- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 1 394
Minkäslainen tuo E87 Bemmin 1.6 bensamotti on? 122hv versio. Sellainen olis tarjolla, vm.2008 ~120tkm ajettu.
Ei taida olla farkkumallina olemassakaan, mutta nyt itsellä kiikarissa Citroen Berlingo tai muu outo ja halpa vehje pakuksi rekattuna. Toyotan Lite-Ace olisi hieno.Tuon farkkumalliin tosin varmaan mahtuisi kokonaisena, mutta sen perä on mielestäni melko ruma.
Mulla oli Berlingo, ja yhtymän muilta merkeiltä löytyy samaa paskaa eri merkillä. Tuota järjettömän paljon ajettua autoa oli kyllä korjattu vuosien varrella sen verran että luultavasti kori ja sisusta oli ainoa mihin ei oltu koskettu. Ainoa tiedossa oleva isompi remppa oli kun kone lauennut. Laiska 1,9d ilman turboa, ei kulje mihinkään, satasta korkeintaan, eikä kiihdy siihen muuta kun ajan kanssa. Muuten kiva auto ajaa, tilaa yli kolme kuutiota pakuna, ei kuluta juuri mitään sekä halpa pitää. Olihan siinä niitä pikkujuttuja, mutta muutaman satasen vehkeenä mainio peli kun tilaa tarvitsi. En sanoisi huonoksi jos isommat rempat on tehty jo valmiiksi.Ei taida olla farkkumallina olemassakaan, mutta nyt itsellä kiikarissa Citroen Berlingo tai muu outo ja halpa vehje pakuksi rekattuna. Toyotan Lite-Ace olisi hieno.
4-pyttyisissä n-sarjan koneissa on ainakin jakoketju vikoja.Minkäslainen tuo E87 Bemmin 1.6 bensamotti on? 122hv versio. Sellainen olis tarjolla, vm.2008 ~120tkm ajettu.
Rek.nro perusteella tuossa näyttäisi olevan koneena N43-B16A. Bemareista en tiedä mitään, omistanut lähinnä VAGgilaisia (ja pari meseä). Eli onko tuo nyt juuri mahdollinen ongelma kone? Kuinka pahoja ongelmia vrt. Volkkarin TSI ketjuongelmiin?4-pyttyisissä n-sarjan koneissa on ainakin jakoketju vikoja.
Tuohan on vapaasti hengittävä kone. Ne jakopääongelmat on ahdetuissa.Rek.nro perusteella tuossa näyttäisi olevan koneena N43-B16A. Bemareista en tiedä mitään, omistanut lähinnä VAGgilaisia (ja pari meseä). Eli onko tuo nyt juuri mahdollinen ongelma kone? Kuinka pahoja ongelmia vrt. Volkkarin TSI ketjuongelmiin?
Sukulaisen 318i-bemmissä oli ollut jakopääongelmia. Koneena N46B20, joka ei ole ahdettu.Tuohan on vapaasti hengittävä kone. Ne jakopääongelmat on ahdetuissa.
Se taas on kaksilitrainen moottori, joka on eri kuin N43 1.6.Sukulaisen 318i-bemmissä oli ollut jakopääongelmia. Koneena N46B20, joka ei ole ahdettu.
Kyllä niite ketjuja on vaihdettu myös vapaastihengittäviin n-sarjan koneisiin. Laajuudesta ei mtn käsitystä, sillä foorumeilla tulee ainoastaan ne rikkinäiset esille.Rek.nro perusteella tuossa näyttäisi olevan koneena N43-B16A. Bemareista en tiedä mitään, omistanut lähinnä VAGgilaisia (ja pari meseä). Eli onko tuo nyt juuri mahdollinen ongelma kone? Kuinka pahoja ongelmia vrt. Volkkarin TSI ketjuongelmiin?
Ajettujen kilometrien yläpäästä löytyisi esim Audia A3a nelivedolla. Itsellä vajaavetoinen -06 1.6l bensavapari kakkosautona, mukava ja tukeva auto ajaa. Bensaturbojen luotettavuus saattaa olla vähän niin ja näin, mutta kuvailkoot tietävämmät tarkemmin.Sen verran ristiriitaista juttua tuolla btcf:ssä, että taitaa olla parempi jättää väliin Takatuupparia tekis mieli ostaa taas näin monen vuoden jälkeen, mutta eipä tuo mikään ehdoton kriteeri ole. Saako näillä kriteereillä mitään järkevää:
- 5000-9000€
- Ilmastointi
- Ajettu max. 200tkm, mieluummin alle 150tkm.
- Taka-/nelivedosta plussaa, muttei pakollinen
- Min. 2005 vm.
- Pitäisi edes näyttää autolta. Nykyinen on -00 vm. Ibiza ja onhan tuo nyt aikamoinen pikkukippo
Tämä ongelma on onneksi nykyään ratkaistu sillä, että auton mobiiliapissa tai kaukosäätimessä on nappi, josta takaluukku nousee ylös sotkematta sormia.Itse laitan aina koiran oven kautta häkkiin, niin ei tarvitse koskea likaiseen tai lumiseen takaluukkuun.
käviskö 120D bmw, katsoo tarpeeksi vanhan ettei ole DPF ja on M-sarjan koneella tai sitten 3-sarjalaista samoilla specseillä?Sen verran ristiriitaista juttua tuolla btcf:ssä, että taitaa olla parempi jättää väliin Takatuupparia tekis mieli ostaa taas näin monen vuoden jälkeen, mutta eipä tuo mikään ehdoton kriteeri ole. Saako näillä kriteereillä mitään järkevää:
- 5000-9000€
- Ilmastointi
- Ajettu max. 200tkm, mieluummin alle 150tkm.
- Taka-/nelivedosta plussaa, muttei pakollinen
- Min. 2005 vm.
- Pitäisi edes näyttää autolta. Nykyinen on -00 vm. Ibiza ja onhan tuo nyt aikamoinen pikkukippo
Näin pienillä ajokilometreillä ei kyllä dieselissä ole järkeä. Toki joudun työssäni ajamaan viikosta riippuen aika paljonkin + meidän toimisto muuttaa nykyisestä paikasta, niin työpaikan ja kodin välinen matka kasvaa 1,5km => 6,5km ja sitä kautta tietysti kasvaa kilometrit myös mitkä kertyy työpäivän aikana. Teen siis IT-hommia ja riippuu ihan päivästä ja kuun asennosta paljonko tulee työajoja. Joskus saattaa tulla 50km päivässä, joskus kaikki hoituu etäyhteydellä. En nyt kuitenkaan usko että kilometrien perusteella kuitenkaan Diesel on järkevä. Ei ne toki täysin pois suljettuja ole, mutta hyötyä ei niistä itselleni ole. Varsinkaan tuolla Dieselin nykyhinnalla.käviskö 120D bmw, katsoo tarpeeksi vanhan ettei ole DPF ja on M-sarjan koneella tai sitten 3-sarjalaista samoilla specseillä?
Kävin tuollaista 120d bemua ajamassa automaatilla, kiva peli, kulki mukavasti muttei päästy hinnasta sopuun niin jäi kauppaan. Pienihän toi on eli takapenkille ei mahdu, ainakaan aikuinen.
Vaggineita löytyy tuohon hintaa paljon, sitä en osaa sanoa mikä kannattaa sitten ostaa, toiset syö öljyä, paskoja laatikoita yms. ongelmia. Tarkkana saa olla!
A4 quattro manuaalina ja vanhalla 1.8T (ei TFSI) koneella. Ei siinä mahdottomia pitäisi olla.Sen verran ristiriitaista juttua tuolla btcf:ssä, että taitaa olla parempi jättää väliin Takatuupparia tekis mieli ostaa taas näin monen vuoden jälkeen, mutta eipä tuo mikään ehdoton kriteeri ole. Saako näillä kriteereillä mitään järkevää:
- 5000-9000€
- Ilmastointi
- Ajettu max. 200tkm, mieluummin alle 150tkm.
- Taka-/nelivedosta plussaa, muttei pakollinen
- Min. 2005 vm.
- Pitäisi edes näyttää autolta. Nykyinen on -00 vm. Ibiza ja onhan tuo nyt aikamoinen pikkukippo
Paikallisessa autoliikkeessä olisi tarjolla tuollainen Audi Sedanina. Vähän vanha toki, kun 2001 vm, mutta eiköhän tuo silti olisi ihan luotettava pirssi? Kilometrit menee yli omasta rajastani (olisi 229tkm ajettu), mutta kaikkea ei voi saada, ainakaan jos ei nosta budjettia tuonne +10k€.A4 quattro manuaalina ja vanhalla 1.8T (ei TFSI) koneella. Ei siinä mahdottomia pitäisi olla.
Tää on vähän yli budjetin, mutta antaa suuntaa https://www.nettiauto.com/audi/a4/10220343
Tai sitten kolmossarjan Bemari kuusimukisella koneella. Bemarin kuusimukiset toimii, mutta noita nelosia ne ei ole oikein koskaan osanneet tehdä.
https://www.nettiauto.com/bmw/325/10219863
https://www.nettiauto.com/bmw/330/10216684
Lexus IS200, tai 250?Sen verran ristiriitaista juttua tuolla btcf:ssä, että taitaa olla parempi jättää väliin Takatuupparia tekis mieli ostaa taas näin monen vuoden jälkeen, mutta eipä tuo mikään ehdoton kriteeri ole. Saako näillä kriteereillä mitään järkevää:
- 5000-9000€
- Ilmastointi
- Ajettu max. 200tkm, mieluummin alle 150tkm.
- Taka-/nelivedosta plussaa, muttei pakollinen
- Min. 2005 vm.
- Pitäisi edes näyttää autolta. Nykyinen on -00 vm. Ibiza ja onhan tuo nyt aikamoinen pikkukippo
Tää se olis. Jos takatuupparia haet niin yleensä ei hirveesti mee tolla pieleen. Itellä etusijalla olis BMW ja Mersu mutta niitä saa hieman tutkia ja katsella mitkä vuosimallit on vähempiongelmaisia.Lexus IS200, tai 250?
Paikallisen sähköfirman Lite-Ace tuli vielä kesällä pari kertaa vastaan, oisko laittaneet vanhuksen talviunille. Eikä ole mikään yhdenmiehen pulju.Lite-acea nyt ei mistään saa, olishan siinä tyyliä
200 alkaa olla pitkälti jonnekäsiteltyjä yksityisillä, mutta kohtuullisesta 250 saa sitten jo kaivella taskuja yli kympin verran, ellei pätkällä hanki liikkeestä. Sinänsä ei kalliita. Itsehän päivittäisin IS äffään jos olisi tarpeeksi syvät taskut. Viisi litraa veekasia tuo jo hyvää hiilijalanjälkeä ja olisi taistelemassa ilmaston puolesta näitä kylmiä talvia vastaan.Lexus IS200, tai 250?
Tässä olisi kyllä ihan erilailla asennetta. Ei olisi joka marketin pihalla samanlaista vaikkeivat nuo nyt mitään maailman harvinaisimpia olekaan. Mahtaakohan näissä olla kalliit huollot?Lexus IS200, tai 250?
Näinpä näyttää olevan. Kohtuullisesti ajettuna maksaa jo sen 12-13k€, niin pistää miettimään. V6 kyllä toisalta kutittelisi200 alkaa olla pitkälti jonnekäsiteltyjä yksityisillä, mutta kohtuullisesta 250 saa sitten jo kaivella taskuja yli kympin verran, ellei pätkällä hanki liikkeestä. Sinänsä ei kalliita. Itsehän päivittäisin IS äffään jos olisi tarpeeksi syvät taskut. Viisi litraa veekasia tuo jo hyvää hiilijalanjälkeä ja olisi taistelemassa ilmaston puolesta näitä kylmiä talvia vastaan.
Se on Toyota silti ja kun vähän kattoo mihin vie huoltoon niin selviää varmasti varsin huokealla euromäärällä. En välttämättä veis ihan nimikoituun Toyota-huoltoon kun siellä saattaa tulla "Lexus"-lisää.Tässä olisi kyllä ihan erilailla asennetta. Ei olisi joka marketin pihalla samanlaista vaikkeivat nuo nyt mitään maailman harvinaisimpia olekaan. Mahtaakohan näissä olla kalliit huollot?
Näinpä näyttää olevan. Kohtuullisesti ajettuna maksaa jo sen 12-13k€, niin pistää miettimään. V6 kyllä toisalta kutittelisi
Tää auton osto on kyllä joka kerta yhtä vaikeeta
En kyllä huoltohinnoista tiedä. 12-15 vuotta vanhaa autoa huoltaisin tosin melko pitkälti itse, tai pienillä pajoilla. Veikkaisin kumminkin, että ylläpito saattaa olla edullisempaa lexuksessa, kuin saman ikäsessä bemarissa?Tässä olisi kyllä ihan erilailla asennetta. Ei olisi joka marketin pihalla samanlaista vaikkeivat nuo nyt mitään maailman harvinaisimpia olekaan. Mahtaakohan näissä olla kalliit huollot?
Mikäs pösössä?Ainakin LS mallissa oli merkkiliikkeen osat aika hinnakkaita, mutta löytyyhän niitä muualtakin osia, toki ei ihan kaikkia jolloin pitää merkkiliikkeessä asioida. Mutta esimerkiksi imusarjan tiiviste oli 80e, moniurahihna 100e ja takaylätukivarret 400e, että olihan niillä hintaa. Mutta voisin kyllä ostaa toisenkin Lexuksen, nykyään on Pösö ja toista Pösöä en taatusti ostaisi.
No muuten kyllä, mutta melkein neljäkymppiä keskivarusteisesta bensamallista on Pösön jälleenmyyntiarvolla liikaaKyllä se on miehessä vika, jos uus 508 ei saa viisaria värähtämään
Eihän siitä perusmallista mitään oleellista puutu, mutta oma valinta olisi 180hv bensa Allure kaukovaloautomatiikan, ledipitkien, navin ja sähköisen ristiseläntuen takia. Ohjehinta näyttäisi olevan pari sataa alle 41k, GT-linen lisähinta vajaat pari tonnia, mutta siihen saisi jo ainakin omassa Astrassa jumalaisiksi osoittautuneet AGR-penkit eteen. Haaveeksi jää osittain myös koon takia, sillä seuraavan uuden auton pitäisi olla takakontiltaan merkittävästi nykyistä farkkuastraa suurempi. Tuleva 508 farkku ole ainakaan ulkomitoiltaan niin paljoa suurempi, että sen tähden kannattaisi siirtyä kymppitonnia kalliimpaan luokkaan.Dieselhän se olla pitää Varusteistakin olen vähän eri mieltä, mitä tuosta nyt muka oikeasti puuttuu? Hinnasta olen samaa mieltä siinä mielessä, että odottelen innolla vähän ajettuja vuoden-pari vanhoja myyntiin Puhtaasti mukavuustasoon suhteutettuna hinta on kyllä ihan kohdallaan uutenakin, mutta köyhällä ei ole varaa ostaa uutta Pösöä
Makuasioita, itselle ainakin kuvien perusteella varsin mauttoman näköinen räpellys... Mutta toki voi muuttua jos näkisi livenä. En tiedä, joku tuossa vaan kusee itselle.Eihän siitä perusmallista mitään oleellista puutu, mutta oma valinta olisi 180hv bensa Allure kaukovaloautomatiikan, ledipitkien, navin ja sähköisen ristiseläntuen takia. Ohjehinta näyttäisi olevan pari sataa alle 41k, GT-linen lisähinta vajaat pari tonnia, mutta siihen saisi jo ainakin omassa Astrassa jumalaisiksi osoittautuneet AGR-penkit eteen. Haaveeksi jää osittain myös koon takia, sillä seuraavan uuden auton pitäisi olla takakontiltaan merkittävästi nykyistä farkkuastraa suurempi. Tuleva 508 farkku ole ainakaan ulkomitoiltaan niin paljoa suurempi, että sen tähden kannattaisi siirtyä kymppitonnia kalliimpaan luokkaan.
Harmin paikka, sillä heittämällä luokkansa tyylikkäimpiä esityksiä.
Olin 2.0 premistä, kunnes näin nyt julkaistut hinnat.Onko kukaan kiinnostunut tulevasta hybridi Corolla-farkusta tai Camrystä? Mietin vaan, miksi ostaa Corollan Premium-varustetasolla kun Premium-Camry maksaa vain 4000e enemmän. Paitsi tietysti jos tarvitsee ehdottomasti farmarin tavaratilaa
Sama juttu, oli tuo 2.0 hybridi kiikarissa. Pienemmän tehoiset evvk. Samalla hinnalla saisi myös vähän käytettyä Lexus GS:ää 3.5 atkinsonilla, joten jää nähtäväksi mikä voittaa.Olin 2.0 premistä, kunnes näin nyt julkaistut hinnat.
Saa olla kyllä tod paljon parannusta nyky 1.8 premiin, että melkein 10k latoisin lisää. Pitänee silti käydä koeajamassa keväällä löytyykö hinnalle mitään katetta ja tuoko 2.0 lisää tehoa maantielle. Kaupunkiajossa 1.8 on ollut ihan ok.
Ominaisuus listassa on mainittu aika heikko hevonen
Kallis on aika häilyvä määre. Joku tuossa kirjoitteli, että tojotan palikoitahan siinä on kiinni, totta kyllä, mutta pienellä twistillä. Osat halpoja, työ kallista. Kaikkea ei pysty tekemään Reiskan pajalla ja merkkihuollotkin sattuu olemaan väärällä puolen suomea.Tässä olisi kyllä ihan erilailla asennetta. Ei olisi joka marketin pihalla samanlaista vaikkeivat nuo nyt mitään maailman harvinaisimpia olekaan. Mahtaakohan näissä olla kalliit huollot?
Artisti maksaa.Hyviä ehdotuksia siis olisin vailla.
Volkkarin Caravelle nelivetona ja automaattina. Vikaa on joissain, mutta firman piikkiin?
Mites joku Kia Sorento tai Hyundai SantaFe.Kyselin tuossa viimevuoden puolella autoa sillä ajatuksella että vaihtaisi uudempaa jossa riittävän pieni kulutus tappamaan arvonalenemasta tulevaa tappiota. Käytiin jotain kattomassakin mutta lopulta hallituksen kanssa keskustelut päättyi siihen että ei käy. Eli taas uusilla spekseillä kohti nettiautoa. Hintaluokka 25 k€, pitää olla isompi kuin V70 P2 vähän joka suuntaan sekä neliveto pitää löytyä. Neliveto saa olla haldex tyyppinen, sillä ollaan tähänkin asti pärjätty hyvin.
Toistaiseksi katsomassa käyty:
BMW F11, liian pieni
BMW E70, liian pieni
Mersu W212, itse voisin ehkä kelpuuttaa mutta hallituksen mielestä liian pieni, mm. rattaat + koira on haastava yhdistelmä tuohon konttiin koska tila on matala. Takapenkit aika kapeat.
Pajero, Ratti matalalla ottaa jakoihin, muuten tilaa hyvin, tavaratila saisi olla leveämpi pohjasta, vaikuttaa kapeammalta kuin Volvon kontti.
Land Cruiser, 90-luvun corolla tyyppinen sisusta, tuhnu kone sekä korkeat hinnat, Pajero tuntui maantiellä mukavammalta ajaa joten ei olla nähty järkeä tässä.
Caravelle T5, 2.5TDI 4motionia on tullut jonkunverran ajettua mutta onhan se karu työkone jos ei noin montaa paikaa tartte, tilaa kyllä olisi. Uudempi 2.0TDI DSG 4motion on kokeilematta.
Vai kuvista katsottu:
Discovery 4, muuten näyttää spekseissä tosi hyvältä mutta kymmenittäin juttuja katkenneista kampiakseleista on karkottanut
Mersu GL, ilmapussit on särki ja ruostuu siihen paikkaan?
Mersu Viano, ruostuu kuten vito eikä saa pitkänä?
Hyviä ehdotuksia siis olisin vailla.
Itse kävin ~kolme vuotta sitten melkein tekemässä kaupat, kun piti valita tämän sen parhaiten olevan varustemallin ja Fiat 500X:n välillä. Oli auto yli viikonlopun ajossa ja ei siitä suurempaa negatiivista löytynyt. Neliveto on ihan kiva ja toimii Suzukimaiseen tapaan. Ainoa syy miksei aikoinaan päädytty Tsuksukiin oli muovisuus. 500X:ssä on vaan kertakaikkisesti paljon laadukkaammat sisätilat ja ämpärimuovi ei hypi silmille ihan niin kovasti, kuin tuossa Suzukissa. Jälleenmyyntiarvolla ei niin mitään väliä, koska auto ostetaan omaan käyttöön ja pidetään X vuotta. Toki vielä sekin, että 500X 1.4MA koneella tuntui paljon pirteämmältä ajossa, kuin tuo Suzukin Boosterjet vaikka molemmat 140 heppaisia olivatkin.Onko kellään kokemuksia Suzuki Vitara Boosterjet malleista? Hyvää tai huonoa?