• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Muut Oral-B IO 6 Musta

Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
155
Tuote: Oral-B IO 6 Musta
Tarjoushinta: 109e (liittymisalekoodilla vielä 10% pois eli 98e)
Normaalihinta: 159e
Kauppa: Tokmanni verkkokauppa
Voimassa: 17.12.23 asti
Linkki: Sähköhammasharja Oral-B iO6, musta
Promokoodi:

Kommentti tarjouksesta:
Tämäpä lienee jo varsin hyvä hinta, kun tuota harjaa olen metsästänyt. Liittymisalekoodilla vielä 10% pois eli 98e :thumbsup:
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 688
Kiitoksia. Pitää vertailla tuohon omaan Genius 10k- harjaan. Olen miettinyt Pro 3 3900 kahden harjan settiä, mutta tämä uusi sarja kiinnostaa. Oliko näin, että näissä kaikissa IO- harjoissa on täsmälleen sama puhdistusteho ja -tulos? Eli hintaerot tulee lisäominaisuuksista? Ei nimittäin ole tullut käytettyä älyominaisuuksia yhtään eli puhdistustulos on itselle ainut, mikä merkitsee.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 168
Kun tarjous foorumilla ollaan niin mainitaan että tämä tulee pitkässä juoksussa todella kalliiksi kun Suomessa vaihtoharjat ovat 7.50+ € kappale.


Amazoninista jos tilaa säästää jonkin verran kun saa harjoja 5.11€ +veroero.


Itse käytän älytöntä Pro 3:sta ennen kaikkea siksi että nämä IO vaihtoharjat ovat tuplahintaisia. Muihin kuin IO sarjaan sopivia harjoja saa 2.56€ kappale.

 
Liittynyt
20.12.2018
Viestejä
260
Kiitoksia. Pitää vertailla tuohon omaan Genius 10k- harjaan. Olen miettinyt Pro 3 3900 kahden harjan settiä, mutta tämä uusi sarja kiinnostaa. Oliko näin, että näissä kaikissa IO- harjoissa on täsmälleen sama puhdistusteho ja -tulos? Eli hintaerot tulee lisäominaisuuksista? Ei nimittäin ole tullut käytettyä älyominaisuuksia yhtään eli puhdistustulos on itselle ainut, mikä merkitsee.
Jos haluaa harjan jossa pesutulos on samaa kuin kalliimmissa, mutta ilman turhaa high techiä, Pro 3 3000 -series lienee paras.
 
Liittynyt
09.11.2020
Viestejä
70
Itsellä vuoden päivät ollut tämä ja voin suositella. Hiljainen ja puhdistaa kyllä hyvin. Sovellusta en ole vaivautunut lataamaan kyllä. Lataus myöskin on melko hidas, mutta eipä tuo ole paljoa häirinnyt kun yön aikana lataa täyteen. Miinus ehkä hieman arvokkaat vaihtoharjat, kun käy vain nuo IO sarjalaiset.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 688
Jos haluaa harjan jossa pesutulos on samaa kuin kalliimmissa, mutta ilman turhaa high techiä, Pro 3 3000 -series lienee paras.
Täällä on kuitenkin puhuttu paljon siitä, että IO- sarjassa olisi parempi pesutulos. Hintalaatusuhde on varmasti kohdallaan tuossa vasta tänne linkatussa noin 60€:n kahden varren Pro 3:ssa. Vaikea uskoa, ettei tämä IO- sarja antaisi parempaa pesutulosta, koska minkäänlaista järkeähän tätä ei ole ostaa jos vähän reilu puoleen hintaan saa kaksi saman tason harjaa.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 168
Täällä on kuitenkin puhuttu paljon siitä, että IO- sarjassa olisi parempi pesutulos. Hintalaatusuhde on varmasti kohdallaan tuossa vasta tänne linkatussa noin 60€:n kahden varren Pro 3:ssa. Vaikea uskoa, ettei tämä IO- sarja antaisi parempaa pesutulosta, koska minkäänlaista järkeähän tätä ei ole ostaa jos vähän reilu puoleen hintaan saa kaksi saman tason harjaa.
Onko jossain puhuttu että IO pesisi paremmin kuin Pro 3? Olen lähinnä kuullut kommentteja että se on hiljaisempi.

Olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteitä joltain pro 3:sta IO:hon vaihtaneelta. Onko harjaus parempaa, mitä eroja? Pro 3 on ainoa älytön oralb harja jossa on suunnilleen sama harjausnopeus kuin IO:ssa joten se on hyvä vertailuharja.
 
Viimeksi muokattu:

Henesuo

Tukijäsen
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
207
Eikös IO sarjassa ole pyörähtelyn lisänä jokin magneettinen värähtely? Onhan noi harjatkin ihan erilaisia. No kuitenkin ero on huima kun vaihdoin jostain normaalista Pro sarjasta IO 6:een, joten en ehkä menisi puhumaan PRO sarjan kohdalla parhaasta pesutuloksesta. Tulee puhdasta ja on hiljainen. Ostin tuplapakkauksen 249€ niin sai vaimoke eri värisen pinkin itsellensä niin erottuu. Harjat tosiaan hintavia, mutta pitää katsoa onko vaihtoväli kenties hyvässä lykyssä pidentynyt ja muutenkin tilata jostain muualta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 481
Meillä molemmat käytössä, koska satuin ostamaan 12 päkin harjaspäitä amazonin alesta tuohon pro malliin juuri ennen kuin vaimolle suuhygienisti suositteli IO sarjaa ja hänen oli sellainen sitten saatava.
Mielestäni Pro:ta ja IO:ta ei voi kyllä mitenkään pitää saman veroisina. Eli jos haluatte paremman pesutuloksen ja puhtaammat hampaat niin IO on ainoa valinta. Jos taas harjaspään hinta on tärkein niin älkää ostako Oralin sähköhammasharjaa.

Amazonista saa IO päitä välillä ihan ok hintaan. 8kpl paketti noin 36e tais olla kun ostin.

Siirryn itse myös IO:hon heti kun noi PRO:n harjat on käytetty. Kyllä ne siitä kuluu kun muksujen kanssa niitä käytetään...
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 168
Eikös IO sarjassa ole pyörähtelyn lisänä jokin magneettinen värähtely? Onhan noi harjatkin ihan erilaisia. No kuitenkin ero on huima kun vaihdoin jostain normaalista Pro sarjasta IO 6:een, joten en ehkä menisi puhumaan PRO sarjan kohdalla parhaasta pesutuloksesta. Tulee puhdasta ja on hiljainen. Ostin tuplapakkauksen 249€ niin sai vaimoke eri värisen pinkin itsellensä niin erottuu. Harjat tosiaan hintavia, mutta pitää katsoa onko vaihtoväli kenties hyvässä lykyssä pidentynyt ja muutenkin tilata jostain muualta.
Meillä molemmat käytössä, koska satuin ostamaan 12 päkin harjaspäitä amazonin alesta tuohon pro malliin juuri ennen kuin vaimolle suuhygienisti suositteli IO sarjaa ja hänen oli sellainen sitten saatava.
Mielestäni Pro:ta ja IO:ta ei voi kyllä mitenkään pitää saman veroisina. Eli jos haluatte paremman pesutuloksen ja puhtaammat hampaat niin IO on ainoa valinta. Jos taas harjaspään hinta on tärkein niin älkää ostako Oralin sähköhammasharjaa.

Amazonista saa IO päitä välillä ihan ok hintaan. 8kpl paketti noin 36e tais olla kun ostin.

Siirryn itse myös IO:hon heti kun noi PRO:n harjat on käytetty. Kyllä ne siitä kuluu kun muksujen kanssa niitä käytetään...
Oliko kummallakaan vanha harja Pro 3? Pro sarjassa kaikki muut paitsi Pro 3 ovat hitaammin harjaavia. Huomasin eron puhdistustehosssa kun vaihdoin hitaammasta Pro:sta Pro 3:seen. Nyt kiinnostaisi kokemukset juuri Pro 3 ja IO välillä.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
167
Vaidoin itse noin vuosi sitten juuri tähän iO 6 harjaan Oralin "normaalista" pro sähköhammasharjasta. Ainakin itsellä muutos oli huomattava. Tämä iO pesee paljon "smoothimmin" ja paremmin. Ehkä osasyynä myös nuo harjaspäät, mutta pesutulos on parempi. Kyllä itse voin suositella
En nyt muista mikä se vanha Pro sarjan harja oli, mutta oli vain virtanappi ja siitä pystyi valitsemaan kaksi eri "tehoa". Voimakkaampi ja hellempi.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 168
Vaidoin itse noin vuosi sitten juuri tähän iO 6 harjaan Oralin "normaalista" pro sähköhammasharjasta. Ainakin itsellä muutos oli huomattava. Tämä iO pesee paljon "smoothimmin" ja paremmin. Ehkä osasyynä myös nuo harjaspäät, mutta pesutulos on parempi. Kyllä itse voin suositella
En nyt muista mikä se vanha Pro sarjan harja oli, mutta oli vain virtanappi ja siitä pystyi valitsemaan kaksi eri "tehoa". Voimakkaampi ja hellempi.
Ainakin omassa Pro 3:sessa on kolme nopeutta joten tuon on ollut lienee niitä puolet hitaampia Pro malleja.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 168
Nettiä selailemalla ei Pro 3 ja IO mallien harjaustoiminnasta löydy oikein mitään eroa. Molemmat tekevät 8800 "oscillations" ja 40000 "pulses" minuutissa. Muut pro mallit kuin 3 ovat vain 20000 "pulses".

Noissa IO malleissa on joku mystinen "magneettinen IO tekniikka" joka on englanniksi "linear magnetic drive". En ymmärrä mitä se tarkoittaa ja parantaako se jotenkin harjaustulosta vai onko se kenties vain syy siihen miksi IO sarja on hiljaisempi?
 

Henesuo

Tukijäsen
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
207
En usko, että oma oli mitään Pro 3 sarjaa. Ehkä joku Pro 2000 sarjalainen tai Smart. Mallityyppi 3767 lukee harjan pohjassa, mutta sillä tuli haulla vähän kaikkia malleja. 5 harjaustilaa muistaakseni sekä bluetooth.
Ostaisin IO sarjan jo pelkästään sen hiljaisuuden takia, mutta saat kaupanpäälle varmasti myös parhaan pesutuloksen ;)
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 168
En usko, että oma oli mitään Pro 3 sarjaa. Mallityyppi 3767 lukee harjan pohjassa, mutta sillä tuli haulla vähän kaikkia malleja. 5 harjaustilaa muistaakseni sekä bluetooth.
Ostaisin IO sarjan jo pelkästään sen hiljaisuuden takia, mutta saat kaupanpäälle varmasti myös parhaan pesutuloksen ;)
Minulta loppuu tieto kun mennään näiden yleisemmin Suomessa viimeaikoina myytyjen mallien ulkopuolella. Normaaliin tapaan vielä mallinumerot ovat erilaisia eri maanosissa ja kaikkea muuta kivaa joten vertailu ja googletus menee todella vaikeaksi.

Ainoa asia mistä olen vakuuttunut on että IO on hiljaisempi ja pesutulos on ainakin yhtä hyvä kuin Pro 3:sella. Pitäisi varmaan ostaa IO testiin että voisi vertailla. :)
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
422
Kiitos tästä tipsistä. Laitoin tilaukseen. Uskon että vaimo tykkää lahjasta. Tilasin vielä uutiskirjeen ja sain -10€ koodin. Hinnaksi jäi 99€ josta nappaan vielä siivun pois Oral cashbackillä. Itselleni tilasin BF tarjouksesta sen io9:sin mutta verkkokaupan pellet eivät ole sitä vieläkään saanu toimitettua.
 
Liittynyt
13.11.2023
Viestejä
97
Pro ja io selvin ero on, ilman että hampaisiin koskee, käynti. Pro tärisee, io surisee. Eli paljon hiljaisempi ja tasaisempi käynti.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 267
Ehkä tullut jo muutenkin selväksi mutta kyllä omana mutuna IO tuntuu pesevän selvästi paremmin vaikka toki siitä sitten kalliimpien harjapäiden muodossa maksetaan. Mutta vähän paremmin ne (vakiopäät) tuntuu onneksi kestävän kuin crossactionit Pro:lla. Tai tuntuu että pesutulos ei ainakaan heikkene samaan tahtiin.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 168
Ehkä tullut jo muutenkin selväksi mutta kyllä omana mutuna IO tuntuu pesevän selvästi paremmin vaikka toki siitä sitten kalliimpien harjapäiden muodossa maksetaan. Mutta vähän paremmin ne (vakiopäät) tuntuu onneksi kestävän kuin crossactionit Pro:lla. Tai tuntuu että pesutulos ei ainakaan heikkene samaan tahtiin.
Ongelma on että yksikään mutuilia ei ole vielä varmistanut että hän vertaa "40000 pulses" tekevää Pro 3:sta. Monet ovat verranneet "20000 pulses" mallin Pro:ta IO:hon. IO on 40000 pulses.

Oman kokemuksen mukaan kun vaihdoin samaa harjapäätä 40 000 ja 20 000 Pro mallien välillä ja pesin eri puolet hampaista niin 40 000 puoli tuntui puhtaammalta. Eli minulla on vahva usko että 40 000 pulses on varmasti hyvä mutta siitä en ole vielä vakuuttunut että IO:n 40 000 pulses pesee paremmin kuin Pro 3:sen 40 000 pulses.

Ideaali olisi jos joku tekisi vastavan puolisuu testin uudella harjapäällä Pro 3:sen ja IO:n välillä. Jostain syystä olen aivan liian kiinnostunut Oral b:n sähköhammasharjojen vertailusta. :)
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 688
Ongelma on että yksikään mutuilia ei ole vielä varmistanut että hän vertaa "40000 pulses" tekevää Pro 3:sta. Monet ovat verranneet "20000 pulses" mallin Pro:ta IO:hon. IO on 40000 pulses.

Oman kokemuksen mukaan kun vaihdoin samaa harjapäätä 40 000 ja 20 000 Pro mallien välillä ja pesin eri puolet hampaista niin 40 000 puoli tuntui puhtaammalta. Eli minulla on vahva usko että 40 000 pulses on varmasti hyvä mutta siitä en ole vielä vakuuttunut että IO:n 40 000 pulses pesee paremmin kuin Pro 3:sen 40 000 pulses.

Ideaali olisi jos joku tekisi vastavan puolisuu testin uudella harjapäällä Pro 3:sen ja IO:n välillä. Jostain syystä olen aivan liian kiinnostunut Oral b:n sähköhammasharjojen vertailusta. :)
Hyvää tekstiä. Aika pirun turhaa edes vertailla jotain paskojen speksien harjaa näihin huippumalleihin. Sehän on päivänselvää, että tämä pesee paremmin. Pro 3 3000 (3900 ilmeisesti kahden varren tuotenumero) on se paras hintalaatumalli ennen näitä IO- malleja. Siihen minäkin kaipaan vertailua.

Mitä tulee "kalliisiin" vaihtopäihin niin en minä ainakaan pidä yhtään kalliina jos päihin menee noin mitätön määrä rahaa. 5€/pää Amazonista on todella halpa hinta näistä tai vaikka vanhemmistakin malleista. Eihän tuolla saa edes yhtä olutta baarista.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 408
Vaihdoin jonkun 10 vuotta vanhan Oral-B:n keväällä tähän IO6:een ja heti ensipesusta lähtien hampaat tuntuivat paljon puhtaammilta ja ovat sitä pitkälle päivään. Reilun 5 kk jälkeen oli hammaslääkäri ja hampaat kuulemma näyttivät oikein puhtailta ja plakin määrä vähentynyt. Vanha pärisijä ei toki ollut mitään Pro 3 tai muuta parempaa mallia, joten en voi sellaiseen verrata. Itse olen sitä mieltä, että jos vuosia vuosia kestävä kapistus maksoi 120€ ja sen päälle vuoden harjat 12 / 4 * 6€ = 74€ / 24€ (ihan kuinka usein kokee vaihtotarvetta harjalle), en väittäisi kalliksi omaan terveyteen panostamiseksi. Toki jokainen arvottaa hommat eri tavalla ja tietysti lompakkokin ohjaa. Yksi harja maksaa kahden tuplajuuston verran.

Mitä tulee myyntimiesten lauseisiin, niin se magneettinen systeemi tuskin on mitään maagista. Harja tulee runkoon kiinni magneetilla ja rungossa oleva magneetti liikkuu ylös/alas ja harjan sisällä oleva mekanismi sitten aikaansaa sen putsausliikkeen. Oheisessa linkissä tear down, mistä käy ilmi myös se, että akun pitäisi olla suht helposti vaihdettaissa. Ohjekirjassa ei tietenkään mainita mitään akun uuteen vaihtamisesta jos se heikkenee, mutta pyydetään toki irrottamaan se kun harja heitetään roskiin :)

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 267
Genius+10900N kahden rungon setti parin-kolmen vuoden takaa on se johon vertaan Io6 sensitive harjaa ja IO6 siis omasta mielestä selvästi parempi. Ja itse ostin kaksi IO6 runkoa sisältävän setin gigantista 179€ viime vuoden heinäkuussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 204
Jostain syystä, jotenkin näistä kommenteista tulee mieleen markkinointimiesten/henkilöiden ihanne asiakkaat. X:llä sun kaakelit on ok, mutta härvelillä B, ne on tosi jees ja sen yli.
 
Liittynyt
20.12.2018
Viestejä
260
Jostain syystä, jotenkin näistä kommenteista tulee mieleen markkinointimiesten/henkilöiden ihanne asiakkaat. X:llä sun kaakelit on ok, mutta härvelillä B, ne on tosi jees ja sen yli.
Jeps. Todennäköisesti pesutulokseen pystyy vaikuttamaan itse omalla pesemisellä eniten, kuin että minkä merkkinen tai malli hammasharja on. Paskalla tekniikalla et saa kalleimmallakaan harjalla puhdasta.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 267
Jostain syystä, jotenkin näistä kommenteista tulee mieleen markkinointimiesten/henkilöiden ihanne asiakkaat. X:llä sun kaakelit on ok, mutta härvelillä B, ne on tosi jees ja sen yli.
Itse ostin heräteostoksena kun tarjous oli hyvä, ja vaihteeksi oli oikeasti parempi kuin vanha. Se että onko tarpeeksi eroa on kai jokaisen itse päätettävissä, itse olen laiska harjaamaan ja lisäksi lapsuuden peruina liikaa paikkoja hampaissa valmiiksi ja silloin tällöin jotain hammassärkyjä ollut melkein aina. Ei ole ollut sen jälkeen kun harjaa vaihdoin mutta voi olla ihan sattumaa.

Jos hammashuolto on täydellinen halvalla harjalla niin ei toki kannata turhaan siitä vaihtaa. Turha käyttää edes sähköhammasharjaa jos homma rokkaa 100% muutenkin.

Mutta toisaalta joku 70€ hintaero hammasharjassa on aika pientä verrattuna siihen minkä verran kärsii siitä jos hampaat ei ole kunnossa.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 148
Oma suuhygienisti oli jossain Oral-B:n/sähköhammasharjojen testausohjelmassa mukana, jossa kerrottiin ei-iO-malliston valmistuksen loppuneen. Ilmeisesti myydään varastot tyhjiksi, jonka jälkeen tarjotaan vain iO-vaihtoehtoja. Hänen mukaansa iO:ta kannattaa ostaa ainoastaan 6 -10 mallistoa. Alle 6:n mallit ovat huonoja, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.

Jostain 120€ maksaneesta Oral-B hammasharjasta iO 9:iin siirtyneenä, voin todeta pesutuloksen olevan parempi ja tarkempi.

iO-sarjalaisten suurin miinus lienee akun kestävyys. Reddit on täynnä valituksia jossa akkuvaraus putoaa 90-80% -> 0% sekunneissa. Tämä tapahtuu noin 0,5 - 3v ikäisissä harjoissa. EU tai joku voisi puuttua tähän perseilyyn. Etenkin kun akkuja ei voi vaihtaa ilman ryhtymistä elektroniikkaharrastajaksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 408
Vanha päristin oli tällainen, joten kovin kummoista ei tarvita että on parempi.

1702592371462.png


Eipä vaikuttanut markkinapuheet omaan valintaan. iO6 oli ok tarjouksessa ja mallissa on kaikki mitä kaipaa. Parempien mallien pikalatausta, useampia ohjelmia tai värinäyttöä en kaipaa. Riittä kun kerran viikkoon latailee ja pesut menee aina samalla ohjelmalla. Applikaatio on itselle turha gimmic, mitä tuli testattua ihan vain jotta näki mikä se on, minkä jälkeen poistin puhelimesta.

Sähkö Hammas kaverin mukaan kannattaa ostaa joko iO6 tai sitten iO9 jos haluaa kaikki turhatkin gimmickit.

Eikä tuo akun vaihtaminen kovin haastavalta vaikuta kun laturia vasten saa pohjan auki, yläpäästä metalli rinkula irti ja sen jälkeen koko koneisto esillä.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 688
Jostain syystä, jotenkin näistä kommenteista tulee mieleen markkinointimiesten/henkilöiden ihanne asiakkaat. X:llä sun kaakelit on ok, mutta härvelillä B, ne on tosi jees ja sen yli.
AIka turha vähättelykommentti. Jälkimmäinen osuus pitää sitä paitsi täysin paikkaansa, eikä siihen mitään mainospuheita tarvita. Entisen sarjan tuotteilla ne kaakelit on ihan varmasti keskimääräistä paremmalla tasolla ja kalliimmilla, paremman tekniikan härveleillä lopputulos on parempi. Eiköhän tuo asia ole tässä tapauksessa aivan päivänselvää. Vai meinaatko, että firma on julkaissut kokonaisen sarjan harjoja, joiden suorituskyky on samalla viivalla edellisen kanssa?

Lähinnä tässä kiinnostaa, että kuinka paljon paremman tuloksen näillä iO-harjoilla saa. Aika vähän näkyy kommentteja tästä, mielestäni tärkeimmästä asiasta, vaan arvosteluvideoilla luetellaan aika paljon turhia asioita.

Jonkin verran arvosteluita lukeneena ja katsoneena pitää todeta se tärkein eli kaikki iO- mallit antaa saman pesutuloksen. Niissä on samat moottorit, samalla tekniikalla. Hintaa tulee lisää ainoastaan muista ominaisuuksista. Minulla on nykyisessä harjassa älyominaisuuksia ja käytin niitä viimeksi joskus 4-5v sitten sillä viikolla, kun ostin harjan. Käytän myös ainoastaan yhtä modea. Taas tuntuu selaillessa tietysti siltä, että olishan se kiva, ku olis kaikenmaailman ominaisuuksia ja appi, mutta todennäköisesti se appi olisi käytössä taas viikon tai pari.

Iso huomionarvoinen asia on eri mallien hintaerot. iO 3 maksaa tällä hetkellä Powerissa 75e. Tällä 109e:lla saa siis aika mitättömällä lisäpanostuksella ne älyominaisuudet, joita voi joskus käyttää ja onhan harja hienompikin. Tuplarungolla iO 3:sta sai Powerista 119e:lla. Jos olisin vertaillut BF:n aikaan asioita saman verran kuin nyt niin olisi varmastikin tuo diilin napannut. iO 6 on harmillisesti juuri se ylin mallinumero, jossa ei ole nopeampaa latausta. Tuosta puutteesta huolimatta iO 6:ssa on mielestäni kaikki tarvittava ja vähän liikaakin. Tykkään, että akkutaso näkyy näytöllä. Samoin päällä oleva mode on hyvä näkyä. Matkakotelostakin plusmerkintä. Silloin harvoin, kun uuden harjan ostaa niin tämä hintaero on vielä niin pieni, että iO 6 olisi oma valinta. iO 6: sta älykkäimpiin harjoihin siirryttäessä hintalaatusuhde on aivan surkea.

Vielä noista kalliimmista harjapäistä. Suositeltu vaihtoväli on ilmeisesti 3kk. Mielestäni noin 5e per pää on aivan naurettavan halpa hinta, eikä ainakaan tuon takia kannata tehdä päätöstä jättää ostamatta iO- sarjaa.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 168
>Vai meinaatko, että firma on julkaissut kokonaisen sarjan harjoja, joiden suorituskyky on samalla viivalla edellisen kanssa?

Tämä on aina mahdollista. Esimerkiksi Sodastream kehitti uuden kaasupullon kiinnittimen ihan vain sen takia että se on suojattu eikä uusiin malleihin voi käyttää vanhoja pulloja. Mitään parempaa ei uudessa ole.

Toisena esimerkkinä Braun uudisti partakoneissa series 5 mallin ja uusi on selvästi huonompi ja myös uudet series 6 ja 7 ovat selkeästi heikompia kukn vanha series 5. Luotiin selvästi huonommat uudet mallit. Nyt vanhan series 5 tasoinen kone on vasta series 8.

Olisi aivan mahdollista että tässä olisi tehty sama homma ja kehitetty uusi IO sarja jotta saadaan kopiovaihtopäiden valmistajat pois kilpailemasta ja kehitelty uusi hieno nimi moottorille vaikka pesutulos olisi aivan sama kuin vanhoilla. Ilmeisesti IO on oikeasti parempi mutta en todellakaan luota vain valmistajan väitteisiin että uusi sarja on parempi kuin vanha. Uusi sarja saattaa vain tuottaa enemmän voittoa jolloin vanha kannattaa lopettaa vaikka olisi ollut parempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 481
Vaikka ilmeisesti olenkin näitä mainosmiesten vietäviä niin mun mieleen näistä vastustajista jotka sanoo että "ei kannata ostaa kun halvemmalla saa eri harjaa joka heidän mutulla on parempi" on niitä henkilöitä jotka vain koittaa perustella itselleen että ei käytä huonompaa harjaa kuin tarjouksessa oleva.

Aika turhaa vääntöä siis mielestäni.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
579
Itselläni Oral-B Smart 5 -harja, runkoversio 3767. Muita älyominaisuuksia en tuosta käytä, mutta harjatessa puhelimen näytöllä rullaava ajastin on mielestäni ollut kätevä, helpompi ennakoida mihin mennessä yksi hammasosio pitäisi saada valmiiksi.

Verkkokaupan tarjouksesta lapsille ostettu harja näkyy olevan 3772, joka on tämä täällä puhuttu Pro 3. Kokeilin sitä, ja kyllähän tuo omaani verrattuna selvästi tehokkaammalta tuntuu.

Nytpä tässä sitten mietiskelen, että pitäisikö tarttua tarjoukseen.

Täältä näkee rungon ja markkinanimen vastaavuudet: https://www.service.oralb.com/fi/fi/models/OC01/Pro, Genius, Smart, SmartSeries, Triumph, Prof. Care
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
422
Tänään tuli BF:änä tilattu Oral-B iO9s ja on todella hyvä! En olisi uskonut että ero on näin iso vanhaan perus Oralin sähköhammasharjaan. Vielä odotellaan et Tokmanni toimittaa tämän iO6:sen ni saadaan vaimokin tyytyväiseksi. Iso suositus ainakin tuosta 9:sistä! Olin jo laittamassa siitä cashbäkkiä kun tuli kohta että jos on ostanut enemmän kuin yhden niin pitää kerralla laittaa jokaisen laitteen "leikatusta" viivakoodista kuva. Eli ei riitä pelkkä kuvan otto siitä vaan se pitää leikata irti pahveista.:lol: Eli joutuu odottelee joulun yli että voin laittaa, koska tilasin tämän kutosen lahjaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 204
Minun ei pitäisi varmasti enää vastata tähän ketjuun :)

Uusinta uutta, harja jollain magneettihimmelillä on sataseitsemänsataa kertaa parempi, kuin se edellinen malli, jolla ei tule oikeasti puhdasta, mutta tällä iO mallilla tulee kliinistä.

Tämä vain on itselleni aika TV-shop matskua. Ennen tätä kaikki toimi ok, mutta nyt tämän kanssa tapahtui hampaidenpesun mullistus.

Löytyykö jostain täysin riippumatonta dataa, että iOX on se mullistus hampaiden puhdistuksen alalla?
 

Henesuo

Tukijäsen
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
207
Kyllä nyt ottaa taas tunteisiin. Jospa ostaisit ja testaisit itse vai onko joku ongelma siinä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 204
Kyllä nyt ottaa taas tunteisiin. Jospa ostaisit ja testaisit itse vai onko joku ongelma siinä?
Ei kyllä omiin tunteisiin ota yhtään, jokainen ostakoon mitä ostaa. Oliko sinulla jotain faktaa tarjota? Se on se ainoa mikä kiinnostaa, ennen sitä mahdollista ostoa.

edit: saatoin ymmärtää väärin. Jos (en haluaisi käyttää tätä sanaa, mutta pakko) tämä iski tunteisiisi, niin olen vilpittömästi pahoillani.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 688
Uusinta uutta, harja jollain magneettihimmelillä on sataseitsemänsataa kertaa parempi, kuin se edellinen malli, jolla ei tule oikeasti puhdasta, mutta tällä iO mallilla tulee kliinistä.

Tämä vain on itselleni aika TV-shop matskua. Ennen tätä kaikki toimi ok, mutta nyt tämän kanssa tapahtui hampaidenpesun mullistus.

Löytyykö jostain täysin riippumatonta dataa, että iOX on se mullistus hampaiden puhdistuksen alalla?
Tämä kommenttisi kertoo hyvin selvästi, että et ole lukenut tai vaihtoehtoisesti sisäistänyt mitään täällä kommentoitua etkä varmastikaan ole lukenut/katsonut ainuttakaan arvostelua asian tiimoilta tai sitten nekin ovat kaikuneet kuuroille korville.

Kukaan ei ole väittänyt täällä eikä vakavasti otettavissa arvosteluissa, että edellisellä mallistolla (tai sitä edellisellä) ei tulisi puhdasta. Aika moni on vaihtanut jostain edellisten sarjojen vähemmän hyvästä mallista tähän, joten aivan ymmärrettävästi ero on kuin yöllä ja päivällä. Mikäli vaihtaa esim Pro 3 3000- mallista (tai sitä paremmasta Prosta) tai vastaavan tason Genius- mallista ja sitä paremmista niin tottakai ero paremmuudessa on huomattavasti pienempi. Suurin kysymys ainakin oman ostopäätöksen kannalta on se, että voittaako tämä esim Pro 3 3000- mallin pistein 100-95 vai 100-70. Ja syy juuri tuon mallin esiin nostamiseen on se, että kyseessä on hintalaatusuhteeltaan selvästi paras Oral B- malli tällä hetkellä. Jos 60e:lla saa kaksi hyvää harjaa vs 110e yhdestä firman parhaastaa harjasta niin olennainen tieto minulle olisi juuri tuo arvio siitä, kuinka paljon parempi tämä (tai iO 3) on lopputuloksessa. Tähän on ainakin minun hakutaidoilla vaikea löytää vastausta ja siksi ostopohdintakin on käytännössä jumissa.

Hampaiden pesua ei ole mullistettu tällä sarjalla, mutta ainakin toistaiseksi kaikki katsomani videot ja lukemani arvostelut kertovat, että kyseessä on Oral B:n paras sarja tähän mennessä, mikä ei tietenkään yllätä yhtään. Se on sitten jokaisen oma asia kuinka paljon haluaa panostaa harjaansa, mutta eihän nämä alemman hintaluokan iO:t mitään hinnalla pilattuja ole, kun ottaa huomioon, että varsinainen harjaustoiminta on yhtä hyvää ja tehokasta sarjan kaikissa malleissa.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 022
Kyllä noita on usein testattu ja ammattilaiset asiaan vastanneet. Pääsääntöisesti ne 30-50 euron sähköhammasharjat riittävät enemmän kuin hyvin ja ne kalliimmat harvoin mitään asiaa merkittävästi enää parantaa (tai toki tarjoavat lisä apuja joilla saavutetaan oikeanlainen tekniikka harjatessa). Enemmän noissa tulee vastaan se oikeanlainen harjaustekniikka, oikeanlainen hammastahna ja oikeanlaiset harjapäät riippuen henkilöstä. Ja toki että niitä harjapäitä vaihdetaan riittävän säännöllisesti.



Are Electric Toothbrushes More Effective?

According to consumer reports, after examining 56 studies that assessed the performance of manual and electric toothbrushes, the research group discovered that electronic toothbrushes gave a minor edge. Nonetheless, the electric toothbrushes may beat manual toothbrushes in some situations, Consumer Reports ultimately agreed with the ADA that a person’s technique had the most to do with a brush’s efficacy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 204
Tämä kommenttisi kertoo hyvin selvästi, että et ole lukenut tai vaihtoehtoisesti sisäistänyt mitään täällä kommentoitua etkä varmastikaan ole lukenut/katsonut ainuttakaan arvostelua asian tiimoilta tai sitten nekin ovat kaikuneet kuuroille korville.
Olen yrittänyt lukea ja jopa sisäistääkin, että missä mennään.

Täällä on kuitenkin puhuttu paljon siitä, että IO- sarjassa olisi parempi pesutulos. Hintalaatusuhde on varmasti kohdallaan tuossa vasta tänne linkatussa noin 60€:n kahden varren Pro 3:ssa. Vaikea uskoa, ettei tämä IO- sarja antaisi parempaa pesutulosta, koska minkäänlaista järkeähän tätä ei ole ostaa jos vähän reilu puoleen hintaan saa kaksi saman tason harjaa.
Hetki sitten et uskonut välttämättä itsekkään?
Foorumin kommentit vaihtoivat kelkan suunnan?


Jos haluaa harjan jossa pesutulos on samaa kuin kalliimmissa, mutta ilman turhaa high techiä, Pro 3 3000 -series lienee paras.
Epäilijä vai totaalisen väärässä olija?


Eikös IO sarjassa ole pyörähtelyn lisänä jokin magneettinen värähtely? Onhan noi harjatkin ihan erilaisia. No kuitenkin ero on huima kun vaihdoin jostain normaalista Pro sarjasta IO 6:een, joten en ehkä menisi puhumaan PRO sarjan kohdalla parhaasta pesutuloksesta. Tulee puhdasta ja on hiljainen. Ostin tuplapakkauksen 249€ niin sai vaimoke eri värisen pinkin itsellensä niin erottuu. Harjat tosiaan hintavia, mutta pitää katsoa onko vaihtoväli kenties hyvässä lykyssä pidentynyt ja muutenkin tilata jostain muualta.
Magneettia löytyy ja ero on huima. Onko se sitä oikeasti?
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 688
Hetki sitten et uskonut välttämättä itsekkään?
Foorumin kommentit vaihtoivat kelkan suunnan?
No luehan lainaamasi teksti uudestaan. Kyseenalaistin nimenomaan edellistä väittämää, jossa sanottiin Pro 3 3000- mallissa olevan sama pesutulos, kuin kalliimmissa harjoissa. En tuossa uskonut, enkä usko edelleenkään, että tuo pitäisi paikkaansa tähän iO- sarjaan verratessa. Kuten jo kirjoitin niin minua kiinnostaa onko ero lähes mitätön 100-95 vai tyyliin 100-70 tai vastaavaa. Valitettavasti se ei taida selvitä muuta kuin itse kokeilemalla, eikä omana aikomuksena ole ostaa molempia, joten jäänee arvoitukseksi.

Magneettia löytyy ja ero on huima. Onko se sitä oikeasti?
Onko sinusta siis vaikea uskoa, että harjoissa on huima ero jos vaihtaa jostain halvasta Oralin mallista tähän iO 6:een? Uskotko, että kyseessä on joku hammasharjojen salaliittoteoria vai onko magneetti- sana triggeröinyt nämä ihmeelliset epäilykset?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 204
No luehan lainaamasi teksti uudestaan. Kyseenalaistin nimenomaan edellistä väittämää, jossa sanottiin Pro 3 3000- mallissa olevan sama pesutulos, kuin kalliimmissa harjoissa. En tuossa uskonut, enkä usko edelleenkään, että tuo pitäisi paikkaansa tähän iO- sarjaan verratessa. Kuten jo kirjoitin niin minua kiinnostaa onko ero lähes mitätön 100-95 vai tyyliin 100-70 tai vastaavaa. Valitettavasti se ei taida selvitä muuta kuin itse kokeilemalla, eikä omana aikomuksena ole ostaa molempia, joten jäänee arvoitukseksi.
En välttämättä jaksa. Olemme siis melkein samalla sivulla. Ainoa asia mikä minuakin kiinnostaa, niin on sama. Saanko iO:lla tuhatprosenttia tai vaikka nelkytseittemänprosenttia puhtaammat kaakelit, kuin vaikka "Pro 3000" sarjalla. En saa, mikä on edelleen uskomukseni, mikä ei myöskään selviä itse kokeilemalla, koska siinä yleensä on suurin osuus vain sitä uskomista.

Onko sinusta siis vaikea uskoa, että harjoissa on huima ero jos vaihtaa jostain halvasta Oralin mallista tähän iO 6:een? Uskotko, että kyseessä on joku hammasharjojen salaliittoteoria vai onko magneetti- sana triggeröinyt nämä ihmeelliset epäilykset?
Ei, ei ole vaikea uskoa. Sähköharjoissa on varmasti eroa (fakta), mutta jos otamme vertailuun "pro 3000" ja iO X, niin silloin on todella on vaikea uskoa sitä, että niillä olisi huomattava ero ja iO:lla saan maailman puhtaimmat hampaat, mitä en "pro 3000" harjoilla en koskaan, en ikinä tavoittaisi. Oli magneettia tai ei.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 022
No kun tästä vielä vängätään, onneksi Kuluttaja lehdestä näköjään löytyi tuore testi eri harjoista. Pieni otanta eri tuotteista. Toki kokonaisarvosanaan vaikuttaa moni muukin asia, mutta kuten noissa aiemmissa linkeissäkin todettu niin hyvin samaan puhdistustulokseen pääsee kaikilla sähköhammasharjoilla kunhan vain tekniikka kunnossa (ja kalliit sähköhammasharjat pyrkii pitämään siitä huolen).



Alkuun heti hyvät uutiset: sähköhammasharjan puhdistusteho ja hinta eivät ole lainkaan riippuvaisia toisistaan, vaan halvallakin saa hyvän sähköhammasharjan. Kahta lukuun ottamatta kaikkien puhdistusteho osoittautui peräti erittäin hyväksi, eli ne saivat poistettua hampaiden pinnan plakista noin 85–90 prosenttia. Plakin määrän ennen puhdistusta sekä puhdistuksen lopputuloksen arvioi hammashygienisti.

Testitulosten perusteella hammasharjan toimintaperiaatteella – siis vaikkapa värähteleekö vai pyöriikö harjaspää – ei ole merkitystä lopputuloksen kannalta, vaan kaikilla tekniikoilla saa erittäin puhdasta jälkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 168
Mielenkiintoista että Vitality 100:lla on tuossa paras puhdistaja. Omassa testissä muistaakseni juuri vitality 100 vastaan pro 3 tuntui pro 3 paremmin puhdistavalta. Ilmeisesti toinen harjani oli joku muu kuin Vitality 100.

Olen yllättynyt että 20000 pulssia harja on puhdistanut yhtä hyvin kuin 40000 pulssia harjat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 688
No kun tästä vielä vängätään, onneksi Kuluttaja lehdestä näköjään löytyi tuore testi eri harjoista. Pieni otanta eri tuotteista.
Testissä on oikeastaan juuri ne tuotteet, joita kaipasinkin. Halvin harja ja Pro 3 3000 ovat juuri niitä, joihin näitä on syytäkin verrata.

"Alkuun heti hyvät uutiset: sähköhammasharjan puhdistusteho ja hinta eivät ole lainkaan riippuvaisia toisistaan, vaan halvallakin saa hyvän sähköhammasharjan."

Tuostakin on helppo olla samaa mieltä. Se mikä tekee kuvan harjojen vertailusta mielestäni todella kyseenalaisen, on Vitality 100:n arvosteleminen puhdistusteholtaan yhtä hyväksi ja plakinpoistoprosentilla mitattuna jopa paremmaksi kuin nämä uudemmat mallit. Speksit eivät yksinkertaisesti tue noita väittämiä. Miten saat tehottomammasta harjasta irti yhtä tehokkaan puhdistuksen ja vieläpä paremman plakinpoiston? Pro 3 3000:ssa on esimerkiksi enemmän harjausliikkeitä per minuutti kuin Vitality 100:ssa. Enemmän harjausliikkeitä ja pulssitoiminnon lisäys siis vain huonontaa plakinpoistoa ja puhdistusteho pysyy samana. Tämän langan ja omien kokemusten perusteella väittäisin tuota todella paksuksi puheeksi.

Minulla on ollut Vitality ja ainakin eron tähän nykyiseen Genius 10000- malliin tuntee välittömästi pestessä hampaita ja tietenkin myös suussa pesun jälkeen ja nimenomaan jälkimmäisen hyväksi. Kyseessä ei ole mielestäni edes pieni eroavaisuus, vaan suu tuntuu huomattavasti puhtaammalta.

Tech Advisorin sivuilla ollaan samoilla linjoilla:

"But the biggest flaw of the Vitality is its brushing performance. It cleans via Oral-B’s 2D mechanism, which means it rotates and oscillates. But most Oral-B electric toothbrushes now have 3D performance: they rotate, oscillate and pulse, which makes for much more effective cleaning.

Switch the Vitality on after using another Oral-B brush and you’ll notice the difference right away. It’s weaker and gives a less intense and less effective clean."

Olen yllättynyt että 20000 pulssia harja on puhdistanut yhtä hyvin kuin 40000 pulssia harjat.
Tuossa Vitality 100:ssa ei ole edes pulssiominaisuutta. Ymmärtäisin jos Vitality 100 häviäisi näille uudemmille harjoille vain jonkin verran ja olisi siitä huolimatta voittanut testin hintalaatusuhteellaan. Kuluttajalla on ollut ennenkin yhtä ihmeellisiä testituloksia, joten ei sinällään yllätä. Luotan enemmän näihin kattavampiin arvosteluihin.

Harjan tilanneet voisivat sitten kertoa omia kokemuksiaan, kun saavat sen käyttöönsä. Olen ällikällä lyötynä jos kaikki jakavat tämän Kuluttajan testin näkemyksen, varsinkin jos vaihto tapahtuu Vitalityn tasoisesta harjasta. Mikäli Kuluttajan testi pitäisi paikkaansa niin eroa parempaan suuntaan ei pitäisi huomata ollenkaan ja pesutuloksen pitäisi olla jopa huonompi. Jään mielenkiinnolla odottamaan kommentteja.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
581
Tänään tuli BF:änä tilattu Oral-B iO9s ja on todella hyvä! En olisi uskonut että ero on näin iso vanhaan perus Oralin sähköhammasharjaan.
Tilasin myös IO 9:n tämän langan innoittamana. Vanha harja oli Oraksen päristin vuosien/vuosikymmenen takaa, varustettuna ulkoisella näytöllä jota kyllä jäin hieman kaipaamaan. IO:n pesutulos on hämmentävä, hampaat todellakin tuntuvat puhtaammilta. Vaikutus tuntuu vielä iltapäivästä, vähän kun olisi käynyt hammashoitajalla. Itse asiassa tuo magneettinen pulsaattori tuntuu hammashoitajan ultaäänipesurilta, eli melko jännältä. Lataava matkakotelo on mukava lisä, toki vaatii oman laturin eikä vahingossakaan toimi USB-C:lla.

Itsellä on melko huonot hampaa (sukurasite) ja ne tarvitsevat kaiken mahdollisen avun eli mieluusti investoin vähän parempaa kalustoon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 736
Viestejä
4 239 612
Jäsenet
71 243
Uusin jäsen
SininenHattuh

Hinta.fi

Ylös Bottom