OLED-TV

Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 892
En ole, oikeastaan siitä syystä, että lievä vertical banding ei tosiaan itseä häiritse juuri yhtään, joten sen etsimällä etsiminen ei ole innostanut tarpeeksi. Itselle tärkeitä asioita ovat mm. ettei ole yhtään black crushia ja että huippukirkkaudet ovat mahdollisimman hyvät. Toki myös se, ettei ole mitään pink tintiä tai värien muuttumista sivusta katsoessa. Mustan tasot on siis tullut tarkasti syynättyä pimeässä kohdalleen.

On tällä kuitenkin monia sellaisia torture sceneiksi laskettavia kohtia nähty pimeässä niin elokuvissa kuin peleissä, ja näyttäneet suorastaan hämmentävän virheettömiltä. Koska tosiaan en pysty tällä löytämään mitään sellaista materiaalia jolla saisi minkäänlaista vertical bandingia näkyviin, niin itselle ei ole enää merkitystä onko sellaista mahdollista jollain torturetestillä saada näkyviin. Tässä on joka tapauksessa selvästi paras gray uniformity mitä missään TV:ssä nähnyt. Ja tosiaan edelleen muistutuksena, että tuolla LG B8 se vertical banding on havaittavissa todelliselta materiaalilla, vaikka en sitä häiritseväksi koskaan olekaan kokenut.
Tuollainen pitäisi oikeastaan itse nähdä mutta saattaisi olla ehkä hyvänä yksilönä potentiaalinen vaihtoehto WOLEDille, jos tuo MLA niissä ei mitään parannusta seeproihin tuo. Liekö QD-OLEDista yli 77" kokoja tulossakaan lähiaikoina? Samsung itsekin tarjoaa vain WOLEDia 83" koossa. Joku 90" paikkeilla oleva koko olisi kyllä mahtava, jos siitä ei uuden henkilöauton hintaa tarvisi kärsiä.
 
Liittynyt
22.11.2019
Viestejä
45
Samsung s94c mallissa nykyinen firmware versio 1310. TV ei löydä uusinta firmwarea 1410 verkon kautta. Tietääkseni tämä uusin versio ollut jo pitkään saatavilla? Onko mulla kyseisen laitteen omistajilla samaa ongelmaa? Tämä sama firmware mahtaa olla kaikissa s90c, s92c, s93c ja s94c sisarmalleissa. Tuon uusimman firmwaren voisi päivittää myös usb-tikkua ja pc:tä hyödyntäen, mutta hankala operaatio kun pitäisi usb-tikku ja toimiva pc hommata ensin :D

mietin että onkohan tuolla s95c modilla minkä tein nyt ollut vaikutusta siihen, ettei löydä uusinta firmwarea.
 
Liittynyt
20.07.2022
Viestejä
101
Siinä päivityksessä tuli jotian bugeja ja siksi vedettiin ilmeisesti pois. Odottaisin siis vain rauhassa.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 826
Samsung s94c mallissa nykyinen firmware versio 1310. TV ei löydä uusinta firmwarea 1410 verkon kautta. Tietääkseni tämä uusin versio ollut jo pitkään saatavilla? Onko mulla kyseisen laitteen omistajilla samaa ongelmaa? Tämä sama firmware mahtaa olla kaikissa s90c, s92c, s93c ja s94c sisarmalleissa. Tuon uusimman firmwaren voisi päivittää myös usb-tikkua ja pc:tä hyödyntäen, mutta hankala operaatio kun pitäisi usb-tikku ja toimiva pc hommata ensin :D

mietin että onkohan tuolla s95c modilla minkä tein nyt ollut vaikutusta siihen, ettei löydä uusinta firmwarea.
Kannattaa odotella. Kuten mainittu, 1410 vedetty pois, kun aiheutti ongelmia.


Tuolta näet viimisimmät firmikset/mitä uutta tuoneet.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
375
Samsung S90D mallin kohdalla tulee nyt näyttämään siltä, että Euroopassa 65” koko tulee olemaan ainoa jossa on QD-OLED paneeli ja vastaavasti 55” ja 77” kokoloissa on vain ja ainoastaan W-OLED paneeli.
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
53
Samsung S90D mallin kohdalla tulee nyt näyttämään siltä, että Euroopassa 65” koko tulee olemaan ainoa jossa on QD-OLED paneeli ja vastaavasti 55” ja 77” kokoloissa on vain ja ainoastaan W-OLED paneeli.
Hyvä et tuli ostettua viimevuoden malli s90c 77, vaikka mistä sitä tietää minkä paneelin siihen ovat laittaneet. Puhelimissakin ollut samaa että eri prossut usan ja euroopan malleissa. Pidetäänkö eurooppalaisia vähäpätöisempinä vai pelätäänkö siinä jotain jenkkien oikeusjärjestelmää?
 
Liittynyt
22.11.2019
Viestejä
45
Kannattaa odotella. Kuten mainittu, 1410 vedetty pois, kun aiheutti ongelmia.


Tuolta näet viimisimmät firmikset/mitä uutta tuoneet.
Kiitoksia!

ehkä tosiaan parempi odotella. Btw tuossa alemmassa linkissä puhutaan neo qled ja qled-tv:n päivityksistä. Päteekö nämä samat tähän omistamaani qdoled tv:seen?
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 826
Kiitoksia!

ehkä tosiaan parempi odotella. Btw tuossa alemmassa linkissä puhutaan neo qled ja qled-tv:n päivityksistä. Päteekö nämä samat tähän omistamaani qdoled tv:seen?
Pätee,qled. Itsellä S92C ja 1310.3 firmis. Tarjolla olisi tuo uusin 1402.5 (maaliskuu/march 2024) mutta siinäkin ollut jotain ongelmaa. Itse en pidä telsua netissä, koska Samsung ns. pakko päivittää itsensä eli et voi päättää asennatko vai et. Jotkut kerkesi saamaan tuon viallisen 1410 version ja ongelmat alkoi. Samsung ei tunnetusti ole nopea korjailemaan bugeja.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
147
En tiedä onko tämä oikea paikka mutta tuli pari viikkoa sitten hommattua LG C3 42" tietokoneen näytöksi. Muutenhan olen ollut tosi tyytyväinen mutta näyttö välkkyy välillä tosi rajusti (katso esimerkkivideo).






Olen kokeillut poissulkea lähes kaiken mutta mitään selkeää selittäävää tekijää en ole saanut kiinni. Olen esim. kokeillut 3 eri kaapelilla. Välillä saattaa mennä esim 5 tuntia ettei välky mutta sitten alkaa taas satunnaisesti.

Onko vain näytönohjain menossa rikki (RTX 3080)? En ole havainnut tuon tekevän tuota vielä, jos asetus on 60Hz. Voiko näyttiksen ongelmat ilmetä sitten vain, kun on 120Hz?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
536
Onko vain näytönohjain menossa rikki (RTX 3080)? En ole havainnut tuon tekevän tuota vielä, jos asetus on 60Hz. Voiko näyttiksen ongelmat ilmetä sitten vain, kun on 120Hz?
Yleensä kaapelin ongelmat ilmenee tuossa 60->120 siirtymässä. Eli löytyy esim. mikä on hdmi 2.1 kaapeli ja mikä ei. Mutta luulisi, ettei ole mahdollista 3 sutta saada niin kai se voi olla portti jommassa kummassa päässä (esim. jos löysä niin kaapelin asento voi välkyttää). Ohjelmisto (asetukset+ajuri) on sitten se lopullinen ja loputon suo tutkittavaksi.

Vähän erilaista tuo on kun minulla LG:ssa oli ennen kaapelin vaihtoa. Silloin vain välkkyi ja meni mustaksi, ei tuottanut tuollaisia puolen ruudun värivirheitä.

Katso ettei ole HDR päällä Windowsissa. Se on tunnettu sotkija.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
147
Yleensä kaapelin ongelmat ilmenee tuossa 60->120 siirtymässä. Eli löytyy esim. mikä on hdmi 2.1 kaapeli ja mikä ei. Mutta luulisi, ettei ole mahdollista 3 sutta saada niin kai se voi olla portti jommassa kummassa päässä. Ohjelmisto (asetukset+ajuri) on sitten se lopullinen ja loputon suo tutkittavaksi.
Kaapeli on tämä Fujitech ja jos kaapelista olisi kiinni niin luulisi ongelman olevan kokoajan päällä. Taas, jos näytönohjaimen portti rikki niin luulisi välkkyvän myös 60Hz.

Varmaan on kaksi vaihtoehtoa tässä. Ostaa uusi näytönohjain tai palauttaa tv ja kokeilla toisella. Kumpikaan ei niin kivoja vaihtoehtoja vain testin takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 478
En tiedä onko tämä oikea paikka mutta tuli pari viikkoa sitten hommattua LG C3 42" tietokoneen näytöksi. Muutenhan olen ollut tosi tyytyväinen mutta näyttö välkkyy välillä tosi rajusti (katso esimerkkivideo).


Olen kokeillut poissulkea lähes kaiken mutta mitään selkeää selittäävää tekijää en ole saanut kiinni. Olen esim. kokeillut 3 eri kaapelilla. Välillä saattaa mennä esim 5 tuntia ettei välky mutta sitten alkaa taas satunnaisesti.

Onko vain näytönohjain menossa rikki (RTX 3080)? En ole havainnut tuon tekevän tuota vielä, jos asetus on 60Hz. Voiko näyttiksen ongelmat ilmetä sitten vain, kun on 120Hz?
Oma teki aikoinaan vastaavaa (MSI RTX 3080), mutta ei ole kyllä pitkään aikaan enää näkynyt ja yleensä tuon sai katoamaan käynnistämällä television uusiksi.
Onhan television firmis ajan tasalla, sillä mahdollisesti jossain versiossa tuo on "korjaantunut", sillä mielestäni olen aina käyttänyt samaa Club3D:n HDMI 2.1 kaapelia.
Ja koska kaikki portit C2:ssa on HDMI 2.1, niin kokeillut jokaista + asettanut tulon tyypiksi ja nimeksi PC?

Vastaavia löytyy ihan googlaamalla esim.:
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
46
Mulla tekee myös samaa hyvin satunnaisesti Fujitechin 2 metrisellä kaapelilla. Näyttis 3060ti. Olen käynnistänyt koneen ja/tai näytön uudestaan ja sillä korjaantunut. Tuntuu, että riippuu kuun asennosta tai vastaavasta, mutta todella ärsyttävää...

EDIT: Vain 120Hz pätkii, 60 Hz ei ongelmia.

Laittaisin tällä otannalla kaapelin piikkiin. Se on varmaan ihan siinä ja siinä riittääkö laatu.
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
920
Noista halvemmista HDMI 2.1 piuhoista ainakin tämä on toiminut Deltaco HU-20 - Tuotetiedot | Hinta.fi

Ei suoranaisesti liity tuohon yllä olevaan, mutta itsellä piti MPO kytkeä pois, koska se aiheutti välkkymistä peleissä uuden OLEDin kanssa. Vähän mystisempi juttu oli videoiden tahdistus tiettyyn nopeuteen kokonäytön yksityis-/ikkunatilassa, joka päättyi satunnaisesti lumisateeseen. Aiheuttaja oli ilmeisesti VRR, joka aiheutti ongelmia DirectX käyttävän soittimen kanssa. Välttyäkseen siltä, että pitäisi kytkeä se päälle ja pois tilanteesta riippuen, niin huomasin, että sehän toimii vallan hyvin videoiden tahdistukseen. Ja koska kuvatilaa ei tarvitse vaihtaa, niin toiminta on välitöntä. Ilmeisesti uusissa videosoittimissa hyödynnetään myös VRR:ää samasta syystä.

Mutta onko se päällä vai pois? LG:n TV:stä (lieneekö kaikissa VRR-tukevissa, en tiedä) löytyy salainen kuvatila-info painamalla vihreätä seitsemän kertaa. Näkee FPSn, väriavaruuden ja missä muodossa kuva on.

Elämä on jatkuvaa oppimista näiden uusien vermeiden kanssa, eikä tuo HDMI 2.1 ole asiaa paljoa helpottanut.
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
536
Noista halvemmista HDMI 2.1 piuhoista ainakin tämä on toiminut Deltaco HU-20 - Tuotetiedot | Hinta.fi
Sama, paitsi HU-30 joka on 3m. Tosin minulla on 6950XT eikä 3080.
VRR tosiaan usein mainittu hakutuloksissa potentiaalisena ongelman lähteenä.
Itsellä toimii VRR ja HDR 120hz, kokeilin Xcom 2, Overwatch ja X4. En jaksanut kuitenkaan pitempään pelata 55" vaan jäi kokeiluksi ja takaisin 27" 165hz ipslle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 478
Tältä videolta kannattaa alusta napata nuo asetukset kuntoon, eli input tyypin ja nimen vaihto PC sekä HDMI Deep Colour asentoon 4K
HDMI asetuksissa näyttää olevan nykyisin myös 4:4:4 passthrough valinta, joka ei ole ollut itsellä päällä, mutta laitoin sen nyt huvikseni päälle.
Lisäksi Game Optimizer asetuksista tietysti VRR/G-Sync päälle, hakkaamalla hetken vihreää näppäintä säätimestä tulee tietovalikko esiin, joka näyttäisi että virkistystaajuus sahaa tuossa 119Hz, eli pysytään jatkuvasti VRR tilassa lukitun 120Hz sijaan.

 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
920
Lisäksi Game Optimizer asetuksista tietysti VRR/G-Sync päälle, hakkaamalla hetken vihreää näppäintä säätimestä tulee tietovalikko esiin, joka näyttäisi että virkistystaajuus sahaa tuossa 119Hz, eli pysytään jatkuvasti VRR tilassa lukitun 120Hz sijaan.
VRR on aina päällä PC-tilassa. Ei siihen tuota Game Optimizeria tarvita.

Itsellä toimii VRR ja HDR 120hz, kokeilin Xcom 2, Overwatch ja X4. En jaksanut kuitenkaan pitempään pelata 55" vaan jäi kokeiluksi ja takaisin 27" 165hz ipslle.
Joo, niitä asioita, joissa isompi ei välttämättä ole parempi. Mukava kyllä pelata kauempaa mitä nyt ohjaimella sujuvasti voi.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
485
ainakin 3m kaapelista on urputettu että ei laatu riitä, liekkö sitten tuo 2m juuri siinä rajalla että välillä toimii välillä ei.

On varmaan enemmän kaapelin laadusta kiinni siinä kohtaa. Itselläni menee konenurkkauksesta huoneen poikki 2x 5m HDMI 2.1 johtoa, toinen pc -> lg c2 ja sieltä päästä tulee Ps5lta johto taas tietokonenäytölle.

Ei ollut hdmi ongelmia 3000- ja nyt 4000 sarjan ja tuon viritelmän kanssa, muuta kuin yksi lyhkäisempi kaapeli kettuili, kunnes sen vaihdoin.

Merkkejä näille 5m piuhoille en muista, toinen saattoi olla deltaco. Voin tarkistaa asian kun päässyt kotia.
 
Liittynyt
24.12.2023
Viestejä
10
En tiedä onko tämä oikea paikka mutta tuli pari viikkoa sitten hommattua LG C3 42" tietokoneen näytöksi. Muutenhan olen ollut tosi tyytyväinen mutta näyttö välkkyy välillä tosi rajusti (katso esimerkkivideo).






Olen kokeillut poissulkea lähes kaiken mutta mitään selkeää selittäävää tekijää en ole saanut kiinni. Olen esim. kokeillut 3 eri kaapelilla. Välillä saattaa mennä esim 5 tuntia ettei välky mutta sitten alkaa taas satunnaisesti.

Onko vain näytönohjain menossa rikki (RTX 3080)? En ole havainnut tuon tekevän tuota vielä, jos asetus on 60Hz. Voiko näyttiksen ongelmat ilmetä sitten vain, kun on 120Hz?
Ookko käyny kaikki telkun HDMI portit läpi? Luin jostain et tulee ongelmia jos tunkee koneen telkun eARC HDMI porttiin
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 826
Loewe:lta tulossa myyntiin/markkinoille telsua, Oled Loewe Stellar. Kokoluokissa 42"- 97" . LG:n Meta 2.0 (MLA) paneelit ja käyttiksenä Tizen OS.

  • 42 inches: 3,299 euros – currently available. Mid-June 2024
  • 48 inches: 3,799 euros – currently available. July 2024
  • 55 inches: 4,299 euros – currently available. Mid-June 2024
  • 65 inches: 5,999 euros – currently available. July 2024
  • 77 inches: Prices TBA – approx. September 2024
  • 83 inches: Prices TBA – approx. September 2024
  • 97 inches: Prices TBA
 
Liittynyt
01.11.2023
Viestejä
173
ainakin 3m kaapelista on urputettu että ei laatu riitä, liekkö sitten tuo 2m juuri siinä rajalla että välillä toimii välillä ei.

Mulla on tästä 5m versio eikä mitään ongelmia ole ollut 120hz kanssa. 7800XT ja TCL C805.

Edit. Ei toki ole OLED töllö, mutta liekö sillä tässä tapauksessa väliä.
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
464
Mulla on tästä 5m versio eikä mitään ongelmia ole ollut 120hz kanssa. 7800XT ja TCL C805.

Edit. Ei toki ole OLED töllö, mutta liekö sillä tässä tapauksessa väliä.
joo en tiedä miksi henkilöllä a toimii ja b ei, asetukset ja/tai joku tietty rautakombo, mene ja tiedä.

pisti vaan silmään että joillakin ollut vastaavilla kaapeleilla (tosin eri mittaisella) ongelmia niin toisen valmistajan kaapeli kokeilemisen arvoista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
168
On kyllä aina jännää katsoa jääkiekkoa OLEDista, kun koskaan ei oikein tiedä millä laadulla ja miten se näkyy. IIHF:n koosteet on Youtubessa 720p ja melkoista suttua, hyvä kun kiekon näkee, sitten taas NHL:n ja Sportnetin koosteet on laadukasta ja kiekko näkyy jäällä suht normisti. Kai tuo on monen asian summa kun jää on valkeaa ja pieni piste siellä liikkuu...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
369
On kyllä aina jännää katsoa jääkiekkoa OLEDista, kun koskaan ei oikein tiedä millä laadulla ja miten se näkyy. IIHF:n koosteet on Youtubessa 720p ja melkoista suttua, hyvä kun kiekon näkee, sitten taas NHL:n ja Sportnetin koosteet on laadukasta ja kiekko näkyy jäällä suht normisti. Kai tuo on monen asian summa kun jää on valkeaa ja pieni piste siellä liikkuu...
IIHF koosteet on 720p 25fps eli siitä johtuu kuvan pätkiminen. Ei niitä voi katsoa ollenkaan. NHL koosteet on 720p 60fps eli sulavaa mutta söttöä ne on kaikki. Televisio lähetykset ja urheilu suoratoistojen kautta on Suomessa 50fps.

Edit. Oledilla ei ole vaikutusta asiaan muutenkuin, että 25fps näyttää vielä hirveämmälle stutterin takia. 50/60fps onkin sitten parempi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
369
Siis onko ihan jos kaapeli-tv -lähetyksenä katsoo maikkarilta/yleltä jääkiekkoa tai hiihtoa 50fps? Vai siis onko 50fps vasta jos katsoo areenan/mtv katsomon kautta? Tyhmä kysymys, mut kysynpä kuitenkin :)
Käsittääkseni kaikki suomen televisiolähetykset on joko 25fps tai 50fps. Muistaakseni liittyy PAL tekniikkaan Euroopassa. Joku viisaampi saa korjata, jos olen väärässä.

Sama homma on suoratoistoissa. Esim. jos katsoo eurooppalaista urheilua suoratoiston kautta, niin pitäisi olla 50hz asetettu näyttö. Chromecastilla eron huomaa heti, jos katsoi vaikkapa tennistä eurosportin kautta ilman 50hz tilaa. Sitten jos katsoi 60fps NHL striimin kautta, niin piti vaihtaa takaisin 60hz tila chromecastista. Nykyajan älytelevisiot osaa usein tuon hoitaa automaattisesti, mutta on joissakin ollut silti ongelmia. Apple tv:ssä on ainakin "match frame rate" asetus, joka on toiminut hyvin.
 
Liittynyt
23.03.2023
Viestejä
125
Käsittääkseni kaikki suomen televisiolähetykset on joko 25fps tai 50fps. Muistaakseni liittyy PAL tekniikkaan Euroopassa. Joku viisaampi saa korjata, jos olen väärässä.
Mielenkiintoista, jotenkin vain aina ajatellut että tv-kuva on aina 24 tai 25 fps ja sillä mennyt yhtään miettimättä. Täytyypä huomenna jäkispelissä ottaa oledista liikkeen pehmennys pois kokeeksi, olen niin allerginen stutterille että huomannen heti onko 25 vai 50 :thumbsup:
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
231
Minulla on mietinnässä joko lg g2 65” tai lg c3 65”. Onko näitten ero miten iso? G2 olis hyvä muotoilun takia ja saisi hyvin seinälle. Olen ymmärtänyt että g2 on myös näytölle jäähdytyssiilit? Onko näin ja onko sillä merkitystä. G2 maksaa 1399€ ja C3 1599€ plus seinäteline. Entinen töllö oli lg c1.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 478
Minulla on mietinnässä joko lg g2 65” tai lg c3 65”. Onko näitten ero miten iso? G2 olis hyvä muotoilun takia ja saisi hyvin seinälle. Olen ymmärtänyt että g2 on myös näytölle jäähdytyssiilit? Onko näin ja onko sillä merkitystä. G2 maksaa 1399€ ja C3 1599€ plus seinäteline. Entinen töllö oli lg c1.
Suorituskyvyltään melko tasavertaisia ja G2 on saanut / saa jatkossakin webOS versiopäivityksiä tuon renew -ohjelman ansiosta.. toki myös C3 saa.
Seinälle kun kerta vielä tulossa, niin kyllä tuossa sen 300€ säästöä syntyy ja G-sarjassa on LG:n oma 5v paneelitakuu myöskin (jossa ei tosin eriteltynä kiinnipalamista).

 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
231
Suorituskyvyltään melko tasavertaisia ja G2 on saanut / saa jatkossakin webOS versiopäivityksiä tuon renew -ohjelman ansiosta.. toki myös C3 saa.
Seinälle kun kerta vielä tulossa, niin kyllä tuossa sen 300€ säästöä syntyy ja G-sarjassa on LG:n oma 5v paneelitakuu myöskin (jossa ei tosin eriteltynä kiinnipalamista).

Huomasin tuon takuu homman myöskin. Tosin kattaa 1 vuoden vain kokonaan, mutta sitten loppuvuodet työ pitää maksaa itse. Noh kotivakuutus kattaa onneksi hyvin. Joka tapauksessa varmasti vähän paranee c1 verrattuna ja ei tarvitse seinätelinettä ostaa niin säästöä tulee yli 300€. Tyytyväinen olin tuohon c1 ja tyykkään käyttiksestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 478
Huomasin tuon takuu homman myöskin. Tosin kattaa 1 vuoden vain kokonaan, mutta sitten loppuvuodet työ pitää maksaa itse. Noh kotivakuutus kattaa onneksi hyvin. Joka tapauksessa varmasti vähän paranee c1 verrattuna ja ei tarvitse seinätelinettä ostaa niin säästöä tulee yli 300€. Tyytyväinen olin tuohon c1 ja tyykkään käyttiksestä.
Oletko sattunut jotain jenkkisivustoa lukemaan, kun suomen LG:n sivuilla lukee "Takuu kattaa ensimmäisen ja toisen vuoden aikana paneelin, osat ja työkustannukset. Kolmannen ja viidennen vuoden välisenä aikana takuu kattaa vain paneelin, ja siihen lisätään työkustannukset."

Tosin 1399€ hinta näyttää olevan Gigantillakin tuohon, niin kannattaa harkita heidän 149€ maksavaa 5 vuoden on-site takuuta, jossa siis pikseli ja kiinnipalamistakuut koko ajalle.
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
231
Mitäköhän tuo lg 5 vuoden takuu kattaa. Tosi huonosti löytyy tietoa että kattaako kiinnipalamisen. Aika hyvin on tainnut kuluttajansuoja olla asiakkaitten puolella jos alle 5 vuodessa palaa kiinni.
 
Liittynyt
09.09.2018
Viestejä
85
Mitäköhän tuo lg 5 vuoden takuu kattaa. Tosi huonosti löytyy tietoa että kattaako kiinnipalamisen. Aika hyvin on tainnut kuluttajansuoja olla asiakkaitten puolella jos alle 5 vuodessa palaa kiinni.
Uudet telkkarit on tietääkseni tuon suhteen paljon parempia kuin vanhat OLED-TV:t. Tässä on käännös eräältä jenkkiläiseltä sivustolta. LG OLED -laitteessa on kyky havaita staattisia, näytöllä olevia logoja ja säätää niiden luminanssia kuvan jäämisen estämiseksi. He tarjoavat myös jotain nimeltä Pixel Refresher, joka käynnistyy automaattisesti, kun televisio sammutetaan neljän tunnin kumulatiivisen käytön jälkeen. Pixel Refresher kompensoi pikselien heikkenemistä skannaamalla ja päivittämällä television pikseleitä. Sitä voidaan käyttää myös manuaalisesti, jos havaitset sisäänpalamisen. Pixel Refresher ei ole pelkästään palamisen estävä työkalu, mutta se auttaa pitkälle varmistamaan OLED-laitteesi pitkäikäisyyden.
 
Liittynyt
02.04.2024
Viestejä
9
Nyt olisi taas tv hakusessa. Laitoin palautukseen maaliskuun tarjouksesta hankkimani S90C sampan. Kuva oli kaikista säätöyrityksistä huolimatta niin nykivää urheilun katseluun, että ainoaksi ratkaisuksi jäi palautus ja uuden TV:n hankinta.
Kysyisinkin raadin mielipidettä LG G3 telkusta. Onko liikkeen toisto parempaa ko. tekeleessä kuin S90C on?
Mieli tekisi ostaa Sonyn A95L, mutta on hieman budjetin ulkopuolella.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 274
Nyt olisi taas tv hakusessa. Laitoin palautukseen maaliskuun tarjouksesta hankkimani S90C sampan. Kuva oli kaikista säätöyrityksistä huolimatta niin nykivää urheilun katseluun, että ainoaksi ratkaisuksi jäi palautus ja uuden TV:n hankinta.
Kysyisinkin raadin mielipidettä LG G3 telkusta. Onko liikkeen toisto parempaa ko. tekeleessä kuin S90C on?
Mieli tekisi ostaa Sonyn A95L, mutta on hieman budjetin ulkopuolella.
Katsoit ilmeisesti 25 fps lähdettä? Se on nykivää kaikilla OLEDeilla viiveettömän vasteajan takia, mutta jos haluat edelleen OLEDin niin Sony hoitaa noista sen parhaiten, LG käsittääkseni huonompi kuin Samsung. Tai sitten päivität urheilukatselusi lähteisiin joista näet 50/60 fps kuvaa.
 
Liittynyt
27.10.2021
Viestejä
151
Nyt olisi taas tv hakusessa. Laitoin palautukseen maaliskuun tarjouksesta hankkimani S90C sampan. Kuva oli kaikista säätöyrityksistä huolimatta niin nykivää urheilun katseluun, että ainoaksi ratkaisuksi jäi palautus ja uuden TV:n hankinta.
Kysyisinkin raadin mielipidettä LG G3 telkusta. Onko liikkeen toisto parempaa ko. tekeleessä kuin S90C on?
Mieli tekisi ostaa Sonyn A95L, mutta on hieman budjetin ulkopuolella.
On parempi kuin Samsungissa. Jos sieltä löytyy liikkeitä joissa on esillä vaikka tuota G3/A95L niin heitä tiedosto tikulle mitä haluat testata ja mene käymään. Ei ole itselle ainakaan vielä kertaakaan tullut myyjää vastaa mikä ei anna testata jotain klippiä miten toistuu laitteella mitä hankkimassa.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
245
Nyt olisi taas tv hakusessa. Laitoin palautukseen maaliskuun tarjouksesta hankkimani S90C sampan. Kuva oli kaikista säätöyrityksistä huolimatta niin nykivää urheilun katseluun, että ainoaksi ratkaisuksi jäi palautus ja uuden TV:n hankinta.
Kysyisinkin raadin mielipidettä LG G3 telkusta. Onko liikkeen toisto parempaa ko. tekeleessä kuin S90C on?
Mieli tekisi ostaa Sonyn A95L, mutta on hieman budjetin ulkopuolella.

Siitä voi vertailla G3 ja S90C. Molemmat kärkipään laitteita myös urheilun katsomiseen.

Jos samaa pätkää katot S90C:llä ja G3:lla niin molemmat nykii jos toinen nykii ellet pehmennä sitä nykimistä motion interpoloinneilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 420
Asmolan kanssa samoilla linjoilla eli eiköhän tässä ole kyse henkilöstä joka on herkistynyt OLED:n tavalle esittää huono lähdemateriaali kaikessa siinä "karmeudessaan" kuin se oikeasti on. Ilmeisesti Samsungin saippuaooppera-asetuksetkaan eivät auttaneet henkilökohtaiseen mieltymykseen tai aiheuttivat muita ärsytyksiä. En siis lähtisi ainakaan vahvasti suosittelemaan yhtään OLED:a jos noin paljon ärsytti että edellinen lähti palautukseen. Objektiivista mittausta voi katsoa vaikka noista mainituista RTINGS:n taulukoista joista löytyy niin motion interpolation kuin stutter arvosanat. Jälkimmäiset taitavat olla jokaisella oledilla 4-5/10. Philipsejä tuolta RTINGS:n taulukoista ei näytä löytyvän mutta eipä nekään nyt OLED:n perusominaisuutta karkuun pääse. Mut joo helpoimmin varmaan varmennettavissa kun menee jollain sopivalla testimateriaalilla kauppaan testaileen.
 
Liittynyt
20.07.2022
Viestejä
101
Juuri näin. Tosin täytyy myöntää että S90C on vaikeampi löytää sopiva motion interpolation kuin edellisessä Panasonicissa, ja ilmeisesti LG:ssäkin parempi. Eli niin että kuva luonnollinen muttei saippuaooppera, ja urheilussa kuva olisi tasainen eikä artifakteja.

Olen nyt päätynyt Judderin (20-30 fps) osalta asetukseen 2/10 ja Blurrin (+50 fps) osalta 1/10.
 
Liittynyt
02.04.2024
Viestejä
9
Kiitoksia vastauksista. Mietinkin nyt että olisiko kuitenkin varmempi vaihtoehto siirtyä minilediin. Esim x95L sonylta voisi toimia paremmin jos tuo huono liikkeentoisto on OLedien ongelma laajemminkin.
Onko kellään kokemusta Sonyn miniledistä .
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 473
Viestejä
4 234 375
Jäsenet
71 222
Uusin jäsen
Jore79

Hinta.fi

Ylös Bottom