3DMark Port Royal - DirectX ray tracing benchmark (DX12)

Vertailun vuoksi 450% suurennoksia:

k6f6I95.png

Yllättävän hyvin onnistuu DLSS tuossa sinisessä näyttötaulussa verrattuna lähtöresoluutioon. TAA puolestaan blurraa aivan älyttömästi, jopa alle 1080p tason.

Oranssi viiva paljon sulavampi TAA:lla.


DLSS ja TAA shotit onnistuin nappaamaan lähes identtisestä hetkestä, noiden kahden muun kohdalla hieman enemmän eroa.
S-pois imgur-linkistä, niin näkyy kuva.

k6f6I95.png
 
Huhuh, 94% parannus DLSS:n kanssa (20,05 vs 38,89) ja kuvanlaadussa ei merkittävää eroa, tosin näyttöresoluutiona 3440x1440 ja testi ajettu 4K:na.

I scored 0 in Nvidia DLSS feature test

En kyllä ymmärrä miksei kyseinen suorituskyvyn lisäys toteudu itse Port Royale testissä, eikö tuo päivitetty versio itse testistä pitäisi olla nimenomaan DLSS:ää tukeva? Uusin versio NVIDIA:n ajurista (418.81) pitäisi olla ensimmäinen DLSS:ää tukeva ajuri mutta Port Royalen ja DLSS feature testin voi ajaa 417.71 ajurilla missä ei DLSS tukea ja käytännössä (+- 0.5%) samoin lopputuloksin?

Aivan pihalla näistä DLSS ja DXR jutuista :dead:
 
En kyllä ymmärrä miksei kyseinen suorituskyvyn lisäys toteudu itse Port Royale testissä, eikö tuo päivitetty versio itse testistä pitäisi olla nimenomaan DLSS:ää tukeva? Uusin versio NVIDIA:n ajurista (418.81) pitäisi olla ensimmäinen DLSS:ää tukeva ajuri mutta Port Royalen ja DLSS feature testin voi ajaa 417.71 ajurilla missä ei DLSS tukea ja käytännössä (+- 0.5%) samoin lopputuloksin?

Aivan pihalla näistä DLSS ja DXR jutuista :dead:
Port Royal-testi ei tue DLSS:ää, vain tuo Feature-testi.
 
Port Royal-testi ei tue DLSS:ää, vain tuo Feature-testi.

Siis tota juuri ihmettelin (eli huonosti ilmaisin asian edellisessä viestissä) kun Port Royale testissä ei ole DLSS tukea mutta tossa Feature testissä on mikä on kuitenkin täysin sama "ajo" kun toi Port Royale testi. Eilinen 3Dmark:n päivityshän piti sisällään ite 3dmark softa päivityksen, Port Royale 1.0 -> 1.1 ja lisäksi uutena testinä ton Feature testin. Ton Port Royale testin päivityksen jälkeen itellä ainakin tulos parani 5.5%. Tämä siis samoilla asetuksilla vanhalla (417.71) ja uudella NVIDIA:n ajurilla (418.81) :confused:

3Dmarkin technical guidesta lainattu Feature testin osiosta:

"DLSS is a proprietary NVIDIA technology. To run this test, you will need an NVIDIA graphics card with drivers that support DLSS and Microsoft DirectX Raytracing, such as a GeForce RTX series, Quadro RTX series or TITAN RTX. You must also have the latest NVIDIA drivers for your graphics card and the Windows 10 October 2018 Update (1809). "

NVIDIAn 418.81 ajurin Release notesta lainattu:

"Includes support for new GeForce RTX laptops, and delivers the optimum performance in Futuremark's 3DMark Port Royal benchmark, which has just added a new feature test for NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS)."

Ton Feature testin ajoin eilen ja tein vielä tänään hetki sitten "DDU puhtaan" asennuksen uudelleen ajuriversiolla 417.71 = Feature testin voi ajaa tolla vanhemmalla ajuriversiolla missä ei ainakaan virallisesti ole DLSS tukea ja tulos näin äkkiseltään aivan sama kun uudella 418.81 ajurilla, testaan sen hetken päästä.

Screenshot (219).png

Edit: typo
 
Selvennykseksi:

417.71 -> 418.81 sisälsi pieniä optimointeja Port Royaliin jotka nostivat hieman scoreja mutta itse DLSS kyllä toimii jo 417.71 ajurillakin.

Port Royal workloadi päivittyi tuoreessa patchissa ja sisälsi korjauksia jotka nostavat scorea jos koneessa on kaksi näyttistä, parannus noin 10%. Yhden näyttiksen osalta ei suorituskykymuutoksia tämän osalta.
 
Selvennykseksi:

417.71 -> 418.81 sisälsi pieniä optimointeja Port Royaliin jotka nostivat hieman scoreja mutta itse DLSS kyllä toimii jo 417.71 ajurillakin.

Port Royal workloadi päivittyi tuoreessa patchissa ja sisälsi korjauksia jotka nostavat scorea jos koneessa on kaksi näyttistä, parannus noin 10%. Yhden näyttiksen osalta ei suorituskykymuutoksia tämän osalta.

Mulla toi 418.81 ajuri ei parantanu tulosta yhtään mutta Port Royalen päivityksen jälkeen tulos parani 5.5% vakio kelloilla ja sama tulos siis sekä 417.71 että 418.81 ajurilla, kahdella näytönohjaimella.
 
Multi-gpu fiksi vaikutti kaikilla ajureilla. Niin joo ja tuo 10% oli siis 2080ti SLI:llä. Hitaammlilla korteilla ero pienempi.

Port Royal-optimoinnit .81 ajurilla olivat varsin pieniä, melkeinpä virhemarginaalissa.
 
Multi-gpu fiksi vaikutti kaikilla ajureilla. Niin joo ja tuo 10% oli siis 2080ti SLI:llä. Hitaammlilla korteilla ero pienempi.

Port Royal-optimoinnit .81 ajurilla olivat varsin pieniä, melkeinpä virhemarginaalissa.

Noi omat ajot on nimenomaan 2080ti SLI:llä.

Käyttäjällä beaverrr 1 x 2080 parannusta ~0,74% ja käyttäjällä Subv1sa 1 x 2080ti parannusta ~1,9% (tässä samassa viestiketjussa). Eli noi edellämainitut olisi siis pelkästään ajurista johtuvia mutta 2 x 2080ti ~5,5% parannus pelkästään tosta Port Royale 1.1 multi-gpu fiksistä johtuva?

Itellä siis oli noi Port Royalen ajot ajurilla 417.71 16 5xx ja ajurilla 418.81 16.5xx, mutta ero siis jotain 0,5% max. Harmi kun ehdin jo poistaa ne tuolta 3Dmarkin sivuilta, vai tuliko edes tallennettua..

Ihan mielenkiinnosta pitää tutkia saisko ton Port Royalen version 1.0 palautettua vielä jollain.
 
Steamissa ei. Standalonella voi teoriassa kaivaa netin syövereistä vanhemman installerin.
 
Etsi vain 2.7 versiota jossa on Port Royal muttei vielä DLSS testiä.

Virhemarginaalia varmasti on koska ajettu vain yhdet ajot, ajurit asennettu "puhtaina" (DDU):


"Vanha" Port Royale V1.0 (GUI v2.7.6283 64) 417.71 ajurilla 15 854 ja 418.81 ajurilla 15 796

Screenshot (239).png


"Uusi" Port Royale V1.0 (GUI v2.8.6427 64) 417.35(!) ajurilla 16 376, ajurilla 417.71 16 466 ja 418.81 ajurilla 16 571. Port Royalen päivityksestä johtuva parannus siis tässä kohtaa ~5.0%

Screenshot (235).png
Screenshot (229).png
Screenshot (240).png



Viitaten tonne vanhempaan viestiin; DLSS ajot uusimmalla versiolla (GUI 2.8.6427 64) myös 417.35 ajurilla. Tässä kohtaa 417.71 vs 418.81 parannus ~1,0%

Screenshot (234).png

Edit: lisätty kuva ja lisätty tulos ajurille 417.71
Edit: GUI v.2.8.6427 64 ei osannut vaihtaa Port Royalen versio numeroa V1.0 -> V.1.1 eli toi "Uusi" on V1.1
 
Viimeksi muokattu:
9 659 with NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti(1x) and Intel Core i7-6850K Processor
Graphics Score
9 659
 
Viimeksi muokattu:
Saattaa olla sitten hieman diaesityksen puolella varsinkin hitaammilla 10-sarjan korteilla... :)
 
Siellä on Team NVIDIA Drivers miehet jynssänny DXR-tukea optimoiden. Ja koska Port Royalissa lienee tämän hetken toteutuksista raskaimmin DXR-tavaraa, parannus näkyy siinä eniten. On sitä eroa peleissäkin hieman.
 
Näin on, mutta ei vielä ihan lähiaikoina - nämä numerot ovat aikaisesta buildista joka on Benchmark Development Program-jäsenten käytettävissä. Myös toinen uusi feature testi on työn alla, siitä lisää varmaan huomenna Computexissä...

Edit: Sielläpä se oli AMD keynotessa, PCI Express Feature Test. Eli pieni testi joka kertoo paljonko irtoaa CPU <-> GPU kaistaa. Ja uudella Ryzenillä ja Navilla PCIE 4.0 = sitähän irtoaa.

15589271196647388234770057557880_575px.jpg


PCI Express Feature test tulee näistä kahdesta ensimmäisenä ulos.
 
Viimeksi muokattu:
Aikalailla hyvä määrä SLI Titan RTX tuloksia Hall of Famessa kun Top 10:ssä 7kpl ja Top 100:ssa jo 33kpl..
 
4 461 with NVIDIA GeForce RTX 2060(1x) and Intel Core i7-2600K Processor

Graphics Score
4 461


I scored 4 461 in Port Royal

Piti pudottaa pykälä GPU kelloja että meni läpi jos vertaa time spy testiin, eli tämä nyt läpi 2070MHz, 2085MHz kaatuu.

Noh, ykköseks meni tällä prossu+gpu yhdistelmällä
 
10 674 with NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti(1x) and Intel Core i7-6850K Processor
I scored 10 674 in Port Royal

Tuossa oli varmaan vähän tuuria. Huomasin vasta tuon tuloksen äskettäin, tainnu olla aikuisten juomalla jotain tekemistä tulokseen unohtamiseen/hyvät pisteet.
Normi bios edelleen käytössä Msi sea hawk ek.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 204
Viestejä
4 494 166
Jäsenet
74 072
Uusin jäsen
danilovhametof

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom