VPN-palvelut

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
388
Kussut jo lähes vuoden verran itsellä ihan samalla tavalla ja alkoi tietenkin juuri vuoden lisenssin uusimisen jälkeen. Yleensä kusee pahemmin, joskus vähän vähemmän pahasti. Pahenee yleensä mitä pidempään yhteys on ollut auki ja sivujen avaaminen hyytyy lähinnä SSL-kättelyihin. Asiakastuki ja keskustelufoorumi ovat täysin hyödyttömiä asian ratkaisemiseksi, vaikka siellä on kymmenittäin ihmisiä valittamassa samasta ongelmasta.
Itse käytän satunnaisesti Freedomee etten voi sanoa varsinaisesti havainneeni tuollaista hidastumista itselläni nettisivuilla, mutta joskus jotain muuta ongelmaa oli ja koitin sieltä asetuksista vaihtaa VPN protokollaa toiseksi niin se ainakin tuntui silloin auttavan itselläni. En tiedä auttaako sinulla mutta eipä kai haittaa kokeilla.
 
Liittynyt
17.09.2018
Viestejä
251
Itse käytän satunnaisesti Freedomee etten voi sanoa varsinaisesti havainneeni tuollaista hidastumista itselläni nettisivuilla, mutta joskus jotain muuta ongelmaa oli ja koitin sieltä asetuksista vaihtaa VPN protokollaa toiseksi niin se ainakin tuntui silloin auttavan itselläni. En tiedä auttaako sinulla mutta eipä kai haittaa kokeilla.
Jeps, kiitos. Kokeilin. Tilanne parani, mutta ei poistunut. Eli vaihtoehtona on siis vaan VPN:n pois kytkeminen. Ei mulla ollut aiemmalla Freedomella mitään ongelmia. Toki satunnaisia katkoksia, mutta hyvin harvoin.
Toki voihan tämä, ja toivottavasti onkin, tuon windows päivitysbugin syytä.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 669
Esitin Protonin aspaan ilmaiskäyttäjänä kysymyksen, koska eivät ole lisänneet Driveen 5GB tilaa minulle, vaikka ehdot täyttyi.

Harkinnassa on Protonin VPN- palveluiden käyttöönotto. Mullvadin tilausta 3 päivää jäljellä. Mietin myös tuota Proton Unlimitedia ja jopa Familystä ollaan keskusteltu.

Aspa vastasi muutaman päivän viiveellä:

"First of all, allow us to apologize for not responding sooner. We are doing everything we can to help all users that have questions or encountered an issue while using our service. However, due to the high load of tickets, we are unable to check each older inquiry. If you still need our assistance, please respond to this message and we will get back to you as soon as possible."

Eli piti siis vastata viestiin, jotta he joskus tulevaisuudessa vastaavat alkuperäiseen viestiin. Ei aiheuta mitään kovin järeää luottamusta. Itseasiassa aivan pirun typerää touhua. Automaatti siis lähetti tuon viestin. Mullvadilla vastattiin muistaakseni tunnin sisällä, mutta heidän palvelunsa rajoittuu pelkkään VPN:ään.

Protonilla olisi salasanaohjelmakin tarjolla noihin paketteihin, mutta toisaalta BitWarden maksaa vaivaiset 10d vuodessa ja toimivuus on kohdallaan.

No joo, Protonista lähtenee joku 2v paketti testiin lähiaikoina.

Mullvad on ollut kyllä hyvä, eikä tässä käytännössä huomaakaan mistään, että VPN on käytössä. Kunhan muistaa laitella Areenan ja muut tarpeelliset ilman VPN- yhteyttä.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 045
Mulla ollut Protonin täyspaketti pari vuotta käytössä, eikä ooe ollut ongelmia. Aspan kanssa joitunut asioimaan pari kertaa ja aina saanut nopean vastauksen. Tosin viimeisestä tiketistä yli vuosi joten ruuhkaa varmaan enemmän.

Proton passiin siirryin tuossa alkuvuodesta (1pw->bw->pp), sehän on myös ilmaisversiona tarjolla, jollain pienillä rajoituksilla, mutta bitwardeniin verrattuna löytyy passkeyt yms myös ilmaisversiosta..

Vpnää en protonilta hirveästi käytä kun on Mullvad hankittu Tailscalen kautta niin saa helposti kotiverkkoon yhteyden ja samalla voi sitten reitittää halutessaan kamat ulos mullvadin kautta. Tailscalen kautta mullvad itseasiassa halvempi (5dollaria vs 5euroa)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 254
Eiköhän maksavat asiakkaat mene ohi ilmaiskäyttäjistä tuen puolella, taitaa kaikissa palveluissa olla sama juttu. Pakko sen palvelun on tehdä rahaa, jotta voi jatkaa toimintaa ja täten ne ilmaiskäyttäjät kulkee siellä jonon häntäpäässä eri tilanteissa.
 
Liittynyt
17.09.2018
Viestejä
251
Ei hitto mikä fiasko tää F-securen uus freedomen korvaaja. Olen nyt useamman kerran sen poistanut ja sentanut. Ei toimi kun mituutin pari ja sitten alkaa olemaan yhteysongelmia. Ihan perus nettisivut eivät vain lataudu. Heti kun ottaa VPN:n pois käytöstä yhteys palautuu normaaliksi. Brave on pääselaimena, mutta firefoxilla sama juttu.
Todella rasittavaa.
*esim tämä viesti piti laittaa kahteen kertaan ja lähti vasta kun VPN oli pois päältä.
Löysin vanhan FREEDOME-asennusteidoston ja sain asennettua sen tämän uuden ohjelman tilalle. Ongelmia on edelleen. Satunnainen katkominen siis jatkuu. Mutta tämä siis viitaisi siihen, että ongelma ei ehkä olekkaan siinä uudessa F-secure ohjelmassa vaan juuri tässä windowsin päivityksessä. Tai käyttäjässä... Mene ja tiedä.

Uutena ongelmana on se, että kun VPN:n laittaa päälle katoaa NAS:in verkkolevyt käytettävistä windowsin oma tietokone-valikossa. Olen kokeullut käynnistää yhteyden uudelleen, mutta yhteys palautuu vasta kun VPN:n ottaa pois päältä. Onkohan tähän ratkaisua?
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 794
Löysin vanhan FREEDOME-asennusteidoston ja sain asennettua sen tämän uuden ohjelman tilalle. Ongelmia on edelleen. Satunnainen katkominen siis jatkuu. Mutta tämä siis viitaisi siihen, että ongelma ei ehkä olekkaan siinä uudessa F-secure ohjelmassa vaan juuri tässä windowsin päivityksessä. Tai käyttäjässä... Mene ja tiedä.

Uutena ongelmana on se, että kun VPN:n laittaa päälle katoaa NAS:in verkkolevyt käytettävistä windowsin oma tietokone-valikossa. Olen kokeullut käynnistää yhteyden uudelleen, mutta yhteys palautuu vasta kun VPN:n ottaa pois päältä. Onkohan tähän ratkaisua?
F-securella meneillään joku yhdistäminen ohjelmissa ja aiheuttanut käyttäjille kaikenlaista.
 
Liittynyt
01.03.2024
Viestejä
6
Missä kohtaa Freedome tökki? Avautuko verkkosivut hitaasti? Käsittääkseni flushdns tyhjentää vaan koneen välimuistista dns-osoitteet.
Verkkosivujen tökkimiseen tämä vaikutti. Tämä kyseinen vinkki löytyy ihan freedomen sivuilta. No, välillä toimii ihan ok välillä ei. Vaihtoon menee tämän vuoden lopulla jos eivät saa kuntoon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 939
Viestejä
4 232 319
Jäsenet
71 124
Uusin jäsen
Kenosen Unski

Hinta.fi

Ylös Bottom