• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 773
Niin? Itse kumosit tuon sillä että kaikki aloitteen tekijät on kännisiä perseenpuristelijoita. Mitä minä muka siihen lisäilin?



Saa pukeutua ihan miten haluaa, mutta täytyy ymmärtää se että maailmassa on ihmisiä jotka ei käyttäydy yleisesti hyväksyttyjen normien mukaisesti ja seksikkäästi pukeutumalla riski kohdata näitä kasvaa. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Miksi pitää ohjeistaa sitten että pukeutuisivat peittävämmin? Eiköhän ne naiset tiedä paremmin kuin sinä miten paljon ja missä niitä perseen puristelijoita on. Sanoisin jopa että voisi neuvoa samalla tuohon tyyliin ettei kannata naisten mennä baareihin ollenkaan. Se oikea syy on kuitenkin se että ihmisten annetaan mennä liian känniin, eikä häiriköitä poisteta. Sen vähää mitä itse käynyt, niin aina näkyy vaarallisia tyyppejä siellä, joille saisi antaa ikuisen bännin baareihin.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 400
Ja kyllä, miehet tavoittelevat kauniita naisia ja vähemmän kauniit ja vanhenevat naiset jäävät huomaamatta. Deittisivustotutkimuksen mukaan naiset kyllä arvostelivat miehiä komeammiksi vähemmän, mutta laittoivat silti laajemmin naamatauluille viestiä, kun taas miehet lähettivät vain niille kauniimmille.
En kyllä purematta niele tätä että miehet tavoittelisivat (Suomessa) vain kauniita/kauneimpia koska useimmilla miehillä ei liene todellisia mahdollisuuksia kauneimpiin. Eikö täällä ole ollut paljon puhetta että miehet pyyhkäisevät kaikki naiset Tinderissä oikealle ja se on ongelma.. Miesten pitäisi siis pyyhkäistä oikealle vain naiset jotka eivät viehätä (tasoaan huonommat ulkonäön suhteen) ja ongelmaa ei ole? Tämä tuntuu monesti olevan se tarjottu ratkaisu että pitäisi heittää rima menemään. Tuosta deittisivustotutkimuksesta olisi mielenkiintoista tietää näiden vähemmän komeampien miesten "speksit" jotka kuitenkin saivat tykkäyksiä tms. (kauniilta?) naisilta. Ylipäätään kauneimpien naisten oikealle pyyhkäisystä teoriani on, että "heikompitasoisenkin" miehen kannattaa "kokeilla kepillä jäätä" (pun intended). Jos käy joku ihmeellinen tuuri niin voihan siitäkin tulla jotain, aina välillä joku voittaa lotossa jne. Mutta todellisuudessa ei varmaan odoteta siitä mitään (ellei sitten muuten ole "pinkka kunnossa") ja käytännössä odotukset ovat niissä "oman tasoisissa". Mistä ei niistäkään tule mitään, koska oman tasoiset naiset tavoittelevat ja saavat naisen omaa tasoa korkeammalla olevia miehiä. Summa summarum, tinder/deittailu on paskaa tavismiehelle. Ugh olen puhunut ja nyt lähden salille kiukkutreenaamaan :D
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 505
Saa pukeutua ihan miten haluaa, mutta täytyy ymmärtää se että maailmassa on ihmisiä jotka ei käyttäydy yleisesti hyväksyttyjen normien mukaisesti ja seksikkäästi pukeutumalla riski kohdata näitä kasvaa.
Eikös tämä sama pettämätön logiikka toimi vaikka huumekuskin kanssa liikenneonnettomuuteen joutuneen kanssa?

Täytyy ymmärtää, että liikenteessä on kuskeja, ketkä eivät aja hyväksyttyjen sääntöjen mukaan ja omistamalla auton sekä ajokortin riski kohdata näitä kasvaa. Se on vähän oma vika, jos piripää tuleekin ylinopeudella kolmion takaa kylkeen.

Kysyn nyt vielä vaikka kolmannen kerran ihan suoraa, kun selvään kysymykseen ei vastausta kuulu.

Jos nainen pukeutuu polvenpituiseen värikkääseen mekkoon niin onko hän yökerhossa vastuussa häneen itseensä kohdistuneesta häirinnästä vaiko ei?

Siis yksinkertainen kyllä vai ei kysymys niin ei tarvi enään kierrellä.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 762
Eikös tämä sama pettämätön logiikka toimi vaikka huumekuskin kanssa liikenneonnettomuuteen joutuneen kanssa?

Täytyy ymmärtää, että liikenteessä on kuskeja, ketkä eivät aja hyväksyttyjen sääntöjen mukaan ja omistamalla auton sekä ajokortin riski kohdata näitä kasvaa. Se on vähän oma vika, jos piripää tuleekin ylinopeudella kolmion takaa kylkeen.

Kysyn nyt vielä vaikka kolmannen kerran ihan suoraa, kun selvään kysymykseen ei vastausta kuulu.

Jos nainen pukeutuu polvenpituiseen värikkääseen mekkoon niin onko hän yökerhossa vastuussa häneen itseensä kohdistuneesta häirinnästä vaiko ei?

Siis yksinkertainen kyllä vai ei kysymys niin ei tarvi enään kierrellä.
Ehkä parempi vertaus olisi se, että jos joku varakas liikemies kävelee yöllä slummin läpi puku päällä ja läppärilaukku mukana. Eihän se ole ok ryöstää, mut ehkä ei fiksuin veto kävellä siitä läpi.

On eri asia olla vastuussa jostain kuin että tapa toimia tavalla x olisi fiksua.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 505
Ehkä parempi vertaus olisi se, että jos joku varakas liikemies kävelee yöllä slummin läpi puku päällä ja läppärilaukku mukana. Eihän se ole ok ryöstää, mut ehkä ei fiksuin veto kävellä siitä läpi.

On eri asia olla vastuussa jostain kuin että tapa toimia tavalla x olisi fiksua.
Joo tosi hyvä vertaus, kun ei meillä suomessa edes ole slummeja...

Haluatko sinä vastata tuohon minun kysymykseen?

Siitähän tämä keskustelu lähti kun sanottiin, että naiset on kokemastaan häirinnästä ainakin osittain bahiksen mukaan itse vastuussa.

Kukaan nyt kun ei ole vieläkään konkreettisesti kertonut, mitä niiden naisten pitäisi pukea päälle tai missä se raja menee, että vastaa omasta ahdistelusta? Jos sulla on shortsit vaikka kesällä jalassa niin saanko tulla kadulla ilman lupaa kosketteleen? Sehän ois sun mielestä sama kun slummissa kulkisit kultakellon ja uuden pleikkarin kanssa. Ai en saa, mutta naisia saan lääppiä ilman että olen siitä itse kokonaan vastuussa, jos ihoa vaan vähän näkyy. Makes sense.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 762
Joo tosi hyvä vertaus, kun ei meillä suomessa edes ole slummeja...

Haluatko sinä vastata tuohon minun kysymykseen?

Siitähän tämä keskustelu lähti kun sanottiin, että naiset on kokemastaan häirinnästä ainakin osittain bahiksen mukaan itse vastuussa.

Kukaan nyt kun ei ole vieläkään konkreettisesti kertonut, mitä niiden naisten pitäisi pukea päälle tai missä se raja menee, että vastaa omasta ahdistelusta? Jos sulla on shortsit vaikka kesällä jalassa niin saanko tulla kadulla ilman lupaa kosketteleen? Sehän ois sun mielestä sama kun slummissa kulkisit kultakellon ja uuden pleikkarin kanssa. Ai en saa, mutta naisia saan lääppiä ilman että olen siitä itse kokonaan vastuussa, jos ihoa vaan vähän näkyy. Makes sense.
Mitä väliä sillä on että Suomessa ei ole slummeja?

Nokun vastasin jo, osaatko yhtään lukea? Naiset ei ole vastuussa siitä jos joku tulee perseilemään vaikka olisi mitä tahansa päällä. Se ei silti tarkoita että olisi hyvä idea pukeutua todella paljastavasti jos se vetää puoleensa perseilijöitä. Vastuu on eri asia kuin järkevä tapa toimia.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 505
Nokun vastasin jo, osaatko yhtään lukea?
Voitko vastata uudelleen?

En ainakaan tuossa sinun lainaamassani viestissä itse näe mihin olisi kesäisin naisten suotava pukeutua? Et myöskään vastannu saako nainen polvenkorkuiseen mekkoon pukeutua yökerhossa tai sinun sanoin onko se fiksua?
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
489
Kyllä se niin vaan on, että ihanteellisessa maailmassa mä voisin kävellä tuhannen kännissä minimekko päällä baari-illan jälkeen ja liftata jonkun ohiajelijan kyytiin ja pääsisin tuhannen varmuudella turvallisesti kotiin, mutta fakta on, että ottamalla tällaisia riskejä (olemalla kännissä, liftaamalla tuntemattomien kyytiin) nostan itse sitä riskiä että jotain käy. Ei tästä kannata hermostua.

vastaavasti provosoivasti pukeutuminen ei ole mikään lupa lääppiä, mutta koska yöelämässä näitä humalaisia ja holtittomia yksilöitä liikkuu, saattaa riski sille kasvaa vs. jos olisi pukeutunut jotenkin toisin, vaikka johonkin kaapuun.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 762
Voitko vastata uudelleen?

En ainakaan tuossa sinun lainaamassani viestissä itse näe mihin olisi kesäisin naisten suotava pukeutua? Et myöskään vastannu saako nainen polvenkorkuiseen mekkoon pukeutua yökerhossa tai sinun sanoin onko se fiksua?
Mitä sekoilua tämä nyt taas on? En ottanut kantaa "suotavaan pukeutumiseen" vaan siihen, että maailmassa on ikäviä ihmisiä eikä sille valitettavasti voi kovinkaan paljoa. Eli ei, en ole vastaamassa tuohon koska sillä ei ole vittuakaan väliä.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 505
Mitä sekoilua tämä nyt taas on? En ottanut kantaa "suotavaan pukeutumiseen" vaan siihen, että maailmassa on ikäviä ihmisiä eikä sille valitettavasti voi kovinkaan paljoa. Eli ei, en ole vastaamassa tuohon koska sillä ei ole vittuakaan väliä.
Jos tää on sun mielestä asiallista keskustelua niin voitkin jatkaa tästä mun puolesta sitten ignorelistan puolella :thumbsup:
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
409
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 762
Voisiko yks ongelma pariutumisessa olla sekin, että miehet on keskimäärin vaatimattomampia ja tyytyy vähempään? Naisilla tuntuu monesti olevan ihan ihmeellisiä kuvitelmia siitä, että minkälaista elämän pitäisi olla.

Luulisin kanssa että tämä on yksi isoimpia syitä...
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 660
Tässä mielenkiintoinen postaus miten suurin osa naisista kokee miesten "lähestymisen" esim. baareissa ja muualla, varmaan ihan aiheestakin:

Onhan se huolestuttavaa jos kukaan suunnilleen omaa ikää oleva ei lähesty ja lähestymiset alkavat jo 14 vuoden ikäisenä missä lähestyjät voivat olla jopa päälle 50 vuotiaita miehiä.

En siis sinänsä ihmettele miksi myös naiset voivat olla yksinäisiä. "Ikinä näissä ei ole kyse siitä, että mies nyt vain sattuisi viehättymään juuri nuorista naisista ja pyrkisi aidosti tutustumaan kiinnostavan oloiseen ihmiseen, vaan vallankäytöstä: nuori nainen nähdään saavutuksena tai palkintona siitä, että vanhempi mies saa manipuloitua tai lahjottua naisen harrastamaan kanssaan seksiä."

Ei siis pyritä edes tutustumaan toiseen, lähinnä pidetään monologia kertoen miten ollaan menestytty, rahaa on ja ehdotellaan seksiä.
Tuossa mielestäni turhaan mystifioidaan asiaa.

Sukukypsässä naisessa nimenomaan nuoruus vetoaa useimpiin miehiin. Tätä esiintyy kaikissa kulttuureissa joten se lienee biologista, miehet eivät yleensä kiinnostu seksuaalisesti menopaussin saavuttavista naisista.

Se miksi vanhemmat miehet hanakammin tulevat juttusille voi johtua ihan vain iän ja kokemuksen tuomasta itsevarmuudesta. Muistan itsekin olleeni kaksikymppisenä paljon arempi lähestymään tuntemattomia naisia kuin mitä olisin nyt.

Vaikka olisin nyt sinkku, tuskin olisin kuitenkaan aloitteellinen 18-vuotiaita kohtaan koska en usko että he aidosti olisivat minusta seksuaalisesti kiinnostuneita, mutta ehkä jotkut muut vanhemmat miehet kokevat sitten eri tavalla, tai ottavat itseään selvästi nuorempien saalistamisen haasteena, tai uskovat itse olevansa niin hyvä saalis vanhempanakin. Sama se mulle, eläkööt omissa kuvitelmissaan.

En tiedä onko tuon jutun pointti että vanhempien miesten ei tulisi ilmaista mielenkiintoaan nuorempia naisia kohtaan, vaikka tuntisivat heitä kohtaan seksuaalista vetoa? Kun siis kuitenkin puhutaan täysi-ikäisistä naisista, tietenkin 14-vuotiasta lähestyminen seksuaalisessa mielessä on Suomessa jo laitontakin (Italiassa ei mutta se on eri tarina ja kulttuuri kai sitten). Ymmärrän kyllä pointin, en minäkään haluaisi että minua tulisivat lääppimään minua vanhemmat tai välttämättä edes itseni ikäiset naiset, mutta kuittaisin sen epämiellyttävänä kokemuksena josta kyllä pääsen henkisesti yli (on tapahtunut, silloin arempana kaksikymppisenä snagarijonossa joku nelikymppinen kylmähuulinen nainen tuli pyytämättä suutelemaan suulle kun olin kuulemma niin ihastuttavan näköinen nuorimies tjsp.).
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 398
Eikös tämä sama pettämätön logiikka toimi vaikka huumekuskin kanssa liikenneonnettomuuteen joutuneen kanssa?

Täytyy ymmärtää, että liikenteessä on kuskeja, ketkä eivät aja hyväksyttyjen sääntöjen mukaan ja omistamalla auton sekä ajokortin riski kohdata näitä kasvaa. Se on vähän oma vika, jos piripää tuleekin ylinopeudella kolmion takaa kylkeen.
Ei sitten alkuunkaan sopiva vertaus.

Kuten jo muutkin mainitsi niin ehkä ennemminkin vaikka tilanne että kuljet ison rahanipun kanssa vaikka Napolin kujilla ilta-aikaan. Jos rahat on piilossa on paljon pienempi riski tulla ryöstetyksi kuin jos rahat on kädessä ja selvästi kaikkien nähtävillä. Toki saat rahoja esitellä, mutta täytyy itse tiedostaa että silloin on suurempi riski.



Jos nainen pukeutuu polvenpituiseen värikkääseen mekkoon niin onko hän yökerhossa vastuussa häneen itseensä kohdistuneesta häirinnästä vaiko ei?
Kaikki saavat itse päättää miten pukeutuvat. Ei minulla ole mitään sitä vastaan jos naiset haluavat pukeutua seksikkäästi. Pitää vaan muistaa että siinä samalla riski kasvaa epäasiallisen kohtelun kokemiselle.

Kukaan nyt kun ei ole vieläkään konkreettisesti kertonut, mitä niiden naisten pitäisi pukea päälle tai missä se raja menee, että vastaa omasta ahdistelusta? Jos sulla on shortsit vaikka kesällä jalassa niin saanko tulla kadulla ilman lupaa kosketteleen? Sehän ois sun mielestä sama kun slummissa kulkisit kultakellon ja uuden pleikkarin kanssa. Ai en saa, mutta naisia saan lääppiä ilman että olen siitä itse kokonaan vastuussa, jos ihoa vaan vähän näkyy. Makes sense.
Jos nyt vaikka rauhoitut ja luet ihan ajatuksen kanssa mitä muut kirjoittaa. Kukaan ei ole sanonut että se antaisi kenellekkään minkäänlaista lupaa koskea vaikka nainen kulkisi alasti. Tekijä on aina vastuussa.

Ja ei se sitä muuta että nainen on itselleen vastuussa siitä miten paljon painottaa pukeutumisessa omaa turvallisuuttaan.


Kyllä se niin vaan on, että ihanteellisessa maailmassa mä voisin kävellä tuhannen kännissä minimekko päällä baari-illan jälkeen ja liftata jonkun ohiajelijan kyytiin ja pääsisin tuhannen varmuudella turvallisesti kotiin, mutta fakta on, että ottamalla tällaisia riskejä (olemalla kännissä, liftaamalla tuntemattomien kyytiin) nostan itse sitä riskiä että jotain käy. Ei tästä kannata hermostua.

vastaavasti provosoivasti pukeutuminen ei ole mikään lupa lääppiä, mutta koska yöelämässä näitä humalaisia ja holtittomia yksilöitä liikkuu, saattaa riski sille kasvaa vs. jos olisi pukeutunut jotenkin toisin, vaikka johonkin kaapuun.
Kiitos ymmärsit mitä tarkoitin ja osasit esittää asian paremmin.
Ja siihen minimekon ja kaavun väliin mahtuu paljon vaihtoehtoja mistä kaikki saavat itse valita.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 660
Voisiko yks ongelma pariutumisessa olla sekin, että miehet on keskimäärin vaatimattomampia ja tyytyy vähempään? Naisilla tuntuu monesti olevan ihan ihmeellisiä kuvitelmia siitä, että minkälaista elämän pitäisi olla.

Mielestäni tuossa on perää ainakin liittyen odotuksiin parisuhteelle, mitä siltä eri osapuolet haluavat. Ihminen on kuitenkin sopeutuvainen eläin ja oppii elämään toisen osapuolen hieman erilaisten odotusten kanssa.

Tuo artikkeli on kyllä mielenkiintoinen sikälikin koska muistan aikoinaan lukeneeni juuri päinvastaisen artikkelin. Tai siis siinä joku parikymppinen nainen oli sitä mieltä että (nuoret) miehet ovat onnettomampia kuin nuoret naiset koska ainoastaan naisilla on sydänystäviä joille avautua täysin ja puhua tunteistaan jne., ja sanoo havainneensa tämän seurustelemiensa miestensäkin kanssa, ikäänkuin hän olisi heille ensimmäinen jolle puhua tunteistaan.

Minä puolestani uskon että tuossa on enemmän kyse sukupuolten välisistä keskimääräisistä eroista. Naisille vain on, keskimäärin, tärkeämpää löytää "tunneystäviä" joiden kanssa märehtiä ihmissuhteita jne., miehille riittää paremmin kaverit joiden kanssa vitsailla ja pitää hauskaa.

Olen välillä huuli pyöreänä kuunnellut erään läheisen sukulaistytön (naisen) kertomusta kuinka on suhteet kokonaan poikki siihen ja siihen entiseen sydänystävään koska ystävä oli ymmärtänyt jonkun hänen sanomansa väärin ja siitä oli sitten kehkeytynyt suurikin draama heidän välilleen ja molemmat olivat vihaisia ja molemmat itkivät jne...

En tiedä, tuo on minulle jotenkin täysin vieras ajatus miespuolisten kavereitteni kanssa. Voin toki huomata että joku tyyppi on kusipää ja siksi en halua olla hänen kaverinsa, mutta vaikea nähdä että miespuolisten kavereitteni kanssa tulisi mitään erityistä tunnepitoista draamaa. Se saattaa johtua ihan siitä että he ovat minulle tosiaan lähinnä hauskaa kaveriseuraa, eivätkä mitään sydänystäviä joille avauduisin syvimmistä seksuaalisista tunteistani tms. En puhu heidän kanssaan parisuhteista tai naisista tms., vaan töistä, harrastuksista, maailmanpoliittisista asioista, vitsaillaan keskenään jne. Ei niistä yleensä draamaa tule, tai no kerran tuli erään työ"kaverin" kanssa koska poliittiset mielipiteemme ovat niin vastakkaisia ja hän sai tietää etten erityisemmin vihaa Trumppia. Ai niin isoveljenikin joskus vihastui minulle kun aloin puhua alhaisemman verotuksen puolesta ja että julkista sektoria pitäisi ehkä karsia, minulle oli oikeastaan yllätys että hän oli ekonomina jonkinsortin vasemmistolainen tai ainakin korkean verotuksen ystävä, mutta ehkä se johtui siitä että hän on töissä valtiolla...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 660
Jos nainen pukeutuu polvenpituiseen värikkääseen mekkoon niin onko hän yökerhossa vastuussa häneen itseensä kohdistuneesta häirinnästä vaiko ei?

Siis yksinkertainen kyllä vai ei kysymys niin ei tarvi enään kierrellä.
Jos mies vetää täyskännin ja menee hoipertelemaan iso setelitukko ja arvokas kello kädessä Brasilian slummeihin, onko hän vastuussa itseensä kohdistuneesta häirinnästä ja ryöstelystä?

Jos poliisi tai ulkopuolinen tarkkailija sanoo ettei noin kannattaisi tehdä ja kannattaa vähän miettiä missä kulkee ja missä kunnossa, syyllistyykö tämä arvioitsija uhrin syyllistämiseen, ikäänkuin oli vain hänen eikä ryöstäjien syy että nyt hän on yhtä kelloa, yhtä rahatukkoa ja paria hammasta vajaampi ihmisyksilö tässä epätäydellisessä maailmassa?
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 505
Jos mies vetää täyskännin ja menee hoipertelemaan iso setelitukko ja arvokas kello kädessä Brasilian slummeihin, onko hän vastuussa itseensä kohdistuneesta häirinnästä ja ryöstelystä?
En ymmärrä miksi edes lainaat minun viestejä, jos ei ole pienintäkään yritystä itse kysymykseen vastaamiseen?

Tuo oli yksinkertainen kyllä/ei kysymys ja alat höpöttää jostain kelloista Rion slummeissa...
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 660
En ymmärrä miksi edes lainaat minun viestejä, jos ei ole pienintäkään yritystä itse kysymykseen vastaamiseen?

Tuo oli yksinkertainen kyllä/ei kysymys ja alat höpöttää jostain kelloista Rion slummeissa...
Sinun kysymykseni on yhtä selkeä kyllä/ei-kysymys kuin minun kysymykseni.

Se että katsoo jonkinlaisen toiminnan riskialttiiksi, ei tarkoita samaa kuin ettei katsoisi henkilöä ahdistelleiden tahojen toimineen väärin.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 505
Sinun kysymykseni on yhtä selkeä kyllä/ei-kysymys kuin minun kysymykseni.

Se että katsoo jonkinlaisen toiminnan riskialttiiksi, ei tarkoita samaa kuin ettei katsoisi henkilöä ahdistelleiden tahojen toimineen väärin.
Näetkö siis että naisen päällä oleva polvenpituinen värikäs mekko suomalaisessa yökerhossa on täysin verrattavissa tuohon sinun skenaarioon setelitukkumiehestä kännissä Rion slummeissa?

Ei hyvää päivää teidän kansa. Onpa kyllä ihme ja kumma jos pariutuminen on myös hankalaa.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 660
Näetkö siis että naisen päällä oleva polvenpituinen värikäs mekko suomalaisessa yökerhossa on täysin verrattavissa tuohon sinun skenaarioon setelitukkumiehestä kännissä Rion slummeissa?
Selitätkö eron? Molemmissa paikoissa voi törmätä ihmisiin jotka käyttäytyvät epäsopivasti sinua kohtaan

Ei hyvää päivää teidän kansa. Onpa kyllä ihme ja kumma jos pariutuminen on myös hankalaa.
Ei mulle ainakaan kun on niin kauan saman vaimon kanssa ollut yhdessä. Helppoa kuin heinänteko, ellei jopa helpompaa sanoi kissa kun pöydällä mummoa pyyhki.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 505
Selitätkö eron?
Apua, sä oot ilmeisesti tosissasi?

En keksi yhtään syytä miksi kukaan haluaisi mennä kännissä setelitukun kanssa maailman yhteen vaarallisimmista paikoista? Kerro jos sinä keksit.

Suomalaisia naisia olen nähnyt mekko päällä kesäisin taaperosta saakka. Varmasti jos oikein pitkään ja hartaasti mietit niin ehkä voisit keksiä yhden tai jopa kaksi hyväksyttävää motiivia yökerhossa käymiseen. Kenties jopa mekko päällä.

Kelpaako nuo vai tarvitseeko lisää selitystä mitä eroa on polvenpituiseen värikkääseen mekkoon pukeutumisella ja kännissä setelien kanssa ryöstettäväksi joutumisella riossa?

Vuonna 69 saatoit törmätä ihmiseen kuussa, joka käyttäytyy sinua kohtaan töykeästi, mutta mekkoon pukeutumisen kanssa sillä on muuten aika vähän yhteistä.

Joten saisinko nyt lopulta vastauksen esitettyyn kysymykseen vai jaaritteletko jotain muuta seuraavaksi?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 398
Kelpaako nuo vai tarvitseeko lisää selitystä mitä eroa on polvenpituiseen värikkääseen mekkoon pukeutumisella ja kännissä setelien kanssa ryöstettäväksi joutumisella riossa?
Sinun pakkomielteellä polvimittaisia värikkäitä mekkoja kohtaan ei ole tässä keskustelussa mitään merkitystä.

Miksi pitää jättää kaikkien muiden viestit huomiotta ja vängätä samasta asiasta?

Mitä paljastavammin ja seksikkäämmin nainen pukeutuu sitä todennäköisemmin hän joutuu epämiellyttävän huomion kohteeksi. Maailma on paska paikka.

Samoiten mitä selvemmin mukana olevaa varallisuutta esittelee sitä todennäköisemmin joutuu ryöstettäväksi.

Joko nyt ymmärsit?
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 505
Sinun pakkomielteellä polvimittaisia värikkäitä mekkoja kohtaan ei ole tässä keskustelussa mitään merkitystä.

Miksi pitää jättää kaikkien muiden viestit huomiotta ja vängätä samasta asiasta?

Mitä paljastavammin ja seksikkäämmin nainen pukeutuu sitä todennäköisemmin hän joutuu epämiellyttävän huomion kohteeksi. Maailma on paska paikka.

Samoiten mitä selvemmin mukana olevaa varallisuutta esittelee sitä todennäköisemmin joutuu ryöstettäväksi.

Joko nyt ymmärsit?
Jännä miten yhteen luotisuoraan kysymykseen vastaaminen voikin olla noin haastavaa.

Ilmeisesti voidaan kai todeta, että polvenpituisen mekon kanssa liikkuminen on yksinkertaisesti liian iso riski Suomessa. Jos jotakin ikävää käy niin ainahan nainen olisi voinut pukea vaikka keskiaikaisen piikikkään haarniskan lähtiessä ja näin välttää sen kokonaan.

Mut joo ainakin mun puolelta tämä keskustelu on nyt ohi.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
313
Jotta voisi sanoa että "toiminta ei ole fiksua" niin pitäisi olla olemassa vaihtoehtoinen toiminta josta sitten kaikki sanoo että "No tuo oli fiksua". Jos tällaista vaihtoehtoista fiksua toimintaa ei ole olemassa niin silloin on aikalailla ei fiksua ajattelua tuomita joku toiminta "ei fiksuksi".

Brasialaisessa slummissa rahatukon heiluttelu ei ole fiksua koska on olemassa helposti keksittävissä oleva vaihtoehtoinen fiksu toiminta pitää se rahatukko piilosa.

Sille mikä vaihtoehtoinen toiminta eli pukeutuminen on fiksua vastakohtana polvipituiselle kukkamekolle ravintolassa joka kuulemma on ei-fiksua ei olla vielä kuultu vaikka on monasti kysytty.

Ei ainoa mahdollinen toiminta voi olla ei-fiksua.

Vai onko mahdollisesti niin että tämä näitten parin sankarin mielessä oleva vaihtoehtoinen pukeutuminen on näitten parin sankarin omastakin mielestä niin suuresti ei-fiksua että eivät kehtaa sanoa sitä.

Onko se toppatakki+kumisaappaat, burkha vai pitääkö tehdä sukupuolenvaihto transmieheksi jotta pääsisi sellaiseen pukeutumiseen jota ei sitten tartte haukkua ei-fiksuksi. Vai pitääkö pysyä kotona ja miten tämä vaikuttaa pariutumisen haasteisiin nykyaikana?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 398
Jännä miten yhteen luotisuoraan kysymykseen vastaaminen voikin olla noin haastavaa.

Ilmeisesti voidaan kai todeta, että polvenpituisen mekon kanssa liikkuminen on yksinkertaisesti liian iso riski Suomessa. Jos jotakin ikävää käy niin ainahan nainen olisi voinut pukea vaikka keskiaikaisen piikikkään haarniskan lähtiessä ja näin välttää sen kokonaan.

Mut joo ainakin mun puolelta tämä keskustelu on nyt ohi.
Eihän tuollaiseen kysymykseen ole suoraa vastausta.
Voi olla hyvinkin että ei ole ihmeellistä sen kukkamekon kanssa. Riippuu mekon mallista, henkilöstä joka sitä käyttää ja paikasta ja ajasta missä sitä pitää päällään.

Polvimittainen anteliaalla kaula-aukolla varustettu todella tiukka mekko treenatun isorintaisen naisen päällä houkuttelee ihan eritavalla huomiota kuin peittävämpi ja rennommin istuva mekko jonkun toisen päällä...

Kaikki saa itse päättää mitä haluaa päällensä laittaa ja arvioida itse mitä pitää tärkeänä.

Jos haluaa vähentää miesten huomiota voi pukeutua vähemmän näyttävästi.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 856
Sille mikä vaihtoehtoinen toiminta eli pukeutuminen on fiksua vastakohtana polvipituiselle kukkamekolle ravintolassa joka kuulemma on ei-fiksua ei olla vielä kuultu vaikka on monasti kysytty.

Ei ainoa mahdollinen toiminta voi olla ei-fiksua.
Toisaalta täällä on esitetty sitä että naisten ei ehkä pitäisi olla ulkona ja baareissa silloin kun siellä on humalaisia miehiä. Varsinkin tuossa 03 pintaan kun baarit sulkevat.
Mutta oikeastihan aika moni mies menee sinne baariin tarkoituksena edes katsoa naista tai jopa puhua sellaiselle ja JOS huomaa että siellä baarissa mihin meni ei niitä ole hän monesti nopeasti vaihtaa seuraavaan baariin kunnes löytää sellaisen missä niitä naisia on.

Eli onko sitten vaihtoehto vain se että naiset eivät viikonloppuisin (sekä keskiviikkoisin mikä on pikkulauantai) käy ollenkaan baareissa? Vai mitä pitäisi tehdä. Sekä miten tuo edistäisi pariutumista ja ihmisten kohtaamista...
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 400
Toisaalta täällä on esitetty sitä että naisten ei ehkä pitäisi olla ulkona ja baareissa silloin kun siellä on humalaisia miehiä. Varsinkin tuossa 03 pintaan kun baarit sulkevat.
Mutta oikeastihan aika moni mies menee sinne baariin tarkoituksena edes katsoa naista tai jopa puhua sellaiselle ja JOS huomaa että siellä baarissa mihin meni ei niitä ole hän monesti nopeasti vaihtaa seuraavaan baariin kunnes löytää sellaisen missä niitä naisia on.

Eli onko sitten vaihtoehto vain se että naiset eivät viikonloppuisin (sekä keskiviikkoisin mikä on pikkulauantai) käy ollenkaan baareissa? Vai mitä pitäisi tehdä. Sekä miten tuo edistäisi pariutumista ja ihmisten kohtaamista...
Jos haluat <sensuroitu>, menet baariin. Jos et halua <sensuroitu> et mene baariin (tai notku siellä vielä 03 yöllä). Onkelma ratkaistu. Baarit on sitä varten, että ihmiset tapaavat ja <sensuroitu> toisiaan. Tai en tiedä, onko ne vaan jotain kavereiden kesken tapaamista varten nykyään?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 856
Jos haluat <sensuroitu>, menet baariin. Jos et halua <sensuroitu> et mene baariin (tai notku siellä vielä 03 yöllä). Onkelma ratkaistu. Baarit on sitä varten, että ihmiset tapaavat ja <sensuroitu> toisiaan. Tai en tiedä, onko ne vaan jotain kavereiden kesken tapaamista varten nykyään?
Asia selvä, eli olit sukupuolta kumpaa tahansa jos et halua että täysin tuntematon kumpaa tahansa sukupuolta oleva tulee ja yrittää <sensuroitu> et mene baariin. Jos haluat ottaa kännit, nähdä kavereita tai muuten bilettää pidät kotibileet tai vedät kalsarikännit.. kait sen noinkin voi ymmärtää.

Täytyy kyllä sanoa että itse olen käynyt baareissa ilman että ainoa tarkoitus olisi ollut <sensuroitu> mutta ehkä se touhu on sitten muuttunut aika radikaalisti tai asun eri paikkakunnalla...
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 405
Tuossa mielestäni turhaan mystifioidaan asiaa.

Sukukypsässä naisessa nimenomaan nuoruus vetoaa useimpiin miehiin. Tätä esiintyy kaikissa kulttuureissa joten se lienee biologista, miehet eivät yleensä kiinnostu seksuaalisesti menopaussin saavuttavista naisista.

Se miksi vanhemmat miehet hanakammin tulevat juttusille voi johtua ihan vain iän ja kokemuksen tuomasta itsevarmuudesta. Muistan itsekin olleeni kaksikymppisenä paljon arempi lähestymään tuntemattomia naisia kuin mitä olisin nyt.

Vaikka olisin nyt sinkku, tuskin olisin kuitenkaan aloitteellinen 18-vuotiaita kohtaan koska en usko että he aidosti olisivat minusta seksuaalisesti kiinnostuneita, mutta ehkä jotkut muut vanhemmat miehet kokevat sitten eri tavalla, tai ottavat itseään selvästi nuorempien saalistamisen haasteena, tai uskovat itse olevansa niin hyvä saalis vanhempanakin. Sama se mulle, eläkööt omissa kuvitelmissaan.

En tiedä onko tuon jutun pointti että vanhempien miesten ei tulisi ilmaista mielenkiintoaan nuorempia naisia kohtaan, vaikka tuntisivat heitä kohtaan seksuaalista vetoa? Kun siis kuitenkin puhutaan täysi-ikäisistä naisista, tietenkin 14-vuotiasta lähestyminen seksuaalisessa mielessä on Suomessa jo laitontakin (Italiassa ei mutta se on eri tarina ja kulttuuri kai sitten). Ymmärrän kyllä pointin, en minäkään haluaisi että minua tulisivat lääppimään minua vanhemmat tai välttämättä edes itseni ikäiset naiset, mutta kuittaisin sen epämiellyttävänä kokemuksena josta kyllä pääsen henkisesti yli (on tapahtunut, silloin arempana kaksikymppisenä snagarijonossa joku nelikymppinen kylmähuulinen nainen tuli pyytämättä suutelemaan suulle kun olin kuulemma niin ihastuttavan näköinen nuorimies tjsp.).
Mä lähestyisin asiaa siitä näkövinkkelistä, että mieluummin otan pakit kisakireältä nuorelta naiselta kuin vanhemmalta naiselta.

Ja toinen juttu on se, että missä on hyvännäköiset vanhemmat (sinkku-)naiset? Ei oikein missään. Joten niitä on aika vaikea lähestyä kun niitä ei ole.

No, tämä oli karrikointia mutta onhan se selvä, että jos yökerhon (hyvännäköiset) naiset on pääasiassa nuoria, niin sitten luonnollisesti isketään lähinnä niitä. Tällainen tilastotiede ja matematiikka (ja biologia) toki menee helposti yli naisten hilseen.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
786
On kyllä ikävää, mutta en toisaalta ihmettele miksi tytöt jo nuorena kohtaa kaikenlaista ehdottelua ja lähentelyä.

Kyllä taas tänään kun kesä on tullut täytyi vain ihmetellä miten nuoret naisenalut pukeutuu...

Ei varmaan monetkaan miehet tajua että eivät ole aikuisia.
Miten nuoret naiset pukeutuvat? Samoin kuin miehenalut, eli kaupasta ostettuihin vaatteisiin, ellei nyt satu olemaan itsellä tai läheisellä ompeluharrastusta.

Kun mä olen kulkenut topissa tissit jo vähän kasvaneena ilman rintsikoita (koska ysärillä tuli niskalenkkitopit, mutta ei vielä oikein mukautettavia rintsikoita, ja eipä niitä nyt tueksi tarvinnutkaan) niin ei mulla ollut minkäänlaista yritystä olla seksikäs, poikien saati miesten mieleen. Olin vitos-kutosluokkalainen. Just lopettanut barbileikit.

Ei mulla ollut yritystä olla sellainen 17-vuotiaanakaan, ja muistan yhden mekon, josta ekaa kertaa kaupungilla pidettyäni tajusin, että siitä kuultaa jalkojen muoto läpi sopivassa vastavalossa tai paisteessa. Kuljin poikaystäväni kanssa kaupungilla ja aloin ihmetellä lukuisten miesten katseita haaroväliini. Mitään ei siis näkynyt läpi.

En ole varhaisteini-iän jälkeen pukeutunut trendikkäästi, tosin nuoruudessa eivät perseet ollut niin muodissa kuin nyt. Koen, ettei mullakaan ollut mitään persettä kohottavia farkkuja, ei sellaisia ollut. Tissit ovat näkyneet sen verran mitä ovat kyseisestä paidasta tai mekosta näkyneet, ostuvuuksia ja leikkauksia on yhtä monta kuin on vaatekappaleitakin. Ja sama vaate näyttää erilaiselta eri vartalolla.

Onko ihan oikeasti niin, että puolen ihmiskunnasta täytyy valita vaatteensa jo lapsesta asti sen mukaan, mitä toinen puoli ihmiskunnasta on asiasta mieltä? Suostuisitko itse miehenä tähän? Kyllä, miehet joutuvat hikoilemaan kesähäissä puku päällä, mutta naisten pitäisi pitää mahdollisesti epämukavia vaatteita aina kotoa poistuessaan?

Jos haluaa vähentää miesten huomiota voi pukeutua vähemmän näyttävästi.
Saako rannalla kuitenkin olla uima-asussa?

Tietty pukeutuminen voi toki vähentää huomiota, mutta ei estä sitä. Naisia raiskataan talviasuissakin kulkiessaan, tai täysin meikittä ulkoillessaan syksyn viimassa.

Kannattais varmaan miesten alkaa ymmärtää, mikä on lapsi, ja lakata seksualisoimasta lapsia niiden vaatteiden perusteella.

Muistan, kun äiti sanoi, että kohta sua alkaa miehet kattella. En ymmärtänyt yhtään mitään vielä silloin. Tykkäsin ehkä jostain pojista, mutta ei siinä ollut mitään hihittelyä kummempaa. Kaikki 18-vuotiaasta ylöspäin olivat aikuisia, joihin sitä naiivina vielä luotti, eikä ymmärtänyt maailman käsittävän ihmispaskoja, jotka olisivat voineet olla jopa hengenvaaraksi itselle.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
786
Jos haluat <sensuroitu>, menet baariin. Jos et halua <sensuroitu> et mene baariin (tai notku siellä vielä 03 yöllä). Onkelma ratkaistu. Baarit on sitä varten, että ihmiset tapaavat ja <sensuroitu> toisiaan. Tai en tiedä, onko ne vaan jotain kavereiden kesken tapaamista varten nykyään?
Oon kyllä 99,9 % baarikerroista mennyt sinne a) tanssimaan b) pitämään hauskaa ystävieni kanssa c) ehkä tutustumaan ihmisiin kaverimielessä d) ryyppäämään e) huutamaan laulujen tahtiin (sitä voi harvoin tehdä muualla).
Olen käynyt sinkkuna baarissa varmaan kahden käden sormin laskettavat kerrat eikä olis tullut mieleenkään tavata mitään rakkautta siellä. Kai varatutkin saa juhlimassa käydä?
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
786
Mitä paljastavammin ja seksikkäämmin nainen pukeutuu sitä todennäköisemmin hän joutuu epämiellyttävän huomion kohteeksi. Maailma on paska paikka.
Millähän voisi vähentää sitä epämiellyttävää huomiota, kun haukutaan rumaksi tai huoraksi? :hmm: Ihan tavallisissa vaatteissa, esim. takki päällä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 405
Millähän voisi vähentää sitä epämiellyttävää huomiota, kun haukutaan rumaksi tai huoraksi? :hmm: Ihan tavallisissa vaatteissa, esim. takki päällä.
Kuulokkeet korviin ja kuuntelet jotain sinua miellyttävää?

Toisaalta muuta sellaiseen äärifeministiseen maahan, jossa tällainen huutelu on minimissään ja naisen asema maksimissaan. Kuten Suomeen. Ai sä asutkin jo täällä? Onneksi olkoon siis!

Suomen sisällä kannattaa ehkä muuttaa sellaiseen kaupunkiin, jota ei vielä ihan täysin ole mamuiltu pilalle. Muutenkin pienissä piireissä huutelun kynnys on ehkä isompi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 398
Miten nuoret naiset pukeutuvat? Samoin kuin miehenalut, eli kaupasta ostettuihin vaatteisiin, ellei nyt satu olemaan itsellä tai läheisellä ompeluharrastusta.

Kun mä olen kulkenut topissa tissit jo vähän kasvaneena ilman rintsikoita (koska ysärillä tuli niskalenkkitopit, mutta ei vielä oikein mukautettavia rintsikoita, ja eipä niitä nyt tueksi tarvinnutkaan) niin ei mulla ollut minkäänlaista yritystä olla seksikäs, poikien saati miesten mieleen. Olin vitos-kutosluokkalainen. Just lopettanut barbileikit.

Ei mulla ollut yritystä olla sellainen 17-vuotiaanakaan, ja muistan yhden mekon, josta ekaa kertaa kaupungilla pidettyäni tajusin, että siitä kuultaa jalkojen muoto läpi sopivassa vastavalossa tai paisteessa. Kuljin poikaystäväni kanssa kaupungilla ja aloin ihmetellä lukuisten miesten katseita haaroväliini. Mitään ei siis näkynyt läpi.

En ole varhaisteini-iän jälkeen pukeutunut trendikkäästi, tosin nuoruudessa eivät perseet ollut niin muodissa kuin nyt. Koen, ettei mullakaan ollut mitään persettä kohottavia farkkuja, ei sellaisia ollut. Tissit ovat näkyneet sen verran mitä ovat kyseisestä paidasta tai mekosta näkyneet, ostuvuuksia ja leikkauksia on yhtä monta kuin on vaatekappaleitakin. Ja sama vaate näyttää erilaiselta eri vartalolla.

Onko ihan oikeasti niin, että puolen ihmiskunnasta täytyy valita vaatteensa jo lapsesta asti sen mukaan, mitä toinen puoli ihmiskunnasta on asiasta mieltä? Suostuisitko itse miehenä tähän? Kyllä, miehet joutuvat hikoilemaan kesähäissä puku päällä, mutta naisten pitäisi pitää mahdollisesti epämukavia vaatteita aina kotoa poistuessaan?
Tuossa lainaamassasi kohdassa oli kyse näistä alle 16 vuotiasta lapsista. Aikuiset toki saa pukeutua ihan niin kuin haluavat, mutta kyllä vanhempien pitäisi vähän valvoa miten lapset pukeutuu.

Ei ainakaan minusta lapsien pitäisi pukeutua niin pieneen toppiin että hädin tuskin nännit on piilossa ja isot tissit pursuu ulos. Ja siihen sitten kaveriksi semmonen roiskeläppähame mistä lähes pakarat vilkkuu.. Osa noista lapsista kun on vartaloltaan ihan yhtä naisellisia kuin vanhemmat naiset. Vai onko tuollainen sinusta sitten ihan ok?

Ja mitä tulee kireisiin ihonmyötäisiin vaatteisiin niin tuskin ne nyt ainakaan mukavia on päällä verrattuna rennompiin. Ihan muut syyt niitä on käyttää...

Saako rannalla kuitenkin olla uima-asussa?

Tietty pukeutuminen voi toki vähentää huomiota, mutta ei estä sitä. Naisia raiskataan talviasuissakin kulkiessaan, tai täysin meikittä ulkoillessaan syksyn viimassa.

Kannattais varmaan miesten alkaa ymmärtää, mikä on lapsi, ja lakata seksualisoimasta lapsia niiden vaatteiden perusteella.
Sinulla taitaa olla joku henkilökohtainen kampanja minua vastaan kun useammassa ketjussa poimit yksittäisiä asioita pois asiayhteydestä...

Kuten aiemminkin sanoin pukeutuminen riippuu paikasta ja ajasta mikä on järkevää.

Uima-asun kanssakin voi valita käyttääkö perinteistä uimapukua vai haluaako enemmän huomiota niukoilla string bikineillä.

Ja sanoppas mistä miehet ymmärtää mikä on lapsi? Jos tytöllä on isot tissit ja muutenkin muotoja, mistä voi tietää että kyseessä on lapsi?

Millähän voisi vähentää sitä epämiellyttävää huomiota, kun haukutaan rumaksi tai huoraksi? :hmm: Ihan tavallisissa vaatteissa, esim. takki päällä.
Onko tämä nyt sitten sitä muodissa olevaa whataboutismia? Puhut täysin eri asiasta.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
786
Kuulokkeet korviin ja kuuntelet jotain sinua miellyttävää?

Toisaalta muuta sellaiseen äärifeministiseen maahan, jossa tällainen huutelu on minimissään ja naisen asema maksimissaan. Kuten Suomeen. Ai sä asutkin jo täällä? Onneksi olkoon siis!

Suomen sisällä kannattaa ehkä muuttaa sellaiseen kaupunkiin, jota ei vielä ihan täysin ole mamuiltu pilalle. Muutenkin pienissä piireissä huutelun kynnys on ehkä isompi.
Ihan perinteisiä, ei pääkaupunkiseutulaisia nuorehkoja miehiä (eli eivät viiskymppisiä) ovat olleet. En viitsisi ravintolassa olla kuulokkeet korvilla, mutta kiitos vähättelevästä vastauksesta.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
786
Ei ainakaan minusta lapsien pitäisi pukeutua niin pieneen toppiin että hädin tuskin nännit on piilossa ja isot tissit pursuu ulos. Ja siihen sitten kaveriksi semmonen roiskeläppähame mistä lähes pakarat vilkkuu.. Osa noista lapsista kun on vartaloltaan ihan yhtä naisellisia kuin vanhemmat naiset. Vai onko tuollainen sinusta sitten ihan ok?
Miksi sä katselet tollasia jos ne on lapsia???

Totta kai vanhemmat voivat vaatia lapseltaan vaikka ja mitä, mutta kaikki tiedämme, millaista on olla nuori ja kuinka paljon kiinnostaa jonkun kalkkiksen puheet.

Ja mitä tulee kireisiin ihonmyötäisiin vaatteisiin niin tuskin ne nyt ainakaan mukavia on päällä verrattuna rennompiin. Ihan muut syyt niitä on käyttää...

Sinulla taitaa olla joku henkilökohtainen kampanja minua vastaan kun useammassa ketjussa poimit yksittäisiä asioita pois asiayhteydestä...

Kuten aiemminkin sanoin pukeutuminen riippuu paikasta ja ajasta mikä on järkevää.

Uima-asun kanssakin voi valita käyttääkö perinteistä uimapukua vai haluaako enemmän huomiota niukoilla string bikineillä.

Ja sanoppas mistä miehet ymmärtää mikä on lapsi? Jos tytöllä on isot tissit ja muutenkin muotoja, mistä voi tietää että kyseessä on lapsi?

Onko tämä nyt sitten sitä muodissa olevaa whataboutismia? Puhut täysin eri asiasta.
Mä vastaan sulle, koska sä kirjoitat asioita, joihin haluan vastata.

Ensinnäkin kireä vaatteet esim. urheillessa ja ihan muutenkin liikkuessa ovat mukavammat ja käytännöllisemmät. En tiedä kuinka paljon sinun perseesi ja muut rasvaa keräävät möykyt kehossa liikkuvat, mutta joillakin ne heiluvat sen verran, että on kivempi olla "tiukemmin". Tiukan päälle taas liehuvan vaatteen laittaminen on ärsyttävää, ne esim. sähköistyvät, kiertyvät ja ovat muuten inhottavasti liikettä estämässä. Ennemmin on trikoissa kokonaan kuin trikoissa niin, että niiden päällä oleva mekko nousee ylös liikkuessa.

Mä olen saanut ihan tavallisessa, mustassa kokouikkarissa 12-vuotiaana mieheltä lähestymistä, hän onneksi ymmärsi myös kysyä jossain välissä ikääni ja lähti pikimmiten pois. En ymmärtänyt asiaa, siinähän oli vain ihminen juttelemassa. Mitä mulla olisi pitänyt olla päällä?

Jos mies ei ymmärrä, kuka on lapsi, niin... Mä en edes ala. Kyllä sen nyt naamasta näkee, äänestä ja puhetavasta kuulee. Jäänyt biologiantunnit väliin, jos kuvittelee vasta aikuisilla olevan tissit.

Millä tavalla sä määrittelet, mikä on epämukavaa huomiota? Onko niin, että saan vihastua, jos mua haukutaan, mutta pitäisi ihastua, jos joku tuijottaa kaupassa ja alkaa seurata pari sataa metriä kadulla?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 405
Ihan perinteisiä, ei pääkaupunkiseutulaisia nuorehkoja miehiä (eli eivät viiskymppisiä) ovat olleet. En viitsisi ravintolassa olla kuulokkeet korvilla, mutta kiitos vähättelevästä vastauksesta.
Jos ravintoloissa on huonoa seuraa, niin sitten kannattaa ehkä suosia parempia ravintoloita. Tai jäädä kotiin. Elämä on täynnä valintoja.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
786
Jos ravintoloissa on huonoa seuraa, niin sitten kannattaa ehkä suosia parempia ravintoloita. Tai jäädä kotiin. Elämä on täynnä valintoja.
Eihän ne minun seurassani ole. Mutta enpä mä moisesta enää pahastuisi, naurattaisi vaan. Nykyään pystyy nauramaan päin naamaa ja sehän ne hiljaiseksi saakin.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
786
En kyllä purematta niele tätä että miehet tavoittelisivat (Suomessa) vain kauniita/kauneimpia koska useimmilla miehillä ei liene todellisia mahdollisuuksia kauneimpiin. Eikö täällä ole ollut paljon puhetta että miehet pyyhkäisevät kaikki naiset Tinderissä oikealle ja se on ongelma.. Miesten pitäisi siis pyyhkäistä oikealle vain naiset jotka eivät viehätä (tasoaan huonommat ulkonäön suhteen) ja ongelmaa ei ole? Tämä tuntuu monesti olevan se tarjottu ratkaisu että pitäisi heittää rima menemään. Tuosta deittisivustotutkimuksesta olisi mielenkiintoista tietää näiden vähemmän komeampien miesten "speksit" jotka kuitenkin saivat tykkäyksiä tms. (kauniilta?) naisilta. Ylipäätään kauneimpien naisten oikealle pyyhkäisystä teoriani on, että "heikompitasoisenkin" miehen kannattaa "kokeilla kepillä jäätä" (pun intended). Jos käy joku ihmeellinen tuuri niin voihan siitäkin tulla jotain, aina välillä joku voittaa lotossa jne. Mutta todellisuudessa ei varmaan odoteta siitä mitään (ellei sitten muuten ole "pinkka kunnossa") ja käytännössä odotukset ovat niissä "oman tasoisissa". Mistä ei niistäkään tule mitään, koska oman tasoiset naiset tavoittelevat ja saavat naisen omaa tasoa korkeammalla olevia miehiä. Summa summarum, tinder/deittailu on paskaa tavismiehelle. Ugh olen puhunut ja nyt lähden salille kiukkutreenaamaan :D
Niin siis. Edelleen, isossa mittakaavassa kaikista tykkääminen ei ole järkevää, koska se karkottaa naisia. Tästä nyt puhuin jo eilen. Ja toiseksi edelleen sen tutkimuksen mukaan naiset viestittivät niille miehille, joita eivät pitäneet niin hyvännäköisenä. Joten väite siitä, että naiset tavoittelevat (ulkonäkömielessä) korkeammalle on epätosi.

Toki ois hieno saada tuoretta ja suomalaista dataa. Mutta mitä.ite pääsen näkemään noita kavereiden mätsäyksiä, ei siellä mitään megakomistuksia ole. Enkä mäkään niitä tavoittelisi, eikä mun kaveripiiri. Mut me ollaankin niitä suhteellisen näkymättömäksi jääviä naisia ja ei vissii kuuluta siihen haluttuun naisryhmään ollenkaan. Netissä meille voi tietysti huudella vaikka mitä.

Juuri se onkin se pointti, miehen ulkonäöllä EI ole naiselle yhtä suurta merkitystä kuin naisen ulkonäöllä miehelle. Ja ei, se ei ole mikään raha tai status, mikä naamaa korvaa, vaan ihan se pääkopan sisältö. Tästä ei kannata kiukustua, vaikka salilla toki kantsii kaikinpuolin käydä.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 398
Miksi sä katselet tollasia jos ne on lapsia???
Silmät kiinnikkö pitäisi kulkea?

Jos mies ei ymmärrä, kuka on lapsi, niin... Mä en edes ala. Kyllä sen nyt naamasta näkee, äänestä ja puhetavasta kuulee. Jäänyt biologiantunnit väliin, jos kuvittelee vasta aikuisilla olevan tissit.
Olet kyllä aika velho jos voit ulkonäön perusteella sanoa kaikista ihmisistä onko ne 14, 16, 18 vai 20.

Naisilla ja tytöillä on naamassa meikkiä ja tekeen iän arvioimisesta vielä vaikeampaa kuin miesten kohdalla.

Jos lapset pukeutuisivat kuin lapset niin ehkä voisivat välttyä niiltä aikuisten miesten lähestymisiltä.

Mä olen saanut ihan tavallisessa, mustassa kokouikkarissa 12-vuotiaana mieheltä lähestymistä, hän onneksi ymmärsi myös kysyä jossain välissä ikääni ja lähti pikimmiten pois. En ymmärtänyt asiaa, siinähän oli vain ihminen juttelemassa. Mitä mulla olisi pitänyt olla päällä?
No vastaa nyt siihen kysymykseen että sinun mielestäsikö saa ihan saman verran huomiota siinä kokouikkarissa ja stingibikineissä? Eli pukeutumisella ei ole mitään vaikutusta?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 856
Olet kyllä aika velho jos voit ulkonäön perusteella sanoa kaikista ihmisistä onko ne 14, 16, 18 vai 20.
Tämä on joissakin tapauksissa ihan totta. Tarkoitan nyt esim. tapausta mikä jäi mieleen missä ns. tavallinen janatuinen (vai pelasikohan nyt jääkiekkoa mutta kuitenkin) oli muistaakseni Hotelli Ilveksestä ottanut huoneen ja oli siellä hotellin yökerhossa missä on 22v ikäraja ja tapasi siellä pari neitokaista jotka joivat viinaa siellä (kuten toki hänkin) ja sitten päätyivät hänen hotellihuoneeseensa. Myöhemmin tuli valitusta että hän olisi ollut 17 vuotiaiden kanssa sängyssä.

Eli ainakin itselleni tulisi mieleen että jos tapaan jossain 22v tai 25v baarissa naisen tämä olisi täysi-ikäinen enkä alkaisi vaatimaan kirjallista todistusta kuten passia ja ihan hätätilanteessa ehkä ajokorttikin voisi käydä.
En kylläkään harrasta yhden illan suhteita mutta sanotaan että näin olisi tapahtunut kun olin nuorempi ja olisin ajatellut että tästä alkaa ehkä pidempikin suhde.. Eikö siinä pitäisi myös tarjoilijan, sisäänheittäjän jne olla sitten syytteessä?

En sano että oma humaltuminen olisi "syy", mutta sanon kyllä että jos tapaan jonkun paikassa missä vähimmäisikäraja on vaikka sen 22 tai 25 vuotta niin tietysti otaksun että toinen olisi (vähintään) sen ikäinen ja luultavasti jo hieman vanhempikin.

Eikä kyllä minultakaan aikoinaan kukaan neitokainen sitä henkilöllisyystodistusta ole vaatinut että olisin todistetusti ollut tietyn ikäinen edes nuorempana kun on lähennytty jossain bileissä tai baarissa..

Ehkä se on sitten enempi nykyaikaa tämäkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 486
Tämä on taas hieman kaksinaismoralismia. Sanoisitko samaa jos joku hikinen humalainen känniääliö mies tulisi puristelemaan sinun persettäsi että "oma vika kun menin ympäristöön (baari) missä potentiaaliset homot puristelevat". Eikä siihen voi oikein vetää johtopäätöstä että naisten vika jos eivät toimi kuten miehet ja yritä vetää turpiin tätä puristelijaa.. koska naisille niitä puristelijoita tulee paljon enempi kuin miehille ja se tuntuu olevan enempi hyväksyttävämpää että mies puristelee naisen persettä kuin toisen miehen.
En nyt viitannut siihen, että joku häiritsee seksuaalisesti, mikä on epämiellyttävää.

Puhe oli siitä, että paikka ja tilanne on huono parisuhteen etsimisen kannalta.

Okei anna mun kaikki kestää.
Näinkö minä tosiaan kirjoitin?
Nimenomaan. On helppo olettaa aivan vääriä asioita kun on kova kiukku päällä.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
786
Silmät kiinnikkö pitäisi kulkea?

Olet kyllä aika velho jos voit ulkonäön perusteella sanoa kaikista ihmisistä onko ne 14, 16, 18 vai 20.

Naisilla ja tytöillä on naamassa meikkiä ja tekeen iän arvioimisesta vielä vaikeampaa kuin miesten kohdalla.

Jos lapset pukeutuisivat kuin lapset niin ehkä voisivat välttyä niiltä aikuisten miesten lähestymisiltä.

No vastaa nyt siihen kysymykseen että sinun mielestäsikö saa ihan saman verran huomiota siinä kokouikkarissa ja stingibikineissä? Eli pukeutumisella ei ole mitään vaikutusta?
No kyllä pitäisi kyetä erottamaan onko 14 vai 18 tai vanhempi. Ja etenkin onko 12.
Sen verran voi huomioida ympäristöään, ettei törmää toisiin tai jää auton alle, mutta jos kovin nyt osaa kuvailla erinäisiä muotoja ja vaatelirpakkeita, niin onhan siinä jo tuijoteltu niin, että muistijälki jäi. Ja koko juttu alkoi sillä, että useita nuoria naisenalkuja on tänä kesänä nähty, eli siis mitä, viikon sisään? Mistä tiedät heidän olleen nuoria naisenalkuja, jos se ikä ei näy?

Missä menee lapsen ja aikuisen raja? Ja miten se näkyy pukeutumisessa? Pitääkö 15-vuotiaan pukeutua potkupukuun? Tiekkö muuten, kevyet trikoohousut on ihan lasten vaatteita myös.

Kerropa, missä olen väittänyt, etteikö tietty pukeutuminen toisi mahdollisesti enemmän tietynlaista huomiota? Voin kertoa puolestasi, että en missään. Hienosti menee pointti ohi.

Pointti kuuluu: häirinnän syy ei ole vaatetus. Häirinnän syy on se häiritsijän pääkopan sisältö tai sen poissaolo. Epätoivottua lähentelyä ja ahdistelua voi, kuten sanottua, saada minihameessa baarissa kuin myös toppapuvussa lenkillä. Toisia ihmisiä kunnioittamattoman käytös ei johdu toisten ihmisten vaatteista. Tervetuloa tälle vuosituhannelle!
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 398
No kyllä pitäisi kyetä erottamaan onko 14 vai 18 tai vanhempi. Ja etenkin onko 12.
Sen verran voi huomioida ympäristöään, ettei törmää toisiin tai jää auton alle, mutta jos kovin nyt osaa kuvailla erinäisiä muotoja ja vaatelirpakkeita, niin onhan siinä jo tuijoteltu niin, että muistijälki jäi. Ja koko juttu alkoi sillä, että useita nuoria naisenalkuja on tänä kesänä nähty, eli siis mitä, viikon sisään? Mistä tiedät heidän olleen nuoria naisenalkuja, jos se ikä ei näy?

Missä menee lapsen ja aikuisen raja? Ja miten se näkyy pukeutumisessa? Pitääkö 15-vuotiaan pukeutua potkupukuun? Tiekkö muuten, kevyet trikoohousut on ihan lasten vaatteita myös.

Kerropa, missä olen väittänyt, etteikö tietty pukeutuminen toisi mahdollisesti enemmän tietynlaista huomiota? Voin kertoa puolestasi, että en missään. Hienosti menee pointti ohi.

Pointti kuuluu: häirinnän syy ei ole vaatetus. Häirinnän syy on se häiritsijän pääkopan sisältö tai sen poissaolo. Epätoivottua lähentelyä ja ahdistelua voi, kuten sanottua, saada minihameessa baarissa kuin myös toppapuvussa lenkillä. Toisia ihmisiä kunnioittamattoman käytös ei johdu toisten ihmisten vaatteista. Tervetuloa tälle vuosituhannelle!
Mikähän kuulustelu tämä nyt taas on. Vaikka julkisessa jos joku maksaa lastenlipulla on silloin alle 16 vuotias.

Ja kyllä aika monta ihmistä kerkeää nähdä ihan vaikka tunnissa jos ei jossain Pielavedellä asu...

Minä kun olin nuori niin ihan verkkareita collegeita ja farkkuja käytettiin, ei päälle maalatun näköisiä legginssejä tai farkkuja...

Ja eihän täällä ole mitään muuta väitettykään kuin että pukeutumisella voi vaikuttaa siihen huomion määrään mitä itseensä kohdistuu. Linkitettyjen artikkeleiden perusteella jo katse oli sitä epätoivottua huomiota.

Eli mitä sinä sitten väität vastaan jos olet samaa mieltä? Ihan periaatteesta pitää väitellä?
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
786
Mikähän kuulustelu tämä nyt taas on. Vaikka julkisessa jos joku maksaa lastenlipulla on silloin alle 16 vuotias.

Ja kyllä aika monta ihmistä kerkeää nähdä ihan vaikka tunnissa jos ei jossain Pielavedellä asu...

Minä kun olin nuori niin ihan verkkareita collegeita ja farkkuja käytettiin, ei päälle maalatun näköisiä legginssejä tai farkkuja...

Ja eihän täällä ole mitään muuta väitettykään kuin että pukeutumisella voi vaikuttaa siihen huomion määrään mitä itseensä kohdistuu. Linkitettyjen artikkeleiden perusteella jo katse oli sitä epätoivottua huomiota.

Eli mitä sinä sitten väität vastaan jos olet samaa mieltä? Ihan periaatteesta pitää väitellä?
Kysyin mielipidettäsi, koska sanoit, että lasten pitäisi pukeutua kuin lapset.

En ole samaa mieltä kanssasi siitä, että vastuu häirinnästä olisi pukeutujalla, ja että sitä voisi vähentää pukeutumalla eri tavoin. Ainakin se on se viesti, mitä olet useissa viesteissä väittänyt. Jos asia ei ole näin, niin voit ilmaista itseäsi eri tavoin?
Koska sehän ei pidä paikkaansa. Häirintä ei katso vaatetusta, eikä sitä voi välttää vaatevalinnoilla.

Nykyisin muotia ovat taas helvetin leveät housut, btw.

Lisäksi, se lapselta näyttäminen nimenomaan houkuttelee tiettyjä ihmisiä, joten "jos lapset pukeutuisivat kuin lapset" ei todellakaan pelasta yhtään miltään. Näissä tapauksissa lapselta näyttämättömyys voi tuoda turvaa.

En lukenut linkkejä, mutta totta kai katselu voi olla epätoivottua huomiota, mitä ihmettä? Edelleenkään mun mielestä aikuisten ei tarvitsisi katsella lapsia seksuaalisesti, eikä arvostellen heidän vaatteidensa paljastavuutta.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 398
Kysyin mielipidettäsi, koska sanoit, että lasten pitäisi pukeutua kuin lapset.

En ole samaa mieltä kanssasi siitä, että vastuu häirinnästä olisi pukeutujalla, ja että sitä voisi vähentää pukeutumalla eri tavoin. Ainakin se on se viesti, mitä olet useissa viesteissä väittänyt. Jos asia ei ole näin, niin voit ilmaista itseäsi eri tavoin?
Koska sehän ei pidä paikkaansa. Häirintä ei katso vaatetusta, eikä sitä voi välttää vaatevalinnoilla.

Nykyisin muotia ovat taas helvetin leveät housut, btw.

Lisäksi, se lapselta näyttäminen nimenomaan houkuttelee tiettyjä ihmisiä, joten "jos lapset pukeutuisivat kuin lapset" ei todellakaan pelasta yhtään miltään. Näissä tapauksissa lapselta näyttämättömyys voi tuoda turvaa.

En lukenut linkkejä, mutta totta kai katselu voi olla epätoivottua huomiota, mitä ihmettä? Edelleenkään mun mielestä aikuisten ei tarvitsisi katsella lapsia seksuaalisesti, eikä arvostellen heidän vaatteidensa paljastavuutta.
Nyt sekoitat kaksi asiaa ei noissa artikkeleissa ollut lapsista kyse vaan ihan aikuisista naisista.

Kannattaa lukea gramman viesti. Sanoi saman asian kuin minä, ehkä voit ymmärtää sisällön paremmin kun ei ole nimimerkkiin liittyvää ennakkoluuloa mukana.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
786
Nyt sekoitat kaksi asiaa ei noissa artikkeleissa ollut lapsista kyse vaan ihan aikuisista naisista.

Kannattaa lukea gramman viesti. Sanoi saman asian kuin minä, ehkä voit ymmärtää sisällön paremmin kun ei ole nimimerkkiin liittyvää ennakkoluuloa mukana.
En kirjoittanutkaan artikkeleissa olevan mitään lapsista, koska en niitä lukenut. Se oli viittaus edelliseen kappaleeseen. Viestissäsi vähättelit katsomista epätoivottuna huomiona, olkoonkin kyseessä aikuiset. Olet itse puhunut myös nuorista.

Ihan sama kenelle mä vastaisin, ei ole nikiklä väliä. Vastaan sinulle ihan siinä mielessä, mitä olet nyt vrk sisään kirjoittanut tähän aiheeseen. En halua kuitenkaan lukea sun mielipiteitä muiden viesteistä, vaan kuulla ihan omia. Joten jään siihen uskoon, että emme ole samaa mieltä.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 398
En kirjoittanutkaan artikkeleissa olevan mitään lapsista, koska en niitä lukenut. Se oli viittaus edelliseen kappaleeseen. Viestissäsi vähättelit katsomista epätoivottuna huomiona, olkoonkin kyseessä aikuiset. Olet itse puhunut myös nuorista.

Ihan sama kenelle mä vastaisin, ei ole nikiklä väliä. Vastaan sinulle ihan siinä mielessä, mitä olet nyt vrk sisään kirjoittanut tähän aiheeseen. En halua kuitenkaan lukea sun mielipiteitä muiden viesteistä, vaan kuulla ihan omia. Joten jään siihen uskoon, että emme ole samaa mieltä.

Täytyy sanoa että varmasti voi olla pariutuminen vaikeaa jos jo pelkkä katse on epätoivottua. Miten niitä aloitteita sitten pitäisi tehdä, silmät sidottuna?

Jos on liikaa vaadittu lukea se viesti niin tässä vielä lainattuna. Oletko tästä eri mieltä?
Kyllä se niin vaan on, että ihanteellisessa maailmassa mä voisin kävellä tuhannen kännissä minimekko päällä baari-illan jälkeen ja liftata jonkun ohiajelijan kyytiin ja pääsisin tuhannen varmuudella turvallisesti kotiin, mutta fakta on, että ottamalla tällaisia riskejä (olemalla kännissä, liftaamalla tuntemattomien kyytiin) nostan itse sitä riskiä että jotain käy. Ei tästä kannata hermostua.

vastaavasti provosoivasti pukeutuminen ei ole mikään lupa lääppiä, mutta koska yöelämässä näitä humalaisia ja holtittomia yksilöitä liikkuu, saattaa riski sille kasvaa vs. jos olisi pukeutunut jotenkin toisin, vaikka johonkin kaapuun.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
786
Täytyy sanoa että varmasti voi olla pariutuminen vaikeaa jos jo pelkkä katse on epätoivottua. Miten niitä aloitteita sitten pitäisi tehdä, silmät sidottuna?

Jos on liikaa vaadittu lukea se viesti niin tässä vielä lainattuna. Oletko tästä eri mieltä?
En ole tuosta eri mieltä enkä ole väittänyt olevani. Sinä sen sijaan olet implikoinut, että pukeutumalla tietyllä tapaa ei saa epämiellyttävää huomiota. Oletko sitä mieltä vai et?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 611
Viestejä
4 253 631
Jäsenet
71 345
Uusin jäsen
Eero.hk

Hinta.fi

Ylös Bottom