Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 367
Löytyyköhän markkinoilta kevyitä vastamelukuulokkeita, jotka ei purista korvaa/päätä? Vaimolla on tätä nykyä käytössä hyvin kevyet Philipsin bluetooth-peruskuulokkeet (SHB4405), joista tykkää erityisesti niiden keveyden/ilmavuuden vuoksi. Koska ollaan muuttamassa vähän äänekkäämpään sijaintiin, haluaisin yllätykseksi ostaa hänelle jotkin suht samantyyliset kuulokkeet, joissa olisi jonkinlaista vastameluominaisuutta. Ymmärrän, ettei tuontyylinen rimpula paljoa estä ääntä fyysisesti valumasta ohitseen, mutta jos edes vähän auttaisi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 241
On se nyt niin kamalaa kun en alkanut mainostamaan ihan suorilla, olisi varmaan pitänyt olla kertomatta koko asiasta. En minäkään ole perseen rasvauksesta kiinnostunut, mutta silti ensimmäisellä sivulla on Ismon perserasva linkki.

Jokainen löytää Googlesta mitä hakee, oli personoitu hakutulos tai ei.
Siis onko Hifitalo sinun firmasi? Jos on, niin silloin on hyvä, että et mainostanut. Muuten tuntuu turhalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
Nyt mieli tekisi kokeilla pitkästä aikaa jotain suljettua kuuloketta - ehdotuksia?
Hieman vaikea suositella ilman mitään kriteerejä, mutta suomalaisista kaupoista löytää vielä NADin Viso HP50:aa, ostin nuo tuossa kesällä ja hinta/laatu-suhde on mielestäni 6/5-luokkaa. Yksi tasapainoisimpia ja musikaalisimpia tuunauksia mitä olen itse kuullut. Noita irtoaa siihen kolmen satkun pintaan tai vähän alle, valmistus on tosin lopetettu että kannattanee hieman kiirehtiä jos noita halajaa testata.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Hieman vaikea suositella ilman mitään kriteerejä, mutta suomalaisista kaupoista löytää vielä NADin Viso HP50:aa, ostin nuo tuossa kesällä ja hinta/laatu-suhde on mielestäni 6/5-luokkaa. Yksi tasapainoisimpia ja musikaalisimpia tuunauksia mitä olen itse kuullut. Noita irtoaa siihen kolmen satkun pintaan tai vähän alle, valmistus on tosin lopetettu että kannattanee hieman kiirehtiä jos noita halajaa testata.
Oma kokemus suljetuista kuulokkeista rajoittuu DT 770 Pro malliin. Avoimien kuulokkeiden puolella on löytynyt oma "soundi" joka käytännössä kiteytyy Sundaroihin. Ripaus analyyttisyyttä olematta tylsä yhdistettynä napakkaan dynaamiseen bassoon. Soundstagen ei tarvitse olla Sennheiser tyyppisesti "intiimi" vaan mieluummin hieman laajempi.

Kiitos yo. vinkistä - pitää tutustua!
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Hei. Onnistuuko noilla kuulokkeilla yhdistäminen telkkariin ja PS4 vai on tarkoitettu pelkästään musiikin kuunteluun? Ja olisiko 100e hintaluokassa parempia olohuone käyttöön?
Jos tv tukee bluetoothia niin toimii. Kaikki tv eivät anna käyttää game modea kun bluetooth kuulokeet ovat kiinnitettynä latenssin takia eli pelaamiseen saattaa tarvita toisen lähdön.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
523
Langattomia etsivälle aika kova tarjous Mpow H21 tässä (eli 89.99€ ovh. miinus 45€). Itsellä ollut hetken aikaa päässä ja tuohon hintaan on kyllä mainio ostos. Miellyttävämmät päässä kuin edellisen sukupolven Momentumit, joita en käyttänyt juurikaan ennen kuin myin pois. Äänenlaatu ei tietystikään hifiä, mutta hinta huomioon ottaen erittäin mainio. Itsellä kokemusta viime vuosina avoimista ja lähinnä Sennheisereista. HD 558 -> HD 598 -> HD650 ja nykyisin peli- ja musiikkikäytössä on AKG K702 (tämä EQ-setti käytössä atm). Avoimiin verrattuna Mpowit on tietysti hieman eri maailmasta, mutta itse pidän Mpowien äänestä ja ovat itselle todella miellyttävät päässä. Hieman taisin alapäätä EQttaa pois ettei ole niin "tunkkaiset" omaan korvaan, niin tottunut avoimeen ja neutraaliin ääneen. Z Reviewsin arvosteluun tästä ja äänidemoa tästä.

E: rekisteröimällä 24kk takuu ja 60pv rahat takaisin -takuu. warranty
Kiitokset tästä! Pidemmän aikaa etsiskelly langattomia kuulokkeita ja kun käyttöä on todella harvoin, niin mahottomia ei viitsi maksaa, mutta OK-tasosta ääntä olis silti kiva saada.
En kyllä ymmärrä tota Amazonia sitten ollenkaan; ilmoituksessa näyttää hinnaksi tuon 89.99€ ja alennustäpästä saa -45€, mutta tilauksen tiedoissa näyttää "total" 99.48€ ja alennusta -54.49€. :D
Noh, 44.99€ toimitettuna joka tapauksessa ja ainakin Z:n revikan perusteella pärjäilen varmasti noilla. :thumbsup:
Kiitos paljon, nämä on juuri sellainen paketti mitä meidän TV-käyttöön olen hakenut.

EDIT: ei näköjään oo häpee olla nopee, taisi tarjouskuulokkeet loppua.
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Ehei, vaan olin nopee näytti kolmea jäljellä klo 11, kun tilasin ekat ja sitten ei enää tarjousta löytynyt, kun olin saanut toiset tilattua rouvan tiedoilla
OK. Itse kun tilasin, niin näytti tolle 45€ alennukselle voimassaolon päättymistä 30.8.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Sundaroiden tultua taloon alkoi pienehkö "varastomyynti" ja päädyinkin myymään kaikki Sennheiserit ja ylimääräiset vahvistimet pois.
Senkut lähti/lähtee täälläkin kiertoon. HD800 lopulta liian ohkaisen kuuloinen (omiin mieltymyksiin) vaikka sitä ajaa lämpöisestä/bassoisesta vahvistimesta (V200) Equakin tuli väänneltyä ja käänneltyä mutta aina sinne jotain ihmeen söhjöä jäi joka alkoi rassamaan päivän tai kahden jälkeen vs ei equa.

Hifiman Arya ääni paremmin tasapainossa, hitusen joutuu uhraamaan diskantin/lauluäänen kristallin kirkkautta, äänikuva pikkuisen kapenee mutta samalla korkeussuunnassa suurenee joten +-0 mielestäni.

HD6xx vaivaa" sukka tungettu ajurin väliin" efekti kappaleesta riippuen 5-15% vahvuudella. HE500 musiikki on enempi mukaansa tempaavaa samalla pysyen sulavana, mukavuudessa tulee takapakkia.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
505
En tiedä voidaanko puhua laadukkaista kuulokkeista, mutta en parempaa ketjua löytänyt. Sony WH-1000XM4 vai Bose NC 700? Onko Bose niin paljon huonompi, että kannattaa odottaa puheluominaisuuksia korjaavaa firmwarepäivitystä Sonylle?
 
Liittynyt
22.11.2019
Viestejä
2
Sony MDR-1AM2 järkyttävän hyvät ja kevyet kuulokkeet hintaisekseen. Luulin että WH-1000XM3 ovat hyvät, mutta ei mitään jakoa mun käytössä. Siihen loppui langattomien käyttö.....
Walkman NW-A105 on soittimena, kun puhelin ei innosta juuri muuhun käyttöön. Tosin tuo walkman hieman kankea käyttää, kun syönyt androidin. Vakavampaan kotikäyttöön löytyy multa
MDR-Z7, mutta kokoa ja painoa ihan liikaa esim. työmatkailuun yms......
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ollo Audion S4 ja S4R -kuulokkeiden valmistus ilmeisesti lopetetaan neutraalimmaksi tuunatun S4X-mallin tieltä, joten viimeiset myydään 9.9.2020 mennessä hintaan 199€ (normaalisti 289,80€) alekoodilla FINALDAYS.

S4: S4 MIXING HEADPHONES

S4R: S4R RECORDING HEADPHONES
Nämä on oletettavasti ihan hyviä luureja?, harmi vaan kun ei ole mitään mahdollisuutta työntää itse rahojaan tuonne. Pitää kuitenkin kertoa eteenpäin ihmisille jotka etsii dynaamisia luureja.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
412
Onko nuo täsmälleen samat kuulokkeet muuten paitsi tuo coveri? Eli jos tilaa esim suljetut ja parts storesta avoimien coverit niin ruuvarilla hetkessä vaihtaa avoimeen malliin ja takaisin?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Onko nuo täsmälleen samat kuulokkeet muuten paitsi tuo coveri? Eli jos tilaa esim suljetut ja parts storesta avoimien coverit niin ruuvarilla hetkessä vaihtaa avoimeen malliin ja takaisin?
Pitäisi olla erona vain tuo coveri. Itse muutin avoimet suljetuiksi juuri noin. Suljetuilla covereilla kupin sisään tulee vaahtopala, mutta avoimien covereiden kanssa on vain ohut pölysuoja. Padit ovat samat, mutta toisessa konfiguraatiossa otetaan padien sisältä ylimääräinen vaahto pois. Kannattaa myös ottaa huomioon, että ruuvit tulevat kiinni suoraan puuhun eli jossakin vaiheessa eivät enää pure. Täten covereita voi vaihtaa vain rajoitetusti ellei niitä kiinnitä jollakin luovalla ratkaisulla.

IMG_20200801_074903~2.jpg IMG_20200801_080337~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Tuli MPOW H21:t eilen postissa ja kyllähän nämä varsin päteviltä vaikuttaa. Rakenne tuntuu riittävän kestävältä omiin tarpeisiin ja istuvuus on varsin hyvä. Yhdistäminen oli vaivatonta, eikä mitään pätkimisiä ole ilmennyt ~2h yhtäjaksoisen kuuntelun aikana koronavilkusta huolimatta (siitähän oli jotkut raportoineet, että pätkisi BT-yhteyksiä) 1+ 7 Prohon paritettuna.
Pistetään tähän hieman alkutuntumia.

Negatiivisia;
Micro USB on tässä vaiheessa hieman vanhahtavan oloinen lataustapa, C:tä olisin itse kaivannut
Hallintanappeista en ainakaan itse sormituntumalla tunnista mikä nappula on kyseessä, mutta oppinen totuttelun jälkeen muistamaan niiden järjestyksen
Basso on jonkun verran ylikorostunut ANC off - biisistä riippuen jopa häiritsevää - ja kun sen napsauttaa päälle, nämä kuulostaa omaan korvaan varsin sennheiserimaisilta äänisignaturensa osalta (tämä varmasti on joillekin plussaa, mutta itelle Senkut kuulostaa tylsiltä)

Positiivista;
45€ alehintaan aivan naurettavaa suorituskykyä langattomille luureille; Kornin Creep acoustic live oli jopa yllättävän intiimin kuuloinen, tuntu kun Jonathan olis lauleskellu sulosesti suoraan korvan juuressa
Bassot ei korostumisestaan huolimatta vaikuta puuroutuvan ja esim. Slipknotin Spit it out ja Nightwishin Getsemane potkii erinomaisesti
Mukavat, kevyehköt, eivätkä tunnu putoavan päästä, vaikka kuinka moshais menemään
Pelkistetyn tyylikäs ulkonäkö - nämä päässähän kehtaa mennä ihmisten ilmoillekin :D



ANC:tä en ole vielä kunnolla päässyt testailemaan ja muoviosat tuntuu ihan "OK:lta"; ei mitenkään erityisen laadukkailta, mutta ei myöskään ihan halvimmalta kiinamuovilta. Pientä equtusta luultavasti kaipailee, jos ei käyttäjä kuulu "bass head"-kategoriaan (ANC off), tai tykkää Sennheiserin tyylisestä äänestä (ANC on).
Tähän mennessä 45€:lla täysin "no brainer" ostos - normaalilla 90€ hinnallakaan tuskin hirveästi kaduttaisi. :)
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
193
Tuli MPOW H21:t eilen postissa ja kyllähän nämä varsin päteviltä vaikuttaa. Rakenne tuntuu riittävän kestävältä omiin tarpeisiin ja istuvuus on varsin hyvä. Yhdistäminen oli vaivatonta, eikä mitään pätkimisiä ole ilmennyt ~2h yhtäjaksoisen kuuntelun aikana koronavilkusta huolimatta (siitähän oli jotkut raportoineet, että pätkisi BT-yhteyksiä) 1+ 7 Prohon paritettuna.
Pistetään tähän hieman alkutuntumia.

Negatiivisia;
Micro USB on tässä vaiheessa hieman vanhahtavan oloinen lataustapa, C:tä olisin itse kaivannut
Hallintanappeista en ainakaan itse sormituntumalla tunnista mikä nappula on kyseessä, mutta oppinen totuttelun jälkeen muistamaan niiden järjestyksen
Basso on jonkun verran ylikorostunut ANC off - biisistä riippuen jopa häiritsevää - ja kun sen napsauttaa päälle, nämä kuulostaa omaan korvaan varsin sennheiserimaisilta äänisignaturensa osalta (tämä varmasti on joillekin plussaa, mutta itelle Senkut kuulostaa tylsiltä)

Positiivista;
45€ alehintaan aivan naurettavaa suorituskykyä langattomille luureille; Kornin Creep acoustic live oli jopa yllättävän intiimin kuuloinen, tuntu kun Jonathan olis lauleskellu sulosesti suoraan korvan juuressa
Bassot ei korostumisestaan huolimatta vaikuta puuroutuvan ja esim. Slipknotin Spit it out ja Nightwishin Getsemane potkii erinomaisesti
Mukavat, kevyehköt, eivätkä tunnu putoavan päästä, vaikka kuinka moshais menemään
Pelkistetyn tyylikäs ulkonäkö - nämä päässähän kehtaa mennä ihmisten ilmoillekin :D



ANC:tä en ole vielä kunnolla päässyt testailemaan ja muoviosat tuntuu ihan "OK:lta"; ei mitenkään erityisen laadukkailta, mutta ei myöskään ihan halvimmalta kiinamuovilta. Pientä equtusta luultavasti kaipailee, jos ei käyttäjä kuulu "bass head"-kategoriaan (ANC off), tai tykkää Sennheiserin tyylisestä äänestä (ANC on).
Tähän mennessä 45€:lla täysin "no brainer" ostos - normaalilla 90€ hinnallakaan tuskin hirveästi kaduttaisi. :)
Näistä näyttää olevan tarjousta taas. Nyt hinnaksi jää 56.49€. Ja tosiaan tuohon hintaan aika mainio hankinta, mutta ei olisi kaduttanut vaikka olisi maksanut 90€.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Näistä näyttää olevan tarjousta taas. Nyt hinnaksi jää 56.49€. Ja tosiaan tuohon hintaan aika mainio hankinta, mutta ei olisi kaduttanut vaikka olisi maksanut 90€.
Näköjää tuolta sais mukaan 14€:lla jäykän kuljetuskotelon, mikä sekään ei varmaan ole huono sijoitus, jos näitä meinaa enemmänkin jossain laukussa kuljetella.

Edit. Hmm.. Tarttiskohan emäntä kuulokkeita.. Pitänee laittaa sille testiin ja jos tykästyy, niin saan tommosen kotelon siinä ohessa ilman toimituskuluja. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Osaako joku sanoa mikä Sennheiseriltä tai kilpailijoilta vastaa RS160 kuulokkeita nykyään?

Ilmeisesti ear padit saa helposti päivitettyä, olen siis käytettynä nämä ostanut. Jos haluaisi päivittää niin mietin tässä vaihtoehtoja, ja kuulenko eroja vanhan ja uuden välillä. Ja vielä paljonko pitää maksaa että kuulee eroja.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
612
Osaako joku sanoa mikä Sennheiseriltä tai kilpailijoilta vastaa RS160 kuulokkeita nykyään?

Ilmeisesti ear padit saa helposti päivitettyä, olen siis käytettynä nämä ostanut. Jos haluaisi päivittää niin mietin tässä vaihtoehtoja, ja kuulenko eroja vanhan ja uuden välillä. Ja vielä paljonko pitää maksaa että kuulee eroja.
Uusi on RS 175. Muuhun en ota kantaa.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Vielä yksi pari Sennheisereitä tuli testiin vaikka kuvittelin, että nyt saa riittää. Tällä kertaa haaviin jäi HD660s:t ja tällä hetkellä tuntuu, että nämäkin menee about suoraan kiertoon. Käytännön erot HD650:een jää aika pieniksi - toki erojakin on.

Hämmentävä ominaisuus noissa Senkuissa kyllä on; mitä pidempään niitä pidät päässä sitä paremmilta ne rupeaa kuulostamaan.

Rupeaako HD800-sarjassa sitten tuo Senkkujen "verho" jo katoamaan?

Sundaroilla kuitenkin jatketaan ja seuraavana odottelen K7 PRO:n saapumista myyntiin.

Ps. 1060:t kiinnostelisi seuraavaksi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
Hämmentävä ominaisuus noissa Senkuissa kyllä on; mitä pidempään niitä pidät päässä sitä paremmilta ne rupeaa kuulostamaan.
Eikös tuo nyt tapahdu vähän kaikkien (etenkin uusien) kuulokkeiden kanssa? Kun korvat/aivot tottuu soundiin niin luurit voi alkaa kuulostamaan pidempään kuunnellessa "erilaiselta/paremmalta". Ainakin itse olen huomannut tuon silloin kun esim. pistää päähän luurit joita ei ole vähään aikaan kuunnellut, voi olla hetken vähän että mitähän tämä nyt on mutta ajan kuluessa ne alkaa kuulostamaan taas "normaalilta".
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
^^ mulla toimii kyllä niin, että kun olen saanut kuulokesetin 'sisäänajettua', niin se soi sillä tavalla kuin muistankin niiden soineen tauon tai muiden kuulokkeiden jälkeen. Sisäänajautuu sitten itse kuulokkeet tai sitten oma pehmoinen pää.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
505
MPOW H12 lisäksi amazon.de:stä löytyy TaoTronics BH085:t alennuskupongilla 39,99€.

Itse tilasin nuo kokeiluun, katsotaan sitten pitääkö vaihtaa jonkun kanssa mpoweihin. :)
Peru jos ehdit. Ei ole kummoinen. Itseasiassa huonommat kuin nämä iDeaPlay V206 ab € 49,99 (2020) | Preisvergleich geizhals.eu EU

Mutta kruununa kuulokkeet vaan keksi lopettaa toimintansa noin kuukausi sitten. ANC toimii, mutta muuten eivät käynnisty enää. Latausvalosyttyy ja se puoli toimii, mutta kuuntelu toimii vain piuhalla. Ostin kuulokkeet toukokuun puolivälissä ideaplayn tilalle, kun niistä katkesi sanka. Teippasin sen kuntoon, mutta esteettisistä syistä jäivät mökkikuulokkeiksi.

:EDIT: Kokeilin vielä noita raatoja päähän, niin ihan hyvältä tuntuvat kyllä. Mutta ANC on jopa tehottomampi kuin nuissa linkittämissäni ideaplayn kuulokkeissa.

Nyt tilasin itte Bosen 700 kuulokkeet ja saa nähdä onko ne sitten mistään kotosin. Käytän aika paljon kuulokkeita handsfree-puheluihin, niin siksi piti Sonnin sijaan tyytyä boseen. Kotona sitten tietysti on langalliset kuulokkeet erikseen, mutta koiralenkeille jne. haluan langattomat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
505
Peru jos ehdit. Ei ole kummoinen. Itseasiassa huonommat kuin nämä iDeaPlay V206 ab € 49,99 (2020) | Preisvergleich geizhals.eu EU

Mutta kruununa kuulokkeet vaan keksi lopettaa toimintansa noin kuukausi sitten. ANC toimii, mutta muuten eivät käynnisty enää. Latausvalosyttyy ja se puoli toimii, mutta kuuntelu toimii vain piuhalla. Ostin kuulokkeet toukokuun puolivälissä ideaplayn tilalle, kun niistä katkesi sanka. Teippasin sen kuntoon, mutta esteettisistä syistä jäivät mökkikuulokkeiksi.

:EDIT: Kokeilin vielä noita raatoja päähän, niin ihan hyvältä tuntuvat kyllä. Mutta ANC on jopa tehottomampi kuin nuissa linkittämissäni ideaplayn kuulokkeissa.

Nyt tilasin itte Bosen 700 kuulokkeet ja saa nähdä onko ne sitten mistään kotosin. Käytän aika paljon kuulokkeita handsfree-puheluihin, niin siksi piti Sonnin sijaan tyytyä boseen. Kotona sitten tietysti on langalliset kuulokkeet erikseen, mutta koiralenkeille jne. haluan langattomat.
Niin ja selvennykseksi, miksen aiemmin hommannut boseja, niin tiedossa oli, että xm4 on nurkan takana ja elin haavemaailmassa, jossa Sonni olisi korjannut xm3 mallin vakavat puutteet puheluominaisuuksissa. Paskan vitut. Turhaan odotin vuoden päivät, kun olisin voinut ostaa boset ideaplayn ja taotronicsien sijaan jo aikaa sitten.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Aikaisempaan kysymystäni jatkaen. Olen täysi noviisi eri tekniikoiden vertailussa. Osaako joku ottaa kantaa miten Sennheiserin kleer-tekniikka vertautuu BT -kuulokkeisiin? Onko BT häiriötön jossain hintaluokassa? Ja onko kilpailevia langattomia tekniikoita kuten kleer?
Hintaluokka mikä kiinnostaa on tämä noin 100-200€
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Olen fanittanut Beyeriä nyt vuosikaudet, etenkin DT 990 pro:t on niin hyvät kuulokkeet, tekisi mieli "päivittää" johonkin "parempaan", itse katsellut DT 1990 pro kuulokkeita, onko jotain muita ehdotuksia (kriteereinä äänenlaatu ja samankaltainen soundi kuin DT990)? Budjetti max 500€ (ellei sitten oikeasti vaikka tonnilla saa huomattavasti parempaa ääntä).
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Olen fanittanut Beyeriä nyt vuosikaudet, etenkin DT 990 pro:t on niin hyvät kuulokkeet, tekisi mieli "päivittää" johonkin "parempaan", itse katsellut DT 1990 pro kuulokkeita, onko jotain muita ehdotuksia (kriteereinä äänenlaatu ja samankaltainen soundi kuin DT990)? Budjetti max 500€ (ellei sitten oikeasti vaikka tonnilla saa huomattavasti parempaa ääntä).
Hifimanin Sundaroita suosittelen käymään kokeilemassa. Käsittääkseni hyvinkin sopiva kilpailija DT1990 Proille.

@escalibur voi varmaan avata kokemuksia molemmista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
701
Olen fanittanut Beyeriä nyt vuosikaudet, etenkin DT 990 pro:t on niin hyvät kuulokkeet, tekisi mieli "päivittää" johonkin "parempaan", itse katsellut DT 1990 pro kuulokkeita, onko jotain muita ehdotuksia (kriteereinä äänenlaatu ja samankaltainen soundi kuin DT990)? Budjetti max 500€ (ellei sitten oikeasti vaikka tonnilla saa huomattavasti parempaa ääntä).
Focal elear
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Testailin tuossa noiden H21:n kantamaa, enkä päässyt tässä vajaan 100 neliön kerrostalokämpässä riittävän kauas luurista, että olisivat vähääkään pätkineet. Parvekkeelle asti menin, jolloin välissä 3 kantavaa seinää, mutta niin vaan rokki soi.
Itselleni ainakin riittää tuo kantama. :D

Edit. Tämä siis OnePlus 7 Prolla.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Kiitos vastauksista, nuo Sundarat vaikuttaa kyllä mielenkiintoisilta, koskaan en ole planareita kokeillut. Sellainen kysymys vielä, onko mitään järkeä päivittää samalla tuota Xonar Essence STU:ta, voisi samalla pistää kaikki uusiksi jos siitä jotain hyötyä on, en ole perehtynyt näihin dacceihin pitkään aikaan, kun näitä tuntuu tulevan kun sieniä sateella (täytyisi olla sellainen johonka saa myös Genelecit kiinni).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
298
Planar-kuulokkeet on myös täällä jo pitkään kiinnostaneet mutta koska pääasiasiassa tulee kuulokkeilla kuunneltua töitä tehdessä niin ei ole avokonttoriin kehdannut avoimia harkitakaan. Nyt kun tulee istuttua lähinnä kotona etätöissä niin pistin tilaukseen Hifiman HE400i:t. Toimitusta odotellessa tuli lueskeltua enemmän arvosteluja sekä foorumeita ja ehdinkin siinä sitten vaihtaa tilauksen vielä Sundaraan.

Täältä löytyi vielä käytettynä Schiit Modi 2 & Magni 2 Uber -yhdistelmä näille kaveriksi.

Nyt on pari päivää kuunneltu ja kyllä nämä odotukset hienosti täyttivät. Aiemmin on menty pääasiassa Sony WH-1000XM2:lla, soundi on nyt ihan eri tasolla ja ovat todella mukavat päässä. Huonoina puolina johto joka on merkillistä letkua joka ei oikein pysy aloillaan ja se että äänenvoimakkuutta huomaa säätävänsä kokoajan vähän liian kovalle.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
68
En tiedä voidaanko puhua laadukkaista kuulokkeista, mutta en parempaa ketjua löytänyt. Sony WH-1000XM4 vai Bose NC 700? Onko Bose niin paljon huonompi, että kannattaa odottaa puheluominaisuuksia korjaavaa firmwarepäivitystä Sonylle?
Samaa paria on tullut itsekin paljon vertailtua ja nyt odottelen NC700 tarjousta. Sony on parempi kokonaisuudessaan, jos ei käytä mikkiä juurikaan. Jos taas soittelee paljon, Bose menee edelle. Bose myös hieman mukavampi päässä, jos käyttää pidempiä aikoja. Bosen käyttäjillä ollut paljon firmwaren kanssa ongelmia, mutta eri ongelmiin löytyy hyvin vastauksia, joten eiköhän nekin ratkea tarvittaessa.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Onko olemassa mitään kuuloke vahvistinta, missä olisi suoraan itsessään säädöt bassolle ja diskanteille yms? Ois kiva kun olisi kaikki tarvittava suoraan säädettävissä fyysisillä säätimillä, Schiit Loki näyttäisi olevan ihan pätevä laitos vahvistimen kaveriksi (kyllä tiedän että on softa EQ olemassa ja käytän sellaista).
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 629
Viestejä
4 206 928
Jäsenet
70 927
Uusin jäsen
enigtastic

Hinta.fi

Ylös Bottom