Tuolla uudella Priuksella ajamisessa on se hyvä puoli ettei ulkopuolta tarvitse silloin katsoa.ja onhan siinäkin moninkertaisesti tehoa etuvetoon nähden takarenkailla, joten mieluummin tuollaisella priuksella köröttelisi
Tuolla uudella Priuksella ajamisessa on se hyvä puoli ettei ulkopuolta tarvitse silloin katsoa.ja onhan siinäkin moninkertaisesti tehoa etuvetoon nähden takarenkailla, joten mieluummin tuollaisella priuksella köröttelisi
Ylinopeus paskoissa olosuhteissa onkin varmaan se missä nelivedon hyöty tulee esiin, 100km/h loskaisella motarilla kun ei ole homma eikä mikään nykyaikaiselle takavedollekaan.Kyllä se vaan on loskaisella motarilla päivittäin mukava painella vm. 2018 quattrolla. Onneksi vieläpä kunnon mekaanisella sellaisella. Nuo ultra quattrot kun pysyttelevät ilmeisesti pääosin siellä bensiinipuolen vehkeissä. Kulutus 100 kmh rajotuksilla ja leveillä renkailla 5,3 litraa dieseliä per satku, mutta koska nautin dynaamisesta ajamisesta, kulutan miellläni kuutosella alkavia lukemia
Ei ole homma eikä mikään mikäli ei kaistoja vaihtele. Kaistojen välissä oleva sohjo ja lumipolanne on nihkeä takavetoiselle ja etuvetoiselle kun kaistaa vaihdetaan. Neliveto tuo mukavuutta ja vakautta talvikeleihin.Ylinopeus paskoissa olosuhteissa onkin varmaan se missä nelivedon hyöty tulee esiin, 100km/h loskaisella motarilla kun ei ole homma eikä mikään nykyaikaiselle takavedollekaan.
No ei kyllä ole sohjo ongelma kaistaa vaihtaessakaan. Ainut milloin nelivetoa on tullut ikävä on silloin kun kovan lumisateen jälkeen auraamattoman motarin kaistojen välissä on sellainen 5-8cm korkea (pakkaantunut) lumivalli, siihen kun vetämättömät etupyörät ottaa kiinni niin saa jo kaasua vähän nostaakin ja olla kieli keskellä suuta kaistaa vaihtaessa. Nuokin tilanteet on sen verran harvassa päivittäin motaria muutaman vuoden kulkeneena, että ei ole mielestäni riittävää perustetta nelivedon hommaamiselle.Ei ole homma eikä mikään mikäli ei kaistoja vaihtele. Kaistojen välissä oleva sohjo ja lumipolanne on nihkeä takavetoiselle ja etuvetoiselle kun kaistaa vaihdetaan. Neliveto tuo mukavuutta ja vakautta talvikeleihin.
Uhm... Nostaa kaasua. Vihje, etuveto spinnaa tuolloin vielä helpommin. Vedät kaasulla keulan menosuuntaan niin vaikea noista on oikeasti päätyä metsään. Kerran on moinen yllättänyt vuosien aikana ja siitäkin tultiin ulos kaasulla.No ei kyllä ole sohjo ongelma kaistaa vaihtaessakaan. Ainut milloin nelivetoa on tullut ikävä on silloin kun kovan lumisateen jälkeen auraamattoman motarin kaistojen välissä on sellainen 5-8cm korkea (pakkaantunut) lumivalli, siihen kun vetämättömät etupyörät ottaa kiinni niin saa jo kaasua vähän nostaakin ja olla kieli keskellä suuta kaistaa vaihtaessa. Nuokin tilanteet on sen verran harvassa päivittäin motaria muutaman vuoden kulkeneena, että ei ole mielestäni riittävää perustetta nelivedon hommaamiselle.
No kuka helvetti etuvedolla ajaakaanUhm... Nostaa kaasua. Vihje, etuveto spinnaa tuolloin vielä helpommin. Vedät kaasulla keulan menosuuntaan niin vaikea noista on oikeasti päätyä metsään. Kerran on moinen yllättänyt vuosien aikana ja siitäkin tultiin ulos kaasulla.
Ah, pahoitteluni. Tuo on yksi omista pet peeveistä kun etuvedollaeei osata ajaa ja sitten valitetaan miten paska se on ja oletus oli että jos vajaaveto niin etuveto. Menee vasta heräämisen piikkiin tällä kertaa kyllä.No kuka helvetti etuvedolla ajaakaan
No niinpä. Kun joku mainitsee nelikon, niin aina joku mielensäpahoittanut takavetomies tulee todistelemaan, kuinka on aina pärjännyt eikä ole koskaan jäänyt kiinni mihinkään. Kyse nyt ei ole siitä, vaan ajonautinnosta, jonka nelikko tarjoaa suvereenisti talvella.No kuka helvetti raajarikolla ajaa?
Tehohäviöt voimansiirrosta? Kääntösäde kaupunkipyörittelyssä. Tehokkaan takavedon hauskuuskerroin myös talvirengaskauden ulkopuolella... Siinä ne omat perusteet takavedolle.Ei kai sitä nyt kävelleenkään mennä toisen jalan lihaksia käyttänen ja toista laahaten perässä, jossei ole kyseessä vakava sairaus kuten halvaantuminen... miksi sitä autollakaan ajaisi josta on 2 pyörää rikki?
Nelivedoissa on pääsääntöisesti niin paska ohjaus ettei sellasella jaksa ajella jos ei ole jotain nimenomaista tarvetta.No niinpä. Kun joku mainitsee nelikon, niin aina joku mielensäpahoittanut takavetomies tulee todistelemaan, kuinka on aina pärjännyt eikä ole koskaan jäänyt kiinni mihinkään. Kyse nyt ei ole siitä, vaan ajonautinnosta, jonka nelikko tarjoaa suvereenisti talvella.
Aasialaisissa nelivedoissa nämä.Nelivedoissa on pääsääntöisesti niin paska ohjaus ettei sellasella jaksa ajella jos ei ole jotain nimenomaista tarvetta.
Ööh.. apout puolet suomalaisista?No kuka helvetti etuvedolla ajaakaan
Onneksi täällä on kerran vuodessa kesäkin Talvisinkin harvoin loskaa, mutta epäilemättä Quattro on ympärivuotiseen loskaan paras valinta.Kyllä se vaan on loskaisella motarilla päivittäin mukava painella vm. 2018 quattrolla.
Hieno peli Mitä maksoi teippaus?Päivitellään tänne kun tuo Muron autot threadi on näköjään täysin delannut
Alkuperäis kuosissa, reilu vuosi sitten hommattu 2013 faceliftin R8 5.2 V10
Alusta, vanteet, putkisto, lastu ja muutama pikkuosa myöhemmin
Ja nyt sai ennen talliin laittoa spoilerin ja satin black teippauksen. Talven aikana vielä tarkoitus laittaa etulippa ja mahdollisesti helmat.
Huomattavasti paremman näköinen livenä, tuo näyttää aina niin pliisulta kuvissa...
3500€ muistaakseniHieno peli Mitä maksoi teippaus?
No nyt on komea menopeli! Teippaus antoi mielestäni hyvän, ”aggressiivisemman” säväyksen. Ei kyllä alkuperäisenäkään lainkaan huono!Päivitellään tänne kun tuo Muron autot threadi on näköjään täysin delannut
Alkuperäis kuosissa, reilu vuosi sitten hommattu 2013 faceliftin R8 5.2 V10
Alusta, vanteet, putkisto, lastu ja muutama pikkuosa myöhemmin
Ja nyt sai ennen talliin laittoa spoilerin ja satin black teippauksen. Talven aikana vielä tarkoitus laittaa etulippa ja mahdollisesti helmat.
Huomattavasti paremman näköinen livenä, tuo näyttää aina niin pliisulta kuvissa...
Tuossa uusimmassa Passatissa on jotain todella hienoa. Vaikka se on kansanauto niin jotenkin arvokkaan oloinen ilmestys. 240 heppanen TDI olisi mielenkiintoinen käydä kokeilemassa.Tulipa vaihdettua - 12 mallinen Opel Ampera tollaseen - 16 GTE Passatiin. Ooppelissa mitään vikaa ollut, mutta pirun ahdas lapsiperheelle. Kyllä volkkari vaan hyviä autoja ajettavuuden puolesta ainakin tekee, eikä laatutuntumassakaan vikaa ole
Joo, kyllä oli toi sininen M2 ennen R8sia. Vuoden päivät se ehti olla mulla, yleensä vuosi tuppaa olemaan aika takaraja itsellä autoille, nykyinen R8 on ollut nyt puolitoista pian ja onhan sille jo seuraajaa katseltu On vaan niin pirun kallis toi seuraava askel. Mielessä on ollut Fefe 458 tai Lambon Huracan.Sekoitanko kaveria, vai eikö @jyrbba :lle tullut se sininen M2 tehtaalta? Kyllästyit siihen melko äkkiä jos R8 hommattu jo yli vuosi sitten..?
Mutta teippaukselle peukkua täältäkin! Todella paljon parempi teipillä kuin ilman
Onnea uudesta autosta! Peukku myös sisäkuvista, niitä saisi useammat laittaa, kun näkeehän nuo autot ulkoa liikenteessäkin Mitä mieltä digimittaristosta, tuoko se aitoa lisäarvoa vai onko tasoa "ihan kiva"? Ainakin asettelu/ulkonäkö näyttää poikkeavan Audin asettelusta, jossa on aina myös analogiset mittarit näkyvissä.Tällainen Skoda Superb Combi 2019 tuli itselle tällä viikolla. Moottorina 140kW TDI ja varustetasona L&K Businessline. Lisävarusteina adaptiivinen ohjaus, digimittaristo, vetokoukku ja metalliväri. 950km nyt autossa mittarissa ja tykkään kyllä kovasti.
Itse pidän sitä eritin hyödyllisenä. Tuohon saa näkymään myös analogiset mittarit, sport tilan ym. Laajasti kustomoitavissa. Mielestäni esim. Navi mittaristossa ja spotify päänäytössä on mukava, saa molemmat samaan aikaan näkyviin. Tai päänäyttöön IS uutiset tai sääennuste.Onnea uudesta autosta! Peukku myös sisäkuvista, niitä saisi useammat laittaa, kun näkeehän nuo autot ulkoa liikenteessäkin Mitä mieltä digimittaristosta, tuoko se aitoa lisäarvoa vai onko tasoa "ihan kiva"? Ainakin asettelu/ulkonäkö näyttää poikkeavan Audin asettelusta, jossa on aina myös analogiset mittarit näkyvissä.
Pitäisi kierrosten/välityksen muuttua nopeuden/ajoohjelman mukaan.
Kieltämättä, jos tuo mittaristo on kustomoitavissa niin kuulostaa ihan aidosti hyödylliseltä varusteelta. Saa näkyvimmälle paikalle sen tiedon, mitä itse milloinkin kokee tarvitsevansa. Esim. bemarin digimittaristo on aika turha lisä, kun siihen saa hyvin rajatusti mitään lisätietoa perinteiseen mittaristoon verrattuna.Itse pidän sitä eritin hyödyllisenä. Tuohon saa näkymään myös analogiset mittarit, sport tilan ym. Laajasti kustomoitavissa. Mielestäni esim. Navi mittaristossa ja spotify päänäytössä on mukava, saa molemmat samaan aikaan näkyviin. Tai päänäyttöön IS uutiset tai sääennuste.
Pitäisi kierrosten/välityksen muuttua nopeuden/ajoohjelman mukaan.
Muistaakseni bemarin e60 malleihin ainakin tuollaisen on saanut ja siinä vaihtuu juurikin tuo välitys. Olettaisin tämän olevan samanlainen.Kieltämättä, jos tuo mittaristo on kustomoitavissa niin kuulostaa ihan aidosti hyödylliseltä varusteelta. Saa näkyvimmälle paikalle sen tiedon, mitä itse milloinkin kokee tarvitsevansa. Esim. bemarin digimittaristo on aika turha lisä, kun siihen saa hyvin rajatusti mitään lisätietoa perinteiseen mittaristoon verrattuna.
Muuttuuko ohjauksessa tosiaan välitys vai vaan ohjaustehostuksen määrä? Eli keveneekö ohjaus vai onko hitaissa nopeuksissa myös vähemmän kierroksia ääriasennosta ääriasentoon?
Kyllä siinä vaihtuu välitys, ainakin automyyjän mukaan. Nopeasti sanottuna siltä se tuntuukin. Toki myös tehostus muuttuu.Kieltämättä, jos tuo mittaristo on kustomoitavissa niin kuulostaa ihan aidosti hyödylliseltä varusteelta. Saa näkyvimmälle paikalle sen tiedon, mitä itse milloinkin kokee tarvitsevansa. Esim. bemarin digimittaristo on aika turha lisä, kun siihen saa hyvin rajatusti mitään lisätietoa perinteiseen mittaristoon verrattuna.
Muuttuuko ohjauksessa tosiaan välitys vai vaan ohjaustehostuksen määrä? Eli keveneekö ohjaus vai onko hitaissa nopeuksissa myös vähemmän kierroksia ääriasennosta ääriasentoon?
Kuvat kaikista moodeista. Noihin saa sitten kustomoitua eri infoja näkyviin, esim. Kulutus, soiva kappale, navi, avustimet ym.Laitahan pari lisäkuvaa muista moodeista. Ihan näpäkän näköinen. Omaankin Skeidaan olisin varmaan ottanut, mutta kun oli muuten soppeleilla varusteilla saatavilla nopean toimituksen auto hyvään hintaan niin en sitten jaksanut alkaa tehtaalta odottelemaan.
Nuo sivuilla olevat mittarit vie kyllä järkyttävän paljon tilaa.Kuvat kaikista moodeista. Noihin saa sitten kustomoitua eri infoja näkyviin, esim. Kulutus, soiva kappale, navi, avustimet ym.
Saako tuohon mittaristoon ios:n tai Androidin kartat näkymään, eli toimiiko se carplayn tai Android auton kanssa?Tällainen Skoda Superb Combi 2019 tuli itselle tällä viikolla. Moottorina 140kW TDI ja varustetasona L&K Businessline. Lisävarusteina adaptiivinen ohjaus, digimittaristo, vetokoukku ja metalliväri. 950km nyt autossa mittarissa ja tykkään kyllä kovasti.
Millons tulossa alle? Omaa Style Octaviaa odotellaan Helmikuulle, tarkan päivän piti tulla heti vuodenvaihteen jälkeen. Ja digimittaristo itsellekin tulossa, joten mielenkiinnolla katselen ominaisuuksiaSaako tuohon mittaristoon ios:n tai Androidin kartat näkymään, eli toimiiko se carplayn tai Android auton kanssa?
Tänne tilattu octavia ja digimittaristo siihen. Meidän kärryyn tulee pienempi navi, koska ajattelin pienemmän näytön riittävän hyvin digimittariston kanssa. Pitkään harkitsin l&k:ta, mutta tarpeettoman tehokas moottori (2l bensa) ja sitä kautta lisäkulut laittoivat tilaamaan stylen ja liudan lisävarusteita. Eikä l&k:hon olisi saanut täysnahkapenkkejä, styleen ne sai.
Kokeilin aamulla, ei saa mittaristoon carplaysta navia näkymään. Mutta tuo auton oma navi on kyllä hyvä. Itse ostin autoon moi mobiilin 6€/kk 4g sim kortin, niin kartat päivittyy automaattisesti, liikennetiedot tulee vtrafficista ja kohteet haetaan onlinesta. Eli ei sitä carplayta ainakaan tässä navi mallissa mihinkään tarvita.Saako tuohon mittaristoon ios:n tai Androidin kartat näkymään, eli toimiiko se carplayn tai Android auton kanssa?
Tänne tilattu octavia ja digimittaristo siihen. Meidän kärryyn tulee pienempi navi, koska ajattelin pienemmän näytön riittävän hyvin digimittariston kanssa. Pitkään harkitsin l&k:ta, mutta tarpeettoman tehokas moottori (2l bensa) ja sitä kautta lisäkulut laittoivat tilaamaan stylen ja liudan lisävarusteita. Eikä l&k:hon olisi saanut täysnahkapenkkejä, styleen ne sai.
Riittääkö tuossa 4 gigan data kuinka hyvin?Kokeilin aamulla, ei saa mittaristoon carplaysta navia näkymään. Mutta tuo auton oma navi on kyllä hyvä. Itse ostin autoon moi mobiilin 6€/kk 4g sim kortin, niin kartat päivittyy automaattisesti, liikennetiedot tulee vtrafficista ja kohteet haetaan onlinesta. Eli ei sitä carplayta ainakaan tässä navi mallissa mihinkään tarvita
0,011gt kulunut nyt viimeisen 500km/3pvä aikana kun ajellut. En sitten tiedä karttojen päivitykseen, pitääkö laittaa wifi puhelimen kautta. Aika näyttää.Riittääkö tuossa 4 gigan data kuinka hyvin?