Jos ZTE menettää Googlen tuen, niin sitten niihin tulee vielä epämääräisemmät "palvelut" asennettuna, eli pysyisin erossa suuremmalla syyllä!
Mjoo... totta näinkin... mutta onhan tuo Googlen toiminta, että pitää antaa luvat kaikkeen puhelimen sisältöön aika epämääräistä sekin? Eikö? Minä en Kiinan tiedustelupalvelua enkä niikseen myöskään jotain NSA:ta pelkää, minä en niitä niin kiinnosta, mutta Googlen tekemä kaikkien tietojen myyminen eteenpäin kaupallisille tahoille vähän korpeaa.
Kaksi ensimmäistä ovat jollain lailla kuitenkin viranomaisia, mutta Google on yksityinen firma, joka tekee aivan mitä sitä lystää.
Jotenkin kuitenkin tuo puhelin on yksityinen asia, samoin kuin on jokin paperinen kalenterikin. Sellainen otetaan haltuun lähinnä tuomioistuimen päätöksellä, jos ja kun on perusteltua syytä epäillä jostain rikoksesta, mutta ei noin muuten.
Saatan olla vähän ehkä jo vanhanaikainen. En minä menisi televisioonkaan ryyppäämään ja jorisemaan kävikö kettu kolossa vaiko ei. Mikään määrä ilmaista viinaa ei tässä maailmassa minulle tuohon riittäisi. Rahaakin pitäisi tarjota todella todella paljon. Siispä myöskään minun puhelimeni sisältö tai sen osoitekirja eivät ole julkista tietoa. Minä päätän sen asian olevan näin. Silloin minä sitten elän ilman noita Googlen palveluja. Minulla on käsisuuntakehä, minä pystyn määrittelemään paikkani pilkkijäilläkin liki 10 metrin tarkkuudella ilman tuota puhelinta tai sen paikantamispalvelua. Muuallekin minä löydän kartan avulla, jota vilkaisen etukäteen.
Google on minulle sci-fin dystooppinen datavampyyri, teen lähinnä ristinmerkkejä ja jupisen, että vade retro satana.
T -.-
OT:
Sote pisteistä jo puhutaan... eivät ressukat edes tajua, minkä pandoran lippaan ovat aukaisemassa. Terveystietojen pisteytykset... miksei saman tien pisteytettäisi myös koulutus, mitattu äo, pankkitilin saldo ja kertynyt muu varallisuus, voisihan nekin pisteyttää ihan saman tien? Netti deitit jatkossa sitten pisteluokkien mukaan...
"Käytkö täällä usein? Mikä on muuten pisteytyksesi..."
Yksityinen firma tekee keräämillään tiedoillaan aivan mitä se mielii. Seurattava kohde hakee tietoja alkoholin liikakäytöstä, masennuksesta tai vaikkapa aikuisiän diabeteksesta.
Ahaa, sitä kiinnostavat nämä asiat. Johtopäätös: Se on alkoholisti, potentiaali itsemurhaaja, tai syöppö. Mitähän vakuutusyhtiöt maksaisivat näistä tiedoista? Jaa jaa... ettäkö ne firmat eivät muka olisi kiinnostuneita näistä tiedoista...
Siksi: Ei Googlea. Ei enää. Eikä ainakaan omaan puhelimeen, jos sen vain voi välttää.
-.-