n toteutukseen?

Olen tilailemassa kanssa 7500f prossulla konetta johon pistän nykyisen RTX3070 näyttiksen. Mikähän näistä koteloista olisi jäähdytyksen kannalta paras? Tuo Lian Li PC-A3X näyttää kivalta ja siihen saisi tuulettimet puhaltamaan suoraan näytönohjainta päin alapuolelta.
Zalman P30 Air taas olisi valmiine 140mm tuulettimineen todella halpa mutta miten ilmankierto vertautuu Lian Li:n toteutukseen?
Tosiaan kun Lian Li A3:ssä ei ole mitään tuulettimia vakiona mukana, niin noi ei ole keskenään vertailukelpoisia. Lian Li:hin saa niin hyvän tuuletuksen kun itse toteuttaa, tuuletinpaikkoja on runsaasti ja tuuletinvalinnoista paljon kiinni. Kummallakaan kotelolla ei näin vähävirtaiset osat kuumene paljoa (tai ainakin paljon enemmän riippuu prosessorijäähdyttimestä ja näytönohjaimen omasta jäähdyttimestä)

Tosiaan kun Lian Li A3:ssä ei ole mitään tuulettimia vakiona mukana, niin noi ei ole keskenään vertailukelpoisia. Lian Li:hin saa niin hyvän tuuletuksen kun itse toteuttaa, tuuletinpaikkoja on runsaasti ja tuuletinvalinnoista paljon kiinni. Kummallakaan kotelolla ei näin vähävirtaiset osat kuumene paljoa (tai ainakin paljon enemmän riippuu prosessorijäähdyttimestä ja näytönohjaimen omasta jäähdyttimestä)
Näytönohjaimena on RXT3070 pakettikoneesta joka on ikävän kovaääninen ainakin tuossa nykyisessä pakettikotelossaan.
Mutta jos tuohon Lian Li:hin laittaisi jotain perushyviä tuulettimia vaikka 3-4kpl niin eihän se olisi kuin muutaman kympin tuota Zalmannia kalliimpi (mikä olisi kannattavaa jos siitä oikeasti tulisi paremmin jäähtyvä).
Tietysti jos pitää käyttää noctuaa niin hinnan saa helposti tuplattua.
Tuo vain jotenkin näyttää järkevältä, että kotelotuulettimet puhaltavat suoraan näytönohjaimelle.

Toi Zalman on sen verran kompakti että etutuulettimet ovat melko lähellä komponentteja, kyllä siinä pitäisi olla ihan hyvä puhallus näyttikselle. Mutta voi olla että Lian Li:hin tosiaan saa vielä paremman GPU jäähdytyksen. Tuossa tapauksessa kun on prossulla ilmajäähy, olisi luultavasti paras asentaa sivupaneeliin eikä pohjaan tuulettimia, niin ei jää sellaista lämpötaskua siihen näytönohjaimen backplaten ja prossujäähyn väliin.

---
Tosiaan Zalmaniinkin saa välipohjaan tuulettimia joilla puhaltaa suoraan GPU:lle ilmaa alta. 2x140 tai 3x120

Viimeksi muokattu:
Ehkä sitten tilaan vain suosiolla tuon Zalmannin. Jäänyt vain traumat tästä nykyisestä pakettikoneesta (ensimmäinen ja viimeinen jonka olen ostanut) jonka sain korona-aikaan näytönohjaimen hinnalla.
Pakasta vedettynä huutaa kuin hullu ihan sama mitä tekee. Sitten vaihdoin siihen noctuan kotelotuulettimet ja noctuan coolerin. GPU huutaa silti kuin hullu raskaissa peleissä vaikka alivoltittanut senkin. Meinasin jo tehdä kylkeen reiän johon 120mm tuuletin puhaltamaan näyttikselle mutta tyytynyt vain pitämään sivukotelon auki joka auttanut.

Se on myös mahdollista että pakettikoneen RTX 3070 kortin tahnat on kuivuneet tai pumppautuneet ulos. Muutamaan 2000- ja 3000-sarjalaiseen olen itse vaihtanut tahnat ja sain lämpöjä alas ihan reippaasti. Mitä sanoo HWinfo64 näytönohjaimen lämmöistä jossain perus pelikuormituksessa?

Se on myös mahdollista että pakettikoneen RTX 3070 kortin tahnat on kuivuneet tai pumppautuneet ulos. Muutamaan 2000- ja 3000-sarjalaiseen olen itse vaihtanut tahnat ja sain lämpöjä alas ihan reippaasti. Mitä sanoo HWinfo64 näytönohjaimen lämmöistä jossain perus pelikuormituksessa?
Joo olihan ne kuivuneet kun vaihtelin ne muutama kuukausi sitten. Hotspotti huuteli yli 100C ja sain ne kyllä tippumaan ihan mukavasti tahnojen vaihdolla. Mutta ei se kauheasti auta kun ilmankierto = ei ole.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 086
Jäsenet
78 914
Uusin jäsen
JimiM111

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom