Juokseva flussi pintaliitos komponenttien juottamiseen

okj

Liittynyt
04.04.2024
Viestejä
10
Mikä/minkä merkkinen Juokseva flussi pintaliitos komponenttien juottamiseen ja irroittamiseen.
Kaikissa youtube ym. videot kun esimerkiksi kännyköihin vaihdetaan osia niin ensin juokseva flussi ja myöskin kun putsaa pinnat ja kun juottaa uudet osat.
Minkä merkkinen mistä löytyy?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
itse löysin partcosta perkeleen hyvä fluxin pintaliitos hommiiin mutta on geeli mutta lämmittäessä menee juoksevaksi. tacky flux btfo-91-2h tolla lähtee ja kiinnyttyy näytönohjaimien pintaliitos kompot
 

okj

Liittynyt
04.04.2024
Viestejä
10
teetkö muillekin komponenttien vaihto juottaminen olisi kännykän mikrofoonin ja virtaliittimen vaihto voin irroittaa emon puhelimesta valmiiksi eli jää vain irroittaminen ja uusien osien juottaminen
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
841
Mikä/minkä merkkinen Juokseva flussi pintaliitos komponenttien juottamiseen ja irroittamiseen.
Kaikissa youtube ym. videot kun esimerkiksi kännyköihin vaihdetaan osia niin ensin juokseva flussi ja myöskin kun putsaa pinnat ja kun juottaa uudet osat.
Minkä merkkinen mistä löytyy?
Multa löytyy varmaan kymmentä erilaista fluksia, osa nestemäistä ja osa pastaa, mutta omaksi lemppariksi on muodostunut ihan motonetistä/puuilosta jne saatava pastamainen Stannol, muuttuu toki nesteeksi samantien kun kolvilla kosketat. Myös uraltonen myymä AG-5 on hyvää. Kannattaa valita no-clean jos ei tee mieli hangata koko piirilevyä IPAlla käytön jälkeen, jos fluksin jättää levylle, se hapettaa ajan saatossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
aijaa mä kokeilin motonetin kaikki paskat läpi ja tuo partcolta saatava on kyllä aivan ylivertaista verrattuna motonetin kuraan siis pintaliitos komponenteissa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
324
Stannol juotospasta on täälläkin käytössä ja toimii hyvin kuten olaw aiemmin totesi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 589
Stannol juotospasta on täälläkin käytössä ja toimii hyvin kuten olaw aiemmin totesi.
Itsekin suosin Stannolin pastamallista kun sen tyylistä fluksia kaipaa. Nyt on itseltä kotoa pitkään ollut tuo loppu mutta jollain kiinalaisella merkittömällä kynämallisella on pärjätty kun nestemäinenkin sattuu olemaan kotoa loppu. Tuo kynämallinen halpis olisi muuten ok, mutta tulee todella vähän kerrallaan kynästä joten soveltuu hyvin oikeastaan vain tietynlaiseen pintaliitostyöhön jossa pienikin määrä riittää. Mietin jo jos rikkoisi toisen täyden kynän ja lorottaisi sisällön pieneen puteliin (joita sattuu olemaan muutamia ylimääräisenä, neulakärjellä).
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 380
aijaa mä kokeilin motonetin kaikki paskat läpi ja tuo partcolta saatava on kyllä aivan ylivertaista verrattuna motonetin kuraan siis pintaliitos komponenteissa
Ja tässäkin; Kerro niiden paskojen merkki niin tietää varoa. Niiden paketissa kun ei varmuudella lukenut "Motonet".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 589
Ja tässäkin; Kerro niiden paskojen merkki niin tietää varoa. Niiden paketissa kun ei varmuudella lukenut "Motonet".
Samaa mieltä, olisi kiva kertoa minkä merkkiset ovat huonoja niin muut tietävät varoa niitä. Motonetistä en itse ole löytänyt kuin Wellerin nestemäistä joka on ollut ihan ok. Tietty jossain putkimiesosastolla saattaa olla jotain vesiputkien kanssa käytettävää mutta niitä nyt ei muutenkaan kannata yrittää elektroniikan kanssa käyttää kun ovat sellaista myrkkyä että kuparit katoaa jos ei heti pese pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 241
Viimeksi tänään käytin ~20 vuotta vanhaa Multicoren (Onko se nyt Loctite tänä päivänä) geeliä ja täysin priimaa vieläkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
No lähinnä ne mitä motonetistä fluksit saa ei toimi kunnolla pintaliitos hommissa tuskailin kauan 2080ti näytönohjaimen muisteja uudelleen pallottamisessa kun luulin etten vaan osaa kun ei pallot tuntunut tarttuvan kunnolla ja jäi aina muistipiirin virheitä se minkä aikasemmin linkkasin partcolla oleva tuubi niin onnistunut joka kerta saamaan pallot kiinni levyyn ja muisteihin laakista ja virheitä ei oo näkyny
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
514

Tuo mulla käytössä, pelaa hyvin kaikessa mitä tehnyt. Tahmainen geeli, mutta heti juoksee kun saa lämpöä. Helppo annostella tolla neulakärjellä. Vaikka tuokin on No-Clean, niin kyllä mä pyyhin/pesen ne fluxit aina pois, niin karmean näköseksi sotkuksi levyt muuten jää.

Fluxeja on useita eri tyyppejä eri käyttötarkoituksiin. Esim. tuolla on ihan hyvää perustietoa: Essential Guide to Flux for Soldering Electronics
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 941
Viestejä
4 256 191
Jäsenet
71 438
Uusin jäsen
Tomin ongelmat

Hinta.fi

Ylös Bottom