- Liittynyt
- 05.01.2021
- Viestejä
- 2 454
Toi on muuten kiva niille Turun motarilta sinne Kehä 2:lle liittyville, jos tuolla ajellaan 60:n sijaan 80 km/h. Noissa ajonopeuksissa kun ei riitä, että ottaa huomioon ne sillä hetkellä ympäröivät autot, ympäristön ja olosuhteet, vaan myös liittymät ja liittyjät tulisi pitää mielessä. Vähän sama kuin jossain 40:n rajoitusalueella, jossa on paljon asutusta, mutkittelevaa tietä ja useita pihateitä, joista liitytään isommalle tielle. Tuollaisilla usein ajetaan 60 km/h paikoissa, joissa pienemmiltä teiltä tuleville on kohtalaisen huono näkyvyys.Kehä 2 päädyssä pohjoiseen ajaessa tie erkautuu kahteen suuntaan. Vasen kaista jatkaa pohjoiseen/liittyy Turun suuntaan Turun motaria., oikea kääntyy Kauniaisiin päin ja liittyy Helsingin suuntaan Turun motaria. Vasemmalla kaistalla nopeusrajoitus tipahtaa 80km/h -> 60km/h tässä kohdassa. Oikealla kaistalla motarille liittyville jatkuu 80km/h, ja Kauniaisiin suuntaaville laskee 60km/h. Google Maps
Jostain kumman syystä vasemmalla kaistalla ajavat tuntuvat jatkavan tuota 80km/h hamaan tappiin asti (tai kun itse hidastaa niin takana tulevat liimautuvat puskuriin), mutta oikealla kaistalla tiputetaan vauhtia jo ennen kaistojen erkaantumista ja liitytään 100km/h motarille 70km/h vauhdista.
Liekö taas perstuntumalla ajamisesta kyse, kun mielletään oikealle kääntyvä kaista erkanemiskaistaksi, jolla usein hidastetaan?