Sähköauton kotilataus

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 231
Miten noissa latauspömpeleissä toimii turvallisuus yleisesti, et saako jonkun rfid tagin tai ihan vaan tavallisen avaimen ettei joku random tyyppi lataile niissä ilman lupaa?
Yhden laatikon kokemuksella - mobiiliapplarista enabloidaan lataus kun töpseli on kiinni. Varmasti kaikkia vaihtoehtoja löytyy markkinoilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 016
Miten noissa latauspömpeleissä toimii turvallisuus yleisesti, et saako jonkun rfid tagin tai ihan vaan tavallisen avaimen ettei joku random tyyppi lataile niissä ilman lupaa?
Riippuu täysin mallista. Osa on suunniteltu niin että lataus käynnistyy heti kyselemättä kun johdon laittaa kiinni.
Osa taas tarkoitettu enemmän puolijulkiseen käyttöön ja vaatii tägin/appin tms.
Avainlukitus lienee harvinainen.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 660
Katoin ketjusta noin puolet ja vaikuttaa hieman tee-se-itse meinigiltä ja tämä ei mulle toimi. Sattuuko joku tietämään kenet kannattaa tilata tai kilpailuttaa asentamaan omakotitaloon pääkaupunkiseudulla talon seinään latauspömpelin? Ei välttämättä tarvii olla 11kW. Jopa perus 3.6kW riittäs, riippuen hieman mikä on sellanen defakto kotilatausdiili nykyään.
Urakkamaailman kautta hoitui itsellä hyvin, suosittelen testaamaan.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 315
Miten noissa latauspömpeleissä toimii turvallisuus yleisesti, et saako jonkun rfid tagin tai ihan vaan tavallisen avaimen ettei joku random tyyppi lataile niissä ilman lupaa?
Goechargerisda (home v3) ainakin on tagi optio. Ja luultavasti uudemmissa goechargerrisds.
Tulee yksi mukana ja saa 10 eri tägiä. Laskee myös latauksen / tagi.
Saa myös pois päältä tuon tagi vaatimuksen.
 
Liittynyt
04.11.2018
Viestejä
157
Onkos Defa Power (+balancer) käyttäjillä millasia kokemuksia laitteen toimintavarmuudesta noin yleensä? Monta kuukautta täysin virheettä toiminut laturi nyt jostain syystä alkanut lopettelemaan kesken kaiken latausta. Autoon eikä laturiin ole asetettu mitään rajoitteita latauksen aloittamisen ja lopettamisen suhteen, mutta nyt on alkanut tekemään sellaista että jossain kohtaa vaan lopettaa latauksen, vaikkei akku olisikaan täynnä. Mitään virheilmoitusta tai muutakaan erikoista ei ole nähtävillä.

Ajattelin nyt testata auton omalla hidaslaturilla ja jos virhe ei toistu, on ongelma jossain Defan puolella, mutta sitäkin on vaikea kyllä toistaa mahdollista takuukorjausta varten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 016
Onkos Defa Power (+balancer) käyttäjillä millasia kokemuksia laitteen toimintavarmuudesta noin yleensä? Monta kuukautta täysin virheettä toiminut laturi nyt jostain syystä alkanut lopettelemaan kesken kaiken latausta. Autoon eikä laturiin ole asetettu mitään rajoitteita latauksen aloittamisen ja lopettamisen suhteen, mutta nyt on alkanut tekemään sellaista että jossain kohtaa vaan lopettaa latauksen, vaikkei akku olisikaan täynnä. Mitään virheilmoitusta tai muutakaan erikoista ei ole nähtävillä.

Ajattelin nyt testata auton omalla hidaslaturilla ja jos virhe ei toistu, on ongelma jossain Defan puolella, mutta sitäkin on vaikea kyllä toistaa mahdollista takuukorjausta varten.
Olet varmaan jo kokeillut käyttää virrat pois molemmista, sekä balancerista, että laturista?
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 231
Onkos Defa Power (+balancer) käyttäjillä millasia kokemuksia laitteen toimintavarmuudesta noin yleensä? Monta kuukautta täysin virheettä toiminut laturi nyt jostain syystä alkanut lopettelemaan kesken kaiken latausta. Autoon eikä laturiin ole asetettu mitään rajoitteita latauksen aloittamisen ja lopettamisen suhteen, mutta nyt on alkanut tekemään sellaista että jossain kohtaa vaan lopettaa latauksen, vaikkei akku olisikaan täynnä. Mitään virheilmoitusta tai muutakaan erikoista ei ole nähtävillä.

Ajattelin nyt testata auton omalla hidaslaturilla ja jos virhe ei toistu, on ongelma jossain Defan puolella, mutta sitäkin on vaikea kyllä toistaa mahdollista takuukorjausta varten.
Onks laturissa mahdollista asettaa joku fallback asetus joa yhteys balanceriin menetetään? Omassa (ei Defan) oletuksena tais olla nolla amppeeria. Nostin 6A just siltä varalta että jatkaa edes jollakin teholla lataamista vaikka kuormanhallinta menis jojoon.
 
Liittynyt
04.11.2018
Viestejä
157
Olet varmaan jo kokeillut käyttää virrat pois molemmista, sekä balancerista, että laturista?
Nyt tämäkin on testissä. Katsotaan onko vaikutuksia.

Onks laturissa mahdollista asettaa joku fallback asetus joa yhteys balanceriin menetetään? Omassa (ei Defan) oletuksena tais olla nolla amppeeria. Nostin 6A just siltä varalta että jatkaa edes jollakin teholla lataamista vaikka kuormanhallinta menis jojoon.
Ei näyttäisi olevan. Balancerin kanssa ollut aiemminkin haasteita, tippuilee pois verkosta aina välillä vaikka vaimennus lähimpään (ulkona olevaan) accesspointtiin on varsin kohtuullinen. Tässä on jo balancer kertaalleen vaihdettu takuuseen kun aiempi kuoli kokonaan. Tämä uusi taas näyttäisi aina välillä heräävän mutta appiksesta kun tuota yhteyttä välillä katsoo, se on välillä päällä ja välillä ei. Mutta mitään vaikutusta lataukseen ei ole näyttänyt olevan sillä, raportoiko appis balancerin olevan yhteydessä laturiin vai ei.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 231
Kokeile piruuttasi kysyä siihen CEE "caravan" pistokkeella oleva tolppaa. Siis sama sinen voimavirta mitä caravan alueilla käytetään.

Rakenteellisesti kestävämpi kuin supersuko, ja taikasana sähköauto jää pois.
Tulihan sieltä halvempikin tarjous. Kaveri purki toisen kellon pois ja sininen pistorasia tilalle. Se orggiskello oli parin kympin Theben tökättynä tommoseen adapteriin. Näyttää vähän DYI ratkaisulta, mutta kai toi on ihan pätevä kun vaan syvyyssunnassa piisaa tila.
IMG_1580.jpeg
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 197
Tulihan sieltä halvempikin tarjous. Kaveri purki toisen kellon pois ja sininen pistorasia tilalle. Se orggiskello oli parin kympin Theben tökättynä tommoseen adapteriin. Näyttää vähän DYI ratkaisulta, mutta kai toi on ihan pätevä kun vaan syvyyssunnassa piisaa tila.
Tuo on ihan yleinen systeemi, vailla viritykseltä näyttääkin.

Se että pistorasia on sininen ei tarkoita muuta kuin että se on sininen, jos se pn tavallinen suko, niin latausteho pidettävä edelleen 1,8kw.

Se sininen CEE voimarasia on mitoitettu 16A/3,7kW.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 108
Vevorilla näyttää olevan suoraan caravan pistorasiaan sopiva laturi:
On näitä varmaan suomessakin saatavana?
 
Liittynyt
04.11.2018
Viestejä
157
Nyt tämäkin on testissä. Katsotaan onko vaikutuksia.



Ei näyttäisi olevan. Balancerin kanssa ollut aiemminkin haasteita, tippuilee pois verkosta aina välillä vaikka vaimennus lähimpään (ulkona olevaan) accesspointtiin on varsin kohtuullinen. Tässä on jo balancer kertaalleen vaihdettu takuuseen kun aiempi kuoli kokonaan. Tämä uusi taas näyttäisi aina välillä heräävän mutta appiksesta kun tuota yhteyttä välillä katsoo, se on välillä päällä ja välillä ei. Mutta mitään vaikutusta lataukseen ei ole näyttänyt olevan sillä, raportoiko appis balancerin olevan yhteydessä laturiin vai ei.
Siltä varalta että jollekin muulle tulee tämä sama eteen, tilanne tuli ratkaistua niin että pisti balancerin sulakkeen kokonaan pois päältä. Pitänee soitella myyntiliikkeelle että pitääkö tässä tehdä jo toinen takuuvaihto.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 807

Kellään kokemusta volkkarin omasta laturista? Nyt lähtee niin halvalla 11kw laturia, että Kiinanpommit voinee unohtaa
Aivan puoli-ilmaisia vehkeitä. Hinta on jo sellainen, että pakkohan tässä on jokin juju tai ketunhäntä olla?

Tuosta saisi laturin 7,5m johdolla ja kuormanhallinnalla (mittauksineen) samalla hinnalla kuin pelkän energiamittarin toiselta toimijalta. Tulkaa nyt joku kertomaan, miksi sisäinen sulovilenini ei heräisi!
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 108
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
148
Osaako joku sanoa toimiiko mittaus ja hallinta jos ei ole vw:n omaa sovellusta?
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
385
Sähköpykäliä paremmin tuntevat, saako sähkäri tehdä tuollaisesta kiinteästä asemasta reissulaturin jos kytkisi tuohon pienen pätkän johtoa ja punaisen voimavirtaliittimen?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 307
Aivan puoli-ilmaisia vehkeitä. Hinta on jo sellainen, että pakkohan tässä on jokin juju tai ketunhäntä olla?

Tuosta saisi laturin 7,5m johdolla ja kuormanhallinnalla (mittauksineen) samalla hinnalla kuin pelkän energiamittarin toiselta toimijalta. Tulkaa nyt joku kertomaan, miksi sisäinen sulovilenini ei heräisi!
Onko tästä nyt mitään hyötyä/haittaa ja toimiiko Teslan kanssa, vai kannattaako edelleen Teslan kanssa olla joku Teslan oma?? Tuonhan voisi tuolla hintaa vaikka porukoille ostaa jo ennakkoon?
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 807
Onko tästä nyt mitään hyötyä/haittaa ja toimiiko Teslan kanssa, vai kannattaako edelleen Teslan kanssa olla joku Teslan oma?? Tuonhan voisi tuolla hintaa vaikka porukoille ostaa jo ennakkoon?
Tesla-nappi puuttuu, mutta sellaisen voi hommata alibabasta. Ei ole mitään etua Teslan omasta laturista muuten.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
878
Ymmärsinkö nyt oikein, että tuo toimii kaikkien merkkien kanssa? Tuonhan voisi laittaa etukäteen tilaukseen tulevaa EX30:stä varten.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
62

Kellään kokemusta volkkarin omasta laturista? Nyt lähtee niin halvalla 11kw laturia, että Kiinanpommit voinee unohtaa
Näköjään tätä saa myös Cupra/Seat-brändäyksellä, jos sellaisesta tykkää: CUPRA / SEAT Charger | Latausasema kotiisi | CUPRA Shop - powered by Elli
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
385
Valmistajan ohjeen mukaan tehtävä
Onko tämä nyt takuun vai asennuksen laittomuuden näkökulmasta? Kyllähän monissakin asennuksissa poiketaan valmistajan ohjeista tai joudutaan tekemään erinäisiä jatkoja ihan vaikka asennuspaikan takia eikä niistä tule yhtään sen laittomampia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 083

Kellään kokemusta volkkarin omasta laturista? Nyt lähtee niin halvalla 11kw laturia, että Kiinanpommit voinee unohtaa
Onko tässä joku metku että etäyhteys toimii vuoden ja sen jälkeen 150 € / vuosi? Vai onnistuuko hallinta ilman pääsyä internettiin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 382
Onko tämä nyt takuun vai asennuksen laittomuuden näkökulmasta? Kyllähän monissakin asennuksissa poiketaan valmistajan ohjeista tai joudutaan tekemään erinäisiä jatkoja ihan vaikka asennuspaikan takia eikä niistä tule yhtään sen laittomampia
Kyllä se valmistajan ohje on monessa määräävä asia. Niin tuotetta pitää käyttää kuin valmistaja on sen määrittänyt käytettäväksi.

E: ainoat ohjeesta poikkeat kumikaapeli+cee asennukset olen nähnyt valmistajien omilla messukojuilla ja niissäkään ei ole ikinä laitetta kuormitettu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
385
Kyllä se valmistajan ohje on monessa määräävä asia. Niin tuotetta pitää käyttää kuin valmistaja on sen määrittänyt käytettäväksi.
Googlella löytyy ihan yrityksiä jotka mainostavat jonkinsortin konversiota palveluna (3-vaihe pistokkeen asennus latausasemaan), nämäkö ovat siis kautta linjan laittomia tai määräyksien vastaisia?

Takuulla ei niinkään väliä, mutta vakuutusyhtiön kanssa ei jaksaisi tapella. Mutta toisaalta jos joku sähköliike suostuu tuollaisen asennuksen tekemään niin tuskimpa voidaan vaatia maallikoa ymmärtämään asian mahdollinen kyseenalaisuus
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 382
Googlella löytyy ihan yrityksiä jotka mainostavat jonkinsortin konversiota palveluna (3-vaihe pistokkeen asennus latausasemaan), nämäkö ovat siis kautta linjan laittomia tai määräyksien vastaisia?

Takuulla ei niinkään väliä, mutta vakuutusyhtiön kanssa ei jaksaisi tapella. Mutta toisaalta jos joku sähköliike suostuu tuollaisen asennuksen tekemään niin tuskimpa voidaan vaatia maallikoa ymmärtämään asian kyseenalaisuus
Käytännössä valmistajan myöntämä ce merkintä koskee vain ohjeen mukaista käyttöä. Jos laitetta muokataan, tulee muokkaajasta laitteen valmistaja, jonka pitäisi toimittaa uudet ce hyväksyntä dokumentit. Sähköturvallisuuslaki 13. Pykälä

Sähköturvallisuuslain 9. Pykälä antaa valmistajille oikeuden poiketa tästä markkinointitarkoitukseen, muttei missään nimessä kuluttajalle myytävässä laitteessa. Sähköturvallisuuslaki 1135/2016 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
579
Laitoin Elli Pro Chargerin tilaukseen, normimalli on ollut käytössä reilut kolme vuotta. Alkuun laturi oli kumikaapelin ja voimavirtapistotulpan perässä, nyt kiinteästi asennettuna. Joutuu siis sähkäriä vaivaamaan, kun tuon vaihtaa. Vähän kiinnostaisi tehdä vanhasta matkalaturi em. kumikaapelipistokkeella, mutta onhan se aika kömpelö eikä mene minkään valtakunnan speksiin. Laturi taitaa siirtyä vanhempien autotallin seinään ja hommaan kolmivaihe-matkalaturin sitten myöhemmin.
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
385
Käytännössä valmistajan myöntämä ce merkintä koskee vain ohjeen mukaista käyttöä. Jos laitetta muokataan, tulee muokkaajasta laitteen valmistaja, jonka pitäisi toimittaa uudet ce hyväksyntä dokumentit. Sähköturvallisuuslaki 13. Pykälä

Sähköturvallisuuslain 9. Pykälä antaa valmistajille oikeuden poiketa tästä markkinointitarkoitukseen, muttei missään nimessä kuluttajalle myytävässä laitteessa. Sähköturvallisuuslaki 1135/2016 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®
Osaatko avata vielä maallikolle, että miten tämä CE-merkintä ja laitteen muokkaus tässä yhteydessä täyttyy kun laitteeseen tulisi asianmukainen virtajohto ja sinne kytketään ohjeiden mukaisesti ammattilaisen toimesta ne tulevat viisi karvaa? Tuskin sillä on väliä, että tuleeko se johto seinän sisästä, seinää pitkin vai vapaasti roikkuen... Sen ymmärrän, että laite esim on tarkoitettu kiinteästi asennettavaksi taustalevyyn, joka omassa käytössäni olisi mahdollista. Tarvitsisi saada vain puolikiinteä asennus, jonka voisi purkaa muutaman kerran vuodessa.



Laitoin Elli Pro Chargerin tilaukseen, normimalli on ollut käytössä reilut kolme vuotta. Alkuun laturi oli kumikaapelin ja voimavirtapistotulpan perässä, nyt kiinteästi asennettuna. Joutuu siis sähkäriä vaivaamaan, kun tuon vaihtaa. Vähän kiinnostaisi tehdä vanhasta matkalaturi em. kumikaapelipistokkeella, mutta onhan se aika kömpelö eikä mene minkään valtakunnan speksiin. Laturi taitaa siirtyä vanhempien autotallin seinään ja hommaan kolmivaihe-matkalaturin sitten myöhemmin.
Millälailla kömpelö? Onko sulla 7.5m letku?
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
579
Millälailla kömpelö? Onko sulla 7.5m letku?
Ei ole vaan nelimetrinen. Kömpelö matkalaturi jos tuo on irrallaan ja piuhat kiinni. Pitäisi olla joku henkari mistä laturin ripustaa seinälle tms. Seinälle kiinnitettynä tuo toimii oikein hyvin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 199
Meinaa alkaa harmittamaan että just ostin pari viikkoa sitten WALLen seinälle kun nyt olis saamalla rahalla saanu kaks noita volkkarin parempia latausasemia ja jääny vähän rahaa ylikin. No WALLessa toki on se kytkin kyljessä josta saa helposti säädettyä 8/16A tilan ja ID:ssä pitäis käännellä dipeistä tehonsäätö, mutta olishan tuo ID muuten ollu monipuolisempi latausasema. Ja halvempi.

Eipä sitä aina voi ihminen voittaa näissä hommissa... :rolleyes:
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
515
Itse menin ostamaan ennen joulua motonetin tarjouksista tuon innohome charlie-C 300€ hintaan. Onhan siinä enemmän tehoa mutta äly puuttuu.
Edit. ei ole edes pahanhintasia noi virtamuuntajat mitä tarvitsee jos haluaa käyttää kuormanhallintaa tuossa ID. charger Prossa. 30€ kpl digikeystä eli noin 100€ lisä hintaa
 
Viimeksi muokattu:

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 899

jda

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
43
Kai se on tuollainen tarjoushintainen elli pro laitettava tilaukseen. Tarkoitus oli Teslan laturi tilata koska kuormanhallinnalle, RFID tageille, yms ei ole mitään käyttöä itsellä.... mutta hinta on sen verran houkutteleva että sisäinen sulovilen tässä heräilee väkisinkin. Kovasti yritin googlailla että onko tuosta ellistä huonoja kokemuksia mutta eipä sattunut silmään valituksia.
 
Liittynyt
11.01.2024
Viestejä
214
Halvin etäohjattava (homeassistant) 11kw laturi? Ei tarvitse olla piuhalla kun sellainen löytyy jo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 083
Noniin vihdoin Elliltä vastaus, eli ole Pro Chargerissa latauksen ajastuksen mahdollisuutta ja ilmeisesti myös kaikki etähallinta vaatii internetin kautta kiertämisen. Eli jatketaan perinteisellä "latausjohdolla" sitten toistaiseksi.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
313
Noniin vihdoin Elliltä vastaus, eli ole Pro Chargerissa latauksen ajastuksen mahdollisuutta ja ilmeisesti myös kaikki etähallinta vaatii internetin kautta kiertämisen. Eli jatketaan perinteisellä "latausjohdolla" sitten toistaiseksi.
Pakko kysyä. Mitä haittaa siitä on, että etähallinta vaatii internetin kautta kierrättämisen? Olenko jättänyt tuossa jotain huomioimatta?
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 577
Pakko kysyä. Mitä haittaa siitä on, että etähallinta vaatii internetin kautta kierrättämisen? Olenko jättänyt tuossa jotain huomioimatta?
Pahimmassa tapauksessa verkkopalvelu lopettaa toimintansa ja laturi muuttuu verkonpainoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 083
Pakko kysyä. Mitä haittaa siitä on, että etähallinta vaatii internetin kautta kierrättämisen? Olenko jättänyt tuossa jotain huomioimatta?
Ajattelin että voisi olla toimintavarmempi jos paikallisesti pääsee säätämään ja ei ainakaan käy sitä mitä VAG tekee autojen kanssa että etähallinta muuttuu maksulliseksi.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
313
Onko tietoa mitä tämän ID charger pro:n kanssa tarvitsee jos tuohon haluaa asenuksen yhteydessä kuormanjaon?
Latauskaapeli jossa 2-paria tiedonsiirtopiuhoja mukana on jo vedettynä ja odottelee asennusta.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
31
Kuukauden ollut käytössä tämä laturi. Saa kotiautomaatioon(ocpp, modbus mqtt, http api), selain käyttöliittymä tai omalla sovelluksella. Yhteys toimii wifillä ei rj-45 liitintä. Nettiyhteyden tarvii vain firmware päivityksiä varten. Valmistajalla ei ole omaa pilvipalvelua. Saksasta suoraan valmistajalta tilaamalla saa halvemmalla.

Jos saisi akun varauksen laturin kautta, niin ei tarvis käyttää auton pilveä pörssisähkö ohjaukseen home assistantilla. Tai onko tähän kenelläkään mitään vikkiä? Netistä löytyy todella huonosti tietoa tästä. Bluelink toimii välillä todella huonosti ja muutaman kerran jäänyt lataus vajaaksi tai kokonaan lataamatta sen vuoksi.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 696
Kysellääs täällä kans, Cupran laturin tarjousketjuun laittelin kyssäriä. Miten kahdet virtamuuntimet keskuksessa käyttäytyy, toiset maalämmölle ja toiset latausasemalle? Vaatiiko enemmän älyä silloin? Ongelmaa tuossa ei varmasti tule kuin kovilla pakkasilla.

Lähti Cupran malli tilaukseen, kesällä edessä vaihto sähkökuljettimeen. Keskukselta löytyy jo virtamuuntimet maalämpöpumpulle, mitenköhän mahtaa toimia jos lyö toiset siihen kiinni? Se joka syö enemmän virtaa ensimmäisenä on niskan päällä koko ajan ja toinen ottaa vain vapaana olevan?
edit: Tämä selvisikin jo, maalämpöpumpun maksimi ottoteho on vajaa 4kW. 3x25A liittymästä saa sen reilu 17kW ulos, joten tuossa on vielä varaa ladata autoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
515
Noniin vihdoin Elliltä vastaus, eli ole Pro Chargerissa latauksen ajastuksen mahdollisuutta ja ilmeisesti myös kaikki etähallinta vaatii internetin kautta kiertämisen. Eli jatketaan perinteisellä "latausjohdolla" sitten toistaiseksi.
Oletko harkinnu ajastusten laittamisen autosta päälle? yleensä kaikissa sähkövekottimissa voi laittaa viikon lataus ajastukset ja joissakin etänäkin voi säätää
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
515
Onko tietoa mitä tämän ID charger pro:n kanssa tarvitsee jos tuohon haluaa asenuksen yhteydessä kuormanjaon?
Latauskaapeli jossa 2-paria tiedonsiirtopiuhoja mukana on jo vedettynä ja odottelee asennusta.
Ohjeissa mainittiin että tarvitsee CT virtamuuntajia laittaa pääkeskukseen ja sieltä vetää johdot laturiin
Siellä on mainittu muutama toimiva malli, kunhan on 300:1 - 10000:1 käämit ja oikein säädetty niin toimii. Kunnon sähkärin pitäisi tietää.
Edit. Linkki ohjeeseen
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 391
Viestejä
4 231 816
Jäsenet
71 215
Uusin jäsen
LunarLake

Hinta.fi

Ylös Bottom