Android/Google jne. TV boksit yleiskeskustelu

Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 173
Chromecast with Google TV HD maksaisi 39€. Ei kannata Nokiaa ottaa, sillä samaan rahaan saa paremman Mecool boksin, nyt 10% hinnasta pois sivun ylälaidassa näkyvällä koodilla.

Mikä nois vois se käytännön laatuero olla et mix just tuo?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 311
Mikä nois vois se käytännön laatuero olla et mix just tuo?
Itse asiassa tuo uudempi Nokia 8010 omaa identtiset speksit tuon Mecoolin kanssa, tuota Mecoolia on vain kehuttu tämän hetken parhaaksi Android/Google TV-boksiksi, mutta tuskin noissa merkittävää eroa muussa kuin kenties softapäivityksissä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 878
Itse asiassa tuo uudempi Nokia 8010 omaa identtiset speksit tuon Mecoolin kanssa, tuota Mecoolia on vain kehuttu tämän hetken parhaaksi Android/Google TV-boksiksi, mutta tuskin noissa merkittävää eroa muussa kuin kenties softapäivityksissä.
Oikeastaan ainoat erot on Nokia SB 8010 takuu 2v vs. Mecool 1v. Kumman vaan valkkaa, niin metsään ei valinta mene. Itse todella tyytyväinen 8010 toimintaan, käytettävyyteen yms.
Halvimmillaan suomessa Nokia SB 8010 on 119€ Luurinetti:ssä mistä omat 2 kpl ostin.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 033
Tarttis uusia toi vanhempi Chromecast (3rd gen), kun se on hiukan ongelmissa Viaplayn live-lähetysten kanssa. Sama ongelma ei toistu tallenteissa eikä CC Ultralla. Katson siis vain urheilua livenä, melkein livenä ja tallenteina. Nyt vaihtoehto on kai CC Google TV, jos samassa perheessä pysyy. Mutta jos ei pysy, AppleTV 4K on toinen vaihtoehto. Hintaeroa tulee satasen verran noin suunnilleen. Sijoituspaikassa ei ole kaapelointimahdollisuutta, joten se ei ole dealbreaker minkään version suhteen. Muistaakseni AppleTV:ssä halvemmassa ei ole eth-liitäntää, mutta ei tarvitse ollakaan.

Todennäköisesti tulen jatkamaan käyttöä samalla tavalla kuin tähänkin asti, eli kaukosäätimenä toimii pääsääntöisesti iPhone, koska olen tykästynyt sen käyttöliittymään. Toi 4K ei mulle merkkaa oikein mitään, kun mua kiinnostaa vain se sisältö, jos se nyt nykimättä ruudulla näkyy. Ilman sitä ei taida kuitenkaa laitetta enää saada, joten sivuseikka. Mites näillä reunaehdoilla, onko erityisesti jotain plussia ja miinuksia? Saako tolla satasella mun tapauksessa mitään muuta kuin yhden omena-logon lisää talouteen? En ole fanipoika. Inhoan Android-laitteita syystä, jota en itsekään oikein ymmärrä. Mutta toimiessaan noi chromecastit ovat olleet hyviä hinta/laadultaan, lähinnä halvan hintansa takia.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 033
Jaha, sellainen kokeilu CC googlen kanssa. Hintaero 4K:lla halvempaan niin vähän, että otin haltuun. Ja huomenna vien takaisin. Järjetön stutteri Viaplayn lätkämatseissa. Tai ei se paha ollut, mutta kun sitä ei saa olla yhtään. Parin sekunnin välein pieni nykäisy, hulluksihan sitä tulisi tuota katsellessa. Mikään kuvatila, hertsit ja päällä/pois ei korjannut tutinaa. Omppua tilalle.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 311
Jaha, sellainen kokeilu CC googlen kanssa. Hintaero 4K:lla halvempaan niin vähän, että otin haltuun. Ja huomenna vien takaisin. Järjetön stutteri Viaplayn lätkämatseissa. Tai ei se paha ollut, mutta kun sitä ei saa olla yhtään. Parin sekunnin välein pieni nykäisy, hulluksihan sitä tulisi tuota katsellessa. Mikään kuvatila, hertsit ja päällä/pois ei korjannut tutinaa. Omppua tilalle.
Tai ostat laitteen jossa on AFR / frame rate matching, CCWGT on melkein halvin Google TV-laite ja ominaisuudet sen mukaiset. Omppu ei ole automaattisesti tie onneen.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 033
Tai ostat laitteen jossa on AFR / frame rate matching, CCWGT on melkein halvin Google TV-laite ja ominaisuudet sen mukaiset. Omppu ei ole automaattisesti tie onneen.
Mulla on kolme cc:tä: 2nd, 3rd ja Ultra. Kakkosen tuki on loppunut joillain palveluntarjoajilla ja kolmonen toimii moitteetta, jos katsoo tallenteita. Ultran kanssa ei ole muuta ongelmaa, mutta kun se on ns. koko ajan päällä ja vaatii välillä buutin, kun meinaa aloittaa katselun. Onneksi ei koskaan kesken katselun. Millään noista ei ole ollut tuota nykimistä. Omppu ei ole välttämättä tie onneen, mutta en ala arpomaan enää minkään vimputtimen kanssa. En ole ainakaan pahaa sanaa noista kuullut.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 903
Tai ostat laitteen jossa on AFR / frame rate matching, CCWGT on melkein halvin Google TV-laite ja ominaisuudet sen mukaiset. Omppu ei ole automaattisesti tie onneen.
No järjestään näissä mediasoitinasioissa se on kyllä kirjaimellisesti tie onneen. Elämä on hyvin perseilyvapaata ainakin tällä saralla eikä tarvitse kökkövirityksiä katsella.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 311
No järjestään näissä mediasoitinasioissa se on kyllä kirjaimellisesti tie onneen. Elämä on hyvin perseilyvapaata ainakin tällä saralla eikä tarvitse kökkövirityksiä katsella.
Noh, kokemukset voi vaihdella, itsellä kokemusta mm. Shieldistä, Nokiasta, Xiaomista, CCWGT:stä ja Apple TV 4K:sta, Shield noista paras eikä mikään "kökköviritys". Mutta viestini tarkoitus oli, ettei halvalla saa hyvää.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 033
Mutta viestini tarkoitus oli, ettei halvalla saa hyvää.
Halvalla saa kelvollisen noiden vanhempien chromecastien kanssa. Se on hyvä ja halpa vakuutus telkkarien natiivi-appien parasta ennen laukeamiselle. Ja kätevä reissukäytössä myös. Paraatipaikalle taidan nyt kuitenkin investoida, koska väärässä paikassa säästäminen ei yleensä kannata.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 033
No nyt wörkkii. Viaplay näkyy eikä nyi tolla Ompulla. Chromecastiin verrattuna aikajanalla siirtyminen tapahtuu hetkessä eikä se mieti sitä viittä sekuntia. Ainoa huono puoli tuossa on se, että piti pudottaa näyttötilaa, kunnes sai LG:n omat kuvasäädöt valittavaksi. Noi Dolby Visionit sun muut kun jättävät muuten vain pari hassua ja pirun huonoa vaihtoehtoa valittavaksi. Mikä ihme siinä on, ettei ne omat säädöt, ns. asiantuntijatilat ole käytettävissä ihan jokaisella näyttötilalla? No, se on suunnittelun kukkasia tai muuten vaan toisen ketjun kamaa. Eikä sekään käytännössä mua haittaa, kun en mitään neljäkiloilua ikinä tule harrastamaan.
 
Liittynyt
28.10.2020
Viestejä
60
Löytyisiköhän täältä asiaan perehtyneiltä asiantuntijoilta vinkkejä Chromecast-ongelmaan? Omistan laitteen (Xiaomi Mibox), jota käytän videoiden castaamiseen tabletilta TV:seen. Kaikista muista palveluista operaatio onnistuu, mutta ok.ru-sivustolta ei. Kun valitsen "suoratoista" boksi kyllä herää, mutta TV:n näyttöön ilmestyy vain teksti "Chrome" ja homma jää siihen. Video kyllä pyörii normaalisti tabletissa. Onko vika mahdollisesti videosivustossa, AndroidTV:ssä vai pöljässä käyttäjässä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 609
Viestejä
4 248 687
Jäsenet
71 370
Uusin jäsen
janiselin

Hinta.fi

Ylös Bottom