Postaa kokkauskuvia

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 217
Käytitkö pastakonetta vai ihan kaulimella nuo lasagnelevyt?
Ei ole ikinä tullut tehtyä DIY pastaa, mutta pitäisi kokeilla.
 

Napander

Premium-jäsen
Liittynyt
06.01.2020
Viestejä
175
Nyt oli tilaisuus kokkaila rauhassa, kun rouva lähti pojan kanssa reissuun. Meillä rouva on sen verran hyvä kokki, että itse ei juuri kannata vaivautua. Nyt kuitenkin tonnikalaa, meksikolaisia porkkanoita ja eilisen päivän salaatin jäänteet.
tuna.jpg
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
658
Onko heittää reseptiä tai paljonko tossa on käytetty mitäkin (paljonko jauhelihaa jne). Mulla on kauheita ongelmia saada oikeen kokoista lasagnea tehtyä. Aina joku loppuu kesken tai sitten tulee semmonen ykskerroksinen räpellys :facepalm: Jotenki vaikee hahmottaa määriä astian koon mukaan vaikka kuinka yrittää tehdä ohjeen mukaan.
Mul tahtoo olla ongelma saada lasagnesta tarpeeksi kosteaa. Muuten se onnistuu yleensä hyvin (mauta kohdallaan ja määrä sellainen että mahtuu tohon meidän isoon vuokaan) mut en oo oikeen päässyt sisälle noihin määriin kun en yleensä hirveän tarkkaan ohjeita katso. Lasagnessa on se että jos kosteutta ei ole tarpeeksi niin pinta on sitten kuiva. Pohjastahan se yleensä pysyy oikein hyvänä eli ei se mulla siis ihan kuivaksi toki mene.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
213
Mul tahtoo olla ongelma saada lasagnesta tarpeeksi kosteaa. Muuten se onnistuu yleensä hyvin (mauta kohdallaan ja määrä sellainen että mahtuu tohon meidän isoon vuokaan) mut en oo oikeen päässyt sisälle noihin määriin kun en yleensä hirveän tarkkaan ohjeita katso. Lasagnessa on se että jos kosteutta ei ole tarpeeksi niin pinta on sitten kuiva. Pohjastahan se yleensä pysyy oikein hyvänä eli ei se mulla siis ihan kuivaksi toki mene.
suurin syy kuivuuteen lienee se, että suomessa tavataan tehdä lasagne keittämättömiin levyihin, jotka sitten imevät nestettä melkolailla reilusti kypsennyksen aikana (vrt. esikeitetyt levyt.) esim. tämmöisillä pitäisi saada vähän mehukkaampi lopputulos:


(tai vielä paremman esikeittämällä levyt)
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
658
Pitää varmaan holvata huolella ensi kerralla nestettä lasagneen. Voi siis olla että ei oo tullu yleensä laitettua päälle tarpeeksi nestettä..joskus toki onnistunut tosi hyvinkin. Liian kauan tai liian kuumassa en kyllä varmaankaan pidän vaan suunnilleen ohjeiden mukaisesti. Lasagne on kyllä hyvä ruoka ja tykkään puuhastella keittiössä mut aika harvoin sitä tulee tehtyä. Varmaan 3-4kk sitten viimeksi tehnyt. Jos tekisi useammin niin olis parempi tatsi noihin määriin.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 832
Pitää varmaan holvata huolella ensi kerralla nestettä lasagneen. Voi siis olla että ei oo tullu yleensä laitettua päälle tarpeeksi nestettä..joskus toki onnistunut tosi hyvinkin
Sen huomaa oikeastaan vasta siinä valmistuvaiheessa, eli jos ne levyt alkavat tulla esille sieltä kastikkeen alta ne pääsevät kuivumaan (teoriassa myös palamaan) mikä tietysti vaikuttaa makuun. Se juusto siinä päällä auttaa mutta pitäisi olla myös kastiketta tai tuloksena on myös kuivaa juustoa kuivan levyn päällä jos kastiketta on liian vähän.

Toisaalta se ei saisi "uida" siellä kuitenkaan. Kun tarpeeksi monta kertaa tekee siihen tulee tuntuma, kuten oikeastaan kaikissa ruuissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Lasse lasagnesta kun pari viestiä puhetta niin ite olen useamman kerran nyt tehny lasagnen ite, mutta ilman perinteistä juustokastiketta(tässä kohtaa minut varmaan lynkataan :lol:)

Käytännössä siis perus periaate sama, mutta jauhelihan(400g) sekaan laitan mausteiden ja tomaattimurskan lisäksi tuorejuustoa paketin(onko ne nyt 200g yleensä). Vuokaan ensin soossia, esim. mozzarella juustoraastetta ja levyt päälle jne. jne. ja päälle reilusti jätän kastiketta ja juustoraastetta.

Lasagne on kyllä yks lempi ruuista, mutta tuon juustokastikkeen teko aina närästäny. Omasta mielestä lopputulos on lähes samanlainen kuin perinteinen lasagne juustokastikkeella, toki tämä on oma mielipide.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 024
Lasse lasagnesta kun pari viestiä puhetta niin ite olen useamman kerran nyt tehny lasagnen ite, mutta ilman perinteistä juustokastiketta(tässä kohtaa minut varmaan lynkataan :lol:)

Käytännössä siis perus periaate sama, mutta jauhelihan(400g) sekaan laitan mausteiden ja tomaattimurskan lisäksi tuorejuustoa paketin(onko ne nyt 200g yleensä). Vuokaan ensin soossia, esim. mozzarella juustoraastetta ja levyt päälle jne. jne. ja päälle reilusti jätän kastiketta ja juustoraastetta.

Lasagne on kyllä yks lempi ruuista, mutta tuon juustokastikkeen teko aina närästäny. Omasta mielestä lopputulos on lähes samanlainen kuin perinteinen lasagne juustokastikkeella, toki tämä on oma mielipide.
Sen juustokastikkeen voi myös ostaa purkissa. Itseänikin korpesi se kattilan kanssa sotkeminen. Ihan sama, miten huolellinen yritit olla, niin sitä juustoa on joka paikassa. Sitten saat hinkata sitä ranteet ruvilla, kun ei se juusto tahdo irrota pinnoista millään. Luovutin suosiolla ja nykyään ostan lasipurkillisen valmiina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
329
Lasagne on kyllä yks lempi ruuista, mutta tuon juustokastikkeen teko aina närästäny. Omasta mielestä lopputulos on lähes samanlainen kuin perinteinen lasagne juustokastikkeella, toki tämä on oma mielipide.
Mä teen valkokastikkeen nykyisin riisijauholla: kuumentaa vain maidon kiehuvaksi voiköntin kanssa, ja riisijauhot sekaan, sekoitus tasaiseksi ja hetken keitto. Ei pala pohjaan. Jatkojalostus juustoraasteella ja/tai tuorejuustolla haluttaessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Sen juustokastikkeen voi myös ostaa purkissa. Itseänikin korpesi se kattilan kanssa sotkeminen. Ihan sama, miten huolellinen yritit olla, niin sitä juustoa on joka paikassa. Sitten saat hinkata sitä ranteet ruvilla, kun ei se juusto tahdo irrota pinnoista millään. Luovutin suosiolla ja nykyään ostan lasipurkillisen valmiina.
No enpä ole tämmöseen törmänny ennen. Saako noita siis tyyliin mistä vaan marketista?
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 024
Tuota Dolmiota olen itse myös ostanut.
Unohtui tuossa itse tekemisessä vielä tuo nestorin mainitsema pohjaan palaminen. Ai että oli ihanaa putsata sitä kattilan pohjaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
No en ilmeisesti sitten ole ihan tohelo(pun intended :lol:) kun näitä lukee. Samat kokemukset tuosta juustokastikkeesta itelläkin. Mutta oppia ikä kaikki, pitääpä joku kerta ottaa tuota mainittua kastiketta testiin. Pitääkö tuo kuitenki lämmittää vai voiko lusikoida suoraan purkista vuokaan?
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 024
No en ilmeisesti sitten ole ihan tohelo(pun intended :lol:) kun näitä lukee. Samat kokemukset tuosta juustokastikkeesta itelläkin. Mutta oppia ikä kaikki, pitääpä joku kerta ottaa tuota mainittua kastiketta testiin. Pitääkö tuo kuitenki lämmittää vai voiko lusikoida suoraan purkista vuokaan?
Suoraan purkista vuokaan. Lämpeäähän se sitten uunissa :rofl:
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 804
Valkokastikkeen teosta. Maitopohjaiset jutut aina pinnoitetussa kattilassa. Teräskattilassa saa helposti poltettua pohjaan. Ja sitä juustoa ei ole tarkoitus keitellä siinä kastikkeessa. Ensin sulattaa voin ja sekoittaa siihen jauhot. (tässä kohtaa kattila pois levyltä), sitten lisää maidon pikku hiljaa vispaillen. Kuumennus hitaasti samalla sekoitellen kiehuvaksi (ei tartte kiehua kovaa) ja hiljalleen keittää sen 6-7min, että sakenee sopivaksi. Sitten kattila pois liedeltä ja lisää parmesaanin raasteena ja sekoittelee sen aikaa, että se sulaa. En oo onnistunut noin tekemällä polttamaan kertaakaan.

Toiset laittaa tuon valkokastikkeen sijaan ricottaa. Tulee vähän erilainen vaan rakenteeltaan ja maultaan. Mutta sitäkin voi kokeilla, jos ei halua tuota kastiketta tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Valkokastikkeen teosta. Maitopohjaiset jutut aina pinnoitetussa kattilassa.
En tiedä mitä teen väärin, mutta esim ku teen riisipuuroa niin maidon saa poltettua paljon nopeammin pohjaan teflon kattilassa kuin perinteisessä teräskattilassa. Tämä siis oma kokemus. Toki riisipuuro ja juustokastike ihan eri asiat, mutta maitopohjaisia molemmat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Käyttäkää tätä niin ei tarvii pelkää pohjaan palamista.
Varmasti hyvä tuote, mutta puuroriisiä löytyy aina kaapista ja ihan perus maitoa jääkaapissa niin en tuota tule ostaneeksi koskaan. Yleensä tulee tehtyä riisipuuroa jos pojat haluaa eli ei suunnitellusti :smile:
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
943
Juustopastaa pitkästä aikaa alusta asti:

"nyt sitä juustoa siihen soosiin saakeli!!!"
IMG_20240220_123411.jpg

cheddar ja cheddar+ mozzarella, toi Milbonan cheddar on kyllä jumalaisen hyvää kamaa, suosittelen. Puol pussia kumpaakin sekasin ton kastikepurkin kanssa niin saa aika hyvän koostumuksen. Kuorrutukseen sitten hiukan vielä.

Pasta kiehumassa, Pirkka Parhaat Cavatelli on tämä. Noin puolkypsäksi keitettynä.

IMG_20240220_123424.jpg

Noin 2 dl kuivana tuossa määrä

Ja sitten se joka tän kruunas.....

IMG_20240220_123434.jpg

Nom nom.... 200g pekonilastua paahtumaan menossa.

Vuokaan kaikki kamat ilosesti sekasin, 200 astetta ja noin puol tuntia


IMG_20240220_131827.jpg

Ai herramunjee että on namsk <3 <3 <3
 
Viimeksi muokattu:

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 804
Merimiespihviä 3 vuokaa....anteeksi surkeista kuvista mutta hyvää oli silti!
Tätä pitääkin joskus kokeilla. Kokemusta on vaan koulun kamalasta versiosta. Aineksethan on kuitenkin hyvät.

Laitetaas tähän vinkki helppoon ruokaan. Possun kylkiviipaleisiin mieleinen rub. Laitoin poppamiehen burges &ribs, kun oli kaapissa. Pellille ja uunissa 200 asteessa grillivastusten alla 15min, kääntö ja 5min toiselta puolelta. Talouspaperin väliin vielä hetkeks valumaan ja ei kun lautaselle. Ranskalaisethan olis tullut samalla, mutta tein nyt muusia. Huono kuva, mut otin kesken syönnin.
kylkiviipaleet.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 160
Tätä pitääkin joskus kokeilla. Kokemusta on vaan koulun kamalasta versiosta. Aineksethan on kuitenkin hyvät.

Laitetaas tähän vinkki helppoon ruokaan. Possun kylkiviipaleisiin mieleinen rub. Laitoin poppamiehen burges &ribs, kun oli kaapissa. Pellille ja uunissa 200 asteessa grillivastusten alla 15min, kääntö ja 5min toiselta puolelta. Talouspaperin väliin vielä hetkeks valumaan ja ei kun lautaselle. Ranskalaisethan olis tullut samalla, mutta tein nyt muusia. Huono kuva, mut otin kesken syönnin.
Noi kylkisiivut on kyllä herkkua kun paistelee rapeaks. Sen verran kyllä sotkevaa puuhaa että ainoastaa kesällä pihalla teen :D
Kylmälle pannulle ja antaa porista omassa rasvassa kunnon rapeaks ja taloupaperin päälle jäähtymään ja mausteeks riittää pelkkä suola. Toimii hyvin alkupalana grillailuille.
 
Liittynyt
05.03.2023
Viestejä
412
Noi kylkisiivut on kyllä herkkua kun paistelee rapeaks. Sen verran kyllä sotkevaa puuhaa että ainoastaa kesällä pihalla teen :D
Kylmälle pannulle ja antaa porista omassa rasvassa kunnon rapeaks ja taloupaperin päälle jäähtymään ja mausteeks riittää pelkkä suola. Toimii hyvin alkupalana grillailuille.
Ostin itse joskus lihatiskiltä paksuja grillikylkiä herkullisessa marinadissa, oli vielä luissa kiinni. Pihvejä oli sen 2, ja paksuja kuin mitkä. (about 400g yhteensä)

Kuumalle pannulle paistumaan 15minuutiksi, ei ollut moksiskaan korkean rasvapitoisuuden ja marinadin vuoksi, ainostaan muutamat kääntelyt tuon 15min aikana.. Oli kyllä ihan mielettömän hyvää. Ei mikään ihme että toi lihanosa on stereotypinen suosikki "viimeiseksi ehtoolliseksi".

Noissa kyljyksissä taidetaan olla jo melkein 35g/100g rasvoissa, siihen kun lisää vielä kunnon rasvantaittaja-marinadin, niin hyvää on.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 804
Nää on nykyään jo ihan lihan hintaista. Muutama vuosi sitten porukka ei tajunnut noiden arvoa. Sai nimellä "kastikeliha" todella halvalla. Grillattiin paljon ja koirakin eli noilla.
 
Liittynyt
26.03.2020
Viestejä
37
Täällähän oli keskustelua lasagnesta viime aikoina.

Kerran kuussa-kahdessa tulee täällä väsäiltyä. Vaatii kyllä jonkin verran vaivaa ja aikaa, kun tekee kaikki alusta alkaen itse (ragú, tuorepasta, valkokastike). Mutta on todellakin sen arvoista! Bolognese-kastike tulee tehtyä nykyään edellispäivänä, sitä tulee hauduteltua liedellä miedolla lämmöllä n. 6 tuntia.

Alla muutamia luurikuvia.

20240302_165435.jpg


20240302_175903.jpg


20240302_180021.jpg
 
Liittynyt
26.03.2020
Viestejä
37
Tässäpä hieman valmistuksesta lisää. Ilman apukäsiä jää kuvanotto aina vähän niin ja näin, mutta löytyi jokunen kuva myös aikaisemmilta kerroilta.

Tuorepasta. Kananmunat 7 kpl, durumvehnäjauho n. 6 dl, vajaa ruokalusikallinen suolaa.
20231102_182658.jpg


20231102_182952.jpg


Tässä alkaa olla ainekset jo sekaisin. Sitten vaivausta n. 10 min sopivan sitkon saavuttamiseksi.
20231102_183604.jpg


Kelmutettu ja jääkaappiin tunniksi.
20231102_185447.jpg


Jääkaapista ulos ja puolen tunnin jälkeen kaulitaan levyiksi (4 kpl).
20240302_145134.jpg


Pizzaleikkurilla näppärä tehdä vuokaan sopivan kokoiset levyt.
20240302_151106.jpg


Béchamelkastike (valkokastike). 50g voita ja 1dl jauhoja kattilaan kun voi sulanut, hetki ainekset sekaisin ja 9 dl maitoa perään. Itsellä menee myös 2 dl kuohukermaa tämän lisäksi.
20240302_152420.jpg


Lisätään maito sekoittaen niin, että juuri ja juuri kiehahtaa ja pudotetaan levyn lämmöt pois. Lisätään hieman suolaa ja muskottipähkinää (1tl).
20240302_152633.jpg


Kastikkeeseen menee myös paljon juustoa. Aivan kaikkia kuvan raasteita ei kuitenkaan kastikkeen sekaan, jätetään vähän käyttämättä ja lisätään vuokaan päällimmäiseksi kerrokseksi.
20240302_152301.jpg
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.03.2020
Viestejä
37
Bolognesekastikkeen teosta ei muuten löytynytkään kuvia, mutta pääpiirteittän aineet: pari isoa keltasipulia, yksi sellerinvarsi, 6kpl valkosipulinkynsiä, 800g naudan jauheliha (17%), pekonia muutama siivu (leikataan toki pieniksi kuutioiksi), tomaattipyrettä 50-100g, kaksi lihaliemifondia, Mutti hieno tomaattimurska 2 purkkia + vettä saman verran, hunajaa (tai sokeria) ruokalusikallinen.

Käristelee jauhelihat pannulla ja maustaa oman maun mukaan. Ja punaviini myös jauhelihan sekaan 1,5-2dl ja kiehuttelee suurimman osan nesteistä pois. Kattilassa tulee ensin käristettyä pekonia, lisää sipulit ja selleri sekä paistelee hetken. Tämän jälkeen valkosipulit ja tomaattipyre, jolle hieman lämpöä. Jauhelihat sekaan ja tomaattimurskat ja muut perään. Haudutellaan juuri ja juuri kiehuen n. 6 tuntia. Loppupuolella lisätään hujana (tai sokeri) ja myös vajaa 1 dl maitoa.

Määristä vielä sen verran, että valkokastike menee itsellä käytännössä aina kaikki käyttöön. Mutta bolognesekastiketta voi jäädä hieman yli, tämän voikin sitten laittaa vaikka pakkaseen seuraavaa tarvetta odottamaan.

Ja loput viinit meneekin omaan napaan siinä ruokaa laitellessa...
20231116_155459.jpg


Kasailu vuokaan siten, että pohjalle kerros bolognesekastiketta ja perään myös valkokastike. Näiden päälle tuorepasta. Toistetaan tämä sama kaava neljän kerroksen verran. Päällimmäiseen kerrokseen tulee hieman enemmän valkokastiketta ja juustoraaste päälle.
20240302_153808.jpg


20240302_153853.jpg


20240302_153918.jpg


20240302_154919.jpg


Nakataan 200C uuniin folion kanssa puoleksi tunniksi.
20240302_155115.jpg


Otetaan folio pois ja jälleen puoli tuntia samassa lämmössä. Kannattaa laittaa myös pelti tai muu suoja pohjalle, saattaa vähän tulla ainekset yli...
20240302_162243.jpg


Ja valmista on!
20240302_165403.jpg


Kaikista vaikein etappi onkin heti uunista ottamisen jälkeen. :) Pitäisi antaa rauhassa vetäytyä ennen leikkaamista. Mieluiten jopa tunnin ajan, mutta vähintään puoli tuntia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.04.2022
Viestejä
13
^ Vau @Andep ! Itsekin tykkään tehdä ragukastikkeen huolella ja pitkään hauduttamalla, mutta pastaa en ole jaksanut tehdä itse. Olen ostanut kaupasta tuorelasagnelevyjä. Miten arvioisit makueron itse tehdyn tuorepastan ja kaupasta ostetun tuorepastan välillä? Onko oikeasti vörtti tehdä itse? Ainakin se hyvä puoli itse tehtynä on, että saa täsmälleen oikean kokoisia levyjä. Tekisi myös mieli kokeilla tehdä pinaattilasagnelevyjä.

Ragukastikkeeseen ei tietääkseni kuulu valkosipuli, mutta onhan se niin hemmetin hyvää, että itsekin laitan sitä. :)

Laitatko muuten valkokastikkeeseen juustoa? Aitoon lasagneenhan ei tehdä "juustokastiketta", vaan nimenomaan valkokastike, eli bechamel. Juustoa laitetaan toki joka kerrokseen erikseen ja niin näytit sinäkin tekevän.

Tein itse melko samanlaisella tavalla lasagnea pari päivää sitten, mutta tosiaan lasagnelevyt oli kaupasta ostettuja tuorelasagnelevyjä. Ja minä laitoin ragukastikkeeseen valkoviiniä. Tiedä sitten mikä on oikein, youtubessa näkee laitettavan välillä punaviiniä, välillä valkoviiniä. Mutta hyvää oli joka tapauksessa. Minä vähän hupsuttelin ja laitoin pintaan pikkuisen vihreää pestoa (nuo vihertävät kohdat kuvassa).

20240302_014142.jpg
 
Liittynyt
26.03.2020
Viestejä
37
^ Vau @Andep ! Itsekin tykkään tehdä ragukastikkeen huolella ja pitkään hauduttamalla, mutta pastaa en ole jaksanut tehdä itse. Olen ostanut kaupasta tuorelasagnelevyjä. Miten arvioisit makueron itse tehdyn tuorepastan ja kaupasta ostetun tuorepastan välillä? Onko oikeasti vörtti tehdä itse? Ainakin se hyvä puoli itse tehtynä on, että saa täsmälleen oikean kokoisia levyjä. Tekisi myös mieli kokeilla tehdä pinaattilasagnelevyjä.

Ragukastikkeeseen ei tietääkseni kuulu valkosipuli, mutta onhan se niin hemmetin hyvää, että itsekin laitan sitä. :)

Laitatko muuten valkokastikkeeseen juustoa? Aitoon lasagneenhan ei tehdä "juustokastiketta", vaan nimenomaan valkokastike, eli bechamel. Juustoa laitetaan toki joka kerrokseen erikseen ja niin näytit sinäkin tekevän.

Tein itse melko samanlaisella tavalla lasagnea pari päivää sitten, mutta tosiaan lasagnelevyt oli kaupasta ostettuja tuorelasagnelevyjä. Ja minä laitoin ragukastikkeeseen valkoviiniä. Tiedä sitten mikä on oikein, youtubessa näkee laitettavan välillä punaviiniä, välillä valkoviiniä. Mutta hyvää oli joka tapauksessa. Minä vähän hupsuttelin ja laitoin pintaan pikkuisen vihreää pestoa (nuo vihertävät kohdat kuvassa).
Ei täällä "Antin keittiössä" mennä täysin virallisesti noissa kastikkeissa. Voi näitä aina tuunata jokainen mielekseen. Valkosipuli tuo ragúkastikkeen sekaan hyvää makumaailmaa ainakin lasagnen kanssa. Itsellä paljon tullut myös punaviinipohjaisia versioita internetissä vastaan ja sillä ainakin sain omaan kastikkeeseen sen viimeisen palasen kohdalleen. Ja "juustokastikkeella" tulee pitkälti itsellä mentyä, käytännössä sama kait sille lopulta on onko se siellä kastikkeen seassa vai väleihin lisäiltynä... Ehkä siis bechamel- tai valkokastikkeeksi tuota ei monen mielestä voi kutsua.

Kauppojen tuorepastasta ei itsellä ole kokemusta, ennen kuin itse tätä tehnyt niin aina mennyt muilla valmiilla lasagnelevyillä. Näissä ero onkin sitten jo huomattava.

Ja parasta toki että lopputulos palkitsee, vaikka se tuntien työ hotkaistaankin lähes minuuteissa... Kokkaamisen on hyvä olla mukavaa touhua, eikä haittaa vaikka vähän roiskuukin samalla.
20240302_155632 kopio.jpg
 
Viimeksi muokattu:

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 581
Tulevan viikon lounasevästä valmistunut läjä, viime aikoina ollut yksi omista suosikeista.


IMG_1334.jpeg
IMG_1333.jpeg


Tuli sen verran reilu satsi että täytynee pari rasiaa pakastaa.

  • 800g kanan jauhelihaa
  • 300g perunoita kuutioituna
  • 300g sipulia
  • 300g pinaattia
  • 400g pakasteherneitä
  • 4,5 dl kookoskermaa
  • mausteiksi currymaustetta, juustokuminaa, garam masalaa, cayennepippuria, murskattua valkosipulia, tomaattipyrettä
  • kylkeen riisiä
Perunoihin, sipuliin ja kanaan kevyt ruskistus pannulla jonka jälkeen pataan porisemaan kookoskerman ja lisäveden kanssa. Lopulta herneet ja vähän pienennetty pinaatti sekaan ja homma on valmis.
 
Liittynyt
07.01.2023
Viestejä
60
Stickywingssit pannulla. Pinnat maunmukaisessa öljysysteemissä (esim tässä oliiviöljy+valkkarimurska+inkiväärimurska+d.i.y habanerosoosi+habanerojauhe). Sitten päälle turskautus-puolitoista juoksevaa hunajaa ja vajaa desi olutta. Käännellä ja paistella, kunnes ööli on haihtunut pois, niin sitten valmista.

DSC_3189.JPG
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 128
Viestejä
4 252 049
Jäsenet
71 277
Uusin jäsen
atteh

Hinta.fi

Ylös Bottom