Löysin myös tuon JH-Sound. Voishan sitä kokeilun vuoksi heittää tarjousta useammalle.Eiköhän tuo JH-Sound hoitane homman, jos ei 80km ole liian pitkä matka niin rupeaa löytymään jo enemmän tarjontaa, mm. Powerset...
Löysin myös tuon JH-Sound. Voishan sitä kokeilun vuoksi heittää tarjousta useammalle.Eiköhän tuo JH-Sound hoitane homman, jos ei 80km ole liian pitkä matka niin rupeaa löytymään jo enemmän tarjontaa, mm. Powerset...
Pikaisesti katsottuna Latauskaapeli CTEK Indicator Eyelet M8 | Clas OhlsonEikö näitä CTEK:in pikaliittimiä saa mistään yli 40cm piuhoilla ? Taitaisi tarve olla noin 50cm pätkälle. Pystyy tuota nykyistä jatkamaan, mutta noin pienen jatkon vuoksi mieluummin ostaisin ylipitkän ja katkon lyhyemmäksi kuin toisinpäin.
Noihin itsekin törmäsin motonetissä, mutta en katsonut sen tarkemmin, vaan että joku testeri kyseessä Tuon toisen taas torppasin hinnan vuoksi ja kun siinä ei ole Ip67 läppää mukana Tulee siis moottoripyörään kiinni.Pikaisesti katsottuna Latauskaapeli CTEK Indicator Eyelet M8 | Clas Ohlson
Tai toisenlainen vaihtoehto CTEK Laturijatkojohto 12V | Motonet Oy
Kiitos tiedosta, ei sitten tuollaista. Täytyy tsekata saiko sen vesiläpän irti ja hakea tuollainen jatkokaapeli. Tärisevissä vehkeissä ei mielellään tekisi kaapelijatkoja.Noi "akkuindikaattori"päät ovat sellaisia jotka väläyttävät lediä noin sekunnin välein.
Kannattaa aina muistaa että talvirengas on löysä jotta saadaan maksimaalinen pito, rengaspaineita lisäämällä saadaan sitä jäykkyyttä takaisin ja jos katsot rengaspaineet 20c hallissa niin laita ainakin se 3bar painetta sillä kun ajat ulos pakkaseen putoaa paineet huomattavasti.Vaihdatin tuossa pari päivää sitten auton alle tuliterät Michelinin X-Ice North 4:t ja tuntuu että auton perä lähtee huojumaan helposti. Yli satasen vauhtiin kun menee, niin tuntuu että kun rattia kääntää jompaan kumpaan suuntaan vähän, niin ohjaus reagoi vasta n. sekunnin viiveellä ja tuntuu että perä on tosi levoton. Kaupunkinopeuksissa ei mitään ongelmaa. Ei kilise/kolise mikään.
Voi tosin olla että vaikuttaa se, että a) sataa vitusti b) tuulee vitusti. Onko kumminkin jotain mitä kannattaisi tarkastuttaa? Renkaat on jälkikiristetty ja rengaspaineen tarkistettu.
Ja katsoo myös takapenkkien alle!Aloittaisin auton tyhjentämisestä kaikki tavarat pois ja katsoo auttaako tämä farkussa/hb:ssa myös kontista. Mahdolliset rätit, liinat yms. tekstiilit voivat ilman seisoessa tuoksahtaa yllättävän paljon. Eihän matot ole olleet kosteina, lehdista ja roskista tukkeutuneet vedenpoistot voivat aiheuttaa mielenkiintoisia ongelmia.
Kokeile sammuttamalla ilmastointilaite ja jätä pelkkä puhallus päälle pari minsaa ennen parkkeerausta.Mikähän saattaa aiheuttaa auton sisällä välillä oudon/tunkkaisen hajun? Siis kyseessä on kuitenkin suht uusi auto (vm 2017), joten ei se vanhuuttaan haise. Jos on outo haju ja auton käynnistää, niin puhallus vie lähes heti hajun pois. Eikä aina haise. En ole oikein osannut yhdistää mihinkään tai mistä johtuisi, siksi arvailen täällä.
Eikös noihin ilmastointeihin tehdä jotain desinfiointeja. Tai sitten vain ihan ilmastoinnin huolto.Millä muuten saa sen ilmastoinnista tulevan tunkkaisen hajun pois ? Motonetin "hajukranaatti" ei auttanut. Ihme että on tuollaiseksi mennyt, kuitenkin aika uskollisesti on tullut noudatettua "kuivatusohjeita"
Kyllä. Ihan ohjeiden mukaan ja hieman ylikin. Ja kyllä se sisäilmankiertoläppä sulki kanavanKäytitkö sen pommin silloin kun ilmastointi oli päällä JA sisäilmankierto kytkettynä myös? Oletko varmistanut myös että sisäilmankierron läppä toimii oikein?
Kannattaa kokeilla letkulla varustettua millä ruiskutetaan kennoon vaahtoa. Löytyy useammalta eri valmistajalta. Sieltä kennosta se haju tulee eikä niitä täysin hajuttomiksi edes saa. Onhan suodatin vaihdettu?Kyllä. Ihan ohjeiden mukaan ja hieman ylikin. Ja kyllä se sisäilmankiertoläppä sulki kanavan
On vaihdettu. Haju kyllä loppuu kun ilmastointia käyttää, mutta aina tauon jälkeen tulee kellarin/homeen tuoksut.Kannattaa kokeilla letkulla varustettua millä ruiskutetaan kennoon vaahtoa. Löytyy useammalta eri valmistajalta. Sieltä kennosta se haju tulee eikä niitä täysin hajuttomiksi edes saa. Onhan suodatin vaihdettu?
Se haju tulee sen takia, kun se kenno jää kosteaksi ja siltä ei täysin voi välttyä etenkään jos se on pidemmän aikaa käyttämättä. Sitä voi yrittää ehkäistä sillä, että 5-10min ennen auton sammuttamista sulkee ilmastoinnin. Jostain uudemmista autoista löytyy oma kuivatustoiminto automaattisesti. Kannattaa kokeilla sitä vaahtoa mikä kennolle ruiskutetaan jos tuon lisäksi vielä sen pommin käyttää niin sen paremmaksi sitä ei saa. Niitä pommeja kannattaa aina lidlistä ostaa, kun saatavilla maksavat 2-3€ siellä.On vaihdettu. Haju kyllä loppuu kun ilmastointia käyttää, mutta aina tauon jälkeen tulee kellarin/homeen tuoksut.
Okei, kokeillaan noilla ja kiitoksia vinkeistäSe haju tulee sen takia, kun se kenno jää kosteaksi ja siltä ei täysin voi välttyä etenkään jos se on pidemmän aikaa käyttämättä. Sitä voi yrittää ehkäistä sillä, että 5-10min ennen auton sammuttamista sulkee ilmastoinnin. Jostain uudemmista autoista löytyy oma kuivatustoiminto automaattisesti. Kannattaa kokeilla sitä vaahtoa mikä kennolle ruiskutetaan jos tuon lisäksi vielä sen pommin käyttää niin sen paremmaksi sitä ei saa. Niitä pommeja kannattaa aina lidlistä ostaa, kun saatavilla maksavat 2-3€ siellä.
CRC Airco Cleaner PRO Ilmastoinnin puhdistusvaahto | Motonet Oy tai vastaava. Se kennohan jää usein kosteaksi niin se on todella hyvä kasvualusta bakteereille/homeelle ja siitä se haju johtuu. Tuossa vaahdossa tulee pitkä letku millä se saadaan menemään sinne kennolle ja se sitten tappaa sieltä kaikki bakteerit ja putsaa muutenkin. Se pommi ei niin tehokas ole, kuin tuo vaahto, mutta onhan se paljon helppokäyttöisempi. Onhan autossa se ilmastoinnin vedenpoisto auki eli auton alle muodostuu aina lammikkoa, kun ilmastointi on kerännyt kosteutta?Okei, kokeillaan noilla ja kiitoksia vinkeistä
Joo sieltä tulee ihan lorottamalla vettä kun parkkeihin ajaa. Tuuletusritilästäkö se pitäisi kennolle asti saada vai pitääkö purkaa tavaraa pois ? VW Transporter T5 kyseessä, mutta en tiedä missä kenno on, eiköhän se googlella selviä.CRC Airco Cleaner PRO Ilmastoinnin puhdistusvaahto | Motonet Oy tai vastaava. Se kennohan jää usein kosteaksi niin se on todella hyvä kasvualusta bakteereille/homeelle ja siitä se haju johtuu. Tuossa vaahdossa tulee pitkä letku millä se saadaan menemään sinne kennolle ja se sitten tappaa sieltä kaikki bakteerit ja putsaa muutenkin. Se pommi ei niin tehokas ole, kuin tuo vaahto, mutta onhan se paljon helppokäyttöisempi. Onhan autossa se ilmastoinnin vedenpoisto auki eli auton alle muodostuu aina lammikkoa, kun ilmastointi on kerännyt kosteutta?
Valvoline ohjeisti ottamaan raitisilmasuodattimen pois ja sieltä kautta pullollinen järjestelmään.Joo sieltä tulee ihan lorottamalla vettä kun parkkeihin ajaa. Tuuletusritilästäkö se pitäisi kennolle asti saada vai pitääkö purkaa tavaraa pois ? VW Transporter T5 kyseessä, mutta en tiedä missä kenno on, eiköhän se googlella selviä.
Tuuletusritilästä tai sisäsuodatin pois ja sitä kautta. Sisäsuodatin muutenkin otettava pois tai se voi kastua tuossa yhteydessä.Joo sieltä tulee ihan lorottamalla vettä kun parkkeihin ajaa. Tuuletusritilästäkö se pitäisi kennolle asti saada vai pitääkö purkaa tavaraa pois ? VW Transporter T5 kyseessä, mutta en tiedä missä kenno on, eiköhän se googlella selviä.
Valvoline ohjeisti ottamaan raitisilmasuodattimen pois ja sieltä kautta pullollinen järjestelmään.
Selevä, kiitoksia molemmille. Täytyy hakea tuota myrkkyä ja samalla voisi ottaa uuden sisäilmasuodattimenkin sitten. On toi kuitenkin tuolla jo 6-12kk ollut.Tuuletusritilästä tai sisäsuodatin pois ja sitä kautta. Sisäsuodatin muutenkin otettava pois tai se voi kastua tuossa yhteydessä.
Kustannusarvio 1000-1500€ sisältäen tarvikkeet, työt ja taakse 2x perus kaiuttimet sekä aktiivibasson.Eiköhän tuo JH-Sound hoitane homman, jos ei 80km ole liian pitkä matka niin rupeaa löytymään jo enemmän tarjontaa, mm. Powerset...
Ihan posketon tuo tarjoushinta. Ei mitään järkeä noissa hinnoissa.Kustannusarvio 1000-1500€ sisältäen tarvikkeet, työt ja taakse 2x perus kaiuttimet sekä aktiivibasson.
Ei kyllä mitään halpaa lystiä. Voisi muualtakin vielä kysellä tai nähdä itse vaivaa
OhhohKustannusarvio 1000-1500€ sisältäen tarvikkeet, työt ja taakse 2x perus kaiuttimet sekä aktiivibasson.
Samoilla suuntausvehkeillä se tehdään, kuin vajaavetoiseenkin.Tymä kysymys nelipyöräsuuntauksesta. Onko sillä jotain merkitystä että autossa on neliveto (4Motion) vai onnistuuko / tehdäänkö samalla vaivalla kuin vajaavetoisiinkin? Pisti vaan silmään paikallisen liikkeen palvelumainos, kun siinä oikein erikseen mainittiin että "etuvetoisiin autoihin".
edit: Katselin siis renkaidenvaihdon yhteydessä että nakit oli toiselta reunalta aika pahasti kuluneet, ja lisäksi mielestäni ratti on himpun verran vinossa.
Niin eiköhän tuossa mainoksessa vaan varmisteta ettei tule heille liian "eksoottista" neli/takavetoja joihin kuluu heillä liikaa aikaa kun ei ole kokemusta ja sitä kautta voivat ottaa persnettoa helpommin tarjoushinnasta kun ei onnistukkaan suunnitellussa ajassa.Tymä kysymys nelipyöräsuuntauksesta. Onko sillä jotain merkitystä että autossa on neliveto (4Motion) vai onnistuuko / tehdäänkö samalla vaivalla kuin vajaavetoisiinkin? Pisti vaan silmään paikallisen liikkeen palvelumainos, kun siinä oikein erikseen mainittiin että "etuvetoisiin autoihin".
edit: Katselin siis renkaidenvaihdon yhteydessä että nakit oli toiselta reunalta aika pahasti kuluneet, ja lisäksi mielestäni ratti on himpun verran vinossa.
Todennäköisesti on ja siksi laitettu tarjous vain etuvetoisiin.Vai onko se nelipyöräsuuntaus käytännössä etupään säätämistä, kun käsittääkseni monessa etuvetoautossa ei voi taka-akselia säätää välttämättä ollenkaan. Taka/nelivedeossa tilanne on tietysti eri.
No ei kyllä ole, ellei yrittäjä yritä kusettaa Se lukee nimessäkin, NELIpyöräsuuntaus. Jos jotain ei voi säätää niin se on sitten asiakkaan ongelma. Eikä vetotapa vaikuta siihen mitä voi säätää. Lehtijousisesta, jäykkäakselisesta nelivedosta voi säätä osia vaihtamatta suurinpiirtein pelkää aurausta, ja uudesta etuvetosporttiautosta varmaan joka ikistä mahdollista asiaa.Vai onko se nelipyöräsuuntaus käytännössä etupään säätämistä, kun käsittääkseni monessa etuvetoautossa ei voi taka-akselia säätää välttämättä ollenkaan. Taka/nelivedeossa tilanne on tietysti eri.
Kerro toki lisää mikä mätti? Asiakaspalvelu? Vai itse työ?Tosin viime vuonna käytin ilmastoinnin täyttöhuollossa kun oli tarjouksessa 39e tms, eikä siitä jäänyt kovin hyvä kuva. Mieluummin maksaa, ainakin joissain tapauksissa, hieman enemmän että saa varmasti myös parempaa palvelua.
Ei nyt satavarmaa tietoa corollan rumpujarruista, mutta käsittääkseni ovat melko idioottivarmoja rumpujarrut käsijarrujen suhteen eli joko ei käyttöjarrukaan toimi kunnolla tai sitten toimii molemmat. Tuohon peilaten epäilisin ensimmäiseksi sitä vaijeria.Porukoiden 00-vuoden Corollan käsijarru on jäänyt viime päivinä päälle. Tai siis toinen takarengas jumissa, kunnes muutamien metrien ajon jälkeen pyörähtää liikkeelle. Pakkasta ei ole täällä ollut, mutta märät kelit toki. Käsijarru on ollut aina käytössä, kun parkkipaikka on lievä alamäki.
Onko todennäköisin syy käsijarruvaijerissa vai missä? Ja onnistuuko vaijeria voitelemaan purkamatta?
EDIT: Autossa siis rumpujarrut takana.
Miten/mihin tuota käytetään?Tuote: Arctic Auto Tornador paineilmatoiminen puhdistuskannu
Hinta: 10€
Kauppa: kärkkäinen
Voimassa: 27.11.2019 asti
Linkki: Arctic Auto Tornador paineilmatoiminen puhdistuskannu | Karkkainen.com verkkokauppa
Promokoodi: