Miksi olla kotelotuulettimet, jos ilmankin on load-tempit hyviä?

Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
91
Miksi olla kotelotuulettimet, jos ilmankin on load-tempit hyviä?

Esimerkiksi, laitoin CPU-Z:stä benchmarkin ajamaan, niin 100% loadissa CPU-tempit pysyy <= 60 C, mikä on ihan hyvä.

Yksikään kotelotuuletin ei ole päällä. Kotelossa on pelkästään powerin tuuletin ja CPU:n oma jäähy. CPU:n jäähy on hyvä, ja kotelossa on riittävästi tilaa ilman poistumiselle passiivisestikin?

Tai jos ette usko benchiin, niin sanokaa kauanko sitä pitää ajaa, jotta ollaan varmoja, että tempit pysyy <= 60 C? Ajoin 10 min.

CPU:n TDP 95W. GPU on RX 480 (TDP 150W).
---

Huom. muutama tägi olisi sopinut ketjuun, mutta ei tullut laitettua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
457
tuohan riippuu ihan mitä rautaa siellä koneessa on. toinen mikä vaikuttaa että kuinka kauan sitä rasitusta (ja sitä kautta lämmöntuottoa) jatkuu, parin minuutin rasitustesti ei vielä hirveästi vaikuta vrt tunti tai enemmän.

mikäli kotelossa on joku 14900k ja 4090 ja siihen vielä jotain muuta rompetta päälle lämpöä tuottamassa niin ei se ilman tehokasta tuuletusta pysy viileänä (tai edes tuuletuksella).

joku 65w tai alle niin ei siinä kummoista tuuletusta tarvitse koteloon. moni prosessorijäähy on vielä asennettu jonkinlaista tuuletinritilää kohti mikä riittää alhaisen lämmöntuoton siirtämiseen kotelosta pihalle.
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
352
Miksi minulla on edes kotelotuulettimet, jos ilmankin on load-tempit hyviä?

Esimerkiksi, laitoin CPU-Z:stä benchmarkin ajamaan, niin 100% loadissa CPU-tempit pysyy <= 60 C, mikä on ihan hyvä.

Yksikään kotelotuuletin ei ole päällä. Kotelossa on pelkästään powerin tuuletin ja CPU:n oma jäähy. CPU:n jäähy on hyvä, ja kotelossa on riittävästi tilaa ilman poistumiselle passiivisestikin?

Tai jos ette usko benchiin, niin sanokaa kauanko sitä pitää ajaa, jotta ollaan varmoja, että tempit pysyy <= 60 C? Ajoin 10 min.

CPU:n TDP 95W. GPU on RX 480.
---

Huom. muutama tägi olisi sopinut ketjuun, mutta ei tullut laitettua.
On kyllä taas aivan järjetön lanka... Ajat pelkkää tuntematonta prosessoria tuntemattomalla jäähyllä, kotelolla jne. ja tulet kyselemään tällaisia? Aja edes GPU testiä samaan aikaan. Sinä tunget nyt max 95W lämpökuormaa isoon? koteloon ja prosessorijäähy puskee oletettavasti ilman jo valmiiksi takaritilään ja ulos niin ei ihme ettei lämmöt nouse. Se tästä vielä puuttuu, että sinulla on AIO vesijäähy kiinni prossussa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
91
Kysymys on yleinen, ja oma setupini yllätti, koska se ei ole erityisen low-TDP. Kysymys voisi rohkaista muitakin testaamaan oletuksiaan kotelotuulettimien vaikutuksesta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 679
Kysymys on yleinen, ja oma setupini yllätti, koska se ei ole erityisen low-TDP. Kysymys voisi rohkaista muitakin testaamaan oletuksiaan kotelotuulettimien vaikutuksesta.
Tuossa hommassa ei ole yhtikäs mitään järkeä jos et dokumentoi testiasetelmaa kunnolla. Ilman kunnon dokumentointia koko homma on pelkkää päämäärätöntä räbellystä missä porukka postaa numeroita millä ei ole mitään merkitystä kun ne eivät ole millään tavalla vertailtavissa keskenään.

Aja furmarkkia ja primeä yhtä aikaa jos on tarkoitus testata kotelon tuuletusta ja osien lämmöntuottoa. CPU:n tuottama lämpö ei ole vuosikymmeniin ollut ongelma kun sen tuottama lämpö on kärpäsen paska näytönohjaimen tuottamaan lämpöön verrattuna.

EDIT: Ja 95W TDP on pieni nykypäivänä, ja se TDP ei edes kerro mitään prosessorin oikeasta virrankulutuksesta. Kertoisit edes että mitä watteja kivi imee testin aikana hwinfon mukaan.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
91
En tosiaan itse jaa setuppitietoja, koska ei kannata jakaa tietoa omaisuudesta internetiin, mutta voidaan tosiaan keskustella siitä, että millaiset piirteet antavat olla ilman kotelotuuletinta.

Vaihtoehtoisesti myös, että voiko jossain tapauksissa vaihtaa esimerkiksi CPU-tuulettimet kotelotuulettimiin eli antaa CPU-jäähyjen olla passiivisia.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 917
En tosiaan itse jaa setuppitietoja, koska ei kannata jakaa tietoa omaisuudesta internetiin, mutta voidaan tosiaan keskustella siitä, että millaiset piirteet antavat olla ilman kotelotuuletinta.

Vaihtoehtoisesti myös, että voiko jossain tapauksissa vaihtaa esimerkiksi CPU-tuulettimet kotelotuulettimiin eli antaa CPU-jäähyjen olla passiivisia.
Voi Lollero, Itsellä on Ferrari, 4090 ja milli pankki tilillä. Noista tiedoista voi osa pitää paikkansa tai osa olla pitämättä. Tai vaikka kaikki on puppua. Rosvot tulkaa tänne heti.

Mutta olen itsekin ajellut menneisyydessä Noctuan tornilla ilman ainuttakaan kotelotuuletinta(se kun alkoi nakuttamaan niin sitä kuunnellu perkelekään).

Tietokoneita myidään myös ihan passiivisina pikku murikkoina niin raudan määrä/laatu/haluttu lämpötila sen määrää tarvitaanko kotelotuuletinta vai ei.
 
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
91
Entäpä se, että jäähyjenhän pitäisi periaatteessa kyetä jäähdyttämään jäähdyttämänsä piiri avoimessa tilassa eli ilman koteloa.

-> Jos komponentit ovat kotelossa, niin ne voivat edelleen tehdä tämän, mikäli kotelossa on riittävästi tilaa tai myös ehkä mikäli se on tiivis, mutta siinä on riittävän väljiä ilma-aukkoja sopivissa kohdissa.

Arvauksena huono kotelo on sellainen, jossa on "jonkin verran ilmatilaa", mutta sitä on vähemmän kuin tarvittaisiin, tai jossa on poistumisreittejä, mutta ne ovat liian pieniä tai väärissä paikoissa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 679
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 740
Aloittajalla kuitenkin ilmeisesti ON kotelotuulettimia, joten ymmärtäisin ketjun olevan enemmän pohdiskelua.

Jos aloittaja pelaisi tuolla koneella niin epäilisin että näytönohjain voisi ottaa nokkiinsa koteloon hieman kertyvälle lämmölle, ellei se ole ns. turbo jäähyllinen malli joka puhaltaa ilmaa kotelosta ulos.
 
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
91
Aloittajalla kuitenkin ilmeisesti ON kotelotuulettimia, joten ymmärtäisin ketjun olevan enemmän pohdiskelua.

Jos aloittaja pelaisi tuolla koneella niin epäilisin että näytönohjain voisi ottaa nokkiinsa koteloon hieman kertyvälle lämmölle, ellei se ole ns. turbo jäähyllinen malli joka puhaltaa ilmaa kotelosta ulos.
Niin mutta kysymys onkin, että millä parametreilla kotelo voi olla passiivinen? Ilmatila yms.

Lisäksi ainakin omassa setupissani GPU- ja CPU-tuulettimet muodostava "pilarin", joissa on vain siilit välissä. Eli GPU-tuuletin puhaltaa GPU:lta pois ja CPU-tuuletin imee myös GPU:lta tulevaa lämpöä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
91
Eli AP on taas niitä sankareita jotka tulevat pyytämään apua että mikä koneessa on vikana, ja kun avuliaat aatut kysyvät mitä komponentteja koneessa on ongelman ratkaisemista varten niin vastaus kuuluu "mitä *****a se sulle kuuluu".
Siitä vaan kasaamaan anonymisoitua palvelua, johon syöttää benchmarkeja kotelotuulettomista setupeista?
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
352
Siitä vaan kasaamaan anonymisoitua palvelua, johon syöttää benchmarkeja kotelotuulettomista setupeista?
Itsehän täällä yrität sellaista saada pystyyn ja ketään ei kiinnosta kun oma panoksesi on olematon. Samanlaista ajatusten harhailua kuin edellinen lukollisten koteloiden ketju. Netti on pullollaan kotelotestejä eri tuuletinkonfiguraatioilla, joita ihmiset voivat verrata omaan kokoonpanoonsa (osat ja säädöt dokumentoitu kunnolla). En tajua mitä koneen osien listauksella on anonyymiyden kanssa, lähinnä kuulostaa harhaiselta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
91
Tämä on siinä mielessä mahdollisesti redundantti tosin, että hyvät kotelotuulettimet ja mahdollisesti jopa pienillä kierroksilla ovat monien mielestä käytännössä äänettömät, joten jotain ilmanpoistoa on myös ainakin joissain koteloissa mahdollista tehdä melutasojen lisääntymättä.

Parempi tietämys voisi kuitenkin esimerkiksi kertoa, onko mahdollista mahduttaa sama setup eri kokoiseen koteloon jäähdytyksen muuttumatta tai sitä tietoisesti muuttaen.
 
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
91
Täällä esim. mATX ja kaksituulettiminen RX 580 passiivikotelossa:


Jos tuo toimii mATX:ssä, niin luultavasti, jos ei ole jokin ihan uuni GPU, niin tästä voitaisiin päätellä, että passiivikoteloiden mahdollisuudet ovat suuremmat kuin olettaisi. Siis koska mATX-kokoluokassa on vähän tilaa ja koska isompien koteloiden turbulensseja on vaikea toistaiseksi arvioida.

Isompi kotelo ei tällöin vain veisi tilaa, mutta olisi myös ineffektiivinen komponenttien lämpötilojen suhteen.

Toisaalta, ketjussa:

"I just built a decent gaming PC kinda like yours but I use AMD. At first, there's no case fan attached. Just CPU fan and GPU fan. Idle temp is 60C and gaming can be up to 87C and it throttling the GPU. After I installed 3 fan exhaust at the back and 1 fan intake at the front, it helps lower the temp. Idle temp 50C and gaming temp 65C ish."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 917
Laitetaan nyt jotain oikeaa sisältöäkin tähän ketjuun, hui se paljastaa että mulla on 11700k joka vie cinebench-pelissä ~250w joka tuossa rullasi.

Ilman kotelotuuletusta:
Näyttökuva 2024-04-27 232425.png

Kotelotuuletuksella 3x120mm edessä, yksi 120mm takana 100% ~1000rpm

Näyttökuva 2024-04-27 233845.png

Seuraavaksi lyön tuntemattoman näyttiksen (koska salaperäisyys ja pelko) tuottamaan 240w lisää lämpö koppaan 0% ja 100% tuuletinnopeuksilla.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
281
Ei niitä tarvitsekkaan. On aivan sama pyöriikö se prossusi 50C vai 80C, jos se alkaa vastaa 100C tienoilla thermal throttlettamaan ja alentamaan suorituskykyä. Käytännössä on järkevämpää minimoida äänentuotto kuin hakea mahdollisimman pienintä lämpötilaa. Toinen tuo huomattavaa etua, kun taas toisen huomaat vain keinotekoisissa testeissä.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 917
Ilman kotelotuuletusta:
Näyttökuva 2024-04-28 000149.png

100% tuulettimet:
Näyttökuva 2024-04-28 001441.png

Mun kokoonpano ei ole tätä testiä varten mitenkään optimaalinen kun 360 AIO puskee prossun lämpöä pois, mutta näin kaljapäissäni vilkaistuna kotelotuuletus näyttiksen 100% kuormalla ja tuolla 240w kulutuksella laski Cpu:n lämpöä 3-4 astetta. Ilman kotelotuuletustakin tällä ~50 litraisella pystyisi elämään ja siksi niiden nopeus on normaalikäytössä asetettukin sellaiselle tasolle että niiden äänitaso on lähes olematon.

Ilmajäähyllä lämpö jäisi varmasti paremmin pyörimään ns kotelon sisälle.
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 662
Joissakin pakettikoneissa ei ole kotelotuulettimia laisinkaan ja osa niistäkin suunniteltu kevyeen pelaamiseen. Näihin törmännyt vielä aika montakin kertaa, mutta niitä koneita kutsuisin myös skeidaksi.

Jos haluaisi tietokoneen täysin ilman kotelotuulettimia, niin hankkisin alumiinikopan.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 917
Joissakin pakettikoneissa ei ole kotelotuulettimia laisinkaan ja osa niistäkin suunniteltu kevyeen pelaamiseen. Näihin törmännyt vielä aika montakin kertaa, mutta niitä koneita kutsuisin myös skeidaksi.

Jos haluaisi tietokoneen täysin ilman kotelotuulettimia, niin hankkisin alumiinikopan.
Pakettikoneiden ilmanvaihto-ongelmaa edesauttaa yleisesti niiden koteloiden pieni koko, 25 litraa tai jopa vielä pienempi litratilavuus jolloin sillä sillä ilmanvaihtuvuudella olisi oikeasti enemmän vaikutusta.

Vaikka nyt aloituspostaajan hengessä ei saisi paljastaa mutta omasta viestihistoriasta on löydettävissä niin itellä oli 10l mini-itx kokoonpano, joka toimi ihan ihanteellisesti ilman erillisnäyttistä. Sen lisättyäni konetta ei voinut käyttää käytännössä lainkaan ilman sivupellin avausta kun tukehtui siitä noin 150w lisäkuormasta ja näyttiksen viemästä tilasta täysin.
 
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
91
En tajua mitä koneen osien listauksella on anonyymiyden kanssa, lähinnä kuulostaa harhaiselta.
Siis juurikin se, että jos joku tilaisuus-tekee-varkaan tietää, mitä jollakulla on kotona ja missä koti on, niin on olemassa riski murtovarkauksille. Ainakin jos etsisin varastettavaa ATK:ta, niin yrittäisin nimenomaan kalastaa tietoa tämänkaltaisilta foorumeilta ja esim. käyttäjien signatureista ja posticounteista (iso post count = heavy user = paljon tavaraa).

Siksi tieto pitäisi antaa siten, ettei sitä voi liittää henkilöihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 191
OT: Olen myynyt 5800X3D:n tuossa kerrostaloni pihalla, kuin myös monia muita ATK-komponentteja. Olen lähettänyt täyden osoitetietoni postikaupoissa (myös myyjänä). Olen kertonut kaikille täällä foorumilla, tai vähintään antanut ymmärtää, että minulla on 7800X3D, 4070 Ti SU ja vielä vaikka Samsung 990 Pro 2TB. (Lisäksi tosin Oculus Rift S, joka ei toimi.) Varmaan moni muukin, joka käyttää tuota foorumin kauppapuolta, on jakanut tietonsa.

Ei kukaan täältä foorumilta tule noita varastamaan.

..ja minulla on kotelotuulettimet tämän kokoonpanon kanssa.
 
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
91
OT: Olen myynyt 5800X3D:n tuossa kerrostaloni pihalla, kuin myös monia muita ATK-komponentteja. Olen lähettänyt täyden osoitetietoni postikaupoissa (myös myyjänä). Olen kertonut kaikille täällä foorumilla, tai vähintään antanut ymmärtää, että minulla on 7800X3D, 4070 Ti SU ja vielä vaikka Samsung 990 Pro 2TB. (Lisäksi tosin Oculus Rift S, joka ei toimi.) Varmaan moni muukin, joka käyttää tuota foorumin kauppapuolta, on jakanut tietonsa.

Ei kukaan täältä foorumilta tule noita varastamaan.

..ja minulla on kotelotuulettimet tämän kokoonpanon kanssa.
OT
Ei tämä todista mitään muuta kuin ehkä sen, että sinulla on ollut onnea. Paljon herkemmästäkin lähtee kyllä tavarat kävelemään. Ne, mistä olen itse kuullut, ovat liittyneet juurikin tietoon siitä, että kiinteistössä on jotain riittävän arvokasta ja että millainen kiinteistö on (ja missä se sijaitsee).


Reminder: Never provide private information on any forum / community posting site.
Harhaista on minusta olettaa, että mitään ei tapahtuisi, jos jakaa identifioivaa ja hyödynnettävää tietoa. Mutta jos käytätte esimerkiksi Facebook:ia, niin luultavasti ette ole tietoisia tiedon käyttömahdollisuuksista, kuten vaikkapa esimerkiksi pahoinpitelyn tai raiskauksen suunnittelemisesta sijaintidatan avulla.
/OT
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2021
Viestejä
346
Itsellä on ███████████████ kotelo jossa on kiinni 2x ██████████████████ kotelo tuuletinta.
Prossuna on ████████████████ kelloilla ja ██████ jäähynä, joka puhaltelee kotelon takaosaa kohti.
Kotelo tuuletuksella ei juurikaan ole merkitystä prossun lämmöissä oliko päällä vai ei.
Näyttis ███████████████████ mallissa kyllä lämmöt tippuivat noin ██ astetta, kun kotelon sivupaneelin avaa. Kotelon tuuletuksella ei tuntunut olevan vaikutusta ollenkaan.

Sensuroin kaiken yksilöivän tiedon kun en halua jakaa sitä kaikille kateellisille ettei vaan joku piripää tule yöllä varastamaan konetta.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 917
Itsellä on ███████████████ kotelo jossa on kiinni 2x ██████████████████ kotelo tuuletinta.
Prossuna on ████████████████ kelloilla ja ██████ jäähynä, joka puhaltelee kotelon takaosaa kohti.
Kotelo tuuletuksella ei juurikaan ole merkitystä prossun lämmöissä oliko päällä vai ei.
Näyttis ███████████████████ mallissa kyllä lämmöt tippuivat noin ██ astetta, kun kotelon sivupaneelin avaa. Kotelon tuuletuksella ei tuntunut olevan vaikutusta ollenkaan.

Sensuroin kaiken yksilöivän tiedon kun en halua jakaa sitä kaikille kateellisille ettei vaan joku piripää tule yöllä varastamaan konetta.
Tuo on hyvä tieto jakaa meille muille, jotta voimme verrata oman koneen käyttäytymistä ja verrata sitä sinun kokemukseesi. Näin mahdoillisesti osaan arvioida toimiiko oma koneeni normaalisti :)
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 250
Siis juurikin se, että jos joku tilaisuus-tekee-varkaan tietää, mitä jollakulla on kotona ja missä koti on, niin on olemassa riski murtovarkauksille. Ainakin jos etsisin varastettavaa ATK:ta, niin yrittäisin nimenomaan kalastaa tietoa tämänkaltaisilta foorumeilta ja esim. käyttäjien signatureista ja posticounteista (iso post count = heavy user = paljon tavaraa).

Siksi tieto pitäisi antaa siten, ettei sitä voi liittää henkilöihin.
Suosittelisin äkkiä poistamaan kaikki viestisi tästä ketjusta. Nythän porukka tietää että sulla on joku cpu, joku gpu ja jotain tuulettimia. Ei sillä väliä ole onko niitä tarkemmin speksattu, kyllä jollekin kelpaa prossu kuin prossu. Tuuria on mukana jos kukaan ei niitä sulta ensi yön aikana pölli.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
17
OT
Ei tämä todista mitään muuta kuin ehkä sen, että sinulla on ollut onnea. Paljon herkemmästäkin lähtee kyllä tavarat kävelemään. Ne, mistä olen itse kuullut, ovat liittyneet juurikin tietoon siitä, että kiinteistössä on jotain riittävän arvokasta ja että millainen kiinteistö on (ja missä se sijaitsee).




Harhaista on minusta olettaa, että mitään ei tapahtuisi, jos jakaa identifioivaa ja hyödynnettävää tietoa. Mutta jos käytätte esimerkiksi Facebook:ia, niin luultavasti ette ole tietoisia tiedon käyttömahdollisuuksista, kuten vaikkapa esimerkiksi pahoinpitelyn tai raiskauksen suunnittelemisesta sijaintidatan avulla.
/OT
Lanka alkaa kotelotuulettimista ja muutamassa viestissä aiheena on.. :hmm:
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 897
Mulla on kone jossa ei ole kotelotuulettimia.

5600x Liquid Freezer 3 AiO:lla ja GeForce 210 GT. Kotelo on Fractal Ridge. Ei mahdu kotelotuulettimia tuon AIO:n kanssa.

Tein nopean testin kun koneen asensin ja CPU:n lämmöt eivät nousseet testin aikana yli 80c ja olin tyytyväinen enkä jaksanut enempää räpeltää. Idlenä pyörii jossain 35c tienoilla ja normaalissa käytössä alle 50c. Tuulettimet ja pumppu säädetty niin että on käytössä täysin hiljainen.
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
352
Mulla on kone jossa ei ole kotelotuulettimia.

5600x Liquid Freezer 3 AiO:lla ja GeForce 210 GT. Kotelo on Fractal Ridge. Ei mahdu kotelotuulettimia tuon AIO:n kanssa.

Tein nopean testin kun koneen asensin ja CPU:n lämmöt eivät nousseet testin aikana yli 80c ja olin tyytyväinen enkä jaksanut enempää räpeltää. Idlenä pyörii jossain 35c tienoilla ja normaalissa käytössä alle 50c. Tuulettimet ja pumppu säädetty niin että on käytössä täysin hiljainen.
Niin... Minullakin on custom loop kahdella 360mm radilla, joissa yhteensä 6 tuuletinta. Kaikki tuulettimet radeissa. Tuolla logiikalla minulla ei ole kotelotuulettimia.

OT
Ei tämä todista mitään muuta kuin ehkä sen, että sinulla on ollut onnea. Paljon herkemmästäkin lähtee kyllä tavarat kävelemään. Ne, mistä olen itse kuullut, ovat liittyneet juurikin tietoon siitä, että kiinteistössä on jotain riittävän arvokasta ja että millainen kiinteistö on (ja missä se sijaitsee).




Harhaista on minusta olettaa, että mitään ei tapahtuisi, jos jakaa identifioivaa ja hyödynnettävää tietoa. Mutta jos käytätte esimerkiksi Facebook:ia, niin luultavasti ette ole tietoisia tiedon käyttömahdollisuuksista, kuten vaikkapa esimerkiksi pahoinpitelyn tai raiskauksen suunnittelemisesta sijaintidatan avulla.
/OT
Jos olisin rosvo niin menisin selaamaan myyntipalstoja. Siellä näkee jo paikkakunnan/asuinalueen. Hintapyynnön noudolla tarjoamalla myyjä vielä useimmiten antaa osoitteensa.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
608
Olispa jotain dataa siitä moniko murto/ryöstö on tapahtunut sen perusteella mitä on kirjoiteltu anonyymille foorumille omista ser-romuista. :D
Eri asia, jos jossain paikallisessa facebook ryhmässä käyt esittemässä ferraria ja kultakelloa, mutta onhan toi nyt ihan naurettavaa ylireagointia. Sen lisäksi hankaloittaa keskustelua aika paljon, jos ei suostutua edes kertomaan mistä kysytään apua tai kommenttia…
 

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
884
Mulla on 5800x3d, 7900 XTX ja vasemman käden rauta 9, tulkaas kokeileen.
 

Kaakatus

Tukijäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
369
En halua järkyttää, mutta tältäkin foorumilta löytyy käyttäjien kuvaketju, joissa paljastuu paljon enemmän, kuin CPU:n malli... Tietysti sama muillakin harrastefoorumeilla, joissa kuvissa on paljon arvokkaammasta tavarasta kyse.
Toki itsekkin varoisin tarkan osoitteen paljastamisesta, mutta "en kerro CPU:n mallia, koska vorot" on kyllä hätävarjelun liioittelua. Kadullakaan sitten uskalla kävellä, kuin risoissa kierrätysvaatteissa, ettei kukaan luule rikkaaksi ja ryöstä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 630
Viestejä
4 221 933
Jäsenet
71 072
Uusin jäsen
Maker's Marq

Hinta.fi

Ylös Bottom