Hullut Päivät Peugeot E-2008 saaga

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 601
Pösössä lataus katkeaa kun kytkee ilmastoinnin (lämmityksen) aplikaatiolla päälle. Kun kabiini on lämmin niin ilmastointi sammuu ja lataus jatkuu. Onko se latauksen tehosta kiinni vai meneekö se aina näin?
Teslassa (lämpöpumpullinen) lämmitys nappasi sen verran virtaa että normi supersuko ei kyennyt antamaan tarpeeksi virtaa että latausta olisi saanu jatkettua ennen kuin auto oli saavuttanut halutun lämpötilan.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 464
Ilmeisesti jos ulkolämpötila on 5-35 asteen välissä hidaslataus ei keskeydy vaikka kytketään lämmitys/jäähdytys. Pikalatauksessa ei keskeydy koskaan. Tämä löytyi jostain Peugeot aplikaation ohjeista, tiedä sitten pitääkö paikkansa. Olisi se tietty kiva pakkasella 11 kW:n latauksella ettei esilämmitys söisi akkua kun tuskin siellä noin tehokasta lämmitintä on. Pitää varmaan asentaa erikseen sisätilan lämmitin, kahden johdon taktiikka.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 280
Onks täällä porukka saanut millaisia latausnopeuksia kun on ajettu vaikka motarivauhtia kovalla pakkasella suoraan pikalaturille? Paljonko ajoa vaatii että akku lämpeää riittävästi että saa lataustehot ylös?
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
74
Onks täällä porukka saanut millaisia latausnopeuksia kun on ajettu vaikka motarivauhtia kovalla pakkasella suoraan pikalaturille? Paljonko ajoa vaatii että akku lämpeää riittävästi että saa lataustehot ylös?
Ajaminen ei sinänsä merkittävästi nosta akun lämpötilaa. Yks yleisimmistä väärinkäsityksistä. Monet autot ottaa lisäksi sen lämmön akusta lämpöpumpuilla kabiinin lämmitykseen.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 280
Ajaminen ei sinänsä merkittävästi nosta akun lämpötilaa. Yks yleisimmistä väärinkäsityksistä. Monet autot ottaa lisäksi sen lämmön akusta lämpöpumpuilla kabiinin lämmitykseen.
Mutta fakta on kuitenkin se että pösökin lataa nopeammin kun sen vie laturille suoraan pidemmästä ajosta vrt. kylmänä, samalla akun varauksella siis.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
508
Hämmentävää kuinka monta kertaa jaksaa käydä samassa paikassa "korjauttamassa" autoa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 239



Tässä esimerkki laadukkaasta stellantiksen laturista, täytyy kyllä sanoa että on kyllä toyotan mainekkin pahasti ottamassa osumaa kun näitä alkaa poksahtelemaan.
Huolto on kyllä ehtaa toyotaa.

En sitten tiedä onko "oikeat" toyotat niin laadukkaita että tojotan täyspaska huolto-organisaatio pärjää niiden kanssa, mutta mun kokemukset toyotan huollosta ovat ihan saman suuntaiset.

Myös esim ensimmäinen kerta kun merkkihuollosta tulee auto öljynvaihdon jälkeen öljyt aivan alarajassa. Jos tojotan kone ei polta öljyä, tuo tuskin tulee ilmi, joten tuokin on vuositasolla kymmenien tuhansien ylimääräinen voitto, kun jokaiselta asiakkaalta varastetaan vajaa litra öljyä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 280
Onko kukaan lyönyt mitän ODB-palikkaa + softaa kiinni e2008iin? Mietin että voisi olla kiva katella akun lämpöjä yms ja verrata niitä latausnopeuksiin.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 648
Myös esim ensimmäinen kerta kun merkkihuollosta tulee auto öljynvaihdon jälkeen öljyt aivan alarajassa. Jos tojotan kone ei polta öljyä, tuo tuskin tulee ilmi, joten tuokin on vuositasolla kymmenien tuhansien ylimääräinen voitto, kun jokaiselta asiakkaalta varastetaan vajaa litra öljyä.
Pitää jättää vajaaksi, jotta öljyn sekaan mahtuu bensaa -> jos laitat ylärajaan niin asiakkaat tulee kohta takas ja valittaa et "mulle on laitettu liikaa öljyä".
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 239
Pitää jättää vajaaksi, jotta öljyn sekaan mahtuu bensaa -> jos laitat ylärajaan niin asiakkaat tulee kohta takas ja valittaa et "mulle on laitettu liikaa öljyä".
Joo, volvollahan oli d5 moottorilla tuota ongelmaa aluksi, mutta ei sitäkään ratkaistu jättämällä öljyt alarajaan, vaan puoleen väliin, ja koko probleema kai korjattiin vaan vaihtamalla öljytikku, ja määrittelemällä puolilitraa pienempi täytös.

Bensaa ei öljyn sekaan ehjässä nykymoottorissa niin paljoa mene että se öljyntasoon vaikuttaisi.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 648
Bensaa ei öljyn sekaan ehjässä nykymoottorissa niin paljoa mene että se öljyntasoon vaikuttaisi.
Kyllä menee hyrpideissä ja plugareissa, ja paljon meneekin (joissain ja joillain, litrakaupalla ja öljyt sitte vaaleaa vaahtoa jne. jos ajettu lähellekään huoltoväli ja sen luontonen paska yksilö).
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 239
Kyllä menee hyrpideissä ja plugareissa, ja paljon meneekin (joissain ja joillain, litrakaupalla ja öljyt sitte vaaleaa vaahtoa jne. jos ajettu lähellekään huoltoväli ja sen luontonen paska yksilö).
Ei bensa mitään vaaleata vaahtoa öljynseassa muodosta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 601
Se vaalea vaahto on siitä ettei öljy pääse tarpeeksi kuumaksi, tarpeeksi usein.

Ja bensaa voi mennä öljyn sekaan vuotavista tiivisteistä, tai esim kuten VAG:n vanhemmissa 2.0 TFSI koneissa, männänrenkaat eivät ole täysin tiiviit joten bensa pääsee öljyn sekaan.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
777
Avatkaa tyhmälle, miksi bensaa menisi öljyjen sekaan?
Polttoainetta menee aina hieman öljyn joukkoon. Etenkin etanolia/etanolilla. Autosta riippuen joissain enemmän joissain vähemmän.
Ongelma siitä tulee yleensä ainoastaan pätkäajossa kylmällä tai puolikylmällä koneella jolloin öljyn sekaan menevä polttoaine ei kaasuunnu ja kulkeudu huohottimen kautta takaisin ilman mukana sylinteriin. Lataushybridillä pitäisi eritoten ajaa kone kuumaksi pidemmän pätkän ettei tule ongelmaa. Sillä kuumalla moottorilla pitää nimenomaan ajaa, se ei riitä että ajaa kuumaksi.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 280
Ja bensaa voi mennä öljyn sekaan vuotavista tiivisteistä, tai esim kuten VAG:n vanhemmissa 2.0 TFSI koneissa, männänrenkaat eivät ole täysin tiiviit joten bensa pääsee öljyn sekaan.
Mistä tiivisteistä bensa voi mennä öljyn sekaan, pl. männänrenkaat? Öljyä voi mennä jäähdytysnesteen sekaan jos kannentiivisteet falskaa ja sitten paisuntasäiliössä puuroa mutta bensaa öljyn joukkoon?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 280
Onko kukaan testannut mikä on max nopeus jolla TRE-HKI pätkän pääsee ilman välilatauksia tällaisella about -5C kelillä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 638
Peugeotissa keskinäyttö pimeänä? Joutuukohan viedä huoltoon vai onkohan itse tehtävissä jotain?

Vanha 2023 malli ja 5tkm ajettu vasta.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 464
Onko kukaan testannut mikä on max nopeus jolla TRE-HKI pätkän pääsee ilman välilatauksia tällaisella about -5C kelillä?
Noin 180 km? Jos täydellä akulla lähtee eiköhän sen sellaisella nopeudella pysty ajamaan että sakoille pääsee.
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
112
Onko muilla ollut ongelmia tuon Pösö-appin yhdistämisessä autoon, esim esilämmitystä varten?
Android auto yms toimii langattomasti kuin kello, mutta tuo appin yhdistäminen ei mene koskaan läpi. Tämä siis faceliftissä jos sillä merkitystä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 674
Onko muilla ollut ongelmia tuon Pösö-appin yhdistämisessä autoon, esim esilämmitystä varten?
Android auto yms toimii langattomasti kuin kello, mutta tuo appin yhdistäminen ei mene koskaan läpi. Tämä siis faceliftissä jos sillä merkitystä.
Onkos näissä jo 4G yhteys? Elisan 3G verkko on jo sammutettu joten jos auto käytti Elisan verkkoa niin 2Gllä yli hoituu jatkossa kommunikointi. Rouvalla on 2021 vuotinen e208 jossa tuo peugeot appi kyllä toimii jotenkuten. Parhaiten toimii niin että laitat lämmitys ajastukset koko viikolle valmiiksi kun istut autossa puhelimesi kanssa.
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
112
Kirjoitin huonosti, mutta olevan vasta siinä vaiheessa että sovellus koittaa bluetoothin yli keskustella auton kanssa ja yrittää muodostaa jonkinlaista "suojattua yhteyttä".
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
148
Kysellääs täälläkin,
Onko joku jo kysynyt / saanut vastausta takaisinoston jatkamisesta vuodella eteenpäin?

Itseä voisi kiinnostaa auto pitää vielä vuoden, jos saisi jatkettua samoilla ehdoilla (Hinta varmaan nousisi kyllä)

Nyt näyttää olevan 24 kk vastaava diili 405€/kk ja tuolla voisi jopa jatkaa, jos saa arvonaleneman muitten harmiksi.

Mikäli ei mitään soviteltua diiliä saa, niin auto menee kyllä palautukseen.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
148
Joo, samaa myös lukenut.
Tosin nyt näitä palautellaan max muutama kymmenen kuukaudessa, se on vielä näkemättä mihin muuttuu kun palautusmäärät on ensi kesänä satoja kuukaudessa.
Tuskin noita haluavat myyntiinkään roikkumaan
 
Liittynyt
17.01.2021
Viestejä
67
Jos näitä alkaa palata käytettynä markkinoille niin tässähän voi olla hyviä yksityisliisaritarjouksia tulla.

Vähän ujostelen peugeoteja nolkyt-luvun ranskalaisten laatuongelmien takia, mutta jos kuukausihinta on kohdallaan ja arvonalenemisen riski jollakulla muulla niin alkaa kuulostaa ihan tolkun ratkaisulta.

Itsellä on kiikarissa sähköauto nelihenkiselle perheelle jossa lapset 2 ja 6. Ajoa kaupungissa ja silloin tällöin vähän kauemmaksi. Pitää mahtua kauppakeskuksen parkkiruutuun ja olla riittävän tilava että pääsee viikon lomalle. Minkälaiset käyttökokemukset jengillä on tästä autosta?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
630
riittävän tilava että pääsee viikon lomalle. Minkälaiset käyttökokemukset jengillä on tästä autosta?
Unohda tämä. Ei vaan riitä tila neljälle millään, jos on viikon tavarat mukana. Varmaan teilläkin lastenvaunua yms rojua jotka vie tilaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 638
Väittäisin, ettei nykyisillä monimerki Stellantis-tuotteilla ole paljoakaan yhteistä aiempien PSA/Peugeot/Citroën ranskalais-tekeleiden kanssa. Laatu on ilmeisesti kohtuullisen geneerisellä tasolla.
Pösössä on vasta 7000km mittarissa, mutta on Stellantiksen laatu minusta parempaa kuin esim Teslassa. Sellainen perus autohan toki e-2008 on. Ja akulla pääsee vain lyhyen matkan lataamatta.

Tesla esim herjasi etumoottoria ja etu-umpiot ja toinen takaumpio meni vaihtoon. Lämpöpumppu ongelmaa ei Teslassa (vielä) ollut, kun oli juuri sitä vanhempaa sähkövastus versiota.

Pösössä taas olisi sisäisen laturin rikkoontumisia, mutta ei koske omaa, joka on uudempi ja toisen merkkisellä laturilla. Toki eri luokassa e-2008 ja Model 3, mutta rikkoontumisien määrä on minusta Teslassa suurempi.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 582
Pösössä on vasta 7000km mittarissa, mutta on Stellantiksen laatu minusta parempaa kuin esim Teslassa. Sellainen perus autohan toki e-2008 on. Ja akulla pääsee vain lyhyen matkan lataamatta.

Tesla esim herjasi etumoottoria ja etu-umpiot ja toinen takaumpio meni vaihtoon. Lämpöpumppu ongelmaa ei Teslassa (vielä) ollut, kun oli juuri sitä vanhempaa sähkövastus versiota.

Pösössä taas olisi sisäisen laturin rikkoontumisia, mutta ei koske omaa, joka on uudempi ja toisen merkkisellä laturilla. Toki eri luokassa e-2008 ja Model 3, mutta rikkoontumisien määrä on minusta Teslassa suurempi.
Jos 7000km olisi tuollaisia ongelmia tai ongelmia ylipäätänsä, olisi se jo aika huolestuttavaa. Mielestäni ei oikein voi puhua laadusta tai laadukkuudesta vielä tuossa vaiheessa mitään. Muistaakseni se sun Teslasi oli nelivetomalli ja aika paljon rullattu + saanut rankkua varmaan ihan eri tavalla, kuin pösö jossa kiihtyy lähinnä kuski eikä auto.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 280
Pitää mahtua kauppakeskuksen parkkiruutuun ja olla riittävän tilava että pääsee viikon lomalle.
Viikon loma talvella Lapissa erämökillä vai viikon loma kesällä kylpylässä? Jälkimmäiseen riittää mainiosti, ensimmäiseen ei riitä varsinkin jos rattaat mukana.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
264
Kysellääs täälläkin,
Onko joku jo kysynyt / saanut vastausta takaisinoston jatkamisesta vuodella eteenpäin?

Itseä voisi kiinnostaa auto pitää vielä vuoden, jos saisi jatkettua samoilla ehdoilla (Hinta varmaan nousisi kyllä)

Nyt näyttää olevan 24 kk vastaava diili 405€/kk ja tuolla voisi jopa jatkaa, jos saa arvonaleneman muitten harmiksi.

Mikäli ei mitään soviteltua diiliä saa, niin auto menee kyllä palautukseen.
En oikein tajua miksi haluat palauttaa halvalla korolla ostetun auton ja ottaa paljon kalliimmalla rahalla samanlaisen auton vuodeksi. Maksaisit melkein 2000 euroa ylimääräistä vuodessa sen takia että pääset autosta eroon ilman vaivaa.
Sanoisin että pidät sen alkuperäisen auton 2 vuotta ja myyt sitten itse pois tai annat vaihdossa liikkeeseen. Ei näitten arvo tule romahtamaan koska saatavilla ei ole ainakaan vielä halvempia ja parempia sähköautoja samassa hintaluokassa. Nykyisin hullu-pösön hinta tippuu n. 2500e vuodessa mikä on ihan ok taso.
Jos sähköautojen hinnanlasku (lue kalliimpien 40-50k autojen) pelottaa niin sitten kannattaa ainoastaan maksaa autokauppialle mitä he pyytävät tai ostaa 15 vuotta vanha muutaman tonnin toyota.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 828
Minun Teslalla on ajettu nyt 82tkm ja vikalistalla on olleet vetokoukun johtosarja, takaluukun sovitus, joku o-rengas vaihdettiin takaisinkutsuna ja nyt viimeisimpänä tietysti heti kun takuu loppui meni latausportin ja akun välinen johtosarja vaihtoon. No se ei onneksi maksanut kuin reilun satasen vaihdettuna. Pösössä sama johto olisi varmaan vähintään 500 euron keikka.

Pösöllä on ajettu 16 000km ja siinä ei vielä mitään. Vaikea sanoa laadusta näillä tiedoilla mitään. Toistaiseksi molemmat on olleet vähävikaisia.
Mikä on ollut syynä, että johtosarja menee vaihtokuntoon?
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 491
Jos 7000km olisi tuollaisia ongelmia tai ongelmia ylipäätänsä, olisi se jo aika huolestuttavaa. Mielestäni ei oikein voi puhua laadusta tai laadukkuudesta vielä tuossa vaiheessa mitään. Muistaakseni se sun Teslasi oli nelivetomalli ja aika paljon rullattu + saanut rankkua varmaan ihan eri tavalla, kuin pösö jossa kiihtyy lähinnä kuski eikä auto.
Laatu voi nyt olla vaikka sitä, että valmistaja puskee liukuhihnalta tasaisen paksua massaa (pösöjä) siinä missä Teslat on enemmänkin yksilöitä irvistelevine pelteineen yms.

2008 on jostain syystä onnistuttu tekemään aika hiljaiseksi autoksi ja se varmaan parantaa auton laatuvaikutelmaa kun taas Teslassa tuntuu kantautuvan kaikki äänet ohjaamoon.

 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
140
En oikein tajua miksi haluat palauttaa halvalla korolla ostetun auton ja ottaa paljon kalliimmalla rahalla samanlaisen auton vuodeksi. Maksaisit melkein 2000 euroa ylimääräistä vuodessa sen takia että pääset autosta eroon ilman vaivaa.
Sanoisin että pidät sen alkuperäisen auton 2 vuotta ja myyt sitten itse pois tai annat vaihdossa liikkeeseen. Ei näitten arvo tule romahtamaan koska saatavilla ei ole ainakaan vielä halvempia ja parempia sähköautoja samassa hintaluokassa. Nykyisin hullu-pösön hinta tippuu n. 2500e vuodessa mikä on ihan ok taso.
Jos sähköautojen hinnanlasku (lue kalliimpien 40-50k autojen) pelottaa niin sitten kannattaa ainoastaan maksaa autokauppialle mitä he pyytävät tai ostaa 15 vuotta vanha muutaman tonnin toyota.
Palauttaessa autosta saa n. 27500 tms., jos taas ei palauta, auton hinta on välittömästi seuraavana päivänä n. 20ke, arvonlaskua tulee heti 7-8ke. On tuo edelleen hyvä diili, jos autoa aikoo pitää pidempään ja arvonlasku tasaantuu vuosien mittaan, mutta itse ainakin palautan, kun en voi kuvitella ajavani tällä vaikka 5 vuotta. Tämän saman vuoksi varmaan tuo 1-2 vuoden leasing olisi hyvä tarjous jatkoa ajatellen.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 491
Palauttaessa autosta saa n. 27500 tms., jos taas ei palauta, auton hinta on välittömästi seuraavana päivänä n. 20ke, arvonlaskua tulee heti 7-8ke. On tuo edelleen hyvä diili, jos autoa aikoo pitää pidempään ja arvonlasku tasaantuu vuosien mittaan, mutta itse ainakin palautan, kun en voi kuvitella ajavani tällä vaikka 5 vuotta. Tämän saman vuoksi varmaan tuo 1-2 vuoden leasing olisi hyvä tarjous jatkoa ajatellen.
Mistä sä nyvit näitä hintoja? Katoppa mitä vuoden vanha ~15tkm rullattu on pyynniltään ja riippuen kuinka nopeasti haluat eroon niin vaikka tonni-pari alle sen myyntiin?
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
148
En oikein tajua miksi haluat palauttaa halvalla korolla ostetun auton ja ottaa paljon kalliimmalla rahalla samanlaisen auton vuodeksi. Maksaisit melkein 2000 euroa ylimääräistä vuodessa sen takia että pääset autosta eroon ilman vaivaa.
Sanoisin että pidät sen alkuperäisen auton 2 vuotta ja myyt sitten itse pois tai annat vaihdossa liikkeeseen. Ei näitten arvo tule romahtamaan koska saatavilla ei ole ainakaan vielä halvempia ja parempia sähköautoja samassa hintaluokassa. Nykyisin hullu-pösön hinta tippuu n. 2500e vuodessa mikä on ihan ok taso.
Jos sähköautojen hinnanlasku (lue kalliimpien 40-50k autojen) pelottaa niin sitten kannattaa ainoastaan maksaa autokauppialle mitä he pyytävät tai ostaa 15 vuotta vanha muutaman tonnin toyota.
Tuohan se riski onkin, jos autoa pitää vain pari vuotta, tällöin tuo arvonalenema osunee kaikkein pahiten:

Rahoitusta vuoden jälkeen n. 27k€ ja auton arvo autovexin kautta ehkä 20k€ ja jos pitää 2 vuotta niin lyhenee n. 5k€.

Eli 2 vuoden päästä rahoitusta jäljellä 22 k€ ja jos myy niin saa tuolla 2,5 k€ arvonalenemalla 15 k€, eli koko ajan tuo 7k€ (tai mikä arvon erotus vs rahoitus onkaan syksyllä 24) täytyy maksaa luopuessa.

Eli 2v pidolla maksaisi rahoituksella 12 k€ ja uudella leasarilla 405x24= 9720 € ja ilmeisesti autoverkkokaupalla mahdollisuus vaihtaa toiseen malliin jossain tilanteissa kesken kauden. Tämän jos saisi vuoden diilillä, niin voisi hieman taas seurata mitä noiden hinnoille käy.
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
140
Mistä sä nyvit näitä hintoja? Katoppa mitä vuoden vanha ~15tkm rullattu on pyynniltään ja riippuen kuinka nopeasti haluat eroon niin vaikka tonni-pari alle sen myyntiin?
No laita se yksityisenä myyntiin 25k hinnalla ja tule kertomaan käykö kauppa. Tai tarjoa tuota vaihdossa liikeeseen, paljonko hyvittävät? Samat autot siellä nettiauton listalla kuukaudesta toiseen roikkuvat, nyt Autoverkkokauppa lykkää noita eteenpäin 0% korolla ja vähän käytetty vuodeksi tarjouksella, noilla tarjouksilla varmasti tuohon hintaan saavatkin nämä myytyä.

Puhumattakaan siitä, kun noita kesällä tulee satoja kappaleita samaan aikaan tarjolle, jos edes vaikka 20% palauttaa auton kauppaan.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
148
Mistä sä nyvit näitä hintoja? Katoppa mitä vuoden vanha ~15tkm rullattu on pyynniltään ja riippuen kuinka nopeasti haluat eroon niin vaikka tonni-pari alle sen myyntiin?
Itsellä oli edellinen auto e208 kun tätä odottelin, siitä maksoin 29k€ (silloin näistä pyynnit oli 31k€) ja 8 kk myöhemmin myin 21k€, kysyntää oli tasan 0.

Ihan turha toivo että näitä saisi myytyä kuin vaihdossa nyt kun kaikilla taas 0% korot (about 2% todellista) uusiin
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 491
No laita se yksityisenä myyntiin 25k hinnalla ja tule kertomaan käykö kauppa. Tai tarjoa tuota vaihdossa liikeeseen, paljonko hyvittävät? Samat autot siellä nettiauton listalla kuukaudesta toiseen roikkuvat, nyt Autoverkkokauppa lykkää noita eteenpäin 0% korolla ja vähän käytetty vuodeksi tarjouksella, noilla tarjouksilla varmasti tuohon hintaan saavatkin nämä myytyä.

Puhumattakaan siitä, kun noita kesällä tulee satoja kappaleita samaan aikaan tarjolle, jos edes vaikka 20% palauttaa auton kauppaan.
Katselin Nettiautosta myyntiaikoja niin esim. M3 voi olla pitkälle toista kuukautta saatikka yrittäisi jotain korealaista myydä. Hyvin näyttäisi asettuvan pösön myyntiaika linjaan muiden kanssa vaikka ei varmasti helpoin myytävänä ole.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
148
Kovasti on laskelmia ja järkeilyjä hullupösön hintarommauksista, vähemmän on näkynyt laskelmia joissa vakuuttavasti osoitetaan vastaavan tai paremman korvaajan pienemmät kokonaiskulut. Nykyinen markkinatilanne ja korkotaso vaikuttaa kyllä muihinkin autoihin.

Autoverkkiksellä on muuten pyörinyt palautuneita nollakorkokamppiksessa.
Lyhyellä ajanjaksolla (1-2 vuotta) lähes mikä tahansa tullee halvemmaksi, mutta jos tuota aikoo pitkään pitää, niin saattaa ollakin järkevä.

Esim. Ioniq 5 on 649€/kk vs hullu pösö vuoden pidolla 833€/kk (oletus että saa autovexistän 17 k€ kesällä 25)
 
Liittynyt
17.01.2021
Viestejä
67
Viikon loma talvella Lapissa erämökillä vai viikon loma kesällä kylpylässä? Jälkimmäiseen riittää mainiosti, ensimmäiseen ei riitä varsinkin jos rattaat mukana.
Ei nyt varsinaisesti erämökille, mutta laskettelukeskukseen pitäis Saariselälle asti päästä suksiboksi katolla myös talvella ilman isompia ongelmia.
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
140
Katselin Nettiautosta myyntiaikoja niin esim. M3 voi olla pitkälle toista kuukautta saatikka yrittäisi jotain korealaista myydä. Hyvin näyttäisi asettuvan pösön myyntiaika linjaan muiden kanssa vaikka ei varmasti helpoin myytävänä ole.
Miten saat nettiautosta näkyviin nuo myyntiajat, pystytkö antamaan vinkin kun en tuollaista sieltä löytänyt?

Pitää toki myöntää tuon 20k olevan liian pessimistinen arvio palautushetkelle, mutta tuskin kukaan sitä nyt muutenkaan on silloin myymässä, kun sen voi siinä tapauksessa vain palauttaa liikeeseen. Pidän kiinni tuosta 20k arviosta 2 vuoden ikäisenä, eli jos pitäisi autoa vaikka vuoden extraa, arvonalenema on tuolle vuodelle huima. Jo nyt löytyy vaikka 02/2024 nettiauton tilastoista 15k ajetun auton myynti hintaan tasan 25k euroa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 638
Löytyy vaikka 02/2024 nettiauton tilastoista 15k ajetun auton myynti hintaan tasan 25k euroa.
Itsekin muistan tuon auton. Eli vuoden vanha ja 15tkm ajettu, 25k€. Mutta kesällä tulee iso määrä autoja uudelleen myyntiin, niin hinta voi ollakin jotain hieman muuta. Luultavasti siis hieman vähemmän?

Auto taisi olla uutena 28k€, niin tuo 3k€ hinnanlasku on kieltämättä aika vähän.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
243 750
Viestejä
4 258 838
Jäsenet
71 363
Uusin jäsen
tjr

Hinta.fi

Ylös Bottom