Se on vähän turha alkaa kirjoittamaan romaaneja jos asia on selitetty paremmin kuvineen päivineen, ja linkistä käy vielä lähde esille.Linkkaaja voisi kyl iha itse osallistua keskusteluun ja kertoa kohdan missä asiasta puhutaan ja mieluusti vieläpä referoida se muille.
Kun keskustelu nyt liittyy oleellisesti noihin GMLRS raketteihin, niin tämän linkin takaa voi käydä lukemassa mitä ne pitää sisällään. Lyhyesti sanottuna tärkeimpänä on Honeywellin laser gyrot. Gyrot + GPS + kiihtyvyysanturit leivotaan yhteen kalman filtterillä, en ihmettelisi vaikka tuonne sitten lennon aikana pystyttäisiin antamaan muutakin tietoa datalinkillä. Thread by @kenshirriff on Thread Reader App
Mitä nyt tulee tuohon inertianavigoinnin tarkkuuteen, niin yllättävän tarkkaa se on esim. lentokoneissa kun Airbus A320 on osuttava Helsingistä New Yorkiin alle 50km tarkkuudella jotta navigaatioyksikkö on speksien sisällä. Toki tuossa on isot ja kalliit gyrot, hyvä nopeusmittaus jne.