Mikä auto minulle?

Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 110
+507€. Technology Pack 1: -Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä (soveltaa nopeuksia aktiivisen vakionopeudensäätimen yhteydessä) -Kuljettajan vireystason valvonta (Driver Alert) -Automaattiset kaukovalot -Aktiivinen vakionopeudensäädin (Automaattivaihteisissa autoissa stop&go -toiminto sisältäen ajolinja-avustimen)
Tuo technology pack on ollut viime aikoina tarjouksessa, olikohan 199e. En tiedä, onko enää.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
109
Kävin koeajamassa uuden Ford Focus manuaalin. 125hv Titanium 17" pyörillä. Auto oli mukavan hiljainen ja ihan hyvä ajaa.
Jäikö tosta 125 heposesta reserviin yhtään vai miten paljon pitää kengittää esim. rampille lähtiessä tms?

Edit: Ja millanen laatikko oli ajaa? Vanhemmassa Ceedissä välitykset ei ainakaan istu kaupunkiajoon..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Se on monesti hieman "piilossa". Esimerkiksi KIA:lla pitää valita ensin Cruise päälle, mutta ei toimintaan (eli nopeutta ei aseteta). Sitten painetaan cruisen "peruutusnäppäintä" hetki pohjassa ja vaihtuu normaali cruise smart cruisen tilalle.

Onnistuu myös Toyotassa ja Hondassa mutta näemmä nopealla googlailulla ei ainakaan BMW:ssä tai Volkkareissa. Saksalaiset osaa...
Just, piilo-ominaisuus. Vaggineita onkin tullut vaan ajettua sekä kerran Rellua :cigar2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 481
Jäikö tosta 125 heposesta reserviin yhtään vai miten paljon pitää kengittää esim. rampille lähtiessä tms?

Edit: Ja millanen laatikko oli ajaa? Vanhemmassa Ceedissä välitykset ei ainakaan istu kaupunkiajoon..
Minusta riittää tuo 125hv. Painoa on 1322kg ja 10.0s 0-100km/h. Ei ollut oma-auto niin tuli kiihdytettyä suht sporttisesti, mutta moottorin kierroksia en tarkemmin seurannut ollenkaan. Täällä kaikki rampit on vaan 80km/h teitä. Mutta jo siinä mutkassa pääsee 80km/h vauhtiin ja ihan pirteästi tuntuu kiihtyvän. Ja tiukempi väli oli, johon kiihdytin 120/h ja sekin meni kivuttomasti. Kun pääsin kaistalle, niin hiljensin kyllä nopeutta. Auto on aika hiljainen tuolla suuremmallakin nopeudella. Kulutusta en huomannut mistään seurailla, vaikka olisi varmaan näkynyt. Minusta välitykset sopi ihan ok kaupunkiin ja kaupungissakin tarkoituksella vähän ajelinkin. Ainakin dieseliin tottuneena välitykset oli itselle sopivat. Start-Stop toimi jo aika alussa, vaikka moottorin lämpö ei ollut vielä aivan normaali.

Aiemmin koeajettu uusi Kia Ceed oli automaatti, niin siihen ei suoraan osaa verrata. Uusi Ceed saisi minusta olla hiljaisempi. Tuo Focus oli ainakin siltäosin parempi. Saattaa olla että Focus olisi ajettavuudeltaankin vähän parempi.
 

Ronttosaurus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
626
Meinaan ostaa vm 2014 tai uudemman Mazda 3:n (hatchback). Onko mitään parempaa vaihtoehtoa jos tykkään tällä rajallisella autotietämykselläni kaikin puolin juuri tuonlaisesta autosta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 643
En ymmärrä pointtiasi bussikortista. Tonnilla kahdessa vuodessa käyn mielummin vuosittain viikon lomalla kun heitän hukkaan auton takia. Ei myöskään mitään järkeä maksaa 160€/kk matkakortista jolloin matka-ajat helposti kolminkertaistuu. En myöskään koe tarpeelliseksi ostaa useamman tuhannem euron kakkosautoa tai isompaa autoa kun mainitut koska käytössä on myös toinen Nissan Qashqai.
Kunhan kuittasin (en sinulle), että jos 2-3 tonnin käyttöauton valintaperusteena on ko. merkin arvonalenema, niin taitaa olla parempi jättää se auto ostamatta ja siirtyä muuhun kulkuneuvoon. Tuossa luokassa kun se hinnanpudotus riippuu jo paljon enemmän siitä yksittäisestä autosta ja sen käyttömäärästä/rempoista kuin mitä merkkiä se edustaa. Ja vaikka merkkien välillä olisi eroa, niin paljonko se oikeasti enää tuossa on. Taskurahoja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
999
Kävin koeajamassa uuden Ford Focus manuaalin. 125hv Titanium 17" pyörillä. Auto oli mukavan hiljainen ja ihan hyvä ajaa. Tilaa oli oikein reippaasti ja varsinkin jalkatilaa takana. Jo joskus aiemmin koeajoin uuden Kia Ceedin ja mieleen jäi, että se oli selvästi äänekkäämpi. Tuossa Focuksessa oli Michelin Primacy 4 renkaat.

Aivan ykkös lisävaruste Focuksesaa oli aktiivinen vakionopeudensäädin. Hienosti piti nopeuden ja ajamisesta tulee tosi helppoa. Toinen oli sitten liikennemerkkien tunnistus, eli ei tule ajettua niin helposti ylinopeutta. Kaupungissa joku törmäyksenesto varoitti ja vaistomaisesti itse jarrutin. Vihreä liikennevalo paloi, mutta edelläajava vähän arpoi, että polkeeko pyöräilijä alle vai ei. Myyjän mukaan tuo törmäyksenesto osaa jarruttaa myös itsestään ja törmäykseneston herkkyyttä pystyy jotenkin säätämään. Ja jollain lailla mittaa nopeuseroja, koska jonossahan tuo ei varoittanut, vaikka yritin ajaa tosi lähellekin.

Täytyy lisätä tähän vielä jotain hinnaston hintoja. Jo Trend varustetaso on aika hyvä. Kunhan muistaa tuon aktiivivakkarin ainakin lisätä.

Halvin olisi Focus Trend 100hv. 21 692€
+677€. Comfort Pack: Avaimeton keskuslukitus ja -käynnistys; kaksoisautomaattinen ilmastointi DEATC; automaattiset tuulilasinpyyhkijät sekä automaattisesti himmenevä taustapeili

+507€. Technology Pack 1: -Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä (soveltaa nopeuksia aktiivisen vakionopeudensäätimen yhteydessä) -Kuljettajan vireystason valvonta (Driver Alert) -Automaattiset kaukovalot -Aktiivinen vakionopeudensäädin (Automaattivaihteisissa autoissa stop&go -toiminto sisältäen ajolinja-avustimen)
Hinta noin 22,900€.
Toisena vaihtoehtona voisi olla vag, johon myös saa aktiivi cruisen. Myös pienemmän luokan autoihin saa ja Fiestaan. Focus aivan uutena mallina on silti aika hyvä valinta.
Hieman epäilyttänyt tuo aktiivinen vakkari manuaalivaihteistossa. Jaksaako miten vetää isolla vaihteeella jos vaikka vaihtelee nopeus 60-100km/h? Taitaa olla ainakin 6-vaihde hankala käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 314
Hieman epäilyttänyt tuo aktiivinen vakkari manuaalivaihteistossa. Jaksaako miten vetää isolla vaihteeella jos vaikka vaihtelee nopeus 60-100km/h? Taitaa olla ainakin 6-vaihde hankala käyttää.
Kyllä mielestäni ainakin hyvin luulisi kiskovan kun yli 100hp. Ainahan sitä vaihdetta voi myös vaihtaa jos tuntuu ettei jaksa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 074
Samanlaista epäilyä kuulin myös monesta paikasta kun vanhassa 100hp 1.6 vapari-Astrassa oli vakkari. Kuulemma "ihan turha", "ei voi käyttää missään kun ei tehot riitä" jne. Mutta kyllä mä vaan olen ihan 60 km/h maantietäkin sen kanssa ajanut, eikä tarvinut vaihdetta pienemmälle vetää kuin ylämäissä, niin luulisi jonkun 125hp turbo-Focuksen jaksavan kutosella rullata suht sievästi. Tietty ne nopeudenmuutokset voi olla aika rauhallisia koska auto ei voi itse pykältää pienemmälle, mutta etenkin 80+ maantie- ja motarinopeuksissa tuskin tulee mitään ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 678
Samanlaista epäilyä kuulin myös monesta paikasta kun vanhassa 100hp 1.6 vapari-Astrassa oli vakkari. Kuulemma "ihan turha", "ei voi käyttää missään kun ei tehot riitä" jne. Mutta kyllä mä vaan olen ihan 60 km/h maantietäkin sen kanssa ajanut, eikä tarvinut vaihdetta pienemmälle vetää kuin ylämäissä, niin luulisi jonkun 125hp turbo-Focuksen jaksavan kutosella rullata suht sievästi. Tietty ne nopeudenmuutokset voi olla aika rauhallisia koska auto ei voi itse pykältää pienemmälle, mutta etenkin 80+ maantie- ja motarinopeuksissa tuskin tulee mitään ongelmia.
Mukavuushan siinä eniten kärsii kun ei voi vakkarin pois päältä laittamisen jälkeen vain iskeä takaisin päälle ja antaa kiihdytellä esim. 50-110km/h taajaman, risteyksen, tietyömaan, tms jälkeen.

Ja itse keksin omilta reiteiltä ainakin pari ylämäkeä missä saattaa olla 100hv Astmalla vaikeuksia; meni aika jurinaksi kutosella C250CDI:lläkin vaikka 205hv/500Nm. ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 481
Hieman epäilyttänyt tuo aktiivinen vakkari manuaalivaihteistossa. Jaksaako miten vetää isolla vaihteeella jos vaikka vaihtelee nopeus 60-100km/h? Taitaa olla ainakin 6-vaihde hankala käyttää.
Jaksoi kiihtyä 6-vaihteellakin, mutta toki aika maltillinen kiihtyvyys. Ei siis häirinnyt kiihtymisen hitaus. Hidastuksen testasin siten että vauhtia oli jotain 120 ja seurasin toista autoa isoon liikenneympyrään. Tasaisesti hidastaa ja kun moottorin kierrokset meni lähelle tyhjäkäyntiä 6 vaihteella, niin mittaristoon tuli merkki, että täytyy vaihtaa pienemmälle. Vauhti oli jo niin matala, että laitoin vapaalle ja jarruttelin sitten itse vähän lisää.

Peugeot 406 hdi 110hv jaksaa mennä hyvin 5 vaihteella 60km/h vakkari päällä. Jyrkkään ylämäkeen kannattaa vaihtaa 4 vaihteelle, niin ei vedätä moottoria aivan liikaa. Uskoisin että Focus jaksaa samoin 6 vaihteella kiihtyä, eli kiihtyy kyllä, mutta suht hitaasti.

Eli oikein toimivalta tuo aktiivi vakkari tuntui manuaalissakin. Hidastaa jos edessä on hitaampi auto ja pitää välin tasaisena. Ajaessa en osannut säätää sitä välimatkaa edelläajavaan. Ei ainakaan turhan pitkää välimatkaa jättänyt. Vauhtia oli kumminkin sen verran että 6-vaihteelta ei tarvinnut vaihtaa pienemmälle.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 074
Mukavuushan siinä eniten kärsii kun ei voi vakkarin pois päältä laittamisen jälkeen vain iskeä takaisin päälle ja antaa kiihdytellä esim. 50-110km/h taajaman, risteyksen, tietyömaan, tms jälkeen.

Ja itse keksin omilta reiteiltä ainakin pari ylämäkeä missä saattaa olla 100hv Astmalla vaikeuksia; meni aika jurinaksi kutosella C250CDI:lläkin vaikka 205hv/500Nm. ;)
Näinhän se on, tosin jos ostaa manuaalin niin silloin jo lähtökohtaisesti tinkii mukavuudesta automaattiin verrattuna, joten ehkä sen satunnaisen vaihteenvaihtamisen manuaalisesti sitten sietää jos meinaa manuaalilla kerran ajaa.

Ja toki niitä mäkiä on olemassa mihin nuhapumut hyytyy, mutta maantielläkään kuuden ajovuoden aikana ei montaa kertaa sellaista paikkaa tullut missä olis joutunut ottamaan nelosta silmään kun vitonen ei jaksa pitää nopeutta. Kyllä se vakkari vaan tuossakin nuhapumpussa varuste paikallaan oli :D
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
333
Mitä (ei ihan pieniä) farkkuja kannattaisi tuossa 9-14k hintaluokassa katsella jos halvat kilometrit kiinnostaisivat? Autoista en ymmärrä mitään, niin vähän hukassa mitä kannattaisi ostaa. Edellisestä maksoin 5k, mutta niillä spekseillä millä 6v sit löytyi 10 autoa alta 8k, löytyy nyt omalta lähialueelta tasan 0 autoa. :p
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
710
Mitä (ei ihan pieniä) farkkuja kannattaisi tuossa 9-14k hintaluokassa katsella jos halvat kilometrit kiinnostaisivat? Autoista en ymmärrä mitään, niin vähän hukassa mitä kannattaisi ostaa. Edellisestä maksoin 5k, mutta niillä spekseillä millä 6v sit löytyi 10 autoa alta 8k, löytyy nyt omalta lähialueelta tasan 0 autoa. :p
Focus ja Mondeo tarjoaa ainakin ihan kohtalaisen halpoja kilometrejä ja osuu soppelisti tuohon hintahaarukkaan (tai osuuhan mikä tahansa kun on ajettu loppuun tai ostaa iän vanhan, mutta em. tapauksissa saa ihan kohtalaisen uudenkin pelin).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 481
Mitä (ei ihan pieniä) farkkuja kannattaisi tuossa 9-14k hintaluokassa katsella jos halvat kilometrit kiinnostaisivat? Autoista en ymmärrä mitään, niin vähän hukassa mitä kannattaisi ostaa. Edellisestä maksoin 5k, mutta niillä spekseillä millä 6v sit löytyi 10 autoa alta 8k, löytyy nyt omalta lähialueelta tasan 0 autoa. :p
Hintaluokkaan sopii melkein K-Astra.
15 000€ Opel Astra Sports Tourer Enjoy 1,0 Turbo ecoFLEX Start/Stop 77kW MT5 Farmari 2016 - Vaihtoauto

Tuossa kaikki, mutta siinä on myös sekaisin vanhempaa mallia.
Opel Astra vaihtoautot

Nuo Focus ja Mondeo on hyviä vaihtoehtoja toki.
Ford Focus vaihtoautot
Ford Mondeo vaihtoautot

Bensa vai diesel?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Itsellä olisi auton vaihto edessä. Nykyinen Polo (2008 / 152t km ajettu) on alkanut aiheuttamaan harmaita hiuksia. Merkillä ei niin väliä ole, kunhan luotettavasti ja mahdollsimman halvalla saa kilometrejä autoon. Ajettua tulee todella vähän ja suurimmaksi osaksi vain kaupunkiajoa. Muutaman kerran kuussa jotain 100km+ matkaa. Katselin mitä vaihtoautoja löytyy niin Fordia jonkin verran sekä Toyotaa (suurimmaksi osaksi Yaris). Yläpuolella Fordia jo kehuttiinkin, mutta onkos noissa mitään sudenkuoppia mitä kannattaa välttää? Esim tiettyjä moottorimalleja, vaihteistoa ym ym.

Nyt kiikarissa esimerkiksi yksi Toyota Yaris 1,33 Dual VTT-i Active Multidrive S (2015 / 71t km ajettu).
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
777
Nyt kiikarissa esimerkiksi yksi Toyota Yaris 1,33 Dual VTT-i Active Multidrive S (2015 / 71t km ajettu).
Multidrive S on ainakin kaupungissa mukava kun CVT siis kyseessä.
Toyotalla eikä esim Subarulla ole ollut mitään ongelmia noiden CVT laatikoiden kanssa, kun liikkeelle lähtöön käytetään pientä momenninmuunninta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 481
Itsellä olisi auton vaihto edessä. Nykyinen Polo (2008 / 152t km ajettu) on alkanut aiheuttamaan harmaita hiuksia. Merkillä ei niin väliä ole, kunhan luotettavasti ja mahdollsimman halvalla saa kilometrejä autoon. Ajettua tulee todella vähän ja suurimmaksi osaksi vain kaupunkiajoa. Muutaman kerran kuussa jotain 100km+ matkaa. Katselin mitä vaihtoautoja löytyy niin Fordia jonkin verran sekä Toyotaa (suurimmaksi osaksi Yaris). Yläpuolella Fordia jo kehuttiinkin, mutta onkos noissa mitään sudenkuoppia mitä kannattaa välttää? Esim tiettyjä moottorimalleja, vaihteistoa ym ym.

Nyt kiikarissa esimerkiksi yksi Toyota Yaris 1,33 Dual VTT-i Active Multidrive S (2015 / 71t km ajettu).
Ford Fiestassa varmaan että mitä uudempi, niin pitäisi olla vähän luotettavampi. Fiesta on vähän halvempi kuin vastaava Toyota Yaris.
2015, max 50tkm, max 16t€.
30kpl, 12 300€ https://m.nettiauto.com/toyota/yaris?pto=16000&yfrom=2015&mileageto=50000&page=1
72kpl, 9200€ Ford Fiesta vaihtoautot

Tuo Yaris taisi olla 12/2014. Edullinen Yaris on varmasti ihan fiksu ostos. Fiestaa oli muutenkin enemmän myynnissä kuin Yarista, eli Fiesta tarjonta olisi kait parempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Edellisen sukupolven Fiestasta (2014) jäi vähän huono maku luotettavuuden suhteen, kun alle nelivuotiaassa autossa oli jo jarruremppaa, ulisevaa kytkintä ja narisevia puslia. Yaris Hybrid 2013 on sen sijaan ollut pomminvarma kulkuneuvo. Noista kahdesta Fiestassa toki ajettavuus on ihan eri luokkaa, mutta on Yariksellakin ajettu ongelmitta lukuisia tuhannen kilometrin viikonloppureissuja.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 053
No jarrut ja puslat ei maksa mitään. Kytkin kuulostaa ehdalta vialta.

Me ajetaan noilla pikkuautoilla todella rankkaa ajoa, eli motaria edestakaisin ja metsäteillä, sorateillä ja kelillä kun kelillä. Fiestat on pysyneet tosi hyvin kasassa tota rynkytystä, jotain halpoja puslia ja niveliä menee joka leimalle ehkä 100-200 eurolla töineen mutta muuten ollaan oltu erittäin tyytyväisiä.

Autot on vm 09, 12, 14 ja 15.
Meillä oli aiemmin 2012 mallinen Fiesta 1.6 TDCi Sport Silver. Ainoat korjausta vaatineet viat oli hajonnut etupyörän laakeri ja takajousi oli pompannut syystä X pois kupistaan(meni takuuseen). Muutoin oli pelkkää huoltoa(Huollot teetettiin fixuksen huollossa ja keskimäärin huollot maksoivat 200-300euroa.) Fiestalla ajettiin meillä ollessa 70tkm 2 vuodessa. Talviajossa ainoa haitannut/häirinnyt ominaisuus oli kevyt peräisyys mikä tuskin kellekään yllätyksenä tulee.
Kaupunki ja taajama-ajoa pääsääntöisesti meillä. Muutaman kerran vuoteen pidempiä reissuja pohjoiseen.
Kerran Kuusamossa ollessa pakkasta oli -34 astetta, tunti piuhassa ja lähti nätisti käyntiin. Kulutus nousi n. litran verran normaalista.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Millaiset huoltovälit 2008-2012 mallisessa Honda CR-V:ssä (2.0 bensa, automaatti) mahtaa olla? Käsittääkseni auto on huollettuna aika varmatoiminen ja pätevä laitos.

Ei muuten, mutta Nettiautossa on tällainen Virosta tuotu päällisin puolin ihan siisti vuoden 2008 yksilö. Huoltokirjassa vaan on pari erikoisuutta jotka arveluttavat. Ensimmäinen merkintä on vuonna 2010 28tkm kohdalla, seuraava 2011 ja mittarissa 42tkm. Sitten tuleekin se erikoisuus, sillä seuraava huolto on ollut vasta 2015 ja mittarissa 101tkm, eli välissä on ajettu 4v ja 60tkm ilman huoltoja. Toki on mahdollista että öljyt on vaihdettu itse tms, mutta mene ja tiedä. Lisäksi kirjassa ei ole erikseen mainintaa milloin vaihteiston/perän öljyjä on vaihdettu. En ole nähnyt itse autoa, eli nämä tiedot ovat myyjän toimittamia.

Autossa ei myöskään ole lohkolämppäriä (eikä webastoa), joka sekin on omiaa kolkuttelemaan kelloja. En tosin tiedä ovatko sellaiset Virossa kovin yleisiä muutenkaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
@Kautium Aika hyvin itse vastasit itsellesi. 2ke halvempi kuin seuraava saman verta ajettu, virosta ja puutteellisella huoltokirjalla. Joku tässä nyt vähän mättää...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
@Kautium Aika hyvin itse vastasit itsellesi. 2ke halvempi kuin seuraava saman verta ajettu, virosta ja puutteellisella huoltokirjalla. Joku tässä nyt vähän mättää...
Ei se ihan kahta tonnia ole halvempi, vaan pikemminkin noin 1000€. Tuosta kuitenkin puuttuu mm. lohkolämppäri/sisähaara, joka on käytännössä vakiokamaa näissä kaikissa, kuten oikeastaan peräkoukkukin, mutta se ei muuta sitä faktaa että on tuo tosiaan hieman kilpailijoitaan edullisempi.

Ilmoituksen "hyvä huoltokirja" laittaa hymyilyttämään, kun vähintään joka toinen huolto on jätetty välistä ja paikoin reilusti enemmänkin. Kaksi ensimmäistä huoltoa on merkkiliikkeen leimoilla ja ne muutamat muut on teetetty jossakin virolaisella jobbarilla. Vaihdelaatikon öljyistä ei ole mitään mainintaa missään jne. Harmi sinäänsä, tuo olisi muuten ihan siisti peli.

Kylläpähän tuo on parasta jättää suosiolla kauppaan ongelmien välttämiseksi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Sitä kannattaa miettiä, onko tuo 1000€ säästö säästöä. Itsekin mainitsit lohkolämppärin puutteesta, jonka asentaminen maksaa varmaan toista sataa kuitenkin? Vetokoukku taas lähemmäs 1000€.

Jos automaattiin ja perään ei ole öljyjä vaihdeltu, niin käytännössä itse vaihtaisin ne heti (maksaa useamman 100€) ja tästä päästäänkin siihen, että ei se ollutkaan niin halpa auto :)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Sitä kannattaa miettiä, onko tuo 1000€ säästö säästöä. Itsekin mainitsit lohkolämppärin puutteesta, jonka asentaminen maksaa varmaan toista sataa kuitenkin? Vetokoukku taas lähemmäs 1000€.

Jos automaattiin ja perään ei ole öljyjä vaihdeltu, niin käytännössä itse vaihtaisin ne heti (maksaa useamman 100€) ja tästä päästäänkin siihen, että ei se ollutkaan niin halpa auto :)
Siksi sanoinkin, että eiköhän tuo pommi kannata jättää kauppaan. Lohkolämppäri taitaa maksaa sisähaaralla tuohon lähemmäs 500€. Koukun saa about samalla hinnalla, mutta se on yhteensä tonni kuitenkin. Muuten nuo olisivat vielä ok, mutta epävarmuus huoltohistorian suhteen on suurempi ongelma, vaikka autoa oston jälkeen huoltaisikin itse enemmän.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Yariksesta kauppa karahti siihen, että omasta autosta ei olisi saanut vaihdossa juuri mitään vaikka leimattu, huollettu ym kunnossa oleva auto. Huomenna tarkoitus mennä katsomaan kahta Fiestaa, molemmat 1,0l 80hv Start/Stop M5 toinen Trend (2016) ja toinen Titanium (2017). Molemmat näyttää hyvältä niin toivottavasti oma kroppa sopii hyvin autoon ja tuntuu hyvältä ajella.

Toisesta sitten hieroa kunnolla kauppaa mikäli omasta saa vaihdossa mitään järkevää.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Yariksesta kauppa karahti siihen, että omasta autosta ei olisi saanut vaihdossa juuri mitään vaikka leimattu, huollettu ym kunnossa oleva auto. Huomenna tarkoitus mennä katsomaan kahta Fiestaa, molemmat 1,0l 80hv Start/Stop M5 toinen Trend (2016) ja toinen Titanium (2017). Molemmat näyttää hyvältä niin toivottavasti oma kroppa sopii hyvin autoon ja tuntuu hyvältä ajella.

Toisesta sitten hieroa kunnolla kauppaa mikäli omasta saa vaihdossa mitään järkevää.
Edellisessä viestissä sanot että aiheuttaa harmaita hiuksia? Mitä siitä olisi sitten tarjottu? Liike kuin liike varmaan max 2-3k€ tuosta hyvittää.

Sen verran voin sanoa että toi 80hv motti on ihan paska, varsinki motarilla.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 611
Yariksesta kauppa karahti siihen, että omasta autosta ei olisi saanut vaihdossa juuri mitään vaikka leimattu, huollettu ym kunnossa oleva auto. Huomenna tarkoitus mennä katsomaan kahta Fiestaa, molemmat 1,0l 80hv Start/Stop M5 toinen Trend (2016) ja toinen Titanium (2017). Molemmat näyttää hyvältä niin toivottavasti oma kroppa sopii hyvin autoon ja tuntuu hyvältä ajella.

Toisesta sitten hieroa kunnolla kauppaa mikäli omasta saa vaihdossa mitään järkevää.
Itelläkin kesällä karahti pari autokauppaa liikkeissä siihen, kun tarjosivat 04- 1.9tdi octaviasta 360tkm ajettuna 300-400€ ja ostettavasta autosta hinta ei suorallakaupalla olisi tippunut yhtään. Kaupat tuli sitten toisessa liikkessä, jossa korko oli puolet pienempi ja autostakin antoivat 5 kertaisen hinnan vaihdossa. Autokauppoja on vaikka kuinka, niin ei kannata tyytyä huonoihin tarjouksiin..
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
@Luukkonen Kyllä se vähän ketuttaa kun hyvitys omasta autosta on alle puolta siitä mitä samanlaisista pyydetään. Ja ostettavan auton hinta ei pudonnut muutenkaan yhtään vaikka ei tarvitse rahoitusta. Ja en katsonut nettiautosta mitään kalliimpia autoja vaan keskiarvoa siitä mitä tällä seudulla noi menee.

Onkos muilla kokemuksia tuommoisista 1,0l moottoreista? Suurimmaksi osaksi lyhyttä ajoa tulee, mutta tasaisin väliajoin myös moottoriteillä että ei ehdon tahdon halua itseään kiusata jos ovat siihen huonoja.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
@Luukkonen Kyllä se vähän ketuttaa kun hyvitys omasta autosta on alle puolta siitä mitä samanlaisista pyydetään. Ja ostettavan auton hinta ei pudonnut muutenkaan yhtään vaikka ei tarvitse rahoitusta. Ja en katsonut nettiautosta mitään kalliimpia autoja vaan keskiarvoa siitä mitä tällä seudulla noi menee.

Onkos muilla kokemuksia tuommoisista 1,0l moottoreista? Suurimmaksi osaksi lyhyttä ajoa tulee, mutta tasaisin väliajoin myös moottoriteillä että ei ehdon tahdon halua itseään kiusata jos ovat siihen huonoja.
Yksityiset näyttää pyytävän 4-5k€ tuollaisesta, liike maksaa aina vähemmän, mutta kuten sanottu, kunto ja ulkonäkö vaikuttaa myös...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
@Luukkonen Kyllähän sen ymmärtää, että liikkeellä on aina juoksevia kuluja jotka pitää saada pois autojen hinnassa / auton hinta on murto-osan jos se on kuin sodan jäljiltä :D Mutta omassa autossa ei mitään suurempia vikoja ole. 1kk katsastuksesta (ei huomioita), ehjä tuulilasi, ei lommoja / vekkejä. Eniten harmittaa tuossa ominaisuutena olevat puolaviat. Puolat kyllä vaihdettu (valmistajan omiin) ja muutenkin auto huollettu. Hyvä vaihtaa tuoreempaan ja vähemmän ajettuun kun omalla autolla vielä vaihdossa jotain arvoa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Voihan sen vanhan auton myydä itsekin (paitsi jos on joku Citroen, Renault tai Fiat, jotka eivät tunnu käyvän kaupaksi).
Auton myynti on niin hirveää paskaa kaiken maailman renkaanpotkijoineen ja "otatko vaihdossa vanhan soliferin" -ruikutuksineen, että mieluummin ottaa vähän takkiin autoliikkeen kanssa. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324
@Luukkonen Kyllähän sen ymmärtää, että liikkeellä on aina juoksevia kuluja jotka pitää saada pois autojen hinnassa / auton hinta on murto-osan jos se on kuin sodan jäljiltä :D Mutta omassa autossa ei mitään suurempia vikoja ole. 1kk katsastuksesta (ei huomioita), ehjä tuulilasi, ei lommoja / vekkejä. Eniten harmittaa tuossa ominaisuutena olevat puolaviat. Puolat kyllä vaihdettu (valmistajan omiin) ja muutenkin auto huollettu. Hyvä vaihtaa tuoreempaan ja vähemmän ajettuun kun omalla autolla vielä vaihdossa jotain arvoa.
Paljonko siitä tarjottiin hyvitystä? 2500–3500 € vai vähemmän?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
@James 2100€ olisi ollut vaihtohyvitys. Kyllä omasta mielestä tuo hyvitys tulisi olla lähempänä 3000 kuin 2000 tuollaiseen ~14 000 autoon.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
602
@James 2100€ olisi ollut vaihtohyvitys. Kyllä omasta mielestä tuo hyvitys tulisi olla lähempänä 3000 kuin 2000 tuollaiseen ~14 000 autoon.
Ihan hyvä tarjous autoliikkeen tarjoukseksi. Usein noilla uusi tuulilasi ja uudet renkaat tms. ei ole mitään merkitystä. Auton tiedot lyödään Exceliin tai netin (greygoose) ohjelmaan, mistä saadaan suoraan hyvityshinta. Aina tarjotaan hintahaitarin alimmasta päästä, jos ei jostain syystä esim. auto jota olet ostamassa ole sellainen, joka on maannut varastossa kauan tai muusta syystä siitä päästävä eroon.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Noh, huomenna näkee mitä tuolla toisessa tarjoavat. Jos on noissa summissa niin eipä se varmaan auta kun hyväksyä tilanne ja todeta, että perkele :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 481
Voihan sen vanhan auton myydä itsekin (paitsi jos on joku Citroen, Renault tai Fiat, jotka eivät tunnu käyvän kaupaksi).
Myin tämän vuoden aikana kolme autoa pois. 2005 Peugeot 840€, 2002 Renault 800€, 2000 Citroen 700€. 2 ekaa meni nopeasti ja Citroenia piti muutaman viikon myydä. Mitään ikäviä puheluja ei tullut. Eli menee nuokin hyvin kaupaksi, kun laittaa hinnan kohdalleen, eli erittäin halvaksi. Autot oli katsastettu ja ihan toimivia pelejä.

Fiat autoa ei ole koskaan ollut, mutta Alfa Romeo on yhtä huono :) Nyt leimassa vanha tdi Seat. Saa nähdä onko paljon hitsattavaa leimalle, joka on joulukuussa.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
Millaiset huoltovälit 2008-2012 mallisessa Honda CR-V:ssä (2.0 bensa, automaatti) mahtaa olla? Käsittääkseni auto on huollettuna aika varmatoiminen ja pätevä laitos.

Ei muuten, mutta Nettiautossa on tällainen Virosta tuotu päällisin puolin ihan siisti vuoden 2008 yksilö. Huoltokirjassa vaan on pari erikoisuutta jotka arveluttavat. Ensimmäinen merkintä on vuonna 2010 28tkm kohdalla, seuraava 2011 ja mittarissa 42tkm. Sitten tuleekin se erikoisuus, sillä seuraava huolto on ollut vasta 2015 ja mittarissa 101tkm, eli välissä on ajettu 4v ja 60tkm ilman huoltoja. Toki on mahdollista että öljyt on vaihdettu itse tms, mutta mene ja tiedä. Lisäksi kirjassa ei ole erikseen mainintaa milloin vaihteiston/perän öljyjä on vaihdettu. En ole nähnyt itse autoa, eli nämä tiedot ovat myyjän toimittamia.

Autossa ei myöskään ole lohkolämppäriä (eikä webastoa), joka sekin on omiaa kolkuttelemaan kelloja. En tosin tiedä ovatko sellaiset Virossa kovin yleisiä muutenkaan.
Taitaa olla 15 000km, kuten tässä mun -08 kiisselikulkusessakin.
Peränöljyjen vaihtoväli taisi olla 60 000 (olikohan myös laatikon; itse olen molemmat joka toiselle talvelle pyrkinyt vaihdattamaan, vaikka vuosikilsat n20 000, kun nelivedon systeemit on vähän kranttuja öljyn laadulle)
Tosin mun mielipide on, että on kokoluokan autoon ihan surkea moottori toi 2.0 vaparibensa vielä perinteisellä automaatilla. Luja ja varmatoiminen varmasti, mutta alakierroksilla väännötön ja kulutukseltaan korkea (Yhdistetty ilmoittu 8,4l/100, joka on yleensä vielä melko optimistinen), kun liki joka kiihdytyksessä pitää mennä lappu lattiassa ja automaatti kelaa punarajan tuntumassa. Mikäs siinä, jos ei ole tarvetta verkkaista kiihtyvyyttä ripeämmälle.

Ulkomailla kai myyty 2,4litrasellakin bensalla, jota kai vain accordien keulilla on suomeen tuotu. Sopisi auton kokoluokkaan paremmin, mutta pieni 55l bensatankki ois vielä suurempi murhe, kuin 2.0lla :D
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Noh, huomenna näkee mitä tuolla toisessa tarjoavat. Jos on noissa summissa niin eipä se varmaan auta kun hyväksyä tilanne ja todeta, että perkele :D
Riippuu huoltohistoriasta, kunnosta ja varustelusta jne, mutta autoliikkeiden pyynnit tuollaiselle vuoden 2008 Pololle liikkuvat noin 3500-5000€ välimaastossa ja jos liikkeen pitää saada katetta sellaiset 500-1000€ per vaihdokki (sivukuluineen), niin eipä siitä yli 3000€ hyvitystä kannata varmaankaan toivoa. 2100€ kuulostaa aika röyhkeältä, mutta kun ei ole tiedossa kokonaisuutta, niin aika vaikea on sanoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 481
Yariksesta kauppa karahti siihen, että omasta autosta ei olisi saanut vaihdossa juuri mitään vaikka leimattu, huollettu ym kunnossa oleva auto. Huomenna tarkoitus mennä katsomaan kahta Fiestaa, molemmat 1,0l 80hv Start/Stop M5 toinen Trend (2016) ja toinen Titanium (2017). Molemmat näyttää hyvältä niin toivottavasti oma kroppa sopii hyvin autoon ja tuntuu hyvältä ajella.

Toisesta sitten hieroa kunnolla kauppaa mikäli omasta saa vaihdossa mitään järkevää.
@Luukkonen Kyllä se vähän ketuttaa kun hyvitys omasta autosta on alle puolta siitä mitä samanlaisista pyydetään. Ja ostettavan auton hinta ei pudonnut muutenkaan yhtään vaikka ei tarvitse rahoitusta. Ja en katsonut nettiautosta mitään kalliimpia autoja vaan keskiarvoa siitä mitä tällä seudulla noi menee.

Onkos muilla kokemuksia tuommoisista 1,0l moottoreista? Suurimmaksi osaksi lyhyttä ajoa tulee, mutta tasaisin väliajoin myös moottoriteillä että ei ehdon tahdon halua itseään kiusata jos ovat siihen huonoja.
Ford Fiestan kannattaisi ottaa sillä 1.0 turbo moottorilla, eli ecoboost. Se on jo ihan mukava moottori ajella. Ilman turboa oleva on liian laiska, kun turbo toisi vääntöä alakierroksille.
 

Incredible Buff

Rahat on loppu, myydään Volvo
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Hihnalla on, vaihtoväliä en muista, pitää kattoa kun pääsee autolle.
240tkm/10v pikaisella googletuksella eli Oulussa käytännössä 120tkm/5v.

Pitääpä yrittää järjestää työmatka Helsinkiin, että pääsisi tuota katsomaan ihan livenä. Diesel vähän sylettää, mutta järki sanoo, että T3 + 6v Aisin yhdistelmä imee omalla ajoprofiililla 7.5-8l/100km ja tuolla D4 + 8v Aisin luulisi pääsevän 5.5l/100km paikkeille niin tuo disukka tulee paitsi halvemmaksi niin siinä on selvästi enemmän voimaakin. Lisäksi kun hankintahinnan eroja ei tarvitse miettiä verrattuna esim. tähän Volvo V60 T3 Business Classic R-Design aut - rahoitus 1,9 % ja 600 € lahjakortti kaupan päälle Farmari 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Taitaa olla 15 000km, kuten tässä mun -08 kiisselikulkusessakin.
Tosin mun mielipide on, että on kokoluokan autoon ihan surkea moottori toi 2.0 vaparibensa vielä perinteisellä automaatilla. Luja ja varmatoiminen varmasti, mutta alakierroksilla väännötön ja kulutukseltaan korkea, kun liki joka kiihdytyksessä pitää mennä lappu lattiassa ja automaatti kelaa punarajan tuntumassa.

Ulkomailla kai myyty 2,4litrasellakin bensalla, jota kai vain accordien keulilla on suomeen tuotu. Sopisi auton kokoluokkaan paremmin, mutta pieni 55l bensatankki ois vielä suurempi murhe, kuin 2.0lla :D
Kaverilla on tuollainen kaksilitrainen CR-V ja ihan maltillinen siinä ainakin on ollut kulutus. Kulutus riippuu varmaan aika paljon nilkan asennosta. Muista moottorin ominaisuuksista ei ole ollut juttua, mutta onhan se selvä ettei noilla tehoilla tuollaista möhköä kovin sutjakkaasti liikutella. :D

2.4l Accordiakin on tullut katseltua, mutta sellaisessa kulutus hyppää taas pykälän korkeammaksi. En tiedä onko se varsinainen ongelma kuitenkaan ja saisihan siinä voimaa vastineeksi.

Tässä olisi yksi sellainen, mutta hinta on aika kova (on tosin ihan reippaasti varusteitakin):
Honda Accord 2.4 Executive Advanced Busin Tourer A**Mahtavasti varusteltu yksilö!!** Farmari 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vielä kun olisi tumma sisusta ja jokunen kymppi vähemmän kilometrejä, niin kiinnostaisi enemmän.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Itsellä huonot kokemukset autoliikkeen hyvityksestä. Olin -05 loppuunajettua alustasta kolisevaa audi a4 (olikohan 450tkm ajettu) koeajamassa. Ihan huvikseen, tiesin etten kyseistä osta. Pyyntihinta oli 5000€ jos vastaavat oli muualla 3500 paikkeilla. Siinä sitten omasta 207 pösöstä kyselin huvikseen tarjousta. Edellisenä iltana katsoin, että halvin oli 2000€ ja silläkin oli enempi ajettu kuin omallani ja taisi palaa moottorin vikavalo. Noh, kamuxin myyjä hetken potki autoni renkaita ja sanoi, että autollani on liikaa ajettu eikä siitä voi maksaa yhtään enempää kuin 750€. Ja audin hinnasta ei voinut kuulemma tiputtaa yhtään. Ottaen huomioon, että tällä heidän myymällä autolla oli 100tkm enemmän ajettu kuin pösöllä, oli aika mielenkiintoista kuulla, että omallani oli liikaa ajettu. :D

Menin sitten seuraavaan liikkeeseen, jossa samanlainen auto oli 310tkm ajettu, hyväkuntoinen, nahkasisustalla jne. Ja maksoi saman verran kuin kamuxin raato. Myyjä antoi samasta pösöstä 1650€ ja audin hinnaksi jäi 3000€ kivuttoman väännön jälkeen.

Sori kirjoitusasu, puhelimella näpyttelin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
Kaverilla on tuollainen kaksilitrainen CR-V ja ihan maltillinen siinä ainakin on ollut kulutus. Kulutus riippuu varmaan aika paljon nilkan asennosta. Muista moottorin ominaisuuksista ei ole ollut juttua, mutta onhan se selvä ettei noilla tehoilla tuollaista möhköä kovin sutjakkaasti liikutella. :D

2.4l Accordiakin on tullut katseltua, mutta sellaisessa kulutus hyppää taas pykälän korkeammaksi. En tiedä onko se varsinainen ongelma kuitenkaan ja saisihan siinä voimaa vastineeksi.

Tässä olisi yksi sellainen, mutta hinta on aika kova (on tosin ihan reippaasti varusteitakin):
Honda Accord 2.4 Executive Advanced Busin Tourer A**Mahtavasti varusteltu yksilö!!** Farmari 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vielä kun olisi tumma sisusta ja jokunen kymppi vähemmän kilometrejä, niin kiinnostaisi enemmän.
Kyllähän matka-ajossa 80-100km/h tasavauhdilla meneekin ihan kohtuullisella kulutuksella, mutta jos on kiihdytyksille paljon tarvetta jano kasvaa roimasti:p
Automaatillahan ne moottorin ominaisuudet ei niin merkitse, kunhan automaatti on säädetty tehtaalla moottorin ominaisuudet huomioiden:)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 999
Itsellä huonot kokemukset autoliikkeen hyvityksistä. Olin -05 loppuunajettua alustasta kolisevaa audi a4 (olikohan 450tkm ajettu) koeajamassa. Ihan huvikseen, tiesin etten kyseistä osta. Pyyntihinta oli 5000€ jos vastaavat oli muualla 3500 paikkeilla. Siinä sitten omasta 207 pösöstä kyselin huvikseen tarjousta. Edellisenä iltana katsoin, että halvin oli 2000€ ja silläkin oli enempi ajettu kuin omallani ja taisi palaa moottorin vikavalo. Noh, kamuxin myyjä hetken potki autoni renkaita ja sanoi, että autollani on liikaa ajettu eikä siitä voi maksaa yhtään enempää kuin 750€. Ja audin hinnasta ei voinut kuulemma tiputtaa yhtään. Ottaen huomioon, että tällä heidän myymällä autolla oli 100tkm enemmän ajettu kuin pösöllä, oli aika mielenkiintoista kuulla, että omallani oli liikaa ajettu. :D

Menin sitten seuraavaan liikkeeseen, jossa samanlainen auto oli 310tkm ajettu, hyväkuntoinen, nahkasisustalla jne. Ja maksoi saman verran kuin kamuxin raato. Myyjä antoi samasta pösöstä 1650€ ja audin hinnaksi jäi 3000€ kivuttoman väännön jälkeen.

Sori kirjoitusasu, puhelimella näpyttelin.
Siis huono kokemus Kamuxista lienee koko kirjoituksesi pointti, koska toisesta liikkeestä hyvitettiin ilmeisesti sopivasti?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Siis huono kokemus Kamuxista lienee koko kirjoituksesi pointti, koska toisesta liikkeestä hyvitettiin ilmeisesti sopivasti?
Joo, piti lukea hyvityksestä alussa. Pointtina oli nimenomaan se, että jotkut liikkeet tai myyjät ovat niin kieroja, että ei minkäänlaista inhimmillistä hyvitystä edes tarjota.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 424
Viestejä
4 148 194
Jäsenet
70 255
Uusin jäsen
ugeurhea

Hinta.fi

Ylös Bottom