Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
126
Minulta kysyttiin. Yksityisellä ainakin saa kysyä, mitä haluaa.
Lisäksi minun työhöni kysyttiin rikosrekisteriä ihan ensimmäisessä työhaastattelussa. IT-firma. Tietenkin projekteja myös julkiselle sektorille, mutta en minä nyt lähtenyt tekemään mitään erikoisesti salassa pidettäviä projekteja.



Ok, käyn korjaamassa tekstejäni kohta, mutta nyt kauppaan. Ja petoksesta voi saada ehdonalaista, jos uhreja on monta ja se on laajamittaista.
Ulosottoon menee saatavat kuitenkin ja siitäkin tulee omat hankaluutensa.
Korkki kiinni, eihän noissa ollut mitään järjen hiventäkään ^^ eikä suomessa tälläsistä pikku hommista tuomioita jaella samat törpöt vuodesta toiseen pitkin jokasta foorumia ja alustaa jatkaa menojaan. saatika rahoja saa uhri odotella kymmenisen vuotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Korkki kiinni, eihän noissa ollut mitään järjen hiventäkään ^^ eikä suomessa tälläsistä pikku hommista tuomioita jaella samat törpöt vuodesta toiseen pitkin jokasta foorumia ja alustaa jatkaa menojaan. saatika rahoja saa uhri odotella kymmenisen vuotta.
Olen oikeasti ollut sovittelussa. Kyllä sieltä mennään suoraan käräjäoikeuteen, jos ei onnistu asiat.
Se ei vaan onnistu heti, vaan pitää olla käsittelypäivä, mutta tässä vaiheessa ei enää voi tuolta välttyä.
Ja käräjäoikeus kyllä antaa tuomion. Käräjäoikeuden korvaukset on ulosottokelpoisia, ne saa sieltä (jos esim. saa sen perinnön tai veronpalautuksia, jne.). Täysin p*rsaukisilta ei välttämättä saa.


--

On kyllä se kolmas mahdollisuus: rikos on liian vähäinen, ja tutkinta lopetetaan. Näinkin on minulle käynyt ja siitä tulee uhrille (tässä tapauksessa minä) vaan paha mieli. Tässä ei mitään korvauksia maksella ja rötöstelijä voi jatkaa riehumistaan. En tästä keskustele enempää, enkä avaa enempää ja haluan unohtaa tämän omalta kohdaltani.

--

Korkki on kiinni kesken työpäivän ja suosittelen samaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
130
Jokaiselle sitten tiedoksi että varokaa käyttäjää techz. Ostin häneltä 7800xt:n mutta eipä ole ikinä paketti lähtenyt matkaan. Rikosilmoitus tänään tehty asiasta.

kyseinen julkasu on poistettu käyttäjän toimesta.
Vai tällainen tapaus, ostin minäkin SSD:n @Techz jo melkein pari viikkoa sitten ja ei ole vielä lähtenyt liikkeelle. Kuitin ko. vehkeestä kuitenkin toimitti jo pyydetysti. No, olen pyytänyt selvittämään asian tai sitten lähden tässä jatkotoimenpiteisiin.

edit: muokattu lainausta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Vai tällainen tapaus, ostin minäkin SSD:n @Techz jo melkein pari viikkoa sitten ja ei ole vielä lähtenyt liikkeelle. Kuitin ko. vehkeestä kuitenkin toimitti jo pyydetysti. No, olen pyytänyt selvittämään asian tai sitten lähden tässä jatkotoimenpiteisiin.

edit: muokattu lainausta.
Valitettavasti yksi suosittu huijaus on , että myydään sama tuote monelle ihmiselle. Heistä vaan yksi (tai ei ketään) saa tuotteen. Tästä käytättäjästä kannattaa ehkä suoraan tehdä rikosilmoitus, kun hän ei tänne edes vaivautunut selittelemään tekojaan.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
605
Vai tällainen tapaus, ostin minäkin SSD:n @Techz jo melkein pari viikkoa sitten ja ei ole vielä lähtenyt liikkeelle. Kuitin ko. vehkeestä kuitenkin toimitti jo pyydetysti. No, olen pyytänyt selvittämään asian tai sitten lähden tässä jatkotoimenpiteisiin.

edit: muokattu lainausta.
Hyvä tietää etten ole ainoa uhri. Jotenkin epäilen että luottovelkaa tmv saattaa olla kun sai jo kuitenkin tosta näyttiksestä kevyet 870€ kun ottaa @Juh0x kaupan teon mun lisäks mukaan.
 
Liittynyt
13.06.2017
Viestejä
47
Tiedoksi: käyttäjä @Despootti ei ole viikon aikana saanut näytönohjainta toimitettua postiin. Viesteihin vastaaminen loppui 48h sitten, eikä ole ensimmäisten muutaman päivän toimitusviivästystekosyiden (en kerennyt, ei mahtunut postin tiputusluukusta yms.) jälkeen kuulunut mitään. Ilmoitin, että mikäli rahoja ei ole palautettu tilille ensi viikon alkuun mennessä, niin teen asiasta rikosilmoituksen. Linkki myynti-ilmoitukseen: Myyty - Voi poistaa)

Voisi kuvitella, että positiivinen kauppiaspalaute + selfie henkilökortin kanssa riittäisi ja maksun uskaltaisi suorittaa tilille etukäteen, mutta näköjään ei. Jää kyllä meikäläisen viimeiseksi nettikaupaksi ja jatkossa ostan vaan kaiken uutena. Käytetyn tavaran heitän sitten varmaan roskiin. Kyllä tympii.

Kirjoittelen tänne, mikäli tässä nyt tapahtuukin jotain käsittämätöntä ja saan kuin saankin joko kortin tai rahat takaisin, mutta epäilen vahvasti. Ei voi kuin toivoa, ettei kyseessä ole jonkinlainen identiteettivarkaus-case, sillä silloin menee hankalaksi.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
63
Tiedoksi: käyttäjä @Despootti ei ole viikon aikana saanut näytönohjainta toimitettua postiin. Viesteihin vastaaminen loppui 48h sitten, eikä ole ensimmäisten muutaman päivän toimitusviivästystekosyiden (en kerennyt, ei mahtunut postin tiputusluukusta yms.) jälkeen kuulunut mitään. Ilmoitin, että mikäli rahoja ei ole palautettu tilille ensi viikon alkuun mennessä, niin teen asiasta rikosilmoituksen. Linkki myynti-ilmoitukseen: Myyty - Voi poistaa)

Voisi kuvitella, että positiivinen kauppiaspalaute + selfie henkilökortin kanssa riittäisi ja maksun uskaltaisi suorittaa tilille etukäteen, mutta näköjään ei. Jää kyllä meikäläisen viimeiseksi nettikaupaksi ja jatkossa ostan vaan kaiken uutena. Käytetyn tavaran heitän sitten varmaan roskiin. Kyllä tympii.

Kirjoittelen tänne, mikäli tässä nyt tapahtuukin jotain käsittämätöntä ja saan kuin saankin joko kortin tai rahat takaisin, mutta epäilen vahvasti. Ei voi kuin toivoa, ettei kyseessä ole jonkinlainen identiteettivarkaus-case, sillä silloin menee hankalaksi.
Ei ole montaakaan päivää siitä kun kyseinen herra myi 4070 näyttistä Torista ottamallaan kuvalla (eri paikkakunta torin ilmoituksessa), siitä kävi Sampsakin huomauttamassa ja myöhemmin ilmoitus poistettu.

Kyseisellä kaverilla oli myös aiemmin näyttis myynnissä ja oli haukkunut porukan ihan maanrakoon "Erosin muijasta, Oon työreissussa, oon tehnyt kauppaa pitkään netissä ja kukaan ei ymmärrä" jnejne paskaa.
 
Liittynyt
13.06.2017
Viestejä
47
Voi jeesus. Noh, sitten ei varmastikaan tarvitse odotella rahoja takaisin tuosta casesta. Ihmetyttää, miksi noista tapauksista ei ole tässä ketjussa mainintaa sekä se, että kyseinen käyttäjä ei ole bannattu jo kauan sitten.
 
Liittynyt
22.04.2020
Viestejä
430
Tää on ollu viimeaikoina aika toistuva kaava et ensin tehdään pari halvempaa kauppaa jotta saadaan muutama positiivinen palaute ja sen jälkeen laitetaan kalliimpi esim näytönohjain myyntiin ja kerätään rahat talteen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
433
Käyttäjä rajoittanut profiilinkatsomista. Jännä juttu.
Ilmoituksissa paikkakunta Suonenjoki, Kittilä tai Jyväskylä. Historiaa näemmä kannattaa tutkailla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
196
Itse oon siirtynyt siihen, että palautteita pitää olla vähintään +20 ennenkuin uskallan mitään ostaa postilla täältä. Siltikin tulee syynättyä viestihistoriaa ym. Surkeaksi mennyt viime vuosina valitettavasti. Olen myös siirtynyt ostamaan paljon tavaraa uutena tai sitten noutokaupoilla.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
126
Olen oikeasti ollut sovittelussa. Kyllä sieltä mennään suoraan käräjäoikeuteen, jos ei onnistu asiat.
Se ei vaan onnistu heti, vaan pitää olla käsittelypäivä, mutta tässä vaiheessa ei enää voi tuolta välttyä.
Ja käräjäoikeus kyllä antaa tuomion. Käräjäoikeuden korvaukset on ulosottokelpoisia, ne saa sieltä (jos esim. saa sen perinnön tai veronpalautuksia, jne.). Täysin p*rsaukisilta ei välttämättä saa.


--

On kyllä se kolmas mahdollisuus: rikos on liian vähäinen, ja tutkinta lopetetaan. Näinkin on minulle käynyt ja siitä tulee uhrille (tässä tapauksessa minä) vaan paha mieli. Tässä ei mitään korvauksia maksella ja rötöstelijä voi jatkaa riehumistaan. En tästä keskustele enempää, enkä avaa enempää ja haluan unohtaa tämän omalta kohdaltani.

--

Korkki on kiinni kesken työpäivän ja suosittelen samaa :D
höpö höpö nyt ukko oikeesti vaikka olisit elisan tolppa vastaava et sää töissä ole ton viestin aikaan 23:00 hupi ukko nyt ihan oikeesti sovittelut on suuri läppä tottahan toki jos sulla on firma millä painaa oikeusteitse homma purkkiin noi sovittelutkin on suuri vitsi. elähän nyt, koodaile vaikka sukkia mutta tuo että ihmisten kämpän saanti on kiinni siitä että ovat tehneet parin satasen petoksen höpö höpö juttuja melkeen alkaa jo ottamaan tollaset jorinat aivoon.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 786
mutta tuo että ihmisten kämpän saanti on kiinni siitä että ovat tehneet parin satasen petoksen höpö höpö juttuja melkeen alkaa jo ottamaan tollaset jorinat aivoon.
Ei kämpän saamiseen vaikuta se onko joku tehnyt muutaman satasen kuprun joskus. Mutta siihen se voi kaatua jos luottotiedot ovat menneet. Eli mietitään tilannetta nyt hieman: se henkilö on tehnyt varmaan useampiakin petoksia kuin tuon yhden ja ainoa. Koska en usko että kukaan muutaman satasen takia menee ensin sovitteluun ja sitten mokaa senkin jos oikeasti kyse olisi vain satasesta tai parista mikä olisi peräti mahdollista maksaa mitä? Neljässä erässä takaisin.

Olen aika varma että siellä on suurempia ongelmia takana kuin vain yksi ainoa petos. Luultavasti useita petoksia minkä takia nyt menee luottotiedot ja lähtee tuo perintään. Mikä taas hyvinkin tehokkaasti voi estää sen mainitun asunnon saamisen.

Taas se että rikosrekisteriä jotenkin alettaisiin selvittämään on asia erikseen (millä ihmeellä? Voihan ihmiseltä kysyä mutta mikä estää valehtelemasta? Ei yksityinen tai edes isompi firma kuten Sato varmaan pääse valtion tiedostoihin käsiksi, asia erikseen jos hakee töihin esim. kouluun, armeijaan tai vaikka poliisiksi). Tietysti voi tehdä geneerisen haun googlella mutta sillä tuskin kovin paljoa tuloksia tulee, ellei kyseessä ole joku isomman luokan rikollinen mistä on nimen ja kuvan kanssa kirjoiteltu lehtiin.

Toki noihin googlenkin hakuihin kannattaa suhtautua terveellä epäilyksellä. Esim. haulla "Kunzku rikollinen?" tulee heti ekasta linkistä tämä ketju. Tarkoittaako tämä nyt sitä että kyseinen nimimerkki olisi jotenkin tunnettu rikollinen? Ei...
1715974138557.png
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 525
Ei kämpän saamiseen vaikuta se onko joku tehnyt muutaman satasen kuprun joskus. Mutta siihen se voi kaatua jos luottotiedot ovat menneet. Eli mietitään tilannetta nyt hieman: se henkilö on tehnyt varmaan useampiakin petoksia kuin tuon yhden ja ainoa. Koska en usko että kukaan muutaman satasen takia menee ensin sovitteluun ja sitten mokaa senkin jos oikeasti kyse olisi vain satasesta tai parista mikä olisi peräti mahdollista maksaa mitä? Neljässä erässä takaisin.

Olen aika varma että siellä on suurempia ongelmia takana kuin vain yksi ainoa petos. Luultavasti useita petoksia minkä takia nyt menee luottotiedot ja lähtee tuo perintään. Mikä taas hyvinkin tehokkaasti voi estää sen mainitun asunnon saamisen.

Taas se että rikosrekisteriä jotenkin alettaisiin selvittämään on asia erikseen (millä ihmeellä? Voihan ihmiseltä kysyä mutta mikä estää valehtelemasta? Ei yksityinen tai edes isompi firma kuten Sato varmaan pääse valtion tiedostoihin käsiksi, asia erikseen jos hakee töihin esim. kouluun, armeijaan tai vaikka poliisiksi). Tietysti voi tehdä geneerisen haun googlella mutta sillä tuskin kovin paljoa tuloksia tulee, ellei kyseessä ole joku isomman luokan rikollinen mistä on nimen ja kuvan kanssa kirjoiteltu lehtiin.
Palaan vielä sen verran, että siis hsalonen väitti ettei saa kämppää, jos on rikosrekisteri. Sitä kait kunzu tossa kans ihmetteli. Luottotiedot on toki iha oma asiansa, mut rikosrekisteriä tuskin on sallittua ees kysyä vuokranantajan asemassa.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 268
Palaan vielä sen verran, että siis hsalonen väitti ettei saa kämppää, jos on rikosrekisteri.
Ei ihan, mutta melkein:
Nyt vuokra-asunnon/työn hankkiminen ja elämä hankaloituu.
En kyllä itsekään ole kuullut, että rikosrekisteri vuokrakämppää hakiessa sellaisenaan olisi mikään este. Toki, jos vuokranantaja voi kahdesta ehdokkaasta valita, ja toisella on rikosrekisteri, varmasti sekin jotain painaa. Jos ei muuten, niin äkkiä sitä joku validi syy keksitään jne.
Työnahakua hankaloittaa satavarmasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
867
En kyllä itsekään ole kuullut, että rikosrekisteri vuokrakämppää hakiessa sellaisenaan olisi mikään este. Toki, jos vuokranantaja voi kahdesta ehdokkaasta valita, ja toisella on rikosrekisteri, varmasti sekin jotain painaa. Jos ei muuten, niin äkkiä sitä joku validi syy keksitään jne.
Työnahakua hankaloittaa satavarmasti.
Ei vuokranantajalla ole mitään keinoa saada asunnon vuokraajan rikosrekisteriä selville. Ja kuten jo aiemmin sanottu, niin ei sitä myöskään ole vuokranantajan mitään tarvetta kysellä, joten sen takia sitä ei oikeassa elämässä kyllä kyselläkään.

Työnhakua se haittaa, jos työskentelee semmoisella alalla, missä rikosrekisteriotetta kysellään. Silloinkin vain tietyiltä osin. Esim itselläni ei pahoinpitely tai ryöstö näkyisi työnantajalle toimitettavassa otteessa. Törkeäksi muuttuessa sitten näkyisi.

Sori OT ja tästä voi varmaan jatkaa jossain paremmassa ketjussa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 268
Viestejä
4 231 375
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom